در این مقاله، به بررسی کشور استرالیا می‌پردازیم. در مورد جغرافیای استرالیا، آب و هوای آن و فرهنگ مردم این کشور، توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. اگر می‌خواهید به این کشور زیبا سفر کنید و یا درباره‌ی کشور استرالیا بیشتر بدانید، با ما در این مقاله از مجله قرمز همراه باشید.  

جغرافیای استرالیا

کشور استرالیا به خاطر طبیعت بکر، سواحل زیبا، کویر ها و جاذبه‌های توریستی‌اش در جهان مشهور است. شهرهای بزرگ استرالیا– از جمله سیدنی، ملبورن، بِریزبَن، و پِرت – نیز از جمله زیبایی‌های این کشورند.

استرالیا از نظر مساحت، ششمین کشور بزرگ در جهان به شمار می‌رود. در غرب استرالیا، اقیانوس هند واقع شده و از سمت شرق، به اقیانوس آرام منتهی می‌شود. دریای تزمان در جنوب شرقی و دریای کُرال در شمال شرقی قرار دارد.

کشورهای همسایه‌ی استرالیا در شمال، اندونزی، گینه‌ی نو و تیمُر شرقی می‌باشند. بیشترِ مناطق داخلی و میانیِ استرالیا، نیمه خشک هستند. اکثریت جمعیت استرالیا، در قسمت شرقی این کشور و همچنین سواحل جنوب شرقی می‌باشند. پر جمعیت‌ترین استان ها (ایالت‌ها)، ویکتوریا و ولز جنوبیِ جدید می‌باشد و بزرگ‌ترین ایالت‌ها یا استان‌ها (از نظر مساحت)، در نواحی غربی این کشور هستند. مناطق زیادی در استرالیا، به منظور کشاورزی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

آشنایی با استرالیا

معمولاً کشور استرالیا را به چند قسمت تقسیم‌بندی می‌کنند که عبارتند از: محدوده‌ی شمالی، وِلز جنوبی جدید و همچنین کانبرا (پایتخت استرالیا)، کوئینزلند، استرالیای جنوبی، تاسمانیا، ویکتوریا، استرالیای غربی؛

منطقه‌ی شمالی استرالیا، همان طور که در شکل زیر نیز می‌بینید، شامل شهرهای Uluru  و Alice Springs است و بسیار زیبا و دیدنیست. ولز جنوبی جدید، پر جمعیت‌ترین ایالت در استرالیاست و شهر بندری سیدنی، – بزرگ‌ترین شهر استرالیا- در این منطقه واقع شده است. کوئینزلند به خاطر آب و هوای گرم و آفتابی‌اش شهرت دارد و استرالیای جنوبی به خاطر نوشیدنی‌های دره‌ی باروسا (Barossa Valley)،  زیبایی‌های طبیعت آن و سواحلش زبانزد است. تاسمانیا، طیف متنوعی از آب و هوا و دیدنی‌ها را در بر دارد و ویکتوریا، منطقه‌ای ساحلی و سرسبز است. استرالیای غربی نیز شامل شهرهای ساحلی پرت و بروم است و دیدنی‌های زیادی دارد.

استرالیا از نظر مساحت، ششمین کشور بزرگ در جهان به شمار می‌رود.

آب و هوای کشور استرالیا

کشور استرالیا بسیار بزرگ است و به همین دلیل، آب و هوای متنوعی دارد. بر خلاف آن‌چه که معمولاً تصور می‌شود، همه‌ی مناطق این کشور گرم و سوزان نیستند، بلکه مناطقی هم دارای آب و هوای خنک و مرطوب می‌باشد. معمولاً مناطق شمالی استرالیا بسیار گرم است در حالی که مناطق جنوبی، آب و هوای معتدلی دارد.

بیشتر بارش‌های استرالیا، در مناطق ساحلی رخ می‌دهد و هر چه به مرکز این کشور نزدیک‌تر شوید، آب و هوا به سمت خشک و نیمه‌خشک شدن می‌رود. بیشتری دما مربوط به شهر Darwin است که به ندرت مشاهده می‌شود که در روزها دما به زیر ۳۰ درجه‌ی سانتیگراد برسد – حتی در زمستان -! البته در شب‌های زمستانی، دما معمولاً بین ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ی سانتیگراد متغیر است. دمای هوا در مناطق جنوبی استرالیا، به زیر صفر هم می‌رسد. گستره‌ی دمایی قسمت‌هایی از تاسمانیا و ویکتوریا، مشابه دمای هوای انگلستان است.

به دلیل این‌که کشور استرالیا در نیمکره‌ی جنوبی واقع شده است، زمستان‌ها از ماه ژوئن تا آگوست است و تابستان‌ها در ماه دسامبر تا فوریه می‌باشد.

کشور استرالیا بسیار بزرگ است و به همین دلیل، آب و هوای متنوعی دارد.

فرهنگ مردم استرالیا

کشور استرالیا دارای یک فرهنگ چندگانه است که بسیاری از مذهب‌ها و سبک‌ زندگی‌ها را شامل می‌شود.

تقریباً یک چهارم از جمعیت استرالیا را مردمانی تشکیل می‌دهند که در خارج از این کشور متولد شده‌اند و یک چهارم از جمعیت این کشور را افرادی تشکیل می‌دهند که حداقل یکی از والدینشان، در خارج از استرالیا متولد شده‌اند.

ملبورن، بریزبن و سیدنی، مرکز این فرهنگ‌های چندگانه هستند. این سه شهر، به تنوع و کیفیت هنری، فرهیختگی و غذاهای خوشمزه مشهورند. سیدنی، مرکز اصلی هنر، فرهنگ و تاریخ است و ملبورن نیز به عنوان یک مرکز اصلی هنری معروف است. بریزبن، به داشتن روستاها و شهرهای چند‌فرهنگی مشهور است. علاوه بر این‌ها، باید به آدلاید نیز به عنوان مرکز جشن ها (فستیوال‌ها) که متاثر از فرهنگ آلمانی است، نیز اشاره کرد. شهر پرت نیز به نوشیدنی‌های الکلی، غذا، مروارید، سنگ‌های قیمتی و فلزات گرانبها و همچنین فستیوال هنرهای تجسمی معروف است. مناطق روستاییِ استرالیا، عموماً متاثر از فرهنگ انگلو-سلتیک هستند.

تقریباً یک چهارم از جمعیت استرالیا را مردمانی تشکیل می‌دهد که در خارج از این کشور متولد شده‌اند

تقریباً همه‌ی شهرهای بزرگی که در کشور استرالیا وجود دارند، متاثر از اروپاییان، آسیایی‌ها و خاورمیانه‌ای‌هایی هستند که بعد از جنگ جهانی دوم به این مناطق مهاجرت کرده‌اند. روند مهاجرت‌ها تا دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی –یعنی نیم قرن بعد از جنگ جهانی دوم- ادامه پیدا کرد و جمعیت استرالیا از ۷ میلیون نفر به بیش از ۲۰ میلیون نفر رسید! بنابراین، تعداد زیادی از استرالیایی‌ها، بومی این کشور نیستند و به آن‌جا مهاجرت کرده‌اند.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با اندک تصرف و تلخیص

بر اساس مطلبی منتشر شده از منبع : wikitravel.org

آیا شما هم تا به حال به کشور استرالیا سفر کرده‌اید؟ به نظر شما این کشور چگونه است؟ تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما و خواننده‌های مجله قرمز در میان گذارید.