جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
گوشت قرمز و بیماری های کلیوی

گوشت قرمز و اثرات منفی مصرف بیش از حد این ماده غذایی بر روی بیماری های کلیوی

گوشت قرمز  از منابع غنی و البته گران پروتئین و همچنین تامین انرژی روزانه برای ماست.مصرف بیش از حد این ماده غذایی گران قیمت ممکن است باعث اثرات منفی زیادی بر روی بدن شما شود. در این مقاله در مورد اثرات مصرف بیش از حد گوشت قرمز بر روی بیماری های کلیوی صحبت می کنیم.

مطالعه سنگاپور در مورد گوشت قرمز

یک مطالعه بزرگ که در کشور  سنگاپور انجام گرفت، نشان می دهدکه خوردن گوشت قرمز ممکن است خطر ابتلا به نارسایی کلیه را افزایش دهد، اما جایگزینی  حتی یک وعده روزانه از گوشت قرمز با یک  پروتئین دیگر، ممکن است  این خطر را کاهش دهد. مصرف در گوشت قرمز به شدت باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری کلیوی و در مراحل آخر با  دست دادن عملکرد طبیعی کلیه همراه است. همچنین مصرف بالاتر این ماده غذایی به طور معنی داری  ، با افزایش خطر همراه بود.  این رابطه حتی با کنترل عواملی مانند شیوه زندگی و بیماریهای دیگر، باز هم برقرار بود.

دکتر وون  پوای کوه، استاد گروه  علوم بالینی در دانشکده پزشکی فارغ التحصیل دوک نوس در سنگاپور در این باره می گوید: ” یافته های ما نشان می دهد که بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه و یا جمعیت عمومی که در مورد سلامت کلیه خود نگران هستند،  هنوز هم می توانند حفظ پروتئین را ادامه دهند اما منابع جایگزین  مبتنی بر گیاه  را در نظر بگیرند”.

کوه، یکی از نویسندگان این مطالعه ادامه می دهد: “با این حال، اگر آنها هنوز خوردن گوشت را انتخاب  می کنند، ماهی ، صدف و طیور که  گزینه های بهتری نسبت به گوشت قرمز هستند ” .

این مطالعه  به داده  های جدید در مورد ارتباط بین مصرف پروتئین و  گوشت به خصوص قرمز و بیماری های کلیوی دست پیدا کرد. دکتر آلون فریدمن، استاد متخصص کلیه و وابسته پزشکی در ایندیانا دانشکده پزشکی دانشگاه در ایندیاناپولیس، در این باره می گوید: “این مطالعه  اطلاعات مفید و اضافی را به دیتا بیس ما اضافه کرد ، اما اگر آن لزوما نشان دهنده نکته ی جدیدی نبود” . او  در ادامه گفت: “به نظر من مصرف گوشت قرمز در حد اعتدال هنوز هم کاملا برای افرادی که سالم هستند خوب است”.

مضرات گوشت قرمز

نظر محققین در مورد  ارتباط بین مصرف گوشت قرمز و بروز بیماری های کلیوی

دکتر ویلیام میچ، استاد نفرولوژی در کالج پزشکی بیلور در هوستون گفت تعداد  زیادی از مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی کم پروتئین ممکن است برای  افرادی مبتلا به  بیماری های  کلیه ها مفید باشد. او گفت: “در جمعیت عمومی، هیچ شواهد قانع کننده ای که نشان دهد که خوردن مقدار زیادی پروتئین باعث آسیب به  کلیه می شود، وجود ندارد”.

با توجه به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها در ایالات متحده (CDC) ،حدود ۲۰ میلیون آمریکایی به بیماری  های مزمن کلیه مبتلا هستند. براساس آمار  موسسه ملی دیابت و دستگاه گوارش  و کلیه ایالات متحده ، بین سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۸، تعداد موارد جدید در میان افراد ۶۵ سال و بالاتر به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرد. و در حالی که موارد جدید و داده های اخیر از اطلاعات ثبتی در بانک اطلاعات  فدرال نشان می دهد  که تعداد افرادی  که نیاز به دیالیز کلیه دارند،  همچنان  رو به افزایش است.

در گزارشات و مطالعات اخیر  اشاره شده که مصرف گوشت قرمز به طور بالقوه در   به مخاطره انداختن سلامتی انسان نقش دارد. سازمان بهداشت جهانی در سال گذشته از ارتباط احتمالی بین گوشت قرمز و سرطان هشدار داد و  در مطالعه ای که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ در مجله سرطان منتشر شد، نشان داده شد  که مصرف  گوشت پخته شده در دمای بالا می تواند به طور بالقوه خطر ابتلا به سرطان کلیه را تحت تاثیر قرار دهد.

برای این مطالعه جدید، محققان الگوی زندگی  بیش از ۶۳۰۰۰  نفر از بزرگ سالان چینی در سنگاپور به طور متوسط برای  ۱۵٫۵ سال دنبال کردند. پرسشنامه غذایی برای جمع آوری اطلاعات در مورد  مصرف پروتئین روزانه افراد استفاده و تکمیل شد و موارد  بروز بیماری های کلیوی از داده های ثبتی بیماری های  کلیه در سراسر کشور  جمع آوری شد.

نود و هفت درصد از مصرف گوشت قرمز در جمعیت مورد مطالعه از گوشت گاو و گوسفند بود. دیگر منابع پروتئینی شامل مرغ، ماهی / صدف، تخم مرغ، محصولات لبنی، سویا، حبوبات و … بود. در این مطالعه، افرادی که بالاترین مقدار  مصرف گوشت قرمز  را داشتند، ۴۰ درصد افزایش خطر ابتلا به بیماری کلیوی را در مقایسه با افرادی که کمترین مقدار  را خوردند، داشتند.

ارتباط بین میزان مصرف  مرغ، ماهی، تخم مرغ و یا محصولات لبنی با میزان بروز مراحل آخر بیماری های کلیوی  یافت نشد، در حالی که سویا و حبوبات به نظر می رسد  اتفاقا دارای مقدار کمی اثر محافظت کننده در مقابل بیماری بودند. این مطالعه همچنین نشان داد که جایگزینی  یک وعده گوشت قرمز با پروتئین دیگری (مثل گوشت پرندگان) خطر نارسایی کلیه را تا ۶۲ درصد می تواند کاهش دهد.

بتسی بورنی معاون رئیس امور علمی در موسسه گوشت آمریکای شمالی در واشنگتن، دی سی، که مسئول  بسته بندی گوشت در ایالات متحده است در این مورد اشاره می کند که  که این  مطالعه در  طراحی اش ،  رابطه علیتی ایجاد نمی کند. بورنی  در ادامه گفت: علاوه بر این ، نتایج باید با احتیاط با توجه به تفاوت بین رژیم غذایی چینی و آمریکایی، شیوه های تولید گوشت، پس زمینه های قومی و ژنتیک مشاهده و بررسی شود. او گفت: ” تلاش برای تعمیم  این یافته ها به  کل جمعیت آمریکای شمالی به عنوان علت یک وضعیت پزشکی نامناسب و زودرس است”.

منبع: HEALTH

این مقاله توسط Karen Pallarito به رشته تحریر در آمده است و توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

درمان خشکی لب
بهترین محصولات آرایشی بهداشتی برای درمان برای خشکی لب
186
لوازم آرایشی
خرید لوازم آرایش اصل و با کیفیت از داروخانه آنلاین
68
اصل بودن ادکلن
روش های ساده برای تشخیص اصل بودن ادکلن کرید اونتوس
138
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
460
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
244
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
451

مقالات سلامت

مکمل برای آرتروز
۲۰ ویتامین و مکمل برای آرتروز که برای کنترل علائم مفید هستند
137
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
134
بیماری کرونا
با تست کرونا در منزل نگرانی خود را کاهش دهید
177
مدفوع بدبو
اسهال و مدفوع بدبو نشانه چیست و چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟
252
نوروپاتی محیطی
نوروپاتی محیطی چیست، انواع روشهای تشخیص و درمان آن چه هستند؟
109
استرس و بارداری
استرس و بارداری؛ استرس چگونه مانع از بارداری و رشد جنین می‌شود؟
98

مقالات آشپزی

شربت توت فرنگی
شربت توت فرنگی خانگی؛ تازه و آسان با طعمی دلپذیر
121
شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
397
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
852
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
298
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
660
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
953

مقالات تغذیه

درشت مغذی
درشت مغذی ها در کدام مواد غذایی یافت می‌شوند و چه فوایدی دارند؟
7
رژیم فستینگ
رژیم فستینگ؛ آیا این رژیم برای لاغری و سلامتی موثر است؟
62
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
134
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
157
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
460
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
95