جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
کتابخوانی

کتابخوانی را با این ۵ راه، به یک عادت تبدیل نمایید

این پنج روش، کتابخوانی را برای شما خیلی آسان‌تر از قبل خواهد ساخت. کافی ست یک گوشه دنج و راحت پیدا کنید، سپس کتاب مورد علاقه خود را بیاورید و این پنج راه را امتحان نمایید. نتایج خوبی خواهید گرفت.

۱- به جای یک کتاب، یک مجموعه کتاب را انتخاب نمایید

چه تعداد کتاب می‌خواهید بخوانید؟  با چه سرعتی می‌خواهید آنها را بخوانید؟ انتخاب یک مجموعه کتاب،  شما را برای رسیدن به این هدف که تعداد بیشتری کتاب بخوانید، کمک خواهد کرد. همچنین اپلیکشین Goodreaders   ابزاری بسیار خوبی ست که به شما کمک می‌کند چگونه بتوانید یک سری کتاب را انتخاب نمایید و تا انتهای سال همه‌ی آنها را بخوانید. این اپلیکیشن این امکان را نیز دارد تا بتوانید دوستانتان را در شبکه‌های مجازی همراه خود سازید تا در سفر کتابخوانی با شما شریک شوند.

۲- یک برنامه غیرقابل کنسل برای کتابخوانی خود تنظیم نمایید

یک مقطع زمانی را انتخاب کنید که فقط و فقط مختص کتابخوانی شما باشد. این تایم زمانی را، در برنامه روزانه خود بگنجانید و با آن دقیقا مثل غذا خوردن یا خوابیدن برخورد کنید. یعنی یکی از برنامه های غیرقابل کنسل زندگی شما باشد.  برخی اپلیکیشن ها یا حتی یک ساعت آلارم‌دار ساده،  می‌توانند کمک کننده باشند تا به شما یادآوری نمایند اکنون زمان کتابخوانی فرا رسیده است. در ضمن ساعت مناسبی را در طول روز  برای کتابخوانی اختصاص دهید. اصولا زمانهایی مثل صبح ها که هنوز ذهنتان خسته نشده و تازه است، مناسب ترین زمان برای مطالعه کردن است.

۳- یک مکان مناسب را به کتابخوانی اختصاص دهید

یکی از اتاق‌ها یا هر جایی که سروصداهای مزاحم نباشد را شبیه به یک معبد مقدس، برای کتابخوانی انتخاب کنید. یک صندلی راحتی و یک چراغ و یک میز کوچک، کافی است.  کتابی را که در حال مطالعه اش هستید، به قفسه کتابخانه برنگردانید. وقتی زمان مطالعه‌ در آن روز تمام شد، کتاب را همانطور باز، روی میز قرار دهید تا به ذهنتان یادآوری شود این کتاب باید تا انتها خوانده شود.

۴-  هرفرمت کتاب را که تمایل بیشتری دارید بخوانید

بحث بین انتخاب کتابهای دیجتالی یا e-books  و کتابهای کاغذی و اینکه کدام یک بهتر است یک بحث همیشگی ست که شاید تمامی نداشته باشد. اینکه چه فرمتی از کتاب بهتر است، بستگی به علاقه‌مندی شخصی شما دارد اما در اینجا چند نکته را یادآوری می‌کنیم که بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

کتابهای دیجتالی مزیتی که دارند قابل حمل بودن، دسترسی فوری به آنها و کارهای جالبی که می‌توان روی آنها اعمال نمود، می‌باشد. مثلا می‌توان خیلی سریع تیترها را پیدا کرد یا می‌توان نوشته‌ها را درشت کرد و اگر خواندن فونتهای ریز برای شما سخت باشد، نیازی به عینک مطالعه ندارید.  اما گاهی هست که دسترسی به برق برای  شارژ طولانی مدت کتابخوان دیجتالی سخت است در نتیجه کتابهای کاغذی در اولویت قرار می‌گیرند. همچنین اگر روزانه، به مدت زیادی به صفحات کامیپوتری یا تلویزیونی خیره می‌شوید،  کتابهای کاغذی برای استراحت دادن به چشمهای شما مناسب ترین راه است.  بحث های دیگر در مورد انتخاب بین کتاب دیجیتالی یا کاغذی بیشتر بحث های نوستالژیک و احساسی ست. بهتر است شما هر فرمتی از کتاب را که برایتان راحت تر است استفاده نمایید.

۵- گاهی سری به کتابخانه‌ها بزنید

شاید مدتهاست به کتابخانه نرفته‌اید احتمالا آخرین باری که مجبور شدید به کتابخانه بروید توسط معلمتان بوده است. اما بهتر است مجددا سری به یک کتابخانه بزنید. امروزه کتابخانه‌ها  نسبت به قبل، فضاهای بهتری شده‌اند و دیگر آن قفسه های پر از گرد و غبار گذشته نیستند. امروزه کتابخانه ها  حتی دارای  فرمت های مختلفی از کتاب هستند که شامل کتابهای صوتی نیز میشود، و از آنجایی که رایگان هستند، ارزشش را دارد تا کتابهایی با موضوعات جدیدتر را که هنوز امتحان نکرده اید، در کتابخانه انتخاب نمایید و بخوانید.

تقویت کتابخوانی

هدف ما از بیان این ۵ مورد، این بود که عادت به کتابخوانی را در خود تقویت نمایید طوریکه یکی از روتین‌های زندگی‌تان شود. چرا که احتمالا بارها به خودتان گفته‌اید باید بیش از اینها کتاب بخوانم اما وقتی هنوز عادت به کتابخوانی در شما ایجاد نشده، حتی انتخاب یک کتاب هم تبدیل به یک چالش می‌شود.  کتابخوانی هدفی ست که ارزشش را دارد تا به آن برسید. دانشمندان در حال تحقیقات زیادی هستند که متوجه شوند در ذهن علاقه مندان به کتابخوانی چه می‌گذرد.  کتابخوانی مزایای بلند مدتی برای زندگی انسان دارد. طبق تحقیقات دانشگاه استنفورد، مطالعه‌ی کتاب،  فعالیتی ست که جریان خون را در مغز بیشتر می‌کند و منجر به تقویت عملکردهای شناختی در انسان می‌گردد. همچنین کتابخوانی همیگشی، باعث می‌شود شخصی آرام‌تر و دوست داشتنی‌تر باشید.

 خبر خوب این است که با اندکی تمرین، شما هم می‌توانید یک کتابخوان حرفه‌ای شوید.   


 

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله  Heather Tipton

منبع : success

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
60
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
139
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
262
اوره برای پوست
فواید اوره برای پوست؛ آیا می‌دانستید اوره هم لایه‌بردار است و هم مرطوب‌کننده؟
1,304
راقبت پس از فیلر لب
بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب
433
آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
428

مقالات سلامت

دیسپلازی معده
دیسپلازی معده چیست، روشهای تشخیص آن چه هستند؟
47
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
34
جوش زیر پوستی
جوش زیر پوستی را با روشهای ساده در خانه درمان کنیم
233
درد پهلو
درد پهلو چه علتهایی دارد و روشهای درمان هر کدام چیست؟
184
کاتتر ورید مرکزی
کاتتر ورید مرکزی (CVC): انواع و شیوه نصب آن برای بیمار
131
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
110

مقالات آشپزی

شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
115
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
630
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
214
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
382
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
696
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
681

مقالات تغذیه

تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
34
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
60
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
55
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
110
چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
243
تنظیم هورمونی
چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟    
153