جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
کار-کردن-از-خانه

۷ پیشنهاد برای کار کردن از خانه بدون احساس تنهایی

کار کردن از خانه ، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر رسد. هرچند ایده‌ی اینکه بشود از هر مکانی و در هر زمانی کار کرد، هیجان‌انگیز است اما اگر کارتان را با خود به کافی شاپ ببرید و هر روز بخواهید از آنجا کار کنید مقرون به صرفه نیست. بنابراین بایستی کم کم به فکر کار کردن از خانه باشید.

اما برای بعضی‌ها، کار درخانه همراه است  با احساس‌هایی مثل حس تنهایی، افسرده شدن یا سررفتن حوصله. در این مقاله برخی راهکارها و نگرش‌های جدیدی ارائه شده تا بتوانید بدون داشتن چنین احساسات منفی، کار در خانه را تجربه کنید.

۱_ تلفن را جایگزین اضطراب تنهایی کنید

ما در دنیای مدررن امروزی، مایل هستیم هر روز قبل از کار و به خصوص بعد از کار با دوستانمان ملاقاتی داشته باشیم تا حس تنهایی به ما دست ندهد.  البته اینکه هر روز ملاقات‌های برنامه ریزی شده‌ی خوبی داشته باشیم چندان درست از آب در نمی‌آید، چون هماهنگ کردن یک زمان مناسب برای دیدار دو نفر نیاز به بارها چک کردن و برنامه ریزی کردن طرفین دارد. موقعی که شما فرصت آزاد دارید دوستتان کار دارد و یا برعکس. به خصوص وقتی که مسافت بین دو نفر زیاد باشد، برنامه‌ریزی برای ملاقا سخت‌تر هم می‌شود.  اما یکی از مزایای کار کردن از خانه این است که می‌توانید اضطراب تنها بودن را با تلفن کردن به دوستان و اقوام‌تان حل کنید.  یکی از بهترین روش‌ها این است که وقتی به پیاده‌روی می‌‌روید، به دوستانتان هم تلفن کنید. راه بروید و گپ بزنید. هم هواخوری کرده‌اید هم از مصاحبت دوستتان بهره‌مند شده‌اید.

۲_ رابطه‌های موجود را حفظ کنید

این تصور که باید دوستان مختلف بسیار و متنوعی داشته باشید تا احساس شاد بودن بکنید صحیح نیست. کمیت دوستان مهم نیست بلکه کیفیت آن مهم است. اگر دوستان متنوع زیادی داشته باشید باعث می‌شود مرتبا بخواهید در دورهمی‌‌های هر کدام از آنها شرکت کنید که نیاز به زمان و برنامه‌ریزی اضافه بر معمول دارد. کار کردن در بیرون از خانه خواه ناخواه  موجب می‌شود ارتباطات زیادی داشته باشید که ممکن است به دوستی‌های سطحی بیانجامد.  اما کار در خانه باعث می‌شود به جای تمرکز بر ارتباطات زیاد، بر روی کیفیت و عمق رابطه‌ها متمرکز باشید. نگاهتان به سوی روابط مهم و عمیق معطوف می‌شود. نیازی نیز سعی کنید با صرف انرژی زیاد،  همه‌ی کسانی که با آنها در ارتباط هستید را از خودتان راضی نگه دارید.

۳_ یک یا دو روز در هفته، در جای دیگری به جز خانه کار کنید

یک برنامه ریزی منظم داشته باشید که مثلا هر شنبه به کافی شاپ بروید و از آنجا کارهایتان را انجام دهید.  همچنین اگر برخی از پروژه‌های کاری‌تان سخت و طاقت‌فرسا شده، به خودتان این امکان را بدهید که برای حل آنها محیط کارتان را عوض کنید. در واقع شما در این روش با یک تیر دو نشان زده‌اید. هم به نوعی حال وهوایتان عوض می‌شود و تفریح می‌کنید و هم در عین حال کار هم می‌کنید. در ضمن نیازی نیست برای کمی‌ تفریح و سرگرمی‌، منتظر آخر هفته‌های شلوغ و پردردسر باشید.

۴_ کار کردن از خانه  فشارهای اجتماعی را کاهش می‌دهد

صحبت‌های کوتاه کوتاه و تعاملات اجتماعی که وقتی بیرون از خانه کار می‌کردید اجتناب ناپذیر بود،  به هنگام کار در خانه ناپدید می‌شوند. مسئله‌ی مهم خود این صحبت‌ها و تعاملات نیستند، بلکه نیرو و انارژی است که پشت این تعاملات باید مصرف کنید که غالبا به عنوان فشار کاری از آنها یاد می‌شود. این دسته از فشارهای کاری، به هنگام کاردر خانه، از میان برداشته می‌شوند.

جالب است بدانید بدون اینکه خودمان متوجه شویم،  بسیاری از گفتگو و تعاملات در جامعه، چاله‌های انرژی هستند و منجر به احساس خستگی در   ما می‌شوند. مثلا اینکه رئیس ِ رئیس‌تان از شما خوشش بیاید یا نه، و یا مجبور باشید در جلسات کاری بی فایده که در حد شایعه پراکنی است شرکت کنید، برایتان استرس‌زا است اما کار در خانه این استرس‌های غیر ضروری را از شما دور می‌کند. فشارهای ذهنی ناپدید می‌شوند. با فکر کردن به این جنبه‌ی مثبت کار در خانه، می‌توانید روحیه بهتری برای ادامه کار داشته باشید. آن انرژی که قبلا صرف چیزهای بی‌فایده می‌کردید را حالا می‌توانید صرف کارهایی کنید که باعث لذت و شادی‌تان می‌شوند.

کار-کردن-از-خانه

۵_ به گروه‌ها و شکبه‌های اجتماعی فریلنسرها بیپوندید

امروزه شبکه‌های اجتماعی و گروههای آنلاین زیادی وجود دارد که افرادی را که در خانه کار می‌کنند گرد هم جمع کرده است. محلق شدن و داشتن ارتباط با این افرادی که خودشان هم مثل شما هستند و شرایط شما را کاملا درک می‌کنند بسیار مفید است. به خصوص وقتی تازه قرار است کار در خانه را آغاز کنید شاید بد نباشد از حمایت این گروهها بهره مند شوید.

۶_ خودتان گروه آنلاین خودتان را بسازید

 آنلاین بودن همیشگی‌ گوشی‌تان یکی از عوامل حواس‌پرتی در کارهایتان است. فرقی هم نمی‌کند کارتان چیست. بنابراین سعی کنید یکسری گروه مخصوص چت آنلاین بسازید تا با دوستان نزدیک خود به گونه‌ای در ارتباط باشید که نیازی به این نباشد کارتان را فدای گپ زدن‌های تک نفره کنید. از طرفی دیگر، این کار احساس نیاز به در جمع بودن را نیز به خوبی پوشش می‌دهد.

۷_ به خودتان فرصت آزاد کافی بدهید

گاهی کار کردن از خانه، یا دور کاری، این حس را به فرد می‌دهد که صرفا چون می‌تواند تا هر زمانی که بخواهد کار کند باید تمام ساعات بیداری‌اش را کار کند. مراقب باشید که به این سمت و سو نروید. در غیر این صورت چون مرتبا در حال کار کردن هستند وقتی برای بودن با خانواده یا دوستان یا حتی برای خودتان ندارید. چرا که خیلی‌ها در ساعات کاری رایج و معمول( صبح تا بعدازظهر) کار می‌کنند و زمان‌هایی که در دسترس هستند زمانهایی است که شما دارید در خانه کار می‌کنید، پس از مدتی متوجه می‌شوید چقدر از همه جدا شده‌اید.

البته اینکه بتوانید میزان درآمد خود را با زمان گذاشتن بیشتر بر روی کارتان، بالا ببرید یکی از دلایل وسوسه کننده است که افراد به خودشان وقت‌های آزاد کمتری بدهند. اما کلید موفقیت این است که برای خودتان زمان بندی داشته باشید و به برنامه‌ریزی خود پاینبد باشید.  مثلا از ۹ صبح تا ۵ عصر،   یا از ۱۰ صبح تا ۶ عصر را برای کار کردن اختصاص دهید، و ساعات دیگر روز را صرف امور دیگر کنید.

ترجمه و تالیف اختصاصی مجله قرمز

منبع: byrdie


دیدگاه ها 0
2000
  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

ضرورت و اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده برای تمام انواع پوست
نقش کلیدی مرطوب کننده ها در روتین مراقبت پوستی
1,090
روغن نارگیل
آیا روغن نارگیل برای پوست و بیماری‌های پوستی مفید است؟
1,530
روغن میوه نسترن
روغن میوه نسترن (رزهیپ) چه فوایدی دارد، روشهای استفاده از آن چیست؟
5,280
سبک جدید کانتور
با سبک جدید کانتور کردن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید
3,437
ترفندهای آرایش چشم
ترفندهای آرایش چشم برای خانم‌هایی که چشمان گود دارند
4,970
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
1,784

مقالات سلامت

شیوه صحیح پوشیدن ماسک
پوشیدن ماسک به شیوه صحیح و بررسی ۱۱ اشتباه در این مورد
19
رنگ ادرار
رنگ ادرار چگونه از وجود مشکلات سلامتی در بدن خبر می‌دهد
39
معرفی داروی سوتالول
داروی سوتالول و بررسی جامع ویژگی های کارکردی این دارو
61
آسپیراسیون و نمونه برداری مغز استخوان
آسپیراسیون و نمونه برداری مغز استخوان ؛ مقاصد، روشها و خطرات
51
بیماری کاوازاکی
بیماری کاوازاکی ؛ علائم، علتها، تشخیص و درمان
230
درمان بیماری خروسک
بیماری خروسک و هشت اسانس برای درمان سرفه های شدید ناشی از این بیماری
141

مقالات آشپزی

پنیر موزارلا
طرز تهیه پنیر موزارلا تازه و خانگی برای انواع غذاها با همه نکات لازم
60
خواص و طرز تهیه آب استخوان
خواص آب استخوان یا آب قلم و طرز تهیه آن در خانه به بهترین روش
134
نان سفید خانگی
نان سفید خانگی به روشی آسان برای تهیه انواع ساندویچ و اسنک
196
طرز تهیه بامیه در فر
طرز تهیه شیرینی بامیه در فر با چند طعم مختلف و بدون نیاز به سرخ کردن
3,787
بهترین کیک هویج
بهترین کیک هویج که می‌توانید با موادی ساده در خانه درست کنید
597
نان تورتیلا خانگی
نان تورتیلا خانگی با آرد گندم، بدون نیاز به فر و مخمر
1,562

مقالات تغذیه

درمان بیماری خروسک
بیماری خروسک و هشت اسانس برای درمان سرفه های شدید ناشی از این بیماری
141
خواص و طرز تهیه آب استخوان
خواص آب استخوان یا آب قلم و طرز تهیه آن در خانه به بهترین روش
134
آب سیب زمینی
آب سیب زمینی و نگاهی به چندین مورد از خواص این ماده غذایی
131
مقاله اسید فسفریک
اسید فسفریک چیست؟ نگاهی به ویژگی ها و نکات مهم در مواجهه با این ماده
142
تغذیه در سفر
آنچه باید درباره تغذیه در سفر بدانیم
171
خرما
۵ خاصیت اثبات شده مصرف خرما که بدون شک باید با آن‌ها آشنا شد
170