جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
احساسی بهتر در پاها

پاها و ایجاد راه‌هایی برای داشتن احساس بهتر در این عضو

پاها یکی از اساسی‌ترین و محیطی‌ترین اندام‌ها در بدن هستند. این اندام جدای از وظایف مختلفی که بر عهده دارد، همواره در معرض خطرات و آسیب‌های گوناگونی قرار دارد. حوادث، بیماری‌های زمینه‌ای (مثل دیابت نوع دو) و یا عدم نگهداری صحیح از پاها موجب این آسیب‌ها خواهد شد. در این مقاله به بررسی کامل راهکارهایی برای حفظ سلامت داشتن احساسی بهتر با پاهای شمارا مفصلاً بررسی خواهیم کرد.

به پاهای خود توجه کنید

پاهای شما هرروز در معرض آسیب هستند، اگر شما آن‌ها را نادیده بگیرید، مشکلات کوچک می‌توانند به مشکلاتی بزرگ تبدیل شوند. هرروز پاهای خود را چک کنید که دارای بریدگی، زخم، تغییر رنگ در پاها، تورم و یا جوش نباشند.

شستن پاها

زمانی که ما راه می‌رویم پاهای ما در حال حرکت و عرق کردن می‌باشند. زمانی که ترک پاها و فضای بین انگشتان در کفش‌ها به دام می‌افتند یک مکان گرم و مرطوب برای رشد قارچ‌ها محسوب می‌شوند. هنگام شستن پا آب نباید بیش‌ازحد گرم باشد بین ۹۰ تا ۹۵ درجه بهتر حالت است، همچنین فراموش نکنید که بین انگشتان خود را بشویید.

آن‌ها را خشک نگه‌دارید

این ممکن است واضح باشد، اما بسیاری از مردم پاهای خود را به‌درستی خشک نمی‌کنند. این فقط مربوط به خشک‌کردن بالا و پایین پاها نمی‌باشد بلکه باید بین انگشتان که احتمال رشد قارچ‌ها وجود دارد باید خشک شود.

استفاده از پودر

پس از خشک‌کردن پاها از پودر ذرت و یا تالک برای خشک نگه‌داشتن آن‌ها استفاده کنید. اگر شما ورزشکار هستید و یا پاهای شما دارای عفونت می‌باشد می‌توانید از پودرهای دارویی که مانع از خارش هم می‌شوند می‌توان استفاده کرد.

آن‌ها را خیس نکنید

این ممکن است در آن زمان احساس خوبی داشته باشد، اما شستن پاها برای مدت طولانی می‌تواند منجر به خشک شدن و ترک خوردن پوست شود که می‌تواند باعث درد، زخم و حتی عفونت شود.

آن‌ها را نرم نگه دارید

با یک کرم، لوسیون، روغن مایع و یا هر مرطوب‌کننده‌ای که شما ترجیح می‌دهید پاهای خود را کاملاً نرم کنید. اطمینان حاصل کنید که همه‌ی پا، ازجمله بین انگشتان را مرطوب کنید در نظر داشته باشید همچنین رطوبت زیاد می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

اصلاح ناخن پا

شما می‌خواهید ناخن‌ها را مرتب برش دهید. می‌توانید گوشه‌های آن را با ناخن‌گیر صاف کنید ولی مراقب باشید آن‌ها را کج نبرید. این کار می‌تواند ناخن شمارا به پوست تبدیل کند که دردناک است و می‌تواند باعث عفونت شود. اگر شما احساس می‌کنید که ناخن شما به پوست چسبیده، زرد شده، خشک‌شده و یا در دسترس یا قابل‌دیدن نیستند دکتر می‌تواند آن‌ها را مرتب و درست کند.

مداومت جریان خون

انگشتان خود را در روز به مدت ۵ دقیقه تکان دهید، حرکت دادن مچ می‌تواند به این کار کمک کند. پاهای خود را با پوشیدن جوراب‌های تنگ برای مدت طولانی اذیت نکنید این کار می‌تواند باعث آسیب رساندن به جریان خون شود.

کشش پاها

ماساژ پا با توپ یا غلتک برای شما مناسب است و می‌تواند به مدیریت بیماری‌های دردناک مانند فاشییت پاستور کمک کند. با پزشک یا متخصص فیزیوتراپی خود صحبت کنید که کدام‌یک از موارد برای شما مناسب است.

استفاده از سنگ پای نرم

شما می‌توانید از یک نوع سنگ خاص به نام‌ سنگ پا استفاده کنید. بعد از حمام کردن یا دوش گرفتن، سنگ را به‌آرامی بر روی پا مالش دهید. سنگ‌پاها را برش ندهید آن‌ها می‌توانند باعث عفونت شوند. اگر این کار را به‌عنوان بخشی از درمان بیماری‌های پا در یک سالن انجام می‌دهید، اطمینان حاصل کنید که پاکت‌ها و ابزارها تمیز هستند.

کفش‌های مناسب بپوشید

هنگامی‌که شما نیاز به یک جفت کفش جدید دارید بهتر است آن‌ها را در پایان روز، زمانی که پاهایتان بزرگ‌تر است، امتحان کنید. اطمینان حاصل کنید که انگشتان پای شما راحت می‌باشند و زمانی که شما آن‌ها را می‌گیرید مناسب هستند بنابراین انتظار نداشته باشید که در ادامه جا باز کنند.

فعال باشید و به اندازه کافی تحرک داشته باشید

فقط چند دقیقه فعالیت در روز می‌تواند به جریان خون شما کمک کند که می‌تواند منجر به پاهای سالم شود. لازم نیست که یک ماراتن را اجرا کنید، مگر آنکه واقعاً بخواهید در یک ماراتن شرکت کنید. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا، رقص و حتی باغبانی می‌تواند فعالیت‌های مناسبی باشد. کفش‌های مناسب برای فعالیت خود را انتخاب کنید و اگر مطمئن نیستید که برای شما مناسب است، از پزشک خود کمک بخواهید.

پیاده روی و اثر آن بر روی پاها

محافظت از قسمت‌های اصلی پا

پاهای خود را با پوشیدن صندل و کفش‌های مناسب از گرمای تابستان محافظت کنید. بسیاری از مردم زمانی که از کرم‌های ضد آفتاب استفاده می‌کنند از بالای پاهای خود صرف‌نظر می‌کنند اما بالای پاها محلی برای آفتاب‌سوختگی می‌باشد. برای زمستان پوشیدن کفش‌های یقه دار بهترین گزینه می‌باشد.

مراقبت ویژه از دیابت

اگر شما به دیابت مبتلا هستید مراقبت از پاها دارای اهمیت بیشتری است به‌خصوص اگر پاهای شما دارای درد، بی‌حسی، تغییر شکل و یا زخم باشند. این وضعیت موجب کاهش جریان خون می‌شود و می‌تواند به پاهای شما آسیب برساند. ممکن است لازم باشد با یک دکتر صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه‌چیز را برای آن‌ها انجام داده‌اید.

دیابت و پاها

منبع: Webmed
این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه و تالیف شده است.

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

درمان خشکی لب
بهترین محصولات آرایشی بهداشتی برای درمان برای خشکی لب
177
لوازم آرایشی
خرید لوازم آرایش اصل و با کیفیت از داروخانه آنلاین
63
اصل بودن ادکلن
روش های ساده برای تشخیص اصل بودن ادکلن کرید اونتوس
128
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
445
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
242
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
446

مقالات سلامت

مکمل برای آرتروز
۲۰ ویتامین و مکمل برای آرتروز که برای کنترل علائم مفید هستند
120
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
127
بیماری کرونا
با تست کرونا در منزل نگرانی خود را کاهش دهید
162
مدفوع بدبو
اسهال و مدفوع بدبو نشانه چیست و چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟
233
نوروپاتی محیطی
نوروپاتی محیطی چیست، انواع روشهای تشخیص و درمان آن چه هستند؟
106
استرس و بارداری
استرس و بارداری؛ استرس چگونه مانع از بارداری و رشد جنین می‌شود؟
94

مقالات آشپزی

شربت توت فرنگی
شربت توت فرنگی خانگی؛ تازه و آسان با طعمی دلپذیر
117
شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
377
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
844
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
296
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
645
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
942

مقالات تغذیه

رژیم فستینگ
رژیم فستینگ؛ آیا این رژیم برای لاغری و سلامتی موثر است؟
51
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
127
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
156
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
445
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
95
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
147