نکات مهم در اکستنشن مژه ها


اکستنشن مژه از جدیدترین ترفندهای زیبایی است که اخیرا خانم‌ها آن را برای پرپشت کردن مژه‌های خود به طور دائم یا نیمه دانم به کار می‌برند.

این روش باعث می‌شود مژه‌ها متراکم‌تر شود و نیاز به استفاده مکرر و روزمره از انواع لوازم آرایشی مخصوص چشم مثل ریمل و خط چشم و سایه کاهش یابد و بدون آرایش هم بتوانید زیبا باشید چون داشتن مژه‌های پرپشت و بلند نقش مهمی در زیبایی چشم دارد و به تنهایی بیشتر نیازها را برطرف می‌کند. اما اکستشن مژه چگونه انجام می‌گیرد؟ آیا شما هم به آن نیاز دارید؟ برای انجام اکستنشن مژه چه باید کرد و چه نکاتی را باید درمورد آن رعایت کرد؟

پاسخ همه این سوالات را در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز بخوانید.


اکستنشن مژه چیست؟

اگر در زمینه کارهای زیبایی مثل اکستنشن مو و مژه و تتو و کارهایی از این قبیل مبتدی هستید حتما پیش از هرگونه اقدام برای این کارها نیاز به اطلاعات کافی و مشورت با افراد حرفه‌ای در این کار نیاز دارید.

بر اساس اطلاعاتی که سول لی متخصص زیبایی در نیویورک در اختیار ما قرار داد برای اکستنشن مژه در هر چشم تا هفتاد و پنج عدد مژه مصنوعی مجزا برای پلک بالا استفاده می‌شود که این مقدار بسته به تعداد مژه‌های طبیعی شما متفاوت است. این مژه‌ها با چسب‌هایی که در پزشکی کاربرد دارند به پایه مژه‌های طبیعی چسبانده می‌شود و قبل از انجام کار روی پوست مژه تست می‌شود تا ایجاد حساسیت نکند.

جنس مژه‌ها ترکیبی از ابریشم و الیاف مصنوعی است که سبک است و روی پلک‌ها سنگینی نمی‌کند. در مرحله اول تعداد ده تا پانزده عدد مژه مصنوعی به پلک چسبانده می‌شود تا مشخص شود چشم‌ها چه واکنشی به آن دارند و پس از آن که واکنشی مشاهده نشد و حالت چشم طبیعی حس شد بقیه کار انجام می‌شود.

چسب مورد استفاده در این کار چسب ضدآب است و مشکلی برای شستشوی صورت و چشم به وجود نخواهد آمد اما نباید چشم‌ها را در معرض جریان مستقیم و تند آب (مثل دوش) قرار دهید. اکستنشن مژه دو تا سه هفته دوام دارد و پس از آن باید ترمیم شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت لیفتینگ و اکستنشن مژه

روش انجام اکستنشن مژه

توجه داشته باشید که این کار حتما باید توسط متخصص زیبایی و در سالن‌های بهداشتی و معتبر انجام گیرد در غیر این صورت احتمال عفونت و آسیب به چشم وجود دارد. در این روش همان طور که در تصویر می‌بینید یک پوشش بین دو پلک قرار می‌گیرد تا چیزی به پلک پایین نچسبد. سپس آرایشگر با دقت یک جراح، مژه‌ها را چسب زده و به ساقه مژه‌های طبیعی شما می‌چسباند. پس از خشک شدن چسب، شما می‌توانید چشمان خود را باز کنید.

اگر احساس سنگینی در مژه‌ها داشته باشید یعنی این کار به درستی انجام نشده است. اگر کار اکستنشن مژه به طور حرفه‌ای انجام شده باشد کسی متوجه این تغییر در شما نخواهد شد و تنها چشمان شما زیباتر و جذاب‌تر شده و نیازی به آرایش چشم نخواهید داشت.

روش انجام اکستنشن مژه


نکاتی برای اکستنشن مژه

  • قبل از انجام اکستنشن درباره جنس آن تصمیم بگیرید. انواع ابریشمی براق‌تر هستند و زیباتر به نظر می‌رسند درحالی که انواع طبیعی سبک‌تر هستند اما اگر برای اولین بار می‌خواهید این کار را انجام دهید انواع مصنوعی توصیه می‌شود چون ایجاد آلرژی نمی‌کند.
  • طول مژه‌ها مصنوعی از ۸ تا ۱۴ میلیمتر متغیر است و میزان فر بودن آن‌ها نیز با کد خاصی مشخص می‌شود. در مورد انتخاب مناسب‌ترین نوع با تکنسین زیبایی مشورت کنید.
  • انجام این پروسه نیم ساعت تا یک ساعت طول می‌کشد و هیچ درد یا ناراحتی ای ایجاد نمی‌کند و در این زمان می‌توانید بخوابید و یا به موزیک گوش دهید.
  • ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول بسیار حیاتی است. در این مدت باید از حمام داغ، بخور صورت، سونا و شنا کردن و هرگونه رطوبت رسانی شدید به پوست بپرهیزید چون این کار باعث خراب شدن اکستنشن مژه‌ها خواهد شد.
  • پس از اکستنشن کردن مژه‌ها باید استفاده از لوازم آرایشی چشم را به حداقل برسانید تا اکستنشن شما بیشترین دوام را داشته باشد. ریمل زدن به خصوص ریمل ضدآب را کنار بگذارید و هرگز از فرمژه استفاده نکنید چون فرمژه ریشه مژه‌ها را خراب خواهد کرد.
  • اگر لازم است از خط چشم یا سایه استفاده کنید انواع بدون چربی آن را به کار ببرید و حتما آرایش خود را با پاک کننده‌های بدون چربی پاک کنید. هنگام پاک کردن آرایش دستمال را به سمت بالا و ابروها پاک کنید نه به سمت پایین.
  • با برس‌های یکبارمصرف و تمیز ریمل و یا شانه مخصوص مژه هر روز مژه‌ها را شانه کنید و تمیز و مرتب نگه دارید تا گرد و خاک و آلودگی روی آن جمع نشود.
  • اگر شب‌ها به پهلو می‌خوابید به جای چشمان، صورت خود را روی بالش قرار دهید تا مژه‌های شما تحت فشار قرار نگیرد و آسیب نبیند.

تاثیر اکستنشن مژه