رزی هانتیگتون یکی از چهره‌های شناخته شده و معروف در دنیای مد و زیبایی است. او که بیشتر به عنوان یکی از فرشتگان ویکتوریا سیکرت شناخته می‌شود جزو سوپرمدل‌های موفق حال حاضر است و در عرصه بازیگری نیز فعالیت‌هایی داشته است. رزی هانتیگتون چهره‌ای متفاوت اما زیبا دارد که با گونه‌ها و لب‌های برجسته و طبیعی کامل شده است، اما آرایش او نیز همیشه زیبا است و به جذابیت چهره‌اش می‌افزاید. اما راز زیبایی و آرایش رزی هانتیگتون چیست؟ او از چه ترفندهایی برای زیبا شدن بهره می‌گیرد؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شما با رزی هانتیگتون مدل معروف آشنا خواهید شد و رازهای زیبایی و ترفندهای آرایشی او را خواهید شناخت.

آشنایی با رزی هانتیگتون

رزی هانتیگتون وایتلی در ۱۸ آوریل ۱۹۸۷ در بندر پلیموث انگلستان به دنیا آمده است. او فرزند فیونا و چارلز است و یک خواهر و یک برادر هم دارد. او کار مدلینگ را از ۱۵ سالگی آغاز کرد و اولین فعالیت حرفه‌ای او در سال ۲۰۰۳ با حضور در یک آگهی تبلیغاتی برای لباس‌های جین Levi’s اتفاق افتاد. یک سال بعد او در مجله Teen Vogue ظاهر شد و به یک چهره شناخته شده تبدیل شد. اما اوج موفقیت رزی هانتیگتون در سال ۲۰۰۶ رخ داد زمانی که او به لس آنجلس رفت و به یکی از فرشتگان ویکتوریا سیکرت تبدیل شد. در سال ۲۰۰۸ برای اولین بار عکس او روی جلد مجله بریتیش ووگ چاپ شد و در همین زمان در کمپین تبلیغاتی برند بربری شرکت کرد. از آن زمان او در نمایش‌های مد برندهای مختلفی پرادا، بربری و … حضور داشته و جزو مدل‌های موفق و پردرآمد شناخته می‌شود.

رزی هانتیگتون وایتلی

رزی هانتیگتون چند بار موفق به دریافت جایزه بهترین مدل سال شده است و در سال ۲۰۱۲ نیز به عنوان آیکن مد برتر سال انتخاب شد. البته فعالیت‌های رزی هانتیگتون تنها محدود به مدلینگ نبوده است و او در دنیای بازیگری هم حضور داشته است که از آن جمله می‌توان به نقش آفرینی در فیلم Transformers” Dark of the Moon و فیلم به یادماندنی Mad Max: Fury Road اشاره کرد. او از سال ۲۰۱۰ با جیسون استتهام بازیگر فیلم‌های اکشن نامزد بوده است و سال گذشته اولین فرزند این زوج، اسکار استتهام به دنیا آمد که اکنون یک سال و هشت ماه دارد. در کنار موفقیت رزی هانتیگتون در عرضه مدلینگ و بازیگری، او جزو آیکن‌های زیبایی و شیک پوشی عصر حاضر شناخته می‌شود که با اندام کشیده و چهره متفاوتش همیشه مورد توجه بوده است. او همیشه آرایش کامل و زیبایی دارد که چهره او را جذاب‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید با رازهای زیبایی و آرایش رزی هانتیگتون آشنا شوید ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

رزی هانتیگتون وایتلی

ترفندهای آرایشی و زیبایی از رزی هانتیگتون

اگرچه در بیشتر مواقع رزی هانتیگتون آرایش خود را خودش انجام نمی‌دهد و از متخصصان آرایشی برای این کار کمک می‌گیرد اما ظاهر و چهره او الهام بخش طراحان، برندها و کارشناسان آرایشی بوده است. اخیرا در یک کلاس تخصصی آرایشی، رزی هانتیگتون به عنوان مدل داوطلب شرکت کرد و به همراه کیتی جین هیوز کارشناس آرایشی، از رازهای زیبایی و ترفندهای آرایشی خاص خود پرده برداشت که در ادامه به هشت مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

رزی هانتیگتون وایتلی

 

از اسپری آرایش حاوی گلیسیرین استفاده کنید: این روزها استفاده از اسپری‌های آرایشی قبل و بعد از آرایش بسیار معمول است اما سوال اینجاست که کدام نوع از این اسپری‌ها برای ماندگاری بهتر آرایش شما مناسب است؟ رزی هانتیگتون استفاده از اسپری‌هایی را توصیه می‌کند که حاوی گلیسیرین هستند چون گلیسیرین باعث می‌شود مواد آرایشی بهتر روی پوست بچسبند و آرایش شما ماندگارتر شود. البته او استفاده از گلیسیرین را تنها به این مورد محدود نمی‌کند و برای داشتن خط چشم و سایه بهتر هم از آن استفاده می‌کند. برای این کار کمی اسپری حاوی گلیسیرین یا خود گلیسیرین را در گوشه پالت سایه بریزید و برس را روی آن بزنید و آرایش خود را انجام دهید.

رزی هانتیگتون وایتلی

موقع ریمل زدن پایین را نگاه کنید: کیتی جین هیوز معتقد است که فرم چشم و مژه‌های هر فردی با دیگری متفاوت است و از این رو هر کسی باید با ترفند متفاوتی ریمل بزند. اما شما زمانی می‌توانید بهتر و کامل‌تر ریمل بزنید که تمام سطح مژه‌های خود را از ریشه تا نوک مشاهده کنید به همین دلیل بهتر است که موقع ریمل زدن به پایین نگاه کنید. برای این کار از یک آینه دستی استفاده کنید و آن را بالای صورت خود بگیرید و همزمان به سمت پایین نگاه کنید. این کار مانع از آن می‌شود که ریمل زمانی که خیس است از مژه به پلک‌ها مالیده شود.

رزی هانتیگتون وایتلی

رژ لب را با کانسیلر مخلوط کنید تا رنگ ملایم بسازید: هیچ کس حتی برترین مدل‌ها هم تعداد بیشماری رنگ رژ لب ر اختیار ندارند بلکه از ترفندهای مختلف برای ساختن رژهای متفاوت کمک می‌گیرند. یکی از این ترفندها ترکیب کردن رژ لب تند ( در هر رنگی) با کانسیلر همرنگ پوست است. این کار رژ لب شما را ملایم و به اصطلاح نود می‌کند و شما می‌توانید از آن برای آرایش ملایم روی لب (به خصوص زمانی که آرایش و سایه‌های تندی روی چشم دارید) بهره بگیرید. با این کار شما در واقع از دو محصول برای چند منظور مختلف استفاده می‌کنید و هزینه‌های آرایشی خود را نیز کاهش می‌دهید.

رزی هانتیگتون وایتلی

برای تست رنگ کرم پودر آن را زیر گونه بزنید: یکی از مشکلات جدی خانم‌ها، پیدا کردن رنگ کرم پودر همرنگ پوستشان است. گاهی شما فکر می‌کنید که رنگ مناسب خود را پیدا کرده‌اید اما پس از آرایش با کرم پودر متوجه می‌شوید نتیجه با چیزی که انتظار داشتید بسیار متفاوت است. علت این  امر آن است که شما کرم پودر را در محل مناسبی تست نمی‌کنید. آرایشگر رزی هانتیگتون توصیه می‌کند به جای تست کردن کرم پودر روی دست یا قسمت‌های دیگر، آن را زیر گونه خود بزنید. رنگ پوست در این قسمت واقعی‌تر است و نتیجه تست دقیق‌تر خواهد بود. اگر نمی‌توانید رنگ کرم پودر مناسب خود را پیدا کنید از ترکیب دو و یا حتی سه کرم پودر مختلف کمک بگیرید.

رزی هانتیگتون وایتلی

از رژ لب مایع مات به عنوان سایه و پرایمر سایه استفاده کنید: استفاده از رژ لب به عنوان سایه و رژگونه ایده جدیدی نیست و شما هم احتمالا بارها این کار را انجام داده‌اید. اما رزی یک گام فراتر رفته و از رژ لب مایع مات به عنوان پرایمر سایه نیز استفاده می کند. یعنی یک بار رژ لب مایع را روی پلک‌های خود می‌زند و در مرحله دوم از سایه با رنگ دلخواه روی آن استفاده می‌کند. ان کار نه تنها ماندگاری سایه را افزایش می‌دهد (چون به عنوان پرایمر عمل می‌کند) بلکه باعث می‌شود سایه‌های شما رنگ‌های متفاوت‌تر و متنوع‌تری داشته باشند.

رزی هانتیگتون وایتلی

از یک کارت ویزیت برای خط چشم کشیدن کمک بگیرید: کشیدن خط چشم گربه‌ای برای همه دشوار است و حتی متخصص‌ترین افراد هم ممکن است در این مورد خطا کنند و بارها مجبور به اصلاح کار خود شوند. اما یک ترفند ساده می‌تواند کار کشیدن خط چشم را بسیار ساده‌تر کند و باعث صرفه جویی در وقت شود. این ترفند که حتی افرادی مثل رزی هانتیگتون و آرایشگر او نیز از آن بهره می‌برند استفاده از یک کارت ویزیت است. کافی است این کارت را به طور زاویه دار در گوشه چشم قرار دهید و خط چشم را بکشید. این کار شبیه به ترفند نوار چسب است اما باعث تحریک و قرمزی پوست حساس اطراف چشم نخواهد شد.

رزی هانتیگتون وایتلی

از ریمل زرشکی به جای مشکی و قهوه‌ای استفاده کنید: وقتی صحبت از ریمل می‌شود همه به ریمل مشکی فکر می‌کنند چون دوست دارند مژه‌های سیاه و پررنگی داشته باشند. اما اگر ریمل زرشکی را امتحان کرده باشید احتمالا نظر شما برای همیشه تغییر خواهد کرد. چون ریمل زرشکی حالتی شگفت انگیز و جذاب به مژه‌ها می‌دهد که با هیچ ریمل مشکی یا قهوه‌ای ممکن نخواهد بود.

رزی هانتیگتون وایتلی

یک ترفند ساده برای برنزه کردن بدن از زبان رزی هانتیگتون : رزی هانتیگتون متولد بریتانیا است و همان طور که می‌دانید مردم این منطقه پوست روشن و سفیدی دارند. برنزه کردن پوست برای این نوع پوست تقریبا غیرممکن است امارزی همیشه پوست برنزه خوشرنگی دارد که شبیه به پوست مدل‌های آمریکای جنوبی است. راز این پوست خوشرنگ و زیبا در استفاده از سه لایه مختلف برنزه کننده است. او پس از اسپری کردن لایه اول حدود ده دقیقه صبر می‌کند سپس لایه دوم را می‌زند. این زمان برای خشک شدن و اثر کردن هر لایه اسپری ضروری است. به این ترتیب این سه لایه روی هم به طور طبیعی اثر می‌کنند و باعث می‌شوند که پوست برنزه رزی هانتیگتون طبیعی و زیبا به نظر برسد.

رزی هانتیگتون وایتلی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)