عطرها یکی از بهترین هدیه‌ها برای دوستان و عزیزانمان هستند و ما با هدیه دادن عطر علاقه و دوستی خود را به آن‌ها ثابت می‌کنیم. اما این که بخواهید برای خودتان عطر بخرید به اندازه کافی مشکل و پیچیده هست، پس خرید عطر برای افراد دیگر هم می‌تواند دشوارتر باشد. برای خرید عطر به عنوان هدیه مسائل مختلفی مطرح است، این که چقدر بودجه باید برای آن در نظر بگیریم؟ چطور سلیقه کسی را که قصد هدیه دادن عطر به او داریم پیش بینی کنیم و چطور عطری مناسب برای او انتخاب کنیم؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شما می‌خوانید که چرا عطرها بهترین هدیه هستند و چطور بهترین عطر را برای هدیه دادن به عزیزان خود انتخاب کنید.

چرا عطرها بهترین هدیه هستند؟

عطرها یک هدیه شخصی هستند: هنگام خرید هدیه شما به شخصی فکر می‌کنید که قرار است آن را دریافت کند. در مورد عطر نیز این اصل صادق است و شما برای پیدا کردن عطری مناسب شخصیت و سبک زندگی آن فرد وقت صرف می‌کنید و آن فرد قدردان این زحمت شما خواهد بود. یعنی شما یک چیز معمولی و اتفاقی را از قفسه فروشگاه‌ها برنداشته‌اید و برای خرید یک هدیه مخصوص برای آن فرد وقت گذاشته‌اید. همین امر عطرها را به یک هدیه مناسب تبدیل می‌کند.

عطرهای خوشبو باعث شادی می‌شوند: همان لحظه‌ای که ما در عطر محبوبمان را باز می‌کنیم و بوی اولیه آن را استشمام می‌کنیم احساس شادی و تازگی پیدا می‌کنیم و احساس می‌کنیم دنیا در تسخیر ما است. عطردرمانی و آروماتراپی نیز آثار مثبت عطرها را روی روح و روان و حتی جسم ثابت کرده است بنابراین وقتی عطر محبوب دوست یا همسرتان را به وی هدیه می‌دهید همه این حس خوب و شادی را به وی می‌بخشید و این یکی از دلایلی است که عطرها را به یکی از بهترین هدیه‌ها تبدیل کرده است.

عطرها بسته بندی و بطری‌های زیبایی دارند: عطرها علاوه بر داشتن رایحه و بوی خوش یک شیء زیبا هم هستند که شکل جذاب بطری آن می‌تواند اثری مثبت روی فرد داشته باشد و به یک یادگاری زیبا و ماندگار تبدیل شود. این بطری دوست داشتنی هزینه‌ای اضافی هم برای شما درپی نخواهد داشت و حتی پس از تمام شدن عطر هم برای همیشه ماندگار خواهد بود. علاوه بر بطری، بیشتر عطرها جعبه زیبایی هم دارند و در این صورت نیاز به کادوپیچ کردن هم نخواهید داشت.

هدیه دادن عطر

همه همیشه به یک عطر جدید نیاز دارند: شاید فکر کنید دوستتان لباس کافی دارد و به چیز جدیدی نیاز ندارد اما عطر جدید چیزی است که هرگز اضافی و بی استفاده نخواهد بود. اگر عطری که به عنوان هدیه می‌خرید عطر محبوب و درجه یک طرف مقابل ما هم نباشد می‌تواند به عنوان یک عطر روزمره و یا کامل کننده مجموعه عطرها به کار رود. پس به خاطر داشته باشید که یک عطر جدید و خاص همیشه می‌تواند مورد استفاده باشد و از این جهت نیز عطر یکی از بهترین هدیه‌ها برای دوستان و عزیزان شما است.

با هر بودجه‌ای می‌توان یک عطر مناسب خرید: هدیه دادن عطر نیاز به بودجه‌های گزاف و ولخرجی ندارد. عطرها انواع مختلفی دارند که دامنه قیمت گسترده‌ای را از چند هزارتومان تا چندصدهزارتومان و حتی بیشتر را شامل می‌شوند و شما بسته به بودجه‌ای که در اختیار دارید و ارزشی که طرف مقابل برای شما دارد می‌تواند از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید. البته این به معنای عطرهای تقلبی ارزان قیمت نیست چون عطرهای تقلبی می‌تواند زیان‌های ناخواسته‌ای داشته باشند. برندهای عطر معتبر مثل پوما، بنتون و نینا ریچی مجموعه‌های هدیه زیبایی دارند که با تخفیف خوبی ارائه می‌شوند و می‌توانند بهترین هدیه برای عزیزان شما باشند.

هدیه دادن عطر هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مناسب است: فرقی نمی‌کند طرف مقابل شما آقا باشد یا خانم یا حتی جوان یا مسن باشد، در هر شرایطی، هدیه دادن عطر یکی از بهترین گزینه‌ها برای ابزار محبت و دوستی است. جالب است بدانید که یک سوم خانم‌ها به عطرهای مخصوص آقایان علاقه دارند و ضرورتی ندارد خودتان را به عطرهای مخصوص هر جنس محدود کنید. برخی از برندها هم عطرهای تک جنسیتی به بازار ارائه کرده‌اند که می‌تواند انتخاب مناسبی جهت هدیه دادن عطر باشد.

هدیه دادن عطر

عطرها یک هدیه احساسی هستند: وقتی احساس خاصی به کسی دارید هدیه دادن عطر می‌تواند نشانه‌ای از این ابزار احساسات باشد. البته هدیه دادن به طور کلی چنین خاصیتی دارد اما وقتی یک شیء شخصی مثل عطر به عنوان هدیه انتخاب شود ارزش احساسی آن بسیار بالاتر خواهد بود. عطرهایی که نوت‌های رمانتیک دارند بهترین گزینه برای این کار هستند. البته در نظر داشته باشید که وقتی برای یک همکار یا دوست معمولی هم عطر هدیه می‌خرید نباید سراغ رایحه‌های احساسی و رمانتیک بروید، یک عطر ساده و کلاسیک بهترین انتخاب برای چنین هدیه‌ای است.

هدیه دادن عطر یک حرکت لاکچری و سطح بالا است: فرقی نمی‌کند چقدر پول برای خرید عطر مورد نظر خود صرف کرده‌اید، هدیه دادن عطر همیشه یک حرکت سطح بالا و لاکچری محسوب می‌شود که برای همه خوشایند و راضی کننده است. هر کسی وقتی یک بسته زیبای عطر از یک برند شناخته شده را به عنوان هدیه دریافت می‌کند احساس دلگرمی و شادی پیدا می‌کند. حال اگر این عطر به صورت یک مجموعه هدیه و همراه با ژل و محصولات زیبایی مرتبط با آن باشد این شادی و دلگرمی چندین برابر خواهد شد.

عطرها را می‌توان به مدت طولانی استفاده کرد: مزیت دیگر عطرها نسبت به هدیه‌های دیگر در ماندگاری بالای آن‌ها است. اگر از عطرها به اندازه استفاده کنید و از آن درست نگهداری کنید تا چند سال تمام نخواهند شد و حتی اگر تمام شوند بطری آن به عنوان یادگاری از هدیه باارزش شما برای همیشه ماندگار خواهد بود. بنابراین عطر یک هدیه ماندگار و یک یادگاری باارزش با عمر طولانی است که به سادگی فراموش نمی‌شود.

خرید عطر نسبت به هدیه‌های دیگر ساده‌تر است: شاید فکر کنید خرید عطر مناسب آن قدرها هم ساده نیست اما اگر آن را با خرید یک جفت کفش اندازه و یا یک بلوز مناسب مقایسه کنید خواهید دید که اتفاقا خرید عطر به عنوان هدیه چندان هم سخت نیست. فقط کافی است کسی را که می‌خواهید برایش هدیه بخرید به خوبی بشناسید، سلیقه بویایی، برندها و خانواده عطری را که معمولا استفاده می‌کند بررسی کنید و بر اساس آن یک خرید مناسب را به صورت حضوری یا آنلاین انجام دهید. در ادامه این مقاله با چگونگی خرید عطر به عنوان هدیه بیشتر آشنا می‌شوید.

هدیه دادن عطر

هدیه دادن عطر و انتخاب بهترین عطر به عنوان هدیه

ما همیشه در خرید هدیه سلیقه، علایق، شخصیت و نیازهای آن فرد را در نظر می‌گیریم. نیاز همیشه در اولویت است مثلا اگر قصد خرید هدیه‌ای برای عزیزانتان دارید همیشه به چیزهایی که نیاز دارند فکر می‌کنید، شال و کلاه؟ عینک آفتابی؟ کیف؟ جاکلیدی؟ سوالای که همیشه از خودتان می‌پرسید این است که آن فرد چه چیزی در زندگی خود کم دارد و در واقع به چه چیزی نیاز دارد؟ برطرف کردن این نیاز می‌تواند بهترین هدیه باشد. اما افرادی هستند که به دلیل تمکن مالی تقریبا به چیزی نیاز ندارند و اصطلاحا همه چیز دارند! در این شرایط هرچیزی که برای این فرد بخرید بلااستفاده خواهد بود و هدیه دادن شما معنای خود را از دست خواهد داد پس باید برای نشان دادن دوستی، علاقه و حمایت خود چه کاری باید انجام دهیم؟ در این شرایط و شرایط مشابه عطرها می‌تواند مشکلات مربوط به هدیه دادن را به راحتی حل کنند. اما چطور یک عطر مناسب برای چنین شخصی انتخاب کنیم؟

هدیه دادن عطر می‌تواند شادی، حس خوب و زیبایی را در آن واحد به همراه داشته باشد و شما بدون آن که هزینه گزافی متحمل شوید تاثیری مثبت روی عزیزانتان خواهید داشت. مهم نیست این فرد چند عدد عطر در منزل دارد، همیشه عطرهای جدید با حس‌های جدید همراه هستند و جنبه‌های تازه‌ای از شخصیت فرد را به نمایش می‌گذارند. پس نگران این نباشید که فرد مورد نظر به چیزی نیاز ندارد، با خرید عطر مناسب شما می‌توانید دوستی خود را به او نشان دهید. اما برای هدیه دادن عطر باید نکان خاصی را مد نظر داشته باشید، بهترین عطر برای هدیه دادن عطری است که:

  • ماندگاری بالایی داشته باشد.
  • به کسی که آن را استفاده می‌کندحس خوب و شادی و اعتماد به نفس بدهد.
  • ویژگی‌های خاص داشته باشد و در عین حال بی‌خطر باشد (مثلا داشتن آلرژی به بوهای خاص را در طرف مقابل در نظر بگیرید)
  • خیلی گران نباشد اما لاکچری و سطح بالا به نظر برسد.

هدیه دادن عطر

عطر هدیه چه رایحه‌ای باید داشته باشد؟

همان طور که می‌دانید انتخاب رایحه مناسب برای عطر ساده نیست حتی اگر بخواهید این عطر را برای خودتان بخرید. حال اگر مقصود از خرید، فردی غیر از خودتان باشد این انتخاب پیچیده‌تر هم خواهد شد. قبل از هرچیز به شخصیت و علایق آن فرد دقت کنید. به پیامی که می‌خواهید با هدیه دادن عطر به آن فرد منتقل کنید فکر کنید. به نقشی که این عطر در زندگی آن فرد بازی خواهد کرد فکر کنید، آیا می‌خواهید روی بخش‌هایی از شخصیت آن فرد فکر کنید و یا تنها می‌خواهید حس خوب و اعتماد به نفس او را بالا ببرید؟ بیش از حد حساسیت به خرج ندهید اما این را هم بدانید که نوت آغازی نباید معیار قضاوت شما باشد، صبر کنید تا نوت‌های میانی و پایه هم خود را نشان دهند سپس نتیجه گیری کنید.

عطرهای لاکچری برای مردمان لاکچری

حال که اصول اولیه هدیه دادن عطر را تا حدی شناختید می‌توانید وارد جزئیات شوید. عطری که هدیه می‌دهد باید فراموش نشدنی، لاکچری و تاثیرگذار باشد. عطری را انتخاب کنید که مانند یک اثر هنری خاص و سطح بالا باشد. این نوع عطرها معمولا برای عموم مردم شناخته شده نیستند. به طور مثال اگر برای یک خانم خوش استایل که آرامش و هارمونی را می‌پسندد هدیه می‌خرید عطر Amouage Interlude Woman را انتخاب کنید که بطری و رایحه‌ای خاص و فوق العاده دارد. اگر به دنبال یک عطر تک جنسیتی هستید Armani Prive Eclat de Jasmin بهترین گزینه است چون با رایحه یاسمن و رزهای بلغاری نشانه عشق و علاقه است. برای کسانی که به هنر علاقمندند عطر Armani Prive Figuer Eden پیشنهاد می‌شود. عطر Amouage Honour Man هم از عطرهایی است که همه آن را می‌پسندند و بهترین هدیه برای آقایان خوش سلیقه است چون رایحه‌ای ادویه‌ای و خاص دارد. عطر Amouage Epic Man نیز از عطرهای مردانه لاکچری است که رایحه فلفل، هل، پاتچولی و چوب صندل دارد و جزو بهترین عطرهایی است که می‌توانید به عزیزانتان هدیه دهید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه عطر و ادکلن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Fragrances.bg (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)