تیم ملی شیلی ظرف روزهای آینده دومین مسابقه‌ی خود را در تورنمنت جام کنفدراسیون ها به انجام می‌رساند. از آن‌جا که تیم ملی شیلی روی کاغذ یکی از بخت‌های قابل اعتنای کسب مقام قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ به شمار می‌رود، پس از تیم ملی آلمان به سراغ این تیم می‌رویم تا از برخی نکات مهم مربوط به آن باخبر شویم. بنابراین در صورت تمایل می‌توانید مجله قرمز را در ادامه‌ی مطلب پیش رو همراهی کنید.

تیم ملی شیلی که با نام لا روها نیز شناخته می‌شود، نماینده‌ی منطقه‌ی امریکای جنوبی در رقابت‌های جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ محسوب می‌شود و امکان حضور در این تورنمنت را به مدد قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های امریکای جنوبی یا کوپا امریکا به دست آورده است. با این توضیح کوتاه به شرح ۵ نکته‌ی مهم مرتبط با تیم ملی شیلی در جام کنفدراسیون ها می‌پردازیم.

نخستین نکته‌ی مهم در رابطه با تیم ملی شیلی

حضور در جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ نخستین حضور تیم ملی شیلی در جام کنفدراسیون ها به شمار می‌رود. در واقع قرمز پوشان شیلیایی تاکنون هیچ‌گاه موفق به حضور در این جام نشده بودند و تجربه‌ی تورنمنت روسیه تجربه‌ی کاملا جدیدی برای آن‌ها به شمار می‌رود. بر این اساس نخستین تجربه‌ی بازیکنان تیم ملی شیلی در جام کنفدراسیون ها می‌تواند برای آن‌ها بسیار رویایی به پایان برسد.  امری که با حضور این تیم در فینال مسابقات روسیه و پیروزی در دیدار پایانی امکان‌پذیر خواهد بود. اگرچه رسیدن به این هدف کاملا دشوار است، اما به هیچ وجه غیر ممکن نیست و قرمز پوشان سخت‌کوش امریکای جنوبی با کمی دقت و تمرکز می‌توانند از پس آن بر بیایند.

دومین نکته‌ی مهم در رابطه با تیم ملی شیلی

اگر تیم ملی شیلی جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ را فتح کند، اعضای این تیم می‌توانند رکورد جاودانه‌ای را به نام خود ثبت کنند و برای همیشه در تاریخ فوتبال کشورشان بدرخشند. در واقع با فتح جام کنفدراسیون ها، تیم ملی شیلی موفق به کسب سه جام مهم فوتبال در فاصله‌ی سه سال، آن هم به شکل پی در پی خواهد شد.

شیلی در روسیه

بازیکنان تیم ملی شیلی دو سال قبل در چنین روزهایی موفق به شکست تیم ملی آرژانتین در فینال کوپا امریکا شدند و این جام مهم را برای نخستین بار در تاریخ روی سر بردند. فرآیندی که سال گذشته نیز دقیقا به همان شکل و سبک و سیاقی مشابه اتفاق افتاد و یاران آبی و سفید پوش مسی بار دیگر در بازی نهایی مغلوب قرمز پوشان رقیب شدند.

این قهرمانی به جای خانه در کشور امریکا رقم خورد. در تورنمنت ویژه‌ای از جام کوپا امریکا که به پاس گرامی‌داشت صدمین سال برگزاری این رقابت‌ها به انجام رسید و عنوان کوپا امریکای قرن را به خود اختصاص داد. با این حساب اعضای تیم ملی شیلی در صورت فتح جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ می‌توانند سه گانه‌ی مهم خود را تنها طی سه سال تکمیل کنند و خیز بلندی برای موفقیت بزرگ سال چهارم و حضور درخشان در جام جهانی ۲۰۱۸ بردارند.

سومین نکته‌ی مهم در رابطه با تیم ملی شیلی

مسلما مهم‌ترین عاملی که می‌تواند حکم به موفقیت تیم ملی شیلی در مسابقات جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ بدهد، وجود بازیکنان کارآمد و تاثیرگذار در این تیم است. عاملی که می‌توان گفت تیم ملی شیلی کاملا از آن بهره‌مند است. چرا که بازیکنانی نظیر آرتورو ویدال و الکسیس سانچز مهره‌های تاثیرگذاری در تیم‌های باشگاهی خود یعنی بایرن مونیخ و آرسنال به شمار می‌روند و با توجه به توانایی‌هایشان قادرند حضور موفق فصل گذشته‌ی خود در این تیم‌ها را در تیم ملی نیز تکرار کنند.

دروازه‌بان تیم ملی شیلی یعنی کلودیو براوو نیز اگرچه فصل خوبی را در تیم فوتبال منچسترسیتی پشت سر نگذاشت، اما با انجام ۱۱۲ بازی ملی (تا پیش از شروع رقابت‌های جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷) هم‌اکنون با تجربه‌ترین عضو تیم لا روها به شمار می‌رود. البته علاوه بر او سه بازیکن دیگر تیم ملی شیلی نیز بیش از صد بازی ملی را در کارنامه‌ی خود به ثبت رسانده‌اند و تجربیات آن‌ها قطعا می‌تواند کمک حال سرمربی و سایر اعضای تیم باشد.

بازیکنان ملی شیلی

با این حال تیم ملی شیلی را در مجموع می‌توان تیم پا به سن گذاشته‌ای قلمداد کرد. در ترکیب این تیم تنها دو بازیکن زیر ۲۴ سال به نام‌های پائولو دیاز و مارتین رودریگز حضور دارند و سایر بازیکنان شیلی را فوتبالیست‌های با تجربه تشکیل می‌دهند. از همین رو تیم لا روها به لحاظ بهره‌گیری از ساق‌های جوان و شاداب حرف چندانی برای گفتن در مسابقات جام کنفدراسیون ها ندارد. عاملی که شاید ظرف چند سال آینده به نقطه ضعف اصلی این تیم تبدیل شود.

چهارمین نکته‌ی مهم در رابطه با تیم ملی شیلی

همواره بازیکنان بزرگی در تاریخ فوتبال جهان بوده‌اند که از آن‌ها به عنوان سمبل باشگاه‌هایشان نام برده می‌شود، اما در عین حال موفقیت چندانی در تیم ملی نداشته‌اند. بازیکنانی نظیر فرانچسکو توتی یا لیونل مسی را شاید بتوان جزو همین دسته از فوتبالیست‌ها طبقه‌بندی کرد. با این حال در تیم ملی شیلی بازیکنی حضور دارد که درست عکس این عملکرد را از خود به نمایش گذاشته است. به این معنی که هر چقدر ادواردو وارگاس در تیم‌های باشگاهی خود بد عمل می‌کند، به همان اندازه در پیراهن تیم ملی شیلی خوب است!

عملکرد ضعیف وارگاس در فصل گذشته باعث انتقال او از تیم هوفنهایم آلمان به تایگرز امریکا شد. اما در این فصل نیز او بسیار کم فروغ ظاهر شد و در ۱۲ بازی مختلف برای تیم خود تنها یک گل به ثمر رساند. جالب این جاست که ادواردو وارگاس علی‌رغم قرار گرفتن در پست هجومی، گل‌های باشگاهی چندانی در کارنامه‌اش ندارد. به بیان دقیق‌تر او تنها یک بار در طول دوران ورزشی خود موفق شده تا تعداد گل‌هایش در طول یک فصل را دو رقمی کند! در واقع پیش و پس از حضور وارگاس در تیم فوتبال یونیورسیداد شیلی در فصل ۲۰۱۰ هیچ‌گاه تعداد گل‌های او در طول یک فصل از انگشتان دو دست فراتر نرفته است!

الکسیس شیلی

با این حال ادواردو وارگاس در طول ۶۹ بازی متعددی که برای تیم ملی شیلی به میدان رفته توانسته ۳۳ گل به ثمر برساند. آمار بسیار خوبی که موجب می‌شود احساس کنیم او با بر تن کردن پیراهن تیم ملی کشورش به یک انسان کاملا متفاوت تبدیل می‌شود! بر این اساس شاید حضور موثر او در تیم ملی شیلی بتواند یکی از عوامل تضمین کننده‌ی موفقیت این تیم در جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ باشد.

پنجمین نکته‌ی مهم در رابطه با تیم ملی شیلی

اگرچه تیم ملی شیلی از بازیکنان بزرگی در جام کنفدراسیون ها بهره می‌گیرد، اما آمار و ارقام موجود چندان به سود این تیم نیست. در واقع اعضای تیم لا روها تنها سه بازی از هفت بازی اخیر خود را با برد پشت سر گذاشته‌اند. آن‌ها حتی در آخرین بازی دوستانه پیش از آغاز رقابت‌های جام کنفدراسیون ها نیز نتیجه را سه بر دو به تیم ملی رومانی واگذار کردند. با این حال بازیکنان تیم ملی شیلی توانستند در نخستین دیدار خود در جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ تیم ملی کامرون را با نتیجه‌ی یک بر صفر از پیش رو بردارند و امید و روحیه‌ی از دست رفته را دوباره به تیم باز گردانند.

از سوی دیگر تیم ملی شیلی در حالی طی برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ با کسب ۲۳ امتیاز در رتبه‌ی چهارم منطقه‌ی امریکای جنوبی قرار دارد که با تیم سوم جدول یعنی اوروگوئه هم امتیاز است و از تیم دوم جدول یعنی کلمبیا نیز تنها یک امتیاز کمتر دارد. بنابراین آن‌ها با تلاش و پشتکار بیشتر می‌توانند نام خود را به عنوان یکی از مسافران سال آینده‌ی جام جهانی روسیه به ثبت برسانند. شاید موفقیت در جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ بتواند استارت خوبی برای انجام این کار باشد.

منبع: فاکس اسپورتز (کاری اختصاصی از تیم ترجمه مجله قرمز همراه با تلخیص و اضافاتی از سوی نویسنده‌)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش ورزش مجله قرمز یاری کنید.