تیم ملی آلمان حضور خود در جام کنفدرسیون‌ها را با دیدار برابر استرالیا آغاز می‌کند. تیمی که در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز در نخستین بازی خود به مصاف بازیکنانش رفت و با چهار گل از سد آن‌ها گذشت. با آغاز جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ مجله قرمز به سراغ تیم‌های مهم حاضر در این جام رفته تا به شرح نکات برجسته‌ی آن‌ها بپردازد. پس از پرداختن به تیم ملی روسیه و تیم ملی پرتغال اکنون نوبت به امید اصلی فتح این جام یعنی تیم ملی آلمان رسیده است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که همچون مطالب یاد شده، در ادامه‌ی این مطلب نیز ما را همراهی کنید.

تیم ملی آلمان برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در جام جهانی ۲۰۱۴ به جام جهانی ۲۰۱۸ قدم خواهد گذاشت. به همین دلیل جام کنفدراسیون‌ها می‌تواند محک بسیار خوبی برای سنجیدن قدرت و اقتدار این تیم برای دستیابی به هدف مهم یاد شده باشد. اما تیم ملی آلمان در چه شرایطی جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ را آغاز می‌کند و نکات مهمی که باید در رابطه با این تیم بدانیم چیست؟

نخستین نکته‌ی مهم در رابطه با تیم ملی آلمان

تیم ملی آلمان در حالی مسابقات جام کنفدراسیون‌ ها را آغاز می‌کند که شرایط این تیم برای حضور در جام جهانی روسیه بسیار مناسب است. تیم ملی آلمان اکنون با اختلاف ۵ امتیاز نسبت به ایرلند شمالی در رتبه‌ی نخست جدول رده‌بندی بازی‌های مقدماتی این جام قرار دارد و شانس اصلی صعود از گروه خود به عنوان تیم نخست محسوب می‌شود. ژرمن‌ها در ۶ بازی گذشته‌ی خود در این مرحله، ۲۷ گل به ثمر رسانده‌اند و بدون تحمل حتی یک شکست، تنها یک بار دروازه‌شان باز شده است. این در حالی است که پنج تیم دیگر حاضر در این گروه در مجموع توانسته‌اند ۳۰ گل به ثمر برسانند!

آلمان جوان

از همین رو تیم ملی آلمان را باید از هم‌اکنون مسافر روسیه دانست. در واقع تیم منسجم یواخیم لو بیش از هر چیز به منظور آماده‌سازی و کسب هماهنگی بیشتر برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ است که گام به جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ گذاشته‌ است.‌

دومین نکته‌ی مهم در رابطه با تیم ملی آلمان

تیم ملی آلمان در حالی حضور در جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ را تجربه می‌کند که تنها ۶ بازیکن از تیمی که سال گذشته بزرگ‌ترین ناکام مسابقات یورو ۲۰۱۶ لقب گرفت را به همراه خود می‌بیند. از سوی دیگر از تیم رویایی سال ۲۰۱۴ که فاتح جام جهانی برزیل شد هم تنها ۴ بازیکن در این تیم حضور دارند. به بیان دقیق‌تر بازیکنانی نظیر فیلیپ لام و باستین شونشتایگر دیگر در تیم ملی آلمان حضور ندارند و ستون‌هایی نظیر مانوئل نویر نیز در جام کنفدراسیون ها غایب هستند. این امر موجب شده تا هیچ بازیکن بالای ۳۰ سالی در این تیم حضور نداشته باشد و گوی و میدان به طور تمام و کمال در اختیار جوانان جویای نام قرار گیرد. به طوری که وظیفه‌ی کاپیتانی تیم ملی آلمان در جام کنفدراسیون ‌ها ۲۰۱۷ را جولین درکسلر ۲۳ ساله بر عهده دارد.

سومین نکته‌ی مهم در رابطه با تیم ملی آلمان

معمولا آن دسته از تیم‌های بزرگ فوتبال که بازنشستگی نسل طلایی خود را  تجربه می‌کنند، کیفیتشان به یک‌باره رو به افول می‌گذارد و به مشکلات متعددی دچار می‌شوند. با این حال به نظر می‌رسد که تیم ملی آلمان با چنین مشکلاتی کاملا بیگانه است. ‌اگرچه بسیاری از بازیکنان بزرگ تیم ملی آلمان نظیر فیلیپ لام دیگر در این تیم حضور ندارند، اما در عوض جایشان را اکنون بازیکنان تازه نفسی پر کرده‌اند. جوانانی که نه از نظر استعداد چیزی کم از آن‌ها دارند و نه بازیکنان کم تجربه‌ای به شمار می‌روند.

تیم جوان آلمان

در واقع بازیکنانی نظیر جاشوا کیمیش، جولین برنت، تیمو ورنر و نیکلاس سول با وجود سن و سال نه چندان زیاد خود تجربه‌ی قابل توجهی در تیم‌های باشگاهی‌شان دارند و از مهره‌های قابل اتکا در این تیم‌ها محسوب می‌شوند. حتی برخی از این بازیکنان جوان در تیم ملی آلمان نیز بازیکنانی با تجربه به شمار می‌روند. به عنوان مثال کاپیتان جوان آلمان در جام کنفدراسیون‌ها یعنی جولین درکسلر، سابقه‌ی انجام ۳۰ بازی ملی را در کارنامه‌ی خود دارد. گذشته از آن اکثر این فوتبالیست‌های جوان، بازیکنان بسیار باکیفیتی در پست‌های خود محسوب می‌شوند و تجربه اندوزی در جام کنفدراسیون‌ها می‌تواند آن‌ها را برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ بسیار حرفه‌ای‌تر و آبدیده‌تر کند.

چهارمین نکته‌ی مهم در رابطه با تیم ملی آلمان

برخلاف تیم ملی پرتغال که با هدف فتح جام کنفدراسیون‌ها به روسیه آمده و با تمام قوا در این مسابقات حضور یافته است یا حتی تیم میزبان که حضور موفقش در این تورنمنت از جنبه‌ی حیثیتی برخوردار است، ژرمن‌ها تنها برای کسب تجربه در مسابقات جام کنفدراسیون ها حضور دارند. مربی تیم ملی آلمان یعنی یواخیم لو تاکنون بارها به این نکته اشاره کرده و هدف اصلی حضور تیم خود در این مسابقات را نمایش کیفیت نسل آینده‌ی فوتبال آلمان به هواداران این تیم عنوان کرده است.

در واقع تیم ملی فوتبال آلمان تنها به منظور کشف نقاط ضعف و قوت بازیکنان جوان خود در مسابقات جام کنفدراسیون‌ها حضور یافته تا تیم یک‌دست و یک‌پارچه‌ای را برای جام جهانی ۲۰۱۸ بسازد. با این‌حال این به آن معنی نیست که لو و تیم تحت رهبری‌اش هیچ چشم‌داشتی به فتح این جام ندارند. چرا که لو معتقد است تیم ملی آلمان به کمک همین جوانان کم نام و نشان و جویای نام هم قادر به عملکرد موفق در جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ خواهد بود.

مربی لو

پنجمین نکته‌ی مهم در رابطه با تیم ملی آلمان

همواره در دنیای فوتبال بوده‌اند بازیکنانی که با وجود بهره‌مندی از استعداد قابل توجه، دیرتر از آن‌چه باید چهره شده‌اند. ساندرو واگنر را شاید بتوان جزو همین دسته از بازیکنان دانست. او که با ۲۹ سال سن یکی از پا به سن گذاشته‌ترین بازیکنان حاضر در تیم ملی فوتبال آلمان در جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ به شمار می‌رود، در عین حال در زمره‌ی ناشناخته‌ترین بازیکنان این تیم نیز قرار می‌گیرد. با این حال حضور موفق واگنر در دو تیم دارمشتات و هوفنهایم طی دو فصل اخیر بوندسلیگا با به ثمر رساندن ۲۷ گل، در نهایت یواخیم لو را مجبور کرد تا او را به تیم ملی دعوت کند. اعتمادی که از سوی واگنر به خوبی پاسخ داده شد و او در دو بازی نخست خود برای تیم ملی آلمان در مجموع سه بار موفق به گلزنی شد.

اگرچه طی چند سال اخیر حضور مهاجمان نوک در تاکتیک تیم ملی فوتبال آلمان چندان پررنگ جلوه نکرده و وظایف تهاجمی این تیم بیشتر بر دوش هافبک‌های تهاجمی و مهاجمان کاذب این تیم بوده است، اما نمایش موفق ساندرو واگنر در طول همین مدت کوتاه، بسیاری از علاقه‌مندان تیم ملی آلمان را نسبت به پیدا شدن جانشین مناسبی برای مهاجمان مطرحی نظیر میروسلاو کلوزه و ماریو گومز حسابی امیدوار کرده است. در هر حال واگنر و سایر هم تیمی‌های جوانش حرف‌های فراوانی برای گفتن در جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ دارند و با وجود کم نام و نشان بودن و حضور تمرینی‌شان در این تورنمنت، هنوز هم یکی از شانس‌های اصلی کسب این جام به شمار می‌روند.

منبع: فاکس اسپورتز (کاری اختصاصی از تیم ترجمه مجله قرمز همراه با تلخیص و اضافاتی از سوی نویسنده‌)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش ورزش مجله قرمز یاری کنید.