رپورتاژ آگهی


شیرآلات توکار یا روکار؛ کدام بهتر است؟

در هنگام ساخت یک ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی آن، یکی از مواردی که با آن مواجه می شوید، انتخاب نوع شیرآلات است. بسیاری از مردم تصور می کنند که شیرآلات تاثیر چندانی در ظاهر آشپزخانه و سرویس بهداشتی ندارد اما بر خلاف تصور آن ها شیرآلات باعث کامل شدن دکوراسیون شده و سبب م شود کاشی کاری و سایر موارد بهتر جلوه کنند. تنوع شیرآلات در بازار بسیار زیاد است و در انواع مختلفی دسته بندی می شوند که این موضوع انتخاب را برای مصرف کنندگان سخت می کند. یکی از دغدغه های افراد در هنگام تصمیم گیری، این سوال می باشد که شیرآلات توکار یا روکار، کدام بهتر است؟ در این مقاله می خواهیم به بیان مزایا و معایب شیرآلات توکار و روکار بپردازیم تا انتخاب برای شما ساده تر شود.

شیرآلات روکار

این شیرآلات به گونه ای طراحی می شوند که قطعات و تجهیزات آن به گونه ای نصب می شود که قابل دیده شدن باشد. از شیرآلات روکار بیشتر در طراحی دکوراسیون قدیمی استفاده می شد اما در دکوراسیون مدرن و امروزی ترجیح طراحان، بیشتر شیرآلات توکار است. البته به دلیل دوام بیشتر و قیمت مناسب تر، این نوع شیرآلات همواره پرکاربرد هستند.

شیرآلات توکار

شیرآلات توکار یا روکار؛ کدام بهتر است؟

این شیرآلات به صورتی نصب می شوند که بیشتر اجزای آن ها درون دیوار کار شده و تنها علم و دستگیره قابل مشاهده باشد. شیرآلات توکار با طراحی دکوراسیون مدرن همخوانی زیادی دارد. به همین دلیل امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. علاوه بر این به دلیل کوچک شدن خانه ها و ترویج زندگی آپارتمانی، فضای خانه ها و در نتیجه سرویس بهداشتی آن ها کم شده است؛ بنابراین استفاده از شیرآلات توکار هوشمندانه تر است.

مقایسه شیرآلات توکار و روکار

همانطور که گفته شد بزرگترین تفاوت شیرآلات توکار و روکار، در نحوه نصب آن هاست. شیرآلات توکار بیشتر در طراحی مدرن استفاده می شود درحالی که شیرآلات روکار قدیمی تر هستند اما در انواع طراحی ها استفاده شده و پرکاربرد تر هستند. برای مقایسه بهتر شیرآلات توکار و روکار بهتر است با مزایا و معایب هر کدام آشنا شوید که در ادامه به بیان آن می پردازیم.

مزایای شیرآلات روکار

  • نصب آسان
  • هزینه و زمان کم برای نصب
  • قابل دسترس بودن اجزای شیرآلات
  • قیمت مناسب
  • عدم نیاز به متخصص برای نصب

معایب شیرآلات روکار

  • به دلیل اینکه تنظیم دما و فشار آب در این شیرآلات، با کمک یک دستگیره انجام می شود، مصرف آب بالایی دارند.
  • شیرآلات روکار به ویژه نوع استیل آن ممکن است در گذر زمان دچار زنگ زدگی شود.
  • به دلیل استفاده از دو دست در هنگام کار با شیرآلات روکار، نصب آن ها از نظر بهداشتی در مکان های عمومی درست نیست.
  • شیرآلات روکار تنوع کمی دارند و ظاهر لوکسی به فضای شما نمی دهند.

 مزایای شیرآلات توکار

  • فضای کمی اشغال می کنند، بنابراین برای سرویس بهداشتی های کوچک مناسب تر است.
  • مصرف آب شیرآلات توکار کم است.
  • تمیز کردن آن ها آسان است.
  • ظاهری لوکس و زیبا به محیط می بخشد.
  • دوام و طول عمر بالایی دارند.

معایب شیرآلات توکار

  • نصب این شیرآلات ساده نبوده و نیازمند متخصص است.
  • هزینه نصب آن ها بالا است.
  • برای نصب شیرآلات توکار، دیوار پشت آن باید مساحت و ضخامت خاصی داشته باشد.
  • در سردوش حمام توکار احتمال رسوب گرفتگی و کم شدن فشار آب زیاد است.
  • شیرآلات توکار قیمت بالایی دارند.
  • تعمیر این شیرآلات سخت است و در صورت نیاز باید بخشی از دیوار تخریب شود.

شیرآلات روکار بهتر است یا توکار؟

شیرآلات توکار یا روکار؛ کدام بهتر است؟

اکنون که مزایا و معایب شیرآلات توکار و روکار را به صورت جداگانه بررسی کردیم، می توانیم به سراغ فاکتورهای مهم در زمان تصمیم گیری و انتخاب برویم. در ادامه عواملی که باید هنگام خرید شیرآلات در نظر بگیرید را بیان می کنیم.

نصب شیرآلات توکار و روکار

برای پاسخ به سوال ” شیرآلات توکار یا روکار، کدام بهتر است؟ ” باید تمامی جنبه های مربوطه در نظر گرفته شود که یکی از آن ها نحوه و هزینه نصب شیرآلات است. نصب شیرآلات روکار بسیار ساده و سریع انجام می شود و نیاز به متخصص ندارد. در حالی که نصب شیرآلات توکار زمان بر و سخت بوده و باید حتما فرد متخصص آن را انجام دهد. همچنین هزینه نصب آن نیز زیاد است. بنابراین از این جهت شیرآلات روکار بهتر است.

جذابیت ظاهری شیرآلات توکار و روکار

مهمترین دلیل برای انتخاب شیرآلات توکار، جذابیت و ظاهر لوکس آن است. طراحی شیرآلات توکار مدرن بوده و ظاهری لاکچری به محیط شما می بخشد. در حالی که از شیرآلات روکار بیشتر در دکوراسیون های قدیمی و سنتی استفاده می شود.

تنوع در طراحی شیرآلات روکار و توکار

تنوع در طراحی هر دو نوع شیرآلات زیاد است و در محصولات بهترین شیرآلات ایرانی، هر دو نوع شیر را خواهید دید اما تنوع طراحی شیرآلات توکار بسیار بیشتر از شیرآلات روکار می باشد. بنابراین در صورتی که به دنبال طرح های خاص و مدرن هستید، شیرآلات توکار برای شما انتخاب مناسب تری است.

تعمیر شیرآلات روکار و توکار

تعمیرات یکی از مراحل جدا نشدنی تمام اجزا ساختمان می باشد که هزینه، سختی و مدت زمان آن برای افراد بسیار با اهمیت است. در شیرآلات توکار، در صورت بروز مشکل، ممکن است نیاز به تخریب دیوار پشتی وجود داشته باشد که بسیار زمان بر، پرهزینه و سخت است. در حالی که برای شیرآلات روکار، کافی است شیر یا بخشی از آن تعویض یا تعمیر شود که کار پیچیده ای نیست.

قیمت شیرآلات توکار و روکار

می دانیم که معمولا قیمت محصولات خارجی از ایرانی بالاتر است و شیرآلات نیز از این موضوع مستثنا نیست. در بین تمامی برند ها چه ایرانی و چه خارجی، قیمت شیرآلات توکار به دلیل پیچیدگی در نصب و قطعات، نسبت به شیرآلات روکار بالاتر است. اما انتخاب برند های ایرانی مثل شیرآلات کاویان، قهرمان، راسان و … به شما در هزینه هایتان کمک می کند.

جمع بندی

در این مقاله درمورد مزایا و معایب شیرآلات روکار و توکار صحبت کردیم و تمام جنبه های مهم برای انتخاب و خرید شیرآلات بررسی شد. اکنون شما می توانید به راحتی به سوال ” شیرآلات توکار یا روکار، کدام بهتر است؟ ” پاسخ دهید و خرید رضایت بخشی داشته باشید.