کاربرد رنگ برای طراحی داخلی منازل و محیط‌های مختلف حیاتی است. اگر در محیطی رنگ وجود نداشته باشد آن محیط بی‌روح و دلگیر خواهد شد و عمق و زیبایی آن به چشم نخواهد آمد. اما انتخاب رنگ برای طراحی داخلی انتخابی انتخابی دشوار است و عوامل مختلفی باید در آن دخالت داده شوند. اما رنگ سال همیشه می‌تواند مشکل را حل کرده و انتخاب را ساده‌تر کند. جالب است بدانید که فقط یک رنگ برای طراحی داخلی به عنوان رنگ سال معرفی نمی‌شود بلکه شرکت‌های بزرگ و طراحان به نام، هرکدام رنگ خاصی را به عنوان رنگ سال طراحی داخلی معرفی می‌کنند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند رنگ برای طراحی داخلی را که توسط شرکت‌ها و طراحان بزرگ در دنیای دکوراسیون مطرح شده‌اند به شما معرفی خواهیم کرد تا با به کار بردن این رنگ‌ها در دکوراسیون منزل خود، فضایی به روز و دلپذیر به وجود آورید.

رنگ سال HGTV، سبزآبی

شرکت HGTV Home یکی از شرکت‌هایی است که هر سال رنگی را به عنوان رنگ سال معرفی می‌کند. شروین ویلیامز مدیر این کمپانی برای سال ۲۰۱۹ رنگ سبز آبی را انتخاب کرده است، رنگی که در آن تناژ آبی و سبز به میزان مساوی به کار رفته است و رنگی آرامش بخش و تطبیق پذیر است. این رنگ با کد SW6486 می‌تواند جایگزینی مناسب برای رنگ محبوب آکوامارین باشد البته میزان سبز موجود در این رنگ کمی بیشتر از آکوامارین است و در عین جذابیت و شادابی، حالتی موقر و آرامش بخش به آن داده است.

شرکت HGTV Home با همکاری شبکه سرگرمی HGTV و شروین ویلیامز به وجود آمده است و شروین ویلیامز به عنوان یک طراح معروف و خبره به استفاده از رنگ‌های خالص و روشن شهرت دارد اما رنگی که برای امسال انتخاب کرده است یک رنگ تطبیق پذیر است که احتمالا همین الان هم در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود. رنگ سال HGTV به رنگ “انعکاس استخر” هم معروف است چون شبیه به رنگی است که در انعکاس نور در عمق استخرها می‌توان مشاهده کرد. این رنگ در خانواده رنگ‌های آبی قرار می‌گیرد و یک رنگ سرد و آرامش بخش است که می‌توان در همه قسمت‌های منزل از آن استفاده کرد.

اگر به این رنگ علاقمند هستید و می‌خواهید در دکوراسیون منزل خود از آن استفاده کنید بهتر است در کنار آن رنگ‌هایی را به کار ببرید که به زیباتر دیده شدن رنگ سبزآبی کمک کنند. خوشبختانه این رنگ به اندازه کافی تطبیق پذیر است و بیشتر رنگ‌هایی که در دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند با آن هماهنگ هستند. رنگ‌های شاد و روشن مثل رنگ مرجانی که رنگ سال پنتون نیز هست با این رنگ ترکیبی عالی به وجود می‌آورد. از طرف دیگر شما می‌توانید رنگ سبزآبی را با رنگ‌های خنثی مثل خاکستری، سفید و رنگ‌های تیره خنثی هم به کار ببرید و فضای منزل خود را شاد و زیبا طراحی کنید.

زیباترین و مد روزترین رنگ برای طراحی داخلی در سال 2019

رنگ سال بنجامین مور، بهترین رنگ برای طراحی داخلی

در دنیای طراحی داخلی، نام بنجامین مور با رنگ برای طراحی داخلی عجین شده است. شرکت بنجامین مور هر سال رنگ خاصی را به عنوان رنگ سال در طراحی داخلی معرفی می‌کند و این رنگ همیشه راهنمای طراحان داخلی برای طراحی فضاهای مدرن و به روز بوده است. اما رنگی که این کمپانی به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹  برای طراحی داخلی انتخاب کرده است رنگ خاکستری بسیار ملایم و روشن با نام Metropolitan AF-690 است. این رنگ چیزی بین بژ و خاکستری است که انعکاس دهنده نیاز ما به سکون و آرامش در زندگی است.

الن اونیل مدیر طراحی شرکت بنجامین مور در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هدف از انتخاب این رنگ برای طراحی داخلی این بوده است که در فضای آشفته سیاسی، انسان‌ها بتوانند به آرامش فکری و روحی برسند، برای چند دقیقه هم که شده گوشی‌های هوشمند خود را زمین بگذارند و به آرامش و تمرکز فکر و ذهنی مشغول شوند. اما چطور می‌توان این رنگ را در دکوراسیون منزل به کار برد؟ خوشبختانه رنگ متروپولیتن یک رنگ بسیار تطبیق پذیر و مناسب برای فضای منزل است و در بسیاری از قسمت‌های منزل می‌توان از آن استفاده کرد.

زیباترین و مد روزترین رنگ برای طراحی داخلی در سال 2019

فرقی نمی‌کند اگر دکوراسیون منزل شما از نوع کلاسیک و نسبتا شلوغ باشد، شما همچنان می‌توانید رنگ خاکستری ملایم را به این دکوراسیون اضافه کنید. آشپزخانه به عنوان قلب منزل شما بهترین محل برای به کار بردن این رنگ است، به خصوص کابینت‌هایی در رنگ خاکستری ملایم، بسیار مدرن و زیبا خواهند بود. اگر به دنبال یک حمام و دستشویی بسیار شیک و مدرن هستید که در آن به آرامش روحی و جسمی برسید رنگ خاکستری ملایم بهترین گزینه برای شما است. کافی است دیوارها و یا کاشی‌ها را به این رنگ انتخاب کنید و فضایی تمیز و مدرن خلق کنید.

اما این رنگ محدود به آشپزخانه و حمام و دستشویی نیست بلکه در اتاق خواب هم می‌توان از آن استفاده کرد. اتاق خواب محلی برای آرامش روحی و جسمی شما است پس این رنگ هم می‌تواند بهترین گزینه برای دیوارها و حتی اکسسوری‌های اتاق خواب باشد. همچنین اگر می‌خواهید اتاق نشیمن خود را بزرگ‌تر و دلبازتر و البته آرام‌تر نشان دهید می‌توانید از رنگ خاکستری ملایم برای رنگ کردن تعدادی از دیوارها استفاده کنید و در کنار آن رنگ‌های روشن و زیبای دیگری مثل صورتی و آبی و … را نیز به کار ببرید تا فضا به تعادل و زیبایی کامل برسد.

زیباترین و مد روزترین رنگ برای طراحی داخلی در سال 2019

رنگ سال پنتون، مرجانی روشن

شرکت پنتون شرکتی آمریکایی است که سیستم رنگی خاص خود را ابداع کرده و این سیستم به عنوان یک استاندارد در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت پنتون چند سال است که یک رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب می‌کند و این رنگ توسط برندها، طراحان و کمپانی‌های طراحی مد و دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت برای سال ۲۰۱۹ رنگ مرجانی زنده را به عنوان رنگ سال برگزیده است. رنگ مرجانی رنگی است که در طبیعت یافت می‌شوود و هدف پنتون نیز از انتخاب این رنگ جلب توجه مردم به طبیعت و منابع ارزشمند در حال نابودی آن است.

زیباترین و مد روزترین رنگ برای طراحی داخلی در سال 2019

راه‌های زیادی برای استفاده از رنگ مرجانی در دکوراسیون منزل وجود دارد. این رنگ با وجود آن که رنگی شاد و جلب توجه کننده است اما تطبیق پذیری بالایی هم دارد چون میزان سردی و گرمی در آن متعادل است. رنگ مرجانی ترکیبی از رنگ‌های نارنجی و صورتی را در خود دارد و در عین گرم بودن، ملایم هم به نظر می‌رسد. البته مرجانی درجات مختلفی دارد اما رنگی که به عنوان رنگ سال پنتون برگزیده شده است روشن و تند است و تقریبا به نارنجی نزدیک است اما کاملا نارنجی نیست. اگر به مرجانی علاقمند هستید می‌توانید از آن در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید اما با توجه به شاد بودن و روشن بودن این رنگ، بهتر است میزان استفاده از آن را محدود نگه دارید.

رنگ مرجانی تطبیق پذیری بالایی دارد و با بیشتر رنگ‌ها ترکیب زیبایی را به وجود می‌آورد. رنگ‌های خنثی مثل سفید و خاکستری و رنگ چوب، رنگ‌های خانواده آبی مثل آبی آسمانی، سرمه‌ای و رنگ‌های متمایل به سبزآبی با مرجانی به خوبی ترکیب می‌شوند و فضای منزل شما را زیباتر می‌کنند. شما می‌توانید در اکسسوری‌های منزل مثل روکش کوسن‌ها، مجسمه، اشیای تزئینی و حتی مبلمان منزل از این رنگ استفاده کنید و درخششی خاص و چشمگیر به فضای منزل خود بدهید.

زیباترین و مد روزترین رنگ برای طراحی داخلی در سال 2019

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش سایر مقالات در مجله قرمز شاخه دکوراسیون داخلی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)