جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
سن 20 سالگی

در سن ۲۰ سالگی چه کارهایی باید انجام داد؟

رسیدن به سن ۲۰ سالگی ، یک اتفاق مهم است  که با خودش مسئولیتهای جدید می‌آورد چرا که حالا شما بعنوان یک فردی شناخته می‌‌شوید که کمی‌ پخته‌ترشده است.

سن ۲۰ سالگی زمانی ست که بایستی بیشتر بر روی زندگی خود کنترل داشته باشید. تغییرات مثبت زیادی وجود دارد که می‌توانید در سن ۲۰ سالگی انجام دهید تا سالهای آتی  که در پیش‌رو دارید را، سالهای بهتری برای خود سازید. در ادامه  ۵ عادت و رفتار جدید را خواهید خواند که با داشتن آنها می‌تواند یک دهه‌ی آینده از زندگی خود را به بهترین نحو پیش ببرید تا آغازی باشد برای یک زندگی سالم، شاد و موفق.

۱- پس انداز کردن را آغاز نمایید

اگر در سن ۲۰ سالگی شروع کنید به پس انداز کردن پول یا پرداخت بیمه برای  دوران بازنشستگی  در سن ۶۰ سالگی، دوران خوبی را پیش رو خواهید داشت. اگر در سن ۳۵ سالگی شروع به پس انداز یا پرداخت بیمه نمایید هزینه ای که پرداخت می‌کنید بیشتر خواهد شد. حتی اگر در سن ۲۰ سالگی در حال پرداخت هزینه‌های تحصیل یا وام تحصیلی هستید، بهتر است تا جای ممکن این پس انداز را برای دوران بازنشستگی خود همچنان داشته باشید. داشتن یک شغل ساده در کنار تحصیل، می‌تواند این پول را تامین نماید.

۲- مراقب سلامت جسمی‌ خود باشید

سن ۲۰ سالگی ، زمان خوبی‌ست که نسبت به سلامتی شخصی خودتان دغدغه‌مند شوید.  ورزش و تمرین‌های بدنی مداوم، خوددداری از نشستن زیاد و بی‌حرکتی طولانی مدت، نوشیدن میزان زیادی آب،  خوابیدن کافی به مدت ۸ ساعت در شبانه روز، پرهیز از خوردن نوشیدنیهای الکلی. این موارد ادامه دارد و می‌توانید به این فهرست اضافه نمایید.

بایستی از تمام بخش‌های بدن خود مراقبت به عمل آورید. مثلا مراقبت از پوست، مهم است. با استفاده از محصولات ضدآفتاب و از مرطوب کننده‌ها. با این روش‌ها وقتی به سن ۳۰ سالگی رسیدید از اینکه این کارها را انجام می‌دادید خوشحال خواهید شد.

۳- مراقب سلامت ذهنی و روحی خود باشید

خوشبختانه در عصر کنونی، مسئله سلامت ذهنی و چگونگی داشتن ذهنی سالم، بیشتر از قبل تشخیص داده شده است و اگر شما در حال رسیدن به سن ۲۰ سالگی هستید، شانس با شماست.

با انجام تغییراتی حتی بسیار کوچک در عادتهای روزانه خود،  می‌توانید تفاوتهای بسیار زیادی را حس کنید. ب عنوان مثال با کمک از انواع داده‌هایی که به طور آنلاین یا در مجلات و روزنامه‌ها می‌توانید در اختیار داشته باشید، به راحتی می‌توانید دلایل ایجاد اضطراب را متوجه شوید و با پیگیری، می‌توانید راه حل‌هایی برای این مشکل بدست آوید.

داشتن تمرین‌های مراقبه ای و مدیتشین به صورت روزانه، می‌تواند میزان تمرکز ذهنی شما را بالا ببرد، می‌تواند باعث شود با ذهنی باز و پر از ایده‌های جدید،  راه حل مشکلاتتان را پیدا کنید.

۴- اطراف خود را با آدمهای خوب پر کنید

نسبت به این مسئله،  نکته سنج باشید که حضور چه کسی در زندگی شما مفید است و حضور چه کسی مضر. چه کسی به شما انرژی مثبت می‌دهد چه کسی انرژی منفی.  بهتر است کیفیت رابطه‌های دوستانه برایتان مهم باشد نه کمیت آنها.

داشتن دوستان اندک اما مفید،  بهتر است تا داشتن دوستان زیادی که نقش سازنده ای در زندگی شما ندارند.  خود شما هم می‌توانید بعنوان یک دوست،  برای دیگران نقشی سازنده  و مثبت داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهد اکثر آدمها تا سن ۲۵ سالگی هنوز چندان توان تشخیص این مسئله را ندارد و شما هنوز ۲۰ سالتان است اما اشکالی ندارد کافی ست به دنبال دوستانی باشید که باعث اعتماد به نفس در شما می‌شوند یا دوستانی که باعث ایجاد حس امنیت در شما می‌شوند و یا دوستانی که به شما شادی می‌بخشند. همین امر در مورد رابطهای عاشقانه شما نیز صادق است.  بهتر است وقت خود را برای فردی که باعث رشد شخصیتی شما نمی‌شود تلف نکنید و در عوض،  وقتتان را با کسی صرف کنید که باعث سازندگی شخصیتی در شما می‌شود.

۵- در سن ۲۰ سالگی خیلی به خودتان سخت نگیرید

با در نظر گرفتن اینکه سن کنونی شما در واقع کهن‌ترین سنی است که تا حالا داشته اید (در سن ۲۰ سالگی به نظرتان می‌رسد چقدر از ۱۹ ساله‌ها بزرگتر هستید)، اما شما همچنان در حال بزرگ شدن و تغییر یافتن هستید.

قرار نیست وقتی اولین بار هر کاری را انجام می‌دهید بی عیب و نقص باشد. شاید زمانی برسد که متوجه شوید مسیری که برای زندگی انتخاب کرده‌اید  یا  حرفه ای که در آن هستید را  دوست ندارید. . شاید شاید شما کارهای احمقانه‌ای کرده‌اید  مثلا مستی و وحشی بازی در شبهایی که بیرون رفته اید،  یا دوستی عاشقانه با فردی که در رابطه عاشقانه با شخص دیگری است،  یا موارد دیگر.  اما اشکالی ندارد نمی‌توانید تا ابد خودتان را سرزنش کنید که چرا این کارها را انجام داده‌اید،  بهترین راه این است که  از این  تجربیات  برای آینده خود استفاده نمایید.

زمان، بزرگترین درس‌ها را به انسان می‌دهد.  شما در طی زمان،  متوجه خواهید شد چه کسی هستید و چه کسی می‌خواهید باشید.  زمان،  به شما می‌آموزد که با چه روش‌هایی به سلامت ذهنی و بدنی برسید و چگونه در موارد مختلف زندگی شخصی و  زندگی کاری خود، موفق شوید.

در سن ۲۰ سالگی بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که تا جاییکه می‌توانید،  بهترینِ خودتان باشید و شاهد جریان زندگی باشید چرا که زندگی شما تازه آغاز شده است.


ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله Kacey Bradly

منبع : Success

دیدگاه ها 1
Subscribe
اعلام کردن به
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام؛ خوب بود ولی به خیلی از مهم‌ترین چیزا پرداخته نشده بود اونوقت راجع به مراقبت پوست و مو و …. عاشقی! نوشته بود
یه جستجوی کوچک در اینترنت چیزای اساسی تری پیدا خواهید کرد
بهرحال ممنون از شما

مقالات زیبایی

غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
60
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
139
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
262
اوره برای پوست
فواید اوره برای پوست؛ آیا می‌دانستید اوره هم لایه‌بردار است و هم مرطوب‌کننده؟
1,302
راقبت پس از فیلر لب
بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب
433
آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
428

مقالات سلامت

دیسپلازی معده
دیسپلازی معده چیست، روشهای تشخیص آن چه هستند؟
47
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
34
جوش زیر پوستی
جوش زیر پوستی را با روشهای ساده در خانه درمان کنیم
233
درد پهلو
درد پهلو چه علتهایی دارد و روشهای درمان هر کدام چیست؟
183
کاتتر ورید مرکزی
کاتتر ورید مرکزی (CVC): انواع و شیوه نصب آن برای بیمار
131
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
110

مقالات آشپزی

شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
115
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
630
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
214
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
381
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
696
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
681

مقالات تغذیه

تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
34
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
60
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
55
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
110
چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
243
تنظیم هورمونی
چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟    
153