جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
سن 20 سالگی

در سن ۲۰ سالگی چه کارهایی باید انجام داد؟

رسیدن به سن ۲۰ سالگی ، یک اتفاق مهم است  که با خودش مسئولیتهای جدید می‌آورد چرا که حالا شما بعنوان یک فردی شناخته می‌‌شوید که کمی‌ پخته‌ترشده است.

سن ۲۰ سالگی زمانی ست که بایستی بیشتر بر روی زندگی خود کنترل داشته باشید. تغییرات مثبت زیادی وجود دارد که می‌توانید در سن ۲۰ سالگی انجام دهید تا سالهای آتی  که در پیش‌رو دارید را، سالهای بهتری برای خود سازید. در ادامه  ۵ عادت و رفتار جدید را خواهید خواند که با داشتن آنها می‌تواند یک دهه‌ی آینده از زندگی خود را به بهترین نحو پیش ببرید تا آغازی باشد برای یک زندگی سالم، شاد و موفق.

۱- پس انداز کردن را آغاز نمایید

اگر در سن ۲۰ سالگی شروع کنید به پس انداز کردن پول یا پرداخت بیمه برای  دوران بازنشستگی  در سن ۶۰ سالگی، دوران خوبی را پیش رو خواهید داشت. اگر در سن ۳۵ سالگی شروع به پس انداز یا پرداخت بیمه نمایید هزینه ای که پرداخت می‌کنید بیشتر خواهد شد. حتی اگر در سن ۲۰ سالگی در حال پرداخت هزینه‌های تحصیل یا وام تحصیلی هستید، بهتر است تا جای ممکن این پس انداز را برای دوران بازنشستگی خود همچنان داشته باشید. داشتن یک شغل ساده در کنار تحصیل، می‌تواند این پول را تامین نماید.

۲- مراقب سلامت جسمی‌ خود باشید

سن ۲۰ سالگی ، زمان خوبی‌ست که نسبت به سلامتی شخصی خودتان دغدغه‌مند شوید.  ورزش و تمرین‌های بدنی مداوم، خوددداری از نشستن زیاد و بی‌حرکتی طولانی مدت، نوشیدن میزان زیادی آب،  خوابیدن کافی به مدت ۸ ساعت در شبانه روز، پرهیز از خوردن نوشیدنیهای الکلی. این موارد ادامه دارد و می‌توانید به این فهرست اضافه نمایید.

بایستی از تمام بخش‌های بدن خود مراقبت به عمل آورید. مثلا مراقبت از پوست، مهم است. با استفاده از محصولات ضدآفتاب و از مرطوب کننده‌ها. با این روش‌ها وقتی به سن ۳۰ سالگی رسیدید از اینکه این کارها را انجام می‌دادید خوشحال خواهید شد.

۳- مراقب سلامت ذهنی و روحی خود باشید

خوشبختانه در عصر کنونی، مسئله سلامت ذهنی و چگونگی داشتن ذهنی سالم، بیشتر از قبل تشخیص داده شده است و اگر شما در حال رسیدن به سن ۲۰ سالگی هستید، شانس با شماست.

با انجام تغییراتی حتی بسیار کوچک در عادتهای روزانه خود،  می‌توانید تفاوتهای بسیار زیادی را حس کنید. ب عنوان مثال با کمک از انواع داده‌هایی که به طور آنلاین یا در مجلات و روزنامه‌ها می‌توانید در اختیار داشته باشید، به راحتی می‌توانید دلایل ایجاد اضطراب را متوجه شوید و با پیگیری، می‌توانید راه حل‌هایی برای این مشکل بدست آوید.

داشتن تمرین‌های مراقبه ای و مدیتشین به صورت روزانه، می‌تواند میزان تمرکز ذهنی شما را بالا ببرد، می‌تواند باعث شود با ذهنی باز و پر از ایده‌های جدید،  راه حل مشکلاتتان را پیدا کنید.

۴- اطراف خود را با آدمهای خوب پر کنید

نسبت به این مسئله،  نکته سنج باشید که حضور چه کسی در زندگی شما مفید است و حضور چه کسی مضر. چه کسی به شما انرژی مثبت می‌دهد چه کسی انرژی منفی.  بهتر است کیفیت رابطه‌های دوستانه برایتان مهم باشد نه کمیت آنها.

داشتن دوستان اندک اما مفید،  بهتر است تا داشتن دوستان زیادی که نقش سازنده ای در زندگی شما ندارند.  خود شما هم می‌توانید بعنوان یک دوست،  برای دیگران نقشی سازنده  و مثبت داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهد اکثر آدمها تا سن ۲۵ سالگی هنوز چندان توان تشخیص این مسئله را ندارد و شما هنوز ۲۰ سالتان است اما اشکالی ندارد کافی ست به دنبال دوستانی باشید که باعث اعتماد به نفس در شما می‌شوند یا دوستانی که باعث ایجاد حس امنیت در شما می‌شوند و یا دوستانی که به شما شادی می‌بخشند. همین امر در مورد رابطهای عاشقانه شما نیز صادق است.  بهتر است وقت خود را برای فردی که باعث رشد شخصیتی شما نمی‌شود تلف نکنید و در عوض،  وقتتان را با کسی صرف کنید که باعث سازندگی شخصیتی در شما می‌شود.

۵- در سن ۲۰ سالگی خیلی به خودتان سخت نگیرید

با در نظر گرفتن اینکه سن کنونی شما در واقع کهن‌ترین سنی است که تا حالا داشته اید (در سن ۲۰ سالگی به نظرتان می‌رسد چقدر از ۱۹ ساله‌ها بزرگتر هستید)، اما شما همچنان در حال بزرگ شدن و تغییر یافتن هستید.

قرار نیست وقتی اولین بار هر کاری را انجام می‌دهید بی عیب و نقص باشد. شاید زمانی برسد که متوجه شوید مسیری که برای زندگی انتخاب کرده‌اید  یا  حرفه ای که در آن هستید را  دوست ندارید. . شاید شاید شما کارهای احمقانه‌ای کرده‌اید  مثلا مستی و وحشی بازی در شبهایی که بیرون رفته اید،  یا دوستی عاشقانه با فردی که در رابطه عاشقانه با شخص دیگری است،  یا موارد دیگر.  اما اشکالی ندارد نمی‌توانید تا ابد خودتان را سرزنش کنید که چرا این کارها را انجام داده‌اید،  بهترین راه این است که  از این  تجربیات  برای آینده خود استفاده نمایید.

زمان، بزرگترین درس‌ها را به انسان می‌دهد.  شما در طی زمان،  متوجه خواهید شد چه کسی هستید و چه کسی می‌خواهید باشید.  زمان،  به شما می‌آموزد که با چه روش‌هایی به سلامت ذهنی و بدنی برسید و چگونه در موارد مختلف زندگی شخصی و  زندگی کاری خود، موفق شوید.

در سن ۲۰ سالگی بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که تا جاییکه می‌توانید،  بهترینِ خودتان باشید و شاهد جریان زندگی باشید چرا که زندگی شما تازه آغاز شده است.


ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله Kacey Bradly

منبع : Success

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

موی نازک
اگر موی نازک دارید این ۹ اشتباه آرایش مو را انجام ندهید
147
ضرورت و اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده برای تمام انواع پوست
نقش کلیدی مرطوب کننده ها در روتین مراقبت پوستی
1,227
روغن نارگیل
آیا روغن نارگیل برای پوست و بیماری‌های پوستی مفید است؟
1,722
روغن میوه نسترن
روغن میوه نسترن (رزهیپ) چه فوایدی دارد، روشهای استفاده از آن چیست؟
6,392
سبک جدید کانتور
با سبک جدید کانتور کردن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید
3,691
ترفندهای آرایش چشم
ترفندهای آرایش چشم برای خانم‌هایی که چشمان گود دارند
5,568

مقالات سلامت

کولونوسکوپی
کولونوسکوپی ؛ دلایل، نحوه انجام، آمادگی پیشرفته و روشهای جایگزین
32
رفع جوش چرکی
رفع جوش چرکی با ۴ درمان طبیعی و سریع و روشهای موثر دیگر
63
آمیلوئیدوز
آمیلوئیدوز بر چند نوع است، روشهای تشخیص و درمان آن چگونه است؟
50
داروی رمدسیویر درمانی قدرتمند برای غلبه بر بیماری کرونا
123
داروی نیزاتیدین و نگاهی جامع به نحوه عملکرد و کارایی این دارو در بهبود سلامت
93
پانکراتیت
پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده؛ علل، علائم و درمان
119

مقالات آشپزی

خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
50
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
164
طرز تهیه نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای به صورت حرفه‌ای و با ارائه همه نکات لازم
200
پنیر موزارلا
طرز تهیه پنیر موزارلا تازه و خانگی برای انواع غذاها با همه نکات لازم
284
خواص و طرز تهیه آب استخوان
خواص آب استخوان یا آب قلم و طرز تهیه آن در خانه به بهترین روش
433
نان سفید خانگی
نان سفید خانگی به روشی آسان برای تهیه انواع ساندویچ و اسنک
343

مقالات تغذیه

سلامت ریه
سلامت ریه را با این ۲۰ خوراکی تضمین کنید
32
کلسیم پیروات
کلسیم پیروات چه فوایدی دارد و چگونه مصرف می‌شود؟
35
خواص ریحان
ریحان گیاهی شگفت انگیز با خواصی بی نظیر طبق بررسی های علمی
57
خواص جوانه
خواص جوانه حبوبات و غلات و طرز تهیه آنها در خانه به چندین روش متنوع
79
مکمل ملاتونین
مکمل ملاتونین چه فوایدی دارد، دوز توصیه شده و عوارض آن چیست؟  
140
کمبود ویتامین B12
علائم کمبود ویتامین B12 که باید به آنها توجه کرد
232