خرید خارج از فصل یکی از روش‌های ساده و موثر در کاهش هزینه خرید پوشاک است که اگر درست انجام شود می‌تواند بدون تغییر دادن سطح استایل و کیفیت لباس‌های شما هزینه‌های مصرفی خانوار را تا حد زیادی کاهش دهد. اما اگر سری به حراجی‌های آخر فصل بزنید احتمالا با تعدادی لباس بی‌کیفیت در رنگ‌های محدود و سایزهای محدود (که احتمالا ایرادهایی هم دارند) مواجه خواهید شد که شما را از خرید آخر فصل منصرف خواهد کرد. واقعیت این است که این کار برای همه انواع پوشاک ممکن است نتیجه موفقی نداشته باشد و برخی از لباس‌ها برای خرید خارج از فصل مناسب‌ترند. اما این لباس‌ها کدامند؟ در این مقاله خواهید خواند که کدام لباس‌ها و همچنین سایر لوازم منزل را بهتر است از خرید خارج از فصل تهیه کنید.

همه ما وقتی می‌خواهیم در اجتماع حضور پیدا کنیم دوست داریم در بهترین شرایط ممکن دیده شویم. یعنی بهترین لباس‌ها را با بهترین کیفیت بپوشیم اما این کار هزینه دارد و هزینه پوشاک خانواده همیشه مبلغ قابل توجهی را شامل می‌شود در نتیجه سایر هزینه‌های ضروری‌تر ما را مجبور می‌کند تا از هزینه پوشاک خود بزنیم و لباس‌های کمتر با کیفیت متوسط تهیه کنیم. اغلب مردم با شروع هر فصل تازه یادشان می‌افتد که باید برای آن فصل لباس تهیه کنند مثلا لباس شنا را در خرداد ماه، ژاکت بافتنی را در مهر و کاپشن را در آذر تهیه می‌کنند یعنی زمانی که بیشترین تقاضا برای این کالاها وجود دارد.

خرید خارج از فصل پوشاک و سایر وسایل

فلسفه خرید خارج از فصل

خوشبختانه پوشاک کالاهایی هستند که تاریخ مصرف ندارند اما نگهداری آن‌ها در انبارهای فروشگاه‌ها و تولید‌ی‌ها برای صاحبان آن هزینه دارد و این امر آن‌ها را مجبور می‌کند وشاک را با قیمتی کمتر روانه بازار کنند تا هزینه‌های انبارداری کاهش یابد و جا برای محصولات جدید باز شود. فلسفه تخفیف‌های آخر فصل همین است، هیچ کلاه‌برداری یا گران‌فروشی در این میان وجود ندارد و صحبت از سود دوطرفه بازار و مشتری است. هرچند هرنوع کالای غیرقابل خراب شدن را می‌توان خارج از فصل تهیه کرد اما ممکن است سود چندانی در این کار برای شما نباشد و استایل شیک و به روز بر این سود کم بچربد. اما در برخی کالاها با تغییر فصل کاهش قیمت زیادی را می‌توان مشاهده کرد که در این مقاله با این لباس‌ها آشنا می‌شوید.

بوت‌های پاییزی و زمستانی

خرید خارج از فصل پوشاک و سایر وسایل

همیشه زمستان در راه است اما هیچ کس در فصل‌های بهار و تابستان به خرید بوت علی‌الخصوص بوت‌های برفی فکر نمی‌کند در حالی که در فصل‌های سرد سال که بیشترین نیاز را به این کفش‌ها دارید پیدا کردن چیزی که می‌خواهید بسیار دشوار خواهد شد و احتمالا نتیجه‌ای هم در برنخواهد داشت یا اگر داشته باشد به قیمت خالی شدن حساب بانکی شما خواهد بود. شاید فکر کنید در بهار و تابستان هیچ فروشگاهی بوت برفی نمی‌فروشد اما فروشگاه‌های آنلاین همیشه همه نوع محصولی را ارائه می‌کنند و این می‌تواند بهترین فرصت برای شما باشد تا پول کمتری بپردازید و برای فصل زمستان آینده خیالتان راحت باشد.

کاپشن

خرید خارج از فصل پوشاک و سایر وسایل

در مورد کاپشن نیز شرایط مانند بوت زمستانی است. شاید فکر کنید چیزهای خوب حتما در فصل پاییز فروش می‌روند و چیزی که برای فصل بعدی باقی بماند کیفیت چندانی نخواهد داشت. این حرف تاحدودی درس است اما اگر شما جزو افرادی باشید که سایز کمیابی دارند (خیلی کوچک یا خیلی بزرگ) و یا سلیقه خاص در انتخاب رنگ لباس دارند حتما شانس زیادی برایتان وجود دارد تا در خرید خارج از فصل بتوانید یک کاپشن مناسب را با قیمتی بسیار کمتر تهیه کنید.

لوازم و لباس اسکی

خرید خارج از فصل پوشاک و سایر وسایل

این لوازم و لباس‌ها آنقدر قیمت بالایی دارند که بسیاری افراد تنها به همین دلیل علاقه خود را به این ورزش مفرح نادیده می‌گیرند. اما ااین قیمت بالا برای زمانی است که بیشترین تقاضا برای لباس و وسایل اسکی وجود دارد یعنی فصل‌های سرد سال. در حالی که در فصل‌های گرم سال این قیمت به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد و شما می‌توانید چیزهایی را که از زمستان سال گذشته باقی مانده است و چون دیگر مد و به روز نیست تخفیف قابل توجهی خورده است به قیمتی کمتر تهیه کنید و به ورزش مورد علاقه خود بپردازید.

ژاکت‌های کشمیر

ژاکت‌های کشمیر و به طور کلی لباس‌ها و اکسسوری‌هایی که از این الیاف باارزش تهیه می‌شوند قیمت بالایی دارند (البته هرچیزی که نام کشمیر دارد نباید خیلی گران باشد چون الیاف کشمیر انواع مختلفی دارند و بر اساس کیفیت دسته بندی و قیمت بندی می‌شوند) چون پارچه‌هایی که از این الیاف تهیه شده‌اند بسیار نرم و ظریف و گرم هستند راحتی فوق‌العاده‌ای دارند. حال اگر حسرت داشتن یک ژاکت کشمیر یا یک شال کشمیر به دلتان مانده است و قیمت بالای آن شما را منصرف کرده است کافی است تا فصل بهار سال آینده صبر کنید و این لباس‌ها را با قیمتی کمتر تهیه کنید.

سایر وسایلی که بهتر است در خرید خارج از فصل تهیه کنید

وسایل باشگاه و بدنسازی: حتما می‌دانید که خانم‌ها و آقایان در فصل‌های خاصی به بدنسازی و عضله سازی علاقه بیشتری پیدا می‌کنند. برای خانم‌ها این مساله در نزدیکی‌های عید نوروز و در فصل تابستان مهم‌تر است. اما برای آقایان نزدیکی‌های ماه محرم فصل تراکم خرید وسایل باشگاه و بدنسازی و عضویت در این باشگاه‌ها است. حال اگر می‌خواهید لوازم باشگاه و بدنسازی برای منزل خود تهیه کنید بهتر است در فصل‌هایی که بازار این لوازم رونق کمتری دارد مثل پاییز و اوایل زمستان به این کار اقدام کنید تا از تخفیف‌های  بیشتری بهره‌مند شوید.

خرید خارج از فصل پوشاک و سایر وسایل

لوازم دکوراسیون فضای باز: حتما می‌دانید چه زمانی مهمانی‌ها و عروسی‌های فضای باز رونق بیشتری دارند. در بهار و تابستان که شرایط آب و هوایی مناسب‌تر است این مهمانی‌ها بیشتر برگزار می‌شود و از طرف دیگر ساخت و سازهای ساختمانی هم در این فصل‌ها رونق بیشتری دارد. پس اگر قصد دکوراسیون و تغییر معماری فضای باز منزل خود (مثل حیاط و باغ) را دارید بهتر است وسایل مورد نیاز خود مثل روشنایی فضای باز، باربکیو و … را در فصل‌های سرد سال تهیه کنید تا قیمت کمتری بپردازید.

چیزهای مربوط به عروسی: در همه جای جهان بیشترین عروسی‌ها در فصل تابستان برگزار می‌شوند و در فصل‌های خاص (در کشور ما ماه‌های عزاداری و رمضان) این مراسم رونق کمتری دارند و به ندرت برگزار می‌شوند در نتیجه همه چیزهایی را که برای عروسی لازم دارید مثل لباس عروس، جواهرات عروس و … در این دوره با قیمت کمتری می‌توانید تهیه کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک‌پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)