بخش خدمات مشتری در هر کسب و کاری، بخشی است که باعث تمایز ویژهای در آن کسب و کار با سایرتجارتها میشود. اما گاهی اوقات این بخش به آسانی به فراموشی سپرده میشود و متاسفانه در اولویت قرار نمیگیرد. ارزشمند دانستن بخش خدمات مشتری ، کلیدی برای حرکت به سمت موفقیت در هر کسب و کاری است و نیز داشتن یک دیدگاه مثبت نسبت به این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قصد دارید نگرش جدیدی نسبت به بخش خدمات مشتری داشته باشید و بدانید کارآفرینان بزرگ در این زمینه چه فکر میکنند تا انگیزه کافی در شما ایجاد شود، میتوانید از نقل قولهای زیر بهره مند شوید. شما تنها چیزی که نیاز دارید این است که به دیدگاه تازه و شخصی خودتان در مورد بخش خدمات مشتری برسید.
هنر ارتباطات در بخش خدمات مشتری
هیچ چیز نمیتواند جایگزین یک بخش روابط عمومی قوی در هر کسب و کاری باشد. تمام مشتریها میخواهند که صدایشان توسط یک روابط عمومی خوب، شنیده شود و این امر را یک بخش خدمات مشتری قوی، میتواند محقق سازد.
Kevin Stirtz : نوع ارتباط برقرار کردن با مشتری هاست که مشخص میکند آیا آنها دوباره برخواهند گشت یا نه. یا در این بخش، قوی عمل کنید یا مشتریها را از دست خواهید داد.
Les Brown : توانایی شما در ارتباط برقرار کردن است که میتواند باعث رسیدن به اهدافتان شود، چه این ارتباط با خانواده باشد، یا با همکاران یا مشتریهایتان.
Les Brown : اگر نتوانید به قلب مشتریهایتان نفوذ کنید، نمیتوانیداز طریق حرف زدن با آنها به جایی برسید چون حرفهایتان را نمیشنوند.
Louis Nizer : مدیریت صحیح و ماهرانهی واژه ها، از قدیمی ترین درمانهایی است که بشر میشناسد.
Marian Wright Edelman : خدمات مشتری ، بهایی ست که برای بودن پرداخت میشود و چیزی نیست که فقط در اوقات فراغت انجام گیرد بلکه هدف از زندگی شغلی ست.
Marilyn Suttle : اینکه در مورد مشتریهایتان چطور فکر میکنید بر روی برخورد شما با آنها تاثیر میگذارد.
Peter Drucker : در هر ارتباطی، مهمترین چیز این است که بتوانید آنچه را گفته نمیشود، بشنوید.
Rasheed Ogunlaru : تا وقتی عمیقا و واقعا نتوانید مشتری های خود را بفهمید، نمیتوانید به آنها خدمات ارائه کنید.
Ray Kroc ( موسس مک دونالد) : اگر فقط و فقط برای پول کار کنید آنرا بدست نخواهید آورد اما اگر آنچه را انجام میدهید دوست بدارید و حق تقدم را با مشتری ها بدانید موفقیت ازآنِ شما خواهد بود.
Tony Allesandra : اگر تمرکز خود را فقط بر روی قیمت مناسب و کیفیت بالا بگذارید وارد بازی شدهاید اما بخش خدمات مشتری است که شما را برنده بازی میسازد.
Kerry Stokes : قدیمی ترین گفته و صحیح ترین گفته در مورد بخش خدمات مشتری این است مشتری در مرتبه نخست قرار دارد.
Jon Rossi : برای بهبود خدمات مشتری سعی کنید اصطکاکهایی که او در کارش داشته را کاهش دهید و کاری کنید که مشتری از کار کردن با شما و کسب و کارتان احساس راحتی بکند.
Jeff Bezos ( موسس آمازون) : ما بایستی مشتری ها را بعنوان میهمانهای دعوت شده به جشن خودمان تصور کنیم و خودمان را بعنوان میزبان. وظیفه بخش خدمات مشتری است که تجربه و خاطرات خوبی برای مشتری بسازد.
Sam Walton: مدیران و رهبران برجسته سعی بر تقویت عزت نفس افرادشان میکنند و اگر مردم خودشان را باور داشته باشند، کاری که آنها انجام میدهند شگفت انگیز خواهد بود.
Shep Hyken: با کارمندان خود طوری رفتار کنید که مایلید آنها با مشتریهایتان رفتار کنند.
Grant Bright از مدیران سابقIMB : در یک شرکت بزرگ، گاهی ممکن است افراد، سردرگم شوند و ندانند چگونه میتوانند مشتریهای نهایی شرکت را تحت تاثیر قرار دهند. اگر شما هم از آن جمله افراد هستید تصور کنید یک آتش سوزی در شرکت رخ داده و یک صف از کارمندان در حال دست به دست کردن سطل های آب هستند تا آتش سوزی را خاموش کنند در این حالت هر یک از افراد نمیتواند نتیجه ی نهایی را مشاهده کنند اما ارتباط قوی و تنگاتنگ بین افراد برای خاموش کردن آتش یک ضرورت است.
Jeffrey Gitomer: خدمات مشتری وقتی در ذهن مشتری باقی خواهند ماند که ارتباطات انسانی در آن حاکم باشد.
Shep Hyken : هر تعاملی با مشتری حتی اگر خیلی کوچک هم باشد مهم است.
Horst Schulze : وقتی کسب و کارتان پیشرفت میکند که بتواند ۱۰۰ در صد مشتری ها را راضی نگهدارید.
James Cash Penney: هر چه با مشتری ها رفتار بهتری شود آنها بیشتر برای شما تبلیغ خواهند کرد.
Maya Angelou : شاید مشتری ها آنچه را شما به آنها گفته اید فراموش میکنند اما حسی را که به آنها داده اید فراموش نخواهند کرد.
Albert Einstein : تلاش کنید برای ارزشمند بودن نه موفق بودن.
Stephen Covey : اول به دنبال این باشید که دیگران را درک کنید و بعد از آن به دنبال این باشید که دیگران شما را درک کنند.
Joel Barker : بدون حفظ و مراقبت کردن، هیچ کیفیتی وجود ندارد.
Lewis Carroll: راز عمیق زندگی این است که آنچه ارزشمند است کاریست که برای دیگران انجام میدهیم.
Henry Ford : در کنار هم بودن، شروع است. حفظ این ارتباط یک فرآیند است. کار کردن با هم موفقیت است.
ترجمه اختصاصی مجله قرمز
منبع : praiseworthy