آیا کنجکاو هستید که بدانید تا به حال ثروتمندان نامرئی را دیده اید یا نه؟  پاسخ به این پرسش کمی چالش برانگیز است.

ثروتمندان نامرئی ، همانطور که از اسمشان پیداست نامرئی هستند، با چشم معمولی دیده نمی‌شود.  اینها همان آدمهایی هستند که چمن های اطراف خانه شان را خودشان میزنند و در همان مغازه خواروبار فروشی که شما خرید میکنید در صف پشتی شما هستند. ثروتمندان نامرئی  ممکن است در محل کارتان همراه شما  سوار آسانسو شوند. این افراد با فروتنی و بدون تظاهر، مشغول زندگی اند. ثروتمندان نامرئی  یک حساب بانکی مخصوص دارند و در درون خودشان، خوب زندگی میکنند.

ر‌ازهای ثروتمندان نامرئی

در حدود سالهای ۱۹۹۶ کتابهایی با  همین موضوع ثروتمندان نامرئی  ، منتشر شدند از جمله کتاب  “همسایه میلیونر”،   و کتاب”راز شگفت انگیز ثروتمندان آمریکایی” . در این کتاب آمده که این همسایه های میلیونر،  همان ثروتمندان نامرئی  هستند،  آدمهایی که به نظر نمیرسند تافته جدا بافته باشند، آنها آخرین مدل لامبورگینی را نمی‌خرند یا جت شخصی ندارند که هر لحظه بتوانند هر گوشه ی دنیا بروند . مطالعاتی که در این کتابها انجام شد بر این بود تا ببینند چگونه همسایه های میلیونر یا  همان ثروتمندان نامرئی ، ثروت اندوزی میکنند.

در ادامه این مقاله، چند راز مشترک ثروتمندان نامرئی را میتوانید مطالعه نموده و این رازها را در زندگی خودتان نیز پیاده سازید.

ثروتمندان نامرئی

راز شماره یک:  ثروتمندان نامرئی ، بیشتر از دخل خود خرج نمیکنند

این افراد از نظر مالی خودشان را تحت فشار قرار نمیدهند. آنها هر چه را در توان مالی شان هست خریداری می‌کنند و نه فراتر از آن. آنها سعی در چشم و هم چشمی ندارند.

راز شماره دو : هرگز دست از یاد گیری بر نمیدارند

ثروتمندان نامرئی  دریافته‌اند که بهترین سرمایه گذاری که میتوانند انجام دهند،  سرمایه گذاری روی خودشان و ارتقای دانش خودشان است. چراکه دانش، قدرت است. هر چه دانش آنها بیشتر باشد،  آنها را به سوی دریافتهای مادی بیشتری سوق میدهد. این افراد،  یادگیری مستمر را به معنای به دست آوردن فرصتهای کاری قلمداد  میکنند.

راز شماره سه :  در انتخاب حرفه نگاهشان به پتانسیل های موجود است

این افراد به دنبال حرفه ای با بیشترین پتانسیل های درآمدی و امنیت شغلی هستند.

راز شماره چهار:  ذخیره میکنند و سرمایه گذاری میکنند

ثروتمند های نامرئی، می دانند که ارزش پول در به کار گیری پول است. برنامه آنها هر چه باشد فرقی ندارد، چه سرمایه گذاری برای زمان بازنشستگی چه برای خرج دانشگاه یا هر برنامه دیگری . آنها متوجه شده اند که چگونه میزان پول در طول زمان افزایش می یابد.

راز شماره پنج : بیمه های پوششی خوبی دارند

ثروتمندان نامرئی  اعتقاد به ارزش بیمه گذاری برای دارایی های خود یا افرادی که دوست دارند را دارند. چه بیمه‌ی خانه باشد یا بیمه‌ی زندگی. آنها جایگاه ویژه ای قایلند برای حمایت و حفاظت از خود و خانواده از رویدادهای نامنتظره که ممکن است هرگاه رخ دهد.

راز شماره شش : نسبت به  ثروتهای بادآوره  دید باز دارند

از ثروتمندان نامرئی انتظار نداشته باشید که با پول ارثیه‌ ای که به آنها رسیده یک قایق بزرگ شخصی بخرند. حتی اگر ثروت خیلی زیادی هم بدست آورده باشند، از آنها انتظاری جز این نیست که مسئولانه با این ثروت برخورد کنند.

راز شماره هفت :  ثروتمند های نامرئی از تمام ظرفیتهای ماشین یا خانه خود استفاده میکنند

این افراد نیازی به خرید بزگترین و بهترین و آخرین مدل ماشین ندارند. یا خانه ای را انتخاب نمیکنند که هزینه های آن بالا باشد. آنها به دنبال ماشینی میگردند که بتوانند پرداخت اقساط وام آن را به خوبی مدیریت کنند یا خانه ای انتخاب میکنند که با پرداخت هزینه های بالای آن، فقیر و فقیر تر نشوند. مدیریت ورودی و خروجی پول. 

راز شماره هشت : از داشتن بدهی پرهیز میکنند

آنها تمایلی به بالاآوردن بدهی ندارند.  بین درآمد و بدهی های خود یک تعادل ایجاد میکنند و ترجیح میدهند قبض ها را روی هم انباشته نکنند.

اگر شما هم میخواهید به دسته‎‌‌ ثرومندان نامرئی ملحق شوید، سعی کنید تا حدی که امکان پذیر است، این رازها را در زندگی خود وارد نمایید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله Wes Moss

لینک منبع