جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • مهشید
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
  • ۱۷:۵۷
  • 678
با رعایت این برنامه پنج روزه از چرب شدن موها جلوگیری کنید

با رعایت این برنامه پنج روزه از چرب شدن موها جلوگیری کنید

چرب شدن موها از مشکلات شایع و دردسرساز است که گاهی تلاش برای رفع آن می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد، شما موهایتان را می‌شویید تا تمیز شوند و چربی آن‌ها از بین برود اما همین شستشو باعث چرب شدن بیشتر آن در روزهای آتی می‌شود. نه طبیعت با شما شوخی ندارد، وقتی چربی طبیعی کف سر به طور کامل از بین برود پوست شما برای جبران رطوبت از دست رفته چربی بیشتری ترشح می‌کند و این چرخه ادامه دارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که در این دور باطل و مشکل‌ساز گرفتار شده‌اید نگران نباشید، شما می‌توانید موهایتان را طوری تربیت کنید که کمتر چرب شوند. در این مقاله ما یک برنامه پنج روزه برای شما ترتیب داده‌ایم که با رعایت آن می‌توانید از چرب شدن موها جلوگیری کنید.

این برنامه یک برنامه ساده پنج روزه است که به شستشوی موها در روز اول آغاز شده و مجددا با شستشوی موها در روز پنجم پایان می‌یابد یعنی شما هر ۴ روز یک بار موهای خود را می‌شویید و در روزهای دیگر از روش‌های دیگری برای از بین بردن چربی موها استفاده می‌کنید. رعایت این برنامه شاید در چند هفته اول کمی مشکل به نظر برسد اما به تدریج با عادت کردن موها به این برنامه، چربی آن‌ها کمتر شده و شما می‌توانید در طول هفته موهایی زیبا و تمیز داشته باشید.

روز اول: شستشوی صحیح مو برای جلوگیری از چرب شدن موها

روز اول این برنامه با شستشوی موها آغاز می‌شود. اما نحوه شستشو و انتخاب شامپو در این مورد اهمیت زیادی دارد. کارشناسان زیبایی می‌گویند شامپوهای شفاف گزینه مناسب‌تری نسبت به شامپوهای مات هستند چون شامپوهای مات سبک‌ترند و کمتر موها را سنگین می‌کنند. می‌توانید از شامپویی استفاده کنید که عبارت clarifying یعنی پاک کننده روی آن درج شده باشد اما آن را بیش از یک بار در هفته به کار نبرید چون این شامپوها قدرت پاک کنندگی بالایی دارند و استفاده مکرر از آن‌ها چربی طبیعی کف سر را از بین می‌برد. پس از شامپو زدن موها و آبکشی آن‌ها از نرم کننده مو هم استفاده کنید اما نرم کننده را تنها در قسمت پایین موها (گوش‌ها به پایین) استفاده کنید چون اگر نرم کننده به کف سر و ریشه موها برخورد کند نه تنها موها سنگین‌تر می‌شوند بلکه چرب شدن موها نیز سریع‌تر از قبل اتفاق می‌افتد.

جلوگیری از چرب شدن موها

روز دوم: استفاده از شامپوی خشک برای خنثی کردن چربی موها

اگر موهای شما خیلی چرب است از روز بعد از شستشو احساس می‌کنید که کف سر چرب شده است و موها نیز به تدریج در حال چرب شدن هستند. در حالت عادی در چنین شرایطی موهای خود را می‌شویید اما اکنون شما برنامه خاصی دارید و نباید این کار را انجام دهید. به جای شستن مجدد مو شما باید از شامپوی خشک استفاده کنید. حتی اگر موهایتان هنوز چندان چرب هم نشده باشد این کار را انجام دهید چون در جلوگیری از چرب شدن موها در روزهای آینده نقش مهمی دارد. حتی اگر موهایتان به شدت چرب است می‌توانید همان روز اول از شامپوی خشک بلافاصله پس از شستن موها و سشوار کشیدن آن‌ها استفاده کنید تا دوام سشوار شما هم بیشتر شود چون چنین موهایی چند ساعت پس از شستشو مجددا چربی ترشح می‌کنند و استفاده از شامپوی خشک می‌تواند این چربی را پیش از رسیدن به ساقه مو خنثی کند. همچنین اگر اهل ورزش هستید هنگام ورزش کردن حتما از هدبند استفاده کنید تا چربی و عرق به سمت موها سرازیر نشود و موها نیاز به شستشو نداشته باشند. اگر به شامپوی خشک دسترسی ندارید می‌توانید از پودر بچه یا همان پودر تالک یا جوش شیرین برای این منظور استفاده کنید.

جلوگیری از چرب شدن موها

روز سوم: حالت دادن معمولی برای جلوگیری از چرب شدن موها

از روز سوم ممکن است موهای شما چرب و کثیف به نظر برسد اما باید در مقابل وسوسه شستن موها مقاومت به خرج دهید و برنامه خود را برای جلوگیری از چرب شدن موها ادامه دهید. در روز سوم هیچ کاری با موهای خود نداشته باشید چون موهایتان هنوز ان قدر کثیف نشده است که ظاهر زیبایی نداشته باشد. در این شرایط بهتر است یک مدل مو برای خودتان انتخاب کنید که ژولیده اما زیبا باشد و موها را حجیم نشان دهد طوری که کثیف بودن آن‌ها مشخص نباشد. می‌توانید کمی قسمت جلوی موها را پوش دهید سپس آن را در عقب جمع کرده و با کش به صورت شینیون ببندید. سعی کنید حتما موها را ببندید چون باز گذاشتن موها نه تنها باعث می‌شود موهای چرب و کثیف روی صورت شما بریزد و کثیفی را به پوست منتقل کند بلکه وسوسه دست کردن در موهای باز هم قابل مقاومت نیست و با این کار هم موهای شما چرب‌تر می‌شود و هم دستان شما کثیف‌تر و این کثیفی مستقیما به صورت و پوست انتقال می‌یابد که عوارضی مثل آکنه و التهاب پوستی را به دنبال دارد. پس اگر می‌خواهید از چرب شدن موها جلوگیری کنید تا حد ممکن از دست زدن به موها به خصوص کف سر اجتناب کنید.

جلوگیری از چرب شدن موها

روز چهارم: آبکشی موها یا سرکه سیب

در روز چهارم دیگر موهای شما کاملا کثیف شده است اما هنوز نوبت شستشو و شامپو زدن موها فرا نرسیده است! اما می‌توانید با روش‌های دیگری غیر از شامپوی معمولی و شامپوی خشک چربی موها را از بین ببرید. کمی سرکه سیب تهیه کنید و ان را روی ریشه موها بریزید و ماساژ دهید سپس با آب ولرم (نه آب گرم یا داغ) موها را آبکشی کنید. همان طور که می‌دانید سرکه سیب یک ماده ارگانیک و اسیدی است که باعث متعادل شدن pH کف سر می‌شود و تا حدی چربی آن را متعادل می‌کند بدون آن که پوشش طبیعی سطح ساقه مو را از بین ببرد. برخلافت صور عموم این ماده طبیعی آن قدر ملایم است که حتی تاثیری روی رنگ مو هم ندارد و اگر موهای رنگ شده دارید با خیال راحت می‌توانید آن را روی موهای خود بزنید.

جلوگیری از چرب شدن موها

روز پنجم: نوبت بعدی شستشو برای جلوگیری از چرب شدن موها

بالاخره انتظار به سر رسید و شما امروز می‌توانید موهای خود را با شامپو بشویید. از یک شامپوی معمولی برای این کار استفاده کنید و آب ولرم برای آبکشی موها استفاده کنید چون آب داغ باعث خشک شدن موها می‌شود و غدد چربی تحریک می‌شوند تا چربی بیشتری ترشح کنند. پس از این کار، برنامه خود را به همین روال ادامه دهید و چند نکته را هم مد نظر داشته باشید از جمله این که تا حد ممکن به موهای خود دست نزنید، از محصولات حالت دهنده مو در کمترین میزان ممکن استفاده کنید، تنها یک محصول مثل موس برای شما کافی است که بهتر است قبل از سشوار کشیدن روی موهای مرطوب زده شود. موها را طوری حالت دهید که به کف سر نچسبند تا چربی کف سر کمتر به ساقه مو انتقال پیدا کند. این برنامه را به مدت چند هفته ادامه دهید تا زمانی که تغییر محسوسی در میزان چرب شدن موها مشاهده کنید، در این زمان می‌توانید برنامه را از پنج روز به چهار روز کاهش دهید و موهایی زیباتر و سالم‌تر داشته باشید.

جلوگیری از چرب شدن موها

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

درمان خشکی لب
بهترین محصولات آرایشی بهداشتی برای درمان برای خشکی لب
177
لوازم آرایشی
خرید لوازم آرایش اصل و با کیفیت از داروخانه آنلاین
63
اصل بودن ادکلن
روش های ساده برای تشخیص اصل بودن ادکلن کرید اونتوس
128
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
445
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
242
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
446

مقالات سلامت

مکمل برای آرتروز
۲۰ ویتامین و مکمل برای آرتروز که برای کنترل علائم مفید هستند
120
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
127
بیماری کرونا
با تست کرونا در منزل نگرانی خود را کاهش دهید
162
مدفوع بدبو
اسهال و مدفوع بدبو نشانه چیست و چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟
233
نوروپاتی محیطی
نوروپاتی محیطی چیست، انواع روشهای تشخیص و درمان آن چه هستند؟
106
استرس و بارداری
استرس و بارداری؛ استرس چگونه مانع از بارداری و رشد جنین می‌شود؟
94

مقالات آشپزی

شربت توت فرنگی
شربت توت فرنگی خانگی؛ تازه و آسان با طعمی دلپذیر
117
شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
377
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
844
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
296
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
645
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
942

مقالات تغذیه

رژیم فستینگ
رژیم فستینگ؛ آیا این رژیم برای لاغری و سلامتی موثر است؟
51
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
127
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
156
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
445
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
95
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
147