در بعضی از شرایط، مثل عدم رعایت بهداشت، تغییر مدیریت، کم بودن تنوع کلاس ها، نظم پایین و عدم پیشرفت، لازم است استودیو باله را عوض کنید. این تصمیم به هیچ وجه ساده نیست ولی باید مطمئن شوید که استودیو با نیازهای بالرین هماهنگ باشد.

در شرایط ایده آل، رقصنده ها می توانند تا چند سال در یک استودیو رشد و پیشرفت کنند و بعد ترک استودیو به نفع رقصنده خواهد بود و باعث پیشرفت خواهد شد تا اشتیاق و علاقه به باله از بین نرود. در ادامه چند دلیل منطقی برای ترک یا تغییر استودیو آمده تا در گرفتن این تصمیم سخت به شما کمک کنیم.

۱- عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط شیوع کرونا

از زمانی که ویروس همه گیر کرونا دامنگیر کشور ما نیز شد، ادامه بسیاری از فعالیت های عادی و روزمره ما سخت و یا غیر ممکن شد. یکی از این فعالیت ها، ورزش کردن است. ممکن است شما نیز در آن دسته از افردی باشید که از پیشرفت فرزندتان در باله خوشنود بوده و دوست ندارید که وفقه ای در یادگیری او در باله اتفاق بیفتد. اما رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در استودیو و خطری که سلامتی فرزندتان را تهدید می کند، شما را مجبور به تغییر مکان آموزش باله فرزندتان کند.

یکی از گزینه هایی که در این مواقع می توانید در نظر بگیرید، آموزش آنلاین باله است. باشگاه اسپین امکان آموزش رقص باله در خانه را برای کودکان ایجاد کرده است.

۲- متنوع نبودن کلاس ها

کم بودن تعداد کلاس ها یکی از دلایل شایع برای تغییر استودیو باله است. این مسئله نه تنها به متنوع نبودن، که در ادامه به آن اشاره می کنم، مربوط است، بلکه به تعداد سطوح مهارتی یا تعداد کلاس برای سنین مختلف هم برمی گردد.

یکی از شگفتی های باله، تنوع آن است و انتخاب موسسه ای که کلاس های مختلف ندارد باعث می شود علاقه کودک به باله کم شود و محدود کننده است. قرار گرفتن در معرض سبک های مختلف در باله نکته کلیدی است و توانایی آموزش دیدن در سبک های مختلف برای کسب تجربه اهمیت زیادی دارد.

استودیو باله

عدم تنوع کلاس ها بدشانسی بزرگی است چون محیط بسیاری از استودیوهای کوچک باله گرم و صمیمی است که باعث می شود ترک کردن آن دشوار باشد.

تا وقتی فرزندتان کوچک است و تازه در حال تصمیم گیری است که بداند آیا می خواهد باله را به صورت حرفه ای دنبال کند یا نه، استودیو کوچک برای او مناسب است اما هرچه بزرگ تر می شود و می خواهد پیشرفت کند، بهتر است دنبال گزینه های دیگر بگردید که طیف گسترده ای از کلاس ها را پوشش می دهد.

۳- حرفه ای نبودن مربی باله

متاسفانه، معلم بد می تواند تجربه باله را نابود کند. معلم بد سر بچه ها داد می زند، آن ها را سرزنش می کند و به جای تمرکز روی فرم، بدنشان را مسخره می کند. معلم بد شایسته تدریس نیست. این مهارت به سواد و تجربه نیاز دارد. هر کسی که سابقه باله دارد، لزوما نمی تواند به رقصنده ها، مخصوصا کودکان، آموزش دهد. تدریس نیازمند مهارت ها و شایستگی های خاص است تا با توجه به سن کودکان به آنها آموزش داده شود.

اگر کودک در محیط کلاس از نظر عاطفی یا فیزیکی احساس امنیت نمی کند، والدین باید فورا وارد عمل شوند. اگر معلم باله فرزندتان هر یک از ویژگی های منفی فوق را از خود نشان می دهد، به مدیریت آموزشگاه اطلاع دهید. اگر مدیر پاسخگو نیست، وقت آن رسیده که فورا فرزندتان را از آموزشگاه بیرون بیاورید.

۴- عدم نظم در استودیو

عملکرد استودیوهای باله که از ترکیب معلمان عالی و تیم پشتیبانی فوق العاده تشکیل شده، بالاست. اگر کارکنان استودیو در فرایند ثبت نام، تطبیق با شرایط، هزینه کلاس، کنترل جمعیت و ارتباط منظم با والدین همکاری نکنند، هرج و مرج در استودیو حاکم می شود. قدرت کارکنان تا حدی است که می تواند روند امور در استودیو را به خوبی پیش ببرد یا کل مجموعه را از ریل خارج کند. والدین باید پیوسته از شرایط استودیو اطلاعات دقیق کسب کنند تا برنامه زمانی رقصنده ها مختل نشود.

مخصوصا ارتباط درست در فضای رقابت میان استودیوهای رقص بسیار مهم است چون اطلاعات مربوط به مسابقات، هزینه ها و سفرها هر هفته به روز می شود و پیوسته در حال تغییر است. اگر مدام با استودیو باله فرزندتان مشکل ارتباطی دارید و قبلا درمورد این مسئله با صاحب استودیو حرف زده اید یا راه حل پیشنهاد داده اید ولی تغییری حاصل نشده، بدانید که مشکل ادامه دار می شود و مشکلات بیشتر و استرس بیخود به دنبال می آورد.

عملکرد استودیوهای باله

۵- تغییر مدیریت یا مربی

تغییر مدیریت یا ثابت نبودن معلم ها جو آموزشگاه را به شدت عوض می کند و روی تجربه رقص باله فرزندتان تاثیر منفی می گذارد. تغییر مدیریت با تغییر چشم انداز آموزشگاه همراه است و حتی نحوه اداره کلاس توسط مربی را عوض می کند. ممکن است تغییر مدیریت با تغییرات اساسی مثل عوض شدن ساعت کلاس، هزینه و نوع کلاس ها همراه باشد. در این شرایط، رقصنده هایی که تا چند سال استودیو باله را مثل خانه خود می دیدند، در محیط جدید راحت نیستند. ایجاد تغییرات بزرگ در نحوه مدیریت این سیگنال را به شما می دهد که وقت تغییر استودیو رسیده است.

هرچه محیط استودیو برای رقصنده راحت تر و صمیمی تر باشد، بهتر آموزش می بیند و اگر مدیریت یا تیم مربیان عوض شود، تجربه رقصنده در استودیو هم عوض می شود. طبیعت باله این است که مربیان معمولا برای فرصت های بهتر شغلی کار معلمی را رها می کنند یا با هنرمندان به تور می روند. اما لازم است مدیر آموزشگاه برای این تغییرات آماده باشد و همیشه یک برنامه جایگزین با معلمان عالی در آستین داشته باشد تا برنامه آموزشی کلاس ها ادامه پیدا کند.

۶- عدم پیشرفت فرزندتان در باله

برنامه آموزشی بسیاری از آموزشگاه های باله همراه با رقصنده رشد نمی کند. در این آموزشگاه ها برای هر گروه سنی دوره گذاشته می شود اما معمولا رقصنده به چالش کشیده نمی شود یا تغییری در مهارت های خود نمی بیند. آموزشگاه نه تنها باید کلاس های متنوع برای ثبت نام رقصنده ها داشته باشد، بلکه باید مسیری را دنبال کند که با بالا رفتن سن رقصنده ها، مهارت هایشان پیشرفت کند.

باله مثل توانایی خواندن یا حل مسائل ریاضی است. دانش آموز در دوره ابتدایی کلمات ساده را می خواند و مهارت های اولیه ریاضی را یاد می گیرد. بعد در دوره متوسطه، رمان می خواند و ضرب پنج رقمی انجام می دهد. تمام آموزشگاه های باله هم باید همین روند رشد و پیشرفت را دنبال کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از باشگاه ورزشی اسپین با ما در تماس باشید: espinclub.ir

شماره تماس: ۰۹۳۳۹۶۷۹۰۳۲

آدرس: تهران، اشرفی اصفهانی خیابان شهید باهنر یا باغ فیض نبش کوچه ی نیلوفر پلاک ۷، مجموعه ورزشی رایا