رپورتاژ آگهی


ایرلاین خارجی، پروازهای داخلی ایران

چه ایرلاین‌هایی را می‌شناسید؟ آیا همه آن‌ها در ایران فعال هستند؟ کدام‌یک از آن‌ها ایرانی و کدام‌یک خارجی است؟ در این‌مقاله می‌خواهیم درباره این‌که آیا ایرلاین خارجی، پروازهای داخلی ایران را انجام می‌دهد یا خیر، صحبت کنیم. اگر دوست دارید درباره ایرلاین‌های خارجی در ایران و مقصد‌های آن‌ها بیشتر بدانید یا در جستجوی بلیط هواپیما ارزان هستید، این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

هواپیما به یکی از وسیله‌های مرسوم برای جا‌به‌جایی میان شهر‌ها تبدیل شده است. امروزه به‌سادگی امکان خرید انواع بلیط هواپیما را از اینترنت داریم. همین سایت‌ها اطلاعات خوبی را هم درباره ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی پرواز‌ها به ما می‌دهند. یکی از مهم‌ترین مواردی که در کیفیت پرواز‌‌ها تاثیر دارد، ایرلاین آن است. در ایران ایرلاین‌های بسیاری حضور دارند و فعال هستند.

ایرلاین‌ها را می‌توان به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کرد. ایرلاین‌های ایرانی برای بسیاری از مسیر‌های داخلی و خارجی پرواز‌های مختلفی دارند. برای برخی سفر‌ها نیز می‌توان از ایرلاین‌های خارجی استفاده کرد. در این‌مقاله قرار نیست درباره ایرلاین‌ها صحبت کنیم و توضیح درباره آن‌ها را به مطالب دیگری اختصاص می‌دهیم.

گفتیم که ایرلاین‌های داخلی برخی پرواز‌های خارجی را دارند و از آن‌ها می‌‎توان برای آن‌ها کمک گرفت. اما سوالی که مطرح است این است که آیا ایرلاین خارجی هم وجود دارد که پرواز‌های داخلی را انجام دهد؟

ایرلاین‌های خارجی فعال در ایران

برای بسیاری از مسیر‌های خارجی، ایرلاین‌های فعال ایرانی مانند ایران ایر وجود دارند و شما می‌توانید از آن‌ها برای خرید بلیط هواپیما چارتر استفاده کنید. اما علاوه‌بر ایرلاین‌های داخلی در برخی مسیر‌ها ایرلاین‌های خارجی هم وجود دارند که مسافران در صورت تمایل امکان رزرو بلیط از آنها را دارند.

البته توصیه ما مقایسه همه گزینه‌های موجود و انتخاب بهترین مورد است. سایت‌های بسیاری برای خرید بلیط هواپیما وجود دارند که برای مقایسه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از بهترین سایت‌ها در این‌زمینه سایت علی بابا است. هنگامی که به سایت علی بابا می‌روید به‌راحتی از قسمت خرید بلیط با تکمیل اطلاعات اولیه سفر به همه بلیط‌های موجود دسترسی خواهید داشت.

سایت ابزار‌های مناسبی را نیز برای جستجو و بررسی آسان در‌اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه تعدادی از ایرلاین‌های خارجی فعال در ایران و مسیر‌های آن‌ها را می‌بینید. البته لیست کامل‌تر آن‌ها در قیمت بعدی آورده شده است.

  • هواپیمایی ترکیش ایر: این‌ایرلاین از فرودگاه امام خمینی به استانبول، آنکارا و ازمیر پرواز مستقیم دارد. از فرودگاه‌های تبریز، اصفهان، مشهد نیز به استانبول پرواز‌های مستقیمی را انجام می‌دهد.
  • هواپیمایی قطر ایرویز: این‌ایرلاین از فرودگاه امام خمینی، مشهد، شیراز و اصفهان به دوحه پرواز مستقیم دارد.
  • هواپیمایی لوفتهانزا: این‌ایرلاین از فرودگاه امام خمینی به فرانکفورت پرواز مستقیم دارد.
  • هواپیمایی فالی دبی: این‌ایرلاین از مشهد، شیراز و اصفهان به دبی پرواز مستقیم دارد.
  • هواپیمایی اطلس گلوبال: این‌ایرلاین از فرودگاه امام خمینی به آنتالیا پرواز مستقیم دارد. همچنین از فرودگاه امام خمینی نیز پرواز مستقیم به آدانا، ازمیر و آنتالیا با ایرلاین اطلس گلوبال موجود است.
  • هواپیمایی پگاسوس: این‌ایرلاین از فرودگاه امام خمینی، تبریز، شیراز و اصفهان به آنتالیا پرواز مستقیم دارد. شهر‌هایی مانند آدانا، آنتالیا و ازمیر هم در برخی فرودگاه‌ها پرواز دارند.
  • هواپیمایی عمان ایر: این‌ایرلاین از فرودگاه امام خمینی، مشهد و شیراز به مسقط پرواز مستقیم دارد.
  • هواپیمایی ایر عربیا: این‌ایرلاین از فرودگاه امام خمینی، مشهد، شیراز و اصفهان به شارجه پرواز مستقیم دارد.

بسیاری از ایرلاین‌های خارجی هنوز در ایران دفتر دارند و می‌توانید از طریق سایت یا تلفن آن‌ها نیز با ایشان ارتباط برقرار کنید. مثلا دفتر نمایندگی ایر عربیا در خیابان ولیعصر تهران، بلوار اسفندیار و پلاک ۳۶ است. اما برای تهیه و خرید بلیط سایت‌های ایرانی مناسبی مانند علی بابا کار شما راه می‌اندازند.

این مطلب را هم بخوانید: از شیراز تا استانبول با هواپیما چند ساعته

تاثیر تحریم‌ها روی ایرلاین‌های خارجی

تحریم‌ها باعث کم‌رنگی فعالیت بسیاری از ایرلاین‌های خارجی در ایران شده است. در سال‌های اخیر تعداد زیادی از دفاتر ایرلاین‌های خارجی در ایران جمع شده‌اند و فعالیت خود را در مسیر‌های ایران کم‌تر کرده‌اند. البته در ادامه خواهید دید که این‌موضوع تاثیری روی سفر‌ها و پرواز‌های داخلی نداشته است. اما مسافران زیادی که قصد سفر به برخی شهر‌ها و کشور‌های خارجی را داشتند با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند. البته همان‌طور که در قسمت قبل دیدید، هنوز ایرلاین‌های خارجی هستند که در مسیر ایران فعالیت دارند و به ایران پرواز‌های زیادی را انجام می‌دهند.

سان‌اکسپرس، فری‌برد ایرلاینز، تیلویند ایرلاینز، ایرفلوت، هواپیمایی تای ایرویز، هواپیمایی ایر عربیا، قطر ایرویز، عمان ایر، تاجیک ایر، هواپیمایی چین جنوبی، هواپیمایی اتریشی، هواپیمایی فلای دبی، هواپیمایی امارات، آذربایجان ایرلاینز، پگاسوس ایرلاینز، شرکت هواپیمایی ایجین ایرلاینز، شرکت هواپیمایی بوراجت، شرکت هواپیمایی اطلس گلوبال، شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال، هواپیمایی عراق، هواپیمایی کویت ایرویز، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا، هواپیمایی ترکیش ایر و هواپیمایی آلیتالیا از‌جمله ایرلاینی هستند که در ایران فعالیت دارند و در قسمت بالا درباره آن‌ها اطلاعاتی را بیان کردیم.

آیا ایرلاین خارجی، پروازهای داخلی ایران را انجام می‌دهد

همان‌طور که احتمالا از قسمت‌های قبل متوجه شده‌اید، سفر‌های داخلی با استفاده از هواپیما‌های ایرلاین‌های داخلی انجام می‌شود. ایرلاین‌های خارجی بسیاری در ایران فعال هستند. اما این‌ایرلاین‌ها فقط سفر‌های ایران به دیگر کشور‌ها و عمدتا کشور خودشان را انجام می‌دهند. پس می‌توان به سوال اصلی این‌مقاله پاسخ منفی داد.

ایرلاین‌های خارجی متنوعی با وجود تحریم‌ها، کاهش تعداد ایرلاین‌ها و دفتر آن‌ها در ایران هنوز برای پرواز‌های خارجی ایران فعالیت دارند. اگر دوست داشته باشید برای سفر‌های خارجی خود از ایرلاین‌های خارجی استفاده کنید، می‌توانید به سایت علی بابا رفته و جستجویی ساده انجام دهید. هنگامی که می‌خواهید بلیط هواپیما ارزان رزرو کنید یا خدمات خاصی را از سفر هوایی خود انتظار دارید حتما مقایسه و بررسی کاملی انجام دهید و بهترین پرواز را برای خود انتخاب کنید.

ایرلاین خارجی، پروازهای داخلی ایران ایرلاین خارجی، پروازهای داخلی ایران