بیماری قلبی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. بیماری قلبی مشتمل بر چندین نوع بیماری است که هر کدام از آنها باعث بروز مشکلاتی برای شخص بیمار می‌شوند. شناخت انواع بیماری قلبی و علائم آنها به شخص کمک می‌کند تا ارزیابی کوتاهی نسبت به وضعیت سلامت قلبی خود داشته باشد و نسبت به مراجعه به پزشک و یا تغییر سبک زندگی خود اقدام کند. چون امروزه می‌دانیم که تغییر سبک زندگی تاثیری بسیار بهتر از داروها و تکنولوژی پزشکی بر بیماری‌های قلبی و به خصوص حمله قلبی دارد. برای اینکه با انواع بیماری قلبی و علائم آنها آشنا شوید، ما را دنبال کنید.

انواع بیماری قلبی: بیماری عروق کرونرانواع بیماری قلبی

به گفته انجمن قلب آمریکا، انسداد یکی از انواع بیماری‌ قلبی است که سالانه مسئول مرگ یک نفر از هر ۷ نفر در آمریکا است. ساخته شدن پلاک در رگ‌های خونی اصلی قلب، مانع از جریان خون به عضله می‌شود. دکتر سندیها بالارام متخصص جراحی قلب و استاد دانشگاه در نیویورک می‌گوید: این بیماری، رتبه اول انواع بیماری قلبی دارد که ما به آن توجه می‌کنیم. از آنجایی که شریان‌ها در طول زمان به دلیل عوامل مختلفی از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت یا سبک زندگی مسدود می‌شوند. بسیاری از بیماران به هیچ کدام از علائم تا زمانی که انسداد به اندازه قابل توجهی نرسد، توجه نمی‌کنند. علائم این بیماری قلبی شامل تنگی نفس، درد قفسه سینه یا حتی حمله قلبی است.

انواع بیماری قلبی: بیماری دریچه قلبانواع بیماری قلبی

قلب از چهار دریچه اصلی ساخته شده است که درهای کنترل جریان خون را باز و بسته می‌کنند. دکتر بلارام می‌گوید: آنها معمولا مانند دستمال کاغذی نرم هستند اما وقتی کلسیفه می‌شوند (تجمع رسوبات سفت کلسیم) سخت و باریک شده و جریان خون را کاهش می‌دهند. دریچه‌ها همچنین ممکن است کامل بسته شوند و خون را به قلب بازگردانند.

انواع بیماری قلبی: حمله قلبیانواع بیماری قلبی

با توجه به آمار مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی ایالات متحده، هر سال ۷۳۵۰۰۰ نفر در آمریکا دچار حمله قلبی می‌شوند. حمله قلبی وقتی رخ می‌دهد که جریان خون به قلب به طور کاملا قطع می‌شود که معمولا توسط لخته خون ایجاد می‌شود و عضله شروع به مرگ می‌کند. علائم آن عبارتند از: درد میان ناحیه تیغه‌های شانه، درد یا ناراحتی در گردن یا فک، درد در بازوی چپ، کوتاه شدن نفس، سرگیجه، خستگی، پوست رنگ پریده، عرق کردن و احساس دلشوره.

انواع بیماری قلبی: آریتمی قلبیانواع بیماری قلبی

قلب معمولا خودش ضربان را منظم می‌کند. اما وقتی ضربان خیلی کند می‌شود (کمتر از ۶۰ بار در هر دقیقه)، خیلی سریع (بیش از ۱۰۰ بار در هر دقیقه) یا به طور نامنظم می‌شود، این علامت آریتمی قلبی است. این می‌تواند بر اینکه قلب چگونه خون را پمپاژ کند تاثیر بگذارد و با دارو یا ضربان ساز (باطری قلب) درمان شود.

انواع بیماری قلبی: بیماری پریکاردانواع بیماری قلبی

قلب بوسیله یک کیسه با بافت نازک احاطه شده است که پریکارد نامیده می‌شود. هنگامی که این بافت به دلیل عفونت، جراحی قلب، حمله قلبی، سرطان یا بیماری خود ایمنی بوجود می‌آید، می‌تواند علائمی مانند درد قفسه سینه، تب پایین یا افزایش ضربان قلب را ایجاد کند. درمان ممکن است شامل داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، استروئیدها یا آنتی بیوتیک‌ها باشد.

ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرزدایجست