جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
افزایش وزن در بیماری انسدادی مزمن ریه

بیماری انسدادی مزمن ریه و ۷ راه برای افزایش وزن در بیماران مبتلایان به این بیماری

بیماری انسدادی مزمن ریه ، یکی از بیماری های حادی است که ممکن است که ما به آن، مبتلا شویم. اگر شما مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریه (chronic obstructive pulmonary disease) نباشید ، کاهش وزن چیز خوب به نظر می رسد. این وضعیت ریه، که شامل برونشیت مزمن و آمفیزم، می توانید وزن شدید و از دست رفتن عضلات شود. در حدود یک چهارم افراد مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی ، دچار لاغری مفرط می شوند. در اینجا ما، ۷ روش برای تامین انرژی و کالری و به طبع آن افزایش وزن را در مبتلایان به این بیماری تنفسی به شما، معرفی می کنیم.

اضافه کردن چربی های سالم

دکتر گرب استاد، که یک متخصص تغذیه است، در این باره می گوید: ” چه باور کنید یا نه،یکی از بهترین گروه های غذایی برای تمرکز بر روی آن، غذاهای دارای درصد چربی بالا است، آنجا که از راه ورود چربی هضم آن است، چربی ها به سیستم تنفسی مانند هضم غذاهای دیگر باری، وارد نمی کنند”.
” شما عطر و طعم بیشتری را اضافه می کنید اما با اضافه کردن یک منبع متراکم کالری که از نظر متابولیزه شدن بسیار موثر است ، این منبع به عمل تنفس کمک می کند”.
سعی کنید در یک سالاد به جای فقط داشتن سبزیجات ساده بخار پز، از روغن زیتون استفاده کنید و یا گوشت در سرکه ی همراه با روغن زیتون، بخوابانید.

خوردن تخم مرغ بیشتر

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی سالم استو نیاز به آماده سازی برای بیماران مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی ، که اغلب انرژی برای آماده سازی غذا را ندارند، را ندارد. پروتئین موجود در تخم مرغ که می تواند به صورت فله به رژیم غذایی، فرد مبتلای به بیماری انسدادی مزمن ریه اضافه شود، بسیار مفید است.
انتخاب گوشت بدون چربی
دکتر گرب استاد می گوید: “شما نیاز به برخی از پروتئین دارید، بنابراین گوشت بدون چربی را انتخاب کنید چون چربی در گوشت اشباع تر است و میزان کلسترول بالاتری دارد. یک برش نازک خوب از گوشت بدون چربی را در سرکه بخوابانید و بعد هم بزنید و برشته کنید ، چون در آن شما چربی های سالم را (با پخت و پز در روغن) و بدون استفاده از چربی حیوانی اضافه می کنید “.

مصرف بیشتر آجیل در افراد مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریه

دکتر گرب استاد در این باره، می گوید: “آجیل ها، واقعا یک منبع خوب و متمرکز از چربی های سالم، و آنها واقعا کالری مورد نیاز بدن را تامین می کنند. آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند ، که مزایای بسیاری برای سلامت قلب و مبارزه با التهاب، دارد”. سعی کنید کره بادام زمینی روی نان تست یا شیرینی پهن کنید، حول آجیل ها را به سالاد اضافه و یا آنها را برشته کنید و یا حتی توسط تعداد انگشت شماری از آنها را بخورید.

اول دسر بخورید

خوردن اغلب یک تجربه لذت بخش برای افراد مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریه، نیست.
دکتر گرب استاد در این باره، می گوید: “وقتی که شما مشکل تنفسی دارید غذا خوردن مشکل تر می شود. قرار دادن کمی سرگرمی در غذا خوردن مثل دسر ، بستنی، پودینگ، فرنی و کیک های که اغلب از تخم مرغ درست می شوند، راه خوبی برای تامین چربی و پروتئین است.

اضافه کردن مقدار کمی از فراورده های لبنی

برخی از کارشناسان توصیه به اضافه کردن پنیر به ساندویچ، پاستا، گوشت، و یا مخلوط کردن پودر شیر خشک به غذای در حال آماده شدن، می کنند.
دکتر گرب استاد می گوید: “پنیر قطعا یک منبع غنی از کالری است، اما آن را به آسانی دفع می شود”. روغن آجیل و سبزیجات منبع بهتری از چربی است، اما هیچ دلیلی برای جلوگیری از مضرف، برخی فراورده های لبنی وجود ندارد.

یک اسموتی یا شیک پر از مواد مغذی را امتحان کنید

دکتر گرب استاد در این باره، می گوید: “تامین کالری از یک شیک ( مثلا میلک شیک) یک ایده خوب است، اما این اولین چیزی نیست که [بیشتر بیماران مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی] در دسترس باشد. آنها ممکن است نگران این باشند که نوشیدن زیاد باعث حمام رفتن زیاد شود که فعالیتی روزانه است که به طور فزاینده ای، ممکن است باعث بدتر شدن بیماری شود.
دکتر گرب استاد در ادامه ، می گوید: اگر شما می خواهید که با یک مکمل، وعده ی غذایی خود را تکمیل کنید، مطمئن شوید که این شیک دارای پروتئین، فیبر و چربی و مقدار زیادی از کربوهیدرات باشد. بعضی از مارک ها، نسخه های به طور خاص برای بیماران ریوی مزمن، تهیه می کنند.

افزایش وزن در بیماری انسدادی مزمن ریه

 منبع: HEALTH
این مقاله  توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ

۰ ۰ vote
Article Rating
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
101
پودر ویتامین سی
آیا می‌توانیم پودر ویتامین سی را روی پوست صورتمان استفاده کنیم؟
148
شوینده صورت
برای انتخاب بهترین شوینده صورت به چه نکاتی توجه کنم؟
156
ضد لک شیرین بیان
بهترین محصولات ضد لک حاوی شیرین بیان را بشناسید
171
از بین بردن جوش
سریع‌ترین روش موثر برای از بین بردن جوش های صورت
290
درمان جوش صورت؛ راهنمای کامل درمان جوش با اصلاح رژیم غذایی
214

مقالات سلامت

مصرف ویتامین‌ها
آیا قرص های مولتی ویتامین چاق کننده هستند؟
15
سندروم تخمدان پلی کیستیک
تجربیات یک پزشک از درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک
75
آلکاپتونوری
آلکاپتونوری یا ادرار سیاه (Alkaptonuria) چیست؟
57
لنفوسیتوپنی
لنفوسیتوپنی (لنفوسیت پایین) از علتها و درمان تا ارتباط با کووید-۱۹
62
غدد فوق کلیوی
اختلال در عملکرد غدد فوق کلیوی (Adrenal Glands) با چه علائمی همراه است؟
93
هورمون کورتیزول
هورمون کورتیزول چیست و چگونه به‌صورت طبیعی آن را متعادل کنیم؟
93

مقالات آشپزی

سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
137
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
243
کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
594
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
2,244
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
823
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
1,058

مقالات تغذیه

مکمل لاغری
مکمل لاغری چیست و آیا واقعا در کاهش وزن تاثیر دارد؟
70
گوشت ارگانیک
گوشت ارگانیک و گوشت غیرارگانیک چه تفاوت‌هایی دارند؟
54
میان وعده نیمه شب
۱۱ میان وعده نیمه شب که واقعا سالم و قابل توصیه هستند
106
معرفی شاه توت
شاه توت و حقایقی جالب در مورد این میوه محبوب و مفید
94
رژیم غذایی کم کربوهیدرات
رژیم غذایی کم کربوهیدرات؛ چطور با تنظیم مقدار کربوهیدرات لاغر شویم؟
227
منابع امگا 3
منابع امگا ۳؛ منابع گیاهی و حیوانی، فواید و مضرات آن‌ها
64