ام اس یا همان مولتیپل اسکلروزیس  (MS) بیماری ای است که شکی نیست که  کنترل آن مشکل است، این بیماری، با مجموعه ای متفاوت از علائم است که برای هردوی  بیمار و دکتر پرتاب گیج کننده است. در حالی که هیچ شواهد قطعی که درمان مکمل و درمان جایگزین دوره این  بیماری را تغییر دهد وجود ندارد، درمان های جایگزین ممکن است به شما در کنترل علائم و بهبود  که  بتوانید آن را روز به روز احساس کنید، کمک کند. این را  متخصص مغز و اعصاب آلن بولینگ، پزشک متخصص و  نویسنده مقاله سلامتی با مولتیپل اسکلروزیس : راهنمای تمرکز  شیوه زندگی،  و درمان های متعارف و جایگزین پزشکی می گوید.  با این حال، این مهم است که با احتیاط و با مشورت با دکتر خود این درمان ها را انجام دهید، چرا که حتی این به  اصطلاح درمان های طبیعی می تواند اثرات جانبی منفی داشته و در واقع ممکن است پیش آگهی شما را بدتر کند. در مقاله ی زیر برخی از روش های غیر متعارف درمان ام اس  با پتانسیل واقعی را برای شما معرفی می کنیم.

طب سوزنی و درمان ام اس

دکتر می بولینگ در این باره می گوید که  این عمل باستانی، بخشی از طب سنتی چینی است که  ممکن است به تسکین درد و همچنین مسائل مربوط به روده و مثانه، افسردگی، خستگی و اضطراب کمک کند،. او اشاره می کند که بیماران باید در مورد  طب سوزنی که با استفاده از گیاهان چینی  توصیه می شود، هشیار باشند، هر چند او توضیح می دهد که: بسیاری از کسانی که گیاهان در واقع  باعث فعال شدن سیستم ایمنی بدن می شوند ، که باعث عود بیماری ام اس و  یا جلوگیری از اثر داروهای مصرفی توسط شما بر روی بیماری شود.

ماساژ

آیا می خواهید این مشکل را حل کنید؟ دکتر بولینگ می گوید که  انجام مالش ارزش امتحان کردن را دارد. بعضی از تحقیقات نشان می دهد که ممکن است با از بین بردن سفتی عضله و درد به آرامش کمک شود.

لباس خنک کننده

حتی فقط نیم تا یک درجه افزایش دمای بدن می تواند باعث ایجاد  مشکل در عملکرد عصب در بیماران مبتلا به ام اس  شود. دکتر بولینگ اشاره می کندکه  به همین دلیل است که بسیاری از افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس حساسیت به  گرما دارند. لباس خنک کننده، مانند روسری و یا جلیقه، می تواند به طور موقت انواع علائم را بهبود بخشد.

آموزش مغز

ضایعات مشخصه مرتبط با این بیماری  در مغز می تواند عملکرد شناختی را  تحت تاثیر قرار دهد. اما استراتژی توانبخشی شناختی، مانند آموزش مجدد حافظه، برای کمک به این جنبه از این بیماری شناخته شده اند.  در یک مطالعه که در مجله (عصب شناسی) Neurology منتشر شد، نشان داد که بیمارانی که تحت ۱۰ جلسه مداخله برای افزایش حافظه قرار گرفته اند، افزایش بهبود در هردو جنبه ی رفتاری و مغزی را تجربه کردند.

گفتار درمانی

آسیب شناسان گفتار می توانند به بیماران  مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس، نه تنها در دشواری های گفتاری مانند زبان نامفهوم بلکه در یک مشکل بالقوه جدی تر کمک کنند: در بلع. آسیب در نواحی از مغز که عضلات مورد استفاده برای بلع را کنترل می کند،  می توانید به خفگی و حتی آسپیراسیون ناشی از پنومونی (در اثر استنشاق مقدار کمی از غذای بلعیده شده) منجر  شود. تغییرات ساده، مانند خوردن غذاهای با بافت های مختلف، می تواند در این زمینه کمک کند.

بوتاکس

تزریق این دارو، که از سم باکتری کلستریدیوم بوتولینم (و دیگر جنس ها) ساخته شده  ، معمولا به برطرف کردن خطوط پیشانی کمک می کند، اما آنها همچنین برای کاهش مشکلات مثانه در میان افراد مبتلا به  این بیماری استفاده می شود. (علائم  ام اس شامل بی اختیاری، یبوست، تکرر ادرار و مشکل تخلیه مثانه است). بوتاکس می تواند این عضلات را آرام کند به طوری که بدن قادر به حذف مواد زائد به طور  موثر تری باشد.  نیکلاس لاورکا، دکتراو عضو دپارتمان  ارائه خدمات بهداشتی و تحقیقات سیاست در انجمن ملی مولتیپل اسکلروزیس در این باره می گوید: “این شبیه به هنگامی است که از بوتاکس برای مقاصد زیبایی استفاده می شود”.

ویتامین ها و مواد معدنی

شما در حال حاضر می دانید که نداشتن سطوح کافی  ویتامین D ممکن است به افزایش خطر ابتلا به بیماری ام اس منجر شود. بنابراین با پزشک خود درباره سطح خطر اندازه گیری در مورد شما  مشورت کنید؛ اگر آنها کم هستند، شما ممکن است نیاز به مکمل داشته باشید. شما همچنین ممکن است ویتامین B12 در نظر بگیرید. “که این ویتامین در شکل گیری سلول های جدید، از جمله سلول های عصبی ضروری است”  این را دنب بیتس عضو مدیریت بین المللی  بیماری مولتیپل اسکلروزیس در شهر نیویورک می گوید. یکی دیگر از گزینه ها : منیزیم است که یک  شل  کننده و ملین است ، و به (درمان) بی خوابی و یبوست کمک می کند و همچنین ممکن است اسپاسم های عضلانی را کاهش دهد.

درمان های جایگزین ام اس

منبع : HEALTH
این مقاله توسط توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.