التهاب زخمی شونده روده بزرگ و زندگی روزانه با آن می تواند یک چالش بزرگ باشد. این بیماری التهابی روده بر دستگاه گوارش تاثیر می گذارد ، و در طول عود این بیماری، می تواند باعث درد شکم، تب، کاهش وزن، ودر فرم مزمن آن، باعث اسهال خونی شود. در آن زمان، مقابله با این بیماری به معنی یک دقیقه به دور از حمام بودن بود. اما راه های دیگری برای مقابله با این بیماری، وجود دارد. در اینجا هشت نکته در مورد افرادی که با این بیماری مزمن سر و کار دارند را می گوییم.

یافتن ورزش های موثر در بهبود بیماری التهاب زخمی شونده روده بزرگ

در طول عود بیماری التهاب زخمی شونده روده بزرگ ، شما ممکن است بیش از حد احساس مریضی کنید و یا برای کار احساس خستگی کنید. و اثرات ورزش با تاثیر بالا، مانند دویدن، بر دستگاه گوارش شما بسیار بدیهی است. لی استین،۳۵ ساله ، معلم کلاس چهارم در پیتسبورگ می گوید: اما شما باید هر آنچه که می توانید برخی از فعالیت های فیزیکی را انجام دهید، حتی اگر آن فعالیت فیزیکی فقط یک پیاده روی کند و یا شرکت در یک کلاس یوگا ملایم باشد. “ورزش قطعا به مبارزه با این بیماری کمک می کند، و راهی برای من برای دوری از استرس است.

به خود استراحت دهید

استین می گوید: خواب کلیدی برای هر کس برای مقابله با این بیماری مزمن است. این باعث تفاوت زیادی برای من می شود.، اگر او را هفت تا هشت ساعت خواب در هر شب استراحت نکند این برای ذهن یا معده او خوب نیست. اگر علائم بیماری در شما، باعث می شود که برای خواب در طول شب مشکل داشته باشید، از دکتر خود بپرسید که آیا اقداماتی یا داروهایی وجود دارد که به شما کمک کند که بتوانید استراحت راحت تری داشته باشید.

داروی ضد اسهال مصرف کنید

شما نباید بیش از حد داروی ضد اسهال را به صورت منظم مصرف کنید، چرا که می تواند به یک عارضه جدی که به نام مگاکولون سمی شناخته شده می شود، منجر شود. اما گاها این دارو می تواند بهترین دوست شما باشد در جایی که برای شما مهم باشد که شما قادر استفاده نکردن یک یا دو ساعت از حمام باشید.
جولی نوواک ، ۴۴ ساله ، از شهر شارلوت، می گوید: “اگر شما بیماری را با حالت عود دارید و شما باید بیماری را بدون علایم برای بعد از ظهر و یا شبی داشته باشید ، Imodium حداقل برای من،واقعا خوب کار می کند. این دارو نمی تواند شما را کاملا درمان کند ، اما مشکل را شما برای چند ساعت حل می کند. “

صحبت کردن در مورد این بیماری

اجازه دهید دوستان شما، خانواده و همکارانتان در مورد وضعیت شما آگاه شوند و تا حدی که خود می خواهید، جزئیاتی را به آنها ارائه دهید. نوواک می گوید: “همیشه مطمئن شوید که افرادی که با شما همکاری نزدیک دارند، می دانندکه شما بیمار هستید. شما ممکن است مجبور به ترک جلسه ای به طور غیر منتظره شوید و یا ممکن است مجبور باشید که یک تماس تلفنی غیر منتظره را قطع کنید.”
استین نیز با این گفته موافق است. او می گوید : “ذهن باز و گفتن صادقانه به خانواده و دوستان قطعا به شما کمک می کند که با این شرایط بر اساس موقعیت روزانه برخورد کنید، به ویژه هنگامی که احساس می کنید نه سیر بیماری به طرز خوبی پیش نمی رود.

پیشنهاد و یا پذیرش حمایت

باعث تعجب نیست که احساس بیماری  التهاب زخمی شونده روده بزرگ و انزوا شما را از پای در آورد. کمک به دیگران می تواند باعث تفاوت در این وضعیت شود. بنیاد کرون و کولیت و امریکا بحث و تبادل نظری را به عنوان یک فرصت برای دیدار با مردم و داوطلب در فصل و رویدادهای محلی، ارائه می دهد. نوواک می گوید: شما همچنین ممکن است داوطلبانه برای علل دیگری که در مورد شما باعث می شود احساس پرشوردر این زمینه که این بهترین چیزی که من انجام می دهم را داشته باشید، همکاری کنید، تا آنجا که به شما در احساس بهتر جسمی و روحی و هیجانی کمک می کند.

بیماری التهاب زخمی شونده روده بزرگ۲
آماده باشید

این ایده خوبی است که شما یک دست لباس در محل کار و یک رول کاغذ توالت در ماشین خود نگه داری کنید. مرج مک دونالد، ۴۶ ساله ، که در چلم فورد ماساچوست زندگی می کند، و مدیر اجرایی یک مرکز ارشد و شورای پیری است و همچنین در ۱۰ سال پیش با التهاب زخمی شونده روده بزرگ تشخیص داده شد است، می گوید این یک پوشش امنیتی است.

محیط اطراف خود را بشناسید

مک دونالد می گوید : هر زمان که شما در یک محیط نا آشنا هستید، از نزدیک ترین حمام، بازدید کنید.
نوواک می گوید : “هر بار که من به جایی جدید می روم ، اولین چیزی که من انجام می دهم، پیدا کردن جای حمام است.” زمانی که او در جنوب کالیفرنیا زندگی می کرد، وی زمان زیادی را صرف رانندگی برای پیدا کردن حمام تمیز در امتداد جاده کرد.

چک کردن برنامه های حمام یاب

چند برنامه گوشی های هوشمند به شما کمک می کند که نزدیکترین حمام را پیدا کنید. کاربران می گویند که عاشق این ایده اند، اما این ایده هنوز مصون از خطا نیست. یک برنامه، به نام SitOrSquat، برای آی فون و بلک بری در دسترس است، ولی یک کاربر ناامید می گوید “این برنامه ارزش چندانی ندارد. یک منتقد About.com می گوید حمام یاب (با نام مستعار توالت یاب و WC یاب)، که برای آی فون، شاه توت، و آندروید در دسترس است، ارزش چک کردن را دارد.

منبع : HEALTH
این مقاله توسط Anne Harding به رشته تحریر در آمده است و توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ