جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
اثر کلم پیچ بر کاهش وزن

افزایش وزن و راه‌های پیشگیری و برطرف کردن این وضعیت

افزایش وزن یکی از مواردی است که جدا از برهم زدن تعادل بدن باعث مستعد شدن برای ابتلا به ناخوشی‌های مختلفی می‌شود. اگر شما در حال حاضر داری وزن مناسب هستید، در این بازی یک‌قدم جلوتر هستید. برای حفظ وزن مناسب انجام یک برنامه‌ریزی کوچک در حال حاضر بسیار باارزش می‌باشد. یا ممکن است شما اضافه‌وزن داشته باشید اما آماده وزن کم کردن نباشید، در این صورت جلوگیری از افزایش وزن یک هدف ارزشمند است؛ مانند سن افراد، ترکیب بدن آن‌ها به‌تدریج تغییر می‌کند، نسبت عضله کاهش می‌یابد و نسبت چربی افزایش می‌یابد. خود این تغییر، متابولیسم را کاهش می‌دهد و افزایش وزن را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، بعضی از افراد با افزایش سن، فعالیت بدنی آن‌ها کمتر می‌شود و خطر افزایش وزن برای آن‌ها بیشتر می‌شود. خبر خوب این است که با انتخاب شیوه‌های سالم زندگی که شامل عادات خوب غذا خوردن و فعالیت روزانه بدنی می‌شود، می‌توان از افزایش وزن جلوگیری کرد. با اجتناب از افزایش وزن، از بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲، فشارخون بالا، استئوآرتریت و برخی از انواع سرطان جلوگیری می‌شود.

 

انتخاب برنامه غذایی برای جلوگیری از افزایش وزن

بنابراین، انتخاب یک برنامه غذایی سالم چگونه شمارا قادر می‌سازد وزن فعلی خود را حفظ کنید؟ هدف این است که به انتخاب غذاهای مغذی و سالم عادت داشته باشید. اگر هدف شما جلوگیری از افزایش وزن باشد، شما باید غذاهایی را انتخاب کنید که کالری مناسب برای حفظ وزن شمارا فراهم کند. البته این مورد از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این به عوامل زیادی، از قبیل قد، وزن، سن، جنس و سطح فعالیت شما بستگی دارد.

تحرک داشته باشید

علاوه بر یک برنامه غذای سالم، یک شیوه زندگی فعال، به شما کمک می‌کند وزن خود را حفظ کنید. با انتخاب فعالیت فیزیکی بیشتر در روز، مقدار کالری موردنیاز بدن را افزایش می‌دهد. به‌احتمال‌زیاد این وزن شمارا حفظ خواهد کرد. اگرچه فعالیت بدنی جزء جدایی‌ناپذیر از مدیریت وزن است، همچنین به‌طورکلی بخش مهمی از سلامت است. فعالیت بدنی منظم  و تحرک می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن را کاهش دهد و می‌تواند بدن شمارا سالم و قوی نگه دارد.

تحرک و افزایش وزن

خود نظارتی

شما همچنین می‌توانید به‌طور منظم خود را وزن کنید. اگرچند پوند تغییر دیدید، زمانی را برای بررسی شیوه زندگی خود قرار دهید. با استفاده از این استراتژی‌ها، به‌احتمال‌زیاد دستاوردهای کوچکی را به‌سرعت به دست خواهید آورد.

آیا سطح فعالیت های بدنی من تغییر کرده است؟

آیا بیشتر از حد معمول غذا می‌خورم؟ نگه‌داشتن یک مجله غذایی برای چند روز ممکن است مفید باشد تا آگاهی بیشتری از انتخاب‌های غذایی خود داشته باشید. اگر خودتان این سؤالات را بپرسید و متوجه شوید که سطح فعالیت شما کاهش‌یافته است یا بعضی از انتخاب‌های غذایی ضعیف را انجام داده‌اید، مطمئن شوید که در مسیر صحیح حرکت می‌کنید. برخی از اهداف معقول را برای کمک به فعالیت فیزیکی بیشتر و انتخاب غذای بهتر تنظیم کنید.

منبع مقاله CDC
این مقاله به‌طور اختصاصی توسط مجله قرمز ترجمه‌شده است. اگر مقاله فوق موردپسند شما واقع شد، خرسند خواهیم شد که نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را برای هرچه بهتر شدن سطح کیفی مقالات با ما در میان بگذارید و از دیگر مقالات ما در بخش سلامت و تغذیه سایت دیدن فرمایید.

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

درمان خشکی لب
بهترین محصولات آرایشی بهداشتی برای درمان برای خشکی لب
177
لوازم آرایشی
خرید لوازم آرایش اصل و با کیفیت از داروخانه آنلاین
63
اصل بودن ادکلن
روش های ساده برای تشخیص اصل بودن ادکلن کرید اونتوس
128
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
445
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
242
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
446

مقالات سلامت

مکمل برای آرتروز
۲۰ ویتامین و مکمل برای آرتروز که برای کنترل علائم مفید هستند
120
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
127
بیماری کرونا
با تست کرونا در منزل نگرانی خود را کاهش دهید
162
مدفوع بدبو
اسهال و مدفوع بدبو نشانه چیست و چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟
233
نوروپاتی محیطی
نوروپاتی محیطی چیست، انواع روشهای تشخیص و درمان آن چه هستند؟
106
استرس و بارداری
استرس و بارداری؛ استرس چگونه مانع از بارداری و رشد جنین می‌شود؟
94

مقالات آشپزی

شربت توت فرنگی
شربت توت فرنگی خانگی؛ تازه و آسان با طعمی دلپذیر
117
شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
377
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
844
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
296
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
645
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
942

مقالات تغذیه

رژیم فستینگ
رژیم فستینگ؛ آیا این رژیم برای لاغری و سلامتی موثر است؟
51
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
127
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
156
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
445
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
95
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
147