جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
تغذیه در سفر

آنچه باید درباره تغذیه در سفر بدانیم

غذا خوردن علاوه بر اینکه یکی از نیازهای زندگی بشر است، یکی از لذت‌های او نیز به شمار می‌رود. این لذت، امروزه با توجه به پیشرفت فناوری، بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته به گونه‌ای که ممکن است موجب شود توریستی تنها به خاطر صرف یک وعده غذا در یک رستوران محبوب ایتالیایی به این کشور سفر کند. این امر حتی مدتی است که شاخه‌ای از صنعت گردشگری را نیز به خود اختصاص داده و سبب پدید آمدن توریسم خوراک شده است. پس در تعریف ساده توریسم خوراک می‌توان گفت که این نوع از گردشگری، صنعتی است که موجب می‌شود مسافران تنها به جهت تجربه و مصرف مواد غذایی گوناگون یک بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس را تهیه و به شهر یا کشور مورد نظر خود سفر کنند.

امتحان کردن غذاهای گوناگون و محلی هر چند که بسیار هیجان انگیز است اما بهتر است در خوردن آنها زیاده روی نشود. چرا که غذاهای محلی، اغلب تنها با ذائقه بومیان آن منطقه سازگاری دارد و خوردن بیش از اندازه آنها در سفر می‌تواند سبب بروز مشکلات گوارشی در گردشگران شود. به طور مثال گردشگران زیادی برای خوردن انواع مختلف کباب به ایران سفر می‌کنند. خب بدیهی است که چلوکباب یکی از بهترین غذاهایی است که در ایران طبخ می‌شود و طعم و مزه بسیار خوبی نیز دارد از این رو کمتر توریستی را می‌توان یافت که از خوردن این غذا لذت نبرده باشد. اما از آنجایی که گوشت دیر هضم است، اگر قرار باشد که این غذای خوشمزه در هر وعده غذایی تناول شود بدیهی است که می‌‍تواند گردشگران را دچار یبوست و سایر مشکلات گوارشی نماید. به همین جهت آنچه بیش از هر چیز دیگری در توریسم خوراک اهمیت دارد، رعایت تعادل در غذا خوردن است.

درباره تغذیه

این مسئله در خصوص گردشگران ایرانی نیز صدق می‌کند. بنابراین مسافران باید این نکته را در نظر داشته باشند که هر چند ممکن است انگیزه اصلی سفرشان خوردن قلیه ماهی بوده باشد و به خاطر این غذا یک بلیط قطار را به مقصد شهرهای جنوبی کشور خریداری کرده باشند. اما بهتر است در خوردن غذاهای محلی زیاده روی نکرده و سیستم تغذیه روزانه خود را به هم نزنند. با توجه به آنچه که گفته شد شاید بپرسید با وجود این همه محدودیت غذایی چطور از سفر خود لذت ببریم؟ پاسخ را در ادامه مطلب “آنچه باید درباره تغذیه در سفر بدانیم”.

در خورد و خوراک خود، تعادل را رعایت کنید

-اگر قصد دارید تا از غذاهای محلی شهر مقصد خود بی نصیب نمانید و در عین حال دچار مشکلات گوارشی نیز نشوید، بهتر است قبل از سفارش غذا از محتویات آن مطلع شوید. به طور مثال اگر معده شما به خوردن سیر حساس است بهتر است غذایی که در رسپی آن از سیر استفاده شده است، را سفارش ندهید یا اگر به بادام زمینی حساسیت دارید هرگز دسری که در آن کره بادام زمینی وجود دارد را امتحان نکنید، هر چند که بهترین و معروف‌ترین دسر موجود در مقصد شما باشد.

تغذیه

– سعی کنید تا جای ممکن وعده‌های غذایی سنگین روزانه خود را کاهش دهید. مثلاً اگر در طی روز قرار است سه وعده غذا بخورید یک وعده آن را به خوردن غذاهای محلی اختصاص دهید و در دو وعده بعد، غذاهای سبک‌تری بخورید تا دچار مشکل نشوید. از زیاده روی در خوردن هر نوع از غذا اجتناب کرده و در کنار وعده‌های غذایی خود از سبزیجات پخته استفاده نمایید.

اهمیت بهداشت را در طبخ غذا در نظر بگیرید

– سعی کنید تا جای ممکن در رستوران‌های تمیز و بهداشتی غذا بخورید و از صرف غذاهای خیابانی بپرهیزید. مطمئن باشید غذاهای خیابانی هر چند که بسیار هیجان انگیز و خوش رنگ و بو باشند، در بهترین رستوران‌های شهر نیز یافت می‌شوند و قطعاً در این مکان ها با رعایت نکات بهداشتی بیشتری تهیه و آماده سازی شده‌اند.

– از خوردن سبزیجات خام و مواد غذایی فله خودداری کنید و سعی کنید تا جای ممکن از آب‌های بسته بندی شده استفاده نمایید. غذاهای کنسروی نیز دیگر مواد غذایی‌ای هستند که بهتر است در طول سفر از خوردن آنها صرف نظر نمایید. فراموش نکنید که با رعایت موارد این چنینی می‌توانید از بروز مسمومیت غذایی در سفر جلوگیری نمایید. البته آنچه که گفته شد تنها برخی از مهمترین نکات بهداشتی تغذیه در سفر بود از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلبی با عنوان ” راهکارهای پیشگیری از مسمومیت غذایی در سفر ” را در وبلاگ قاصدک ۲۴ مطالعه نمایید.

درست و به موقع غذا بخورید

 

– سعی کنید تا جای ممکن عادت‌های غذایی خود را به هم نزنید و درست و به موقع غذا بخورید. به طور مثال اگر همیشه سر ساعت ۲ ناهار خود را صرف می‌کنید این قانون را در سفر نیز رعایت کرده و سعی کنید طوری برای بازدید از اماکن گردشگری مقصد خود برنامه ریزی کنید که مدت زمان زیادی را گشنه نمانید.

– بهتر است غذا را در محلی که طبخ شده است میل نمایید و از حمل آن به اماکن دیگر بپرهیزید. مثلاً اگر قرار است که با تهیه بلیط اتوبوس از شهری به شهر دیگر سفر کرده و ناهار را در شهر دوم صرف کنید، نباید به هیچ عنوان، غذای خود را از شهر اول تهیه کرده و آن را با خود به مقصدتان ببرید. این کار ممکن است موجب شود تا نکات لازم در خصوص نگهداری از غذاهای گرم به درستی رعایت نشده و خوردن این غذا باعث مسمومیت شما شود و یا غذاهای سرد در طول مسیر فاسد شده و شما را دچار بیماری کنند.

درباره تغذیه

در پایان یادآور می‌شویم که اگر یک سفر خارجی را پیش رو دارید، بهتر است از بیمه نامه‌های مسافرتی استفاده نمایید تا در صورت بروز مشکلات گوارشی قادر به تامین هزینه‌های درمان خود در کشور مقصد باشید. برای خرید آنلاین انواع بیمه مسافرتی و بلیط سفر تنها کافی است سری به وب سایت قاصدک ۲۴ بزنید یا از اپلیکیشن خرید بلیط سفر این مجموعه کمک بگیرید. در نهایت گفتنی است با قاصدک ۲۴ می‌توانید علاوه بر خدمات ذکر شده، انواع هتل را نیز در سراسر ایران رزرو نمایید پس برای پاسخگویی به تمامی نیازهای مسافرتی خود از این امکان نیز بهره بگیرید.

 

اقتباس شده از:

بلیط سفر قاصدک ۲۴

سایت ایران امیر https://bit.ly/2TedZ7b


 

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

اوره برای پوست
فواید اوره برای پوست؛ آیا می‌دانستید اوره هم لایه‌بردار است و هم مرطوب‌کننده؟
154
راقبت پس از فیلر لب
بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب
166
آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
191
پودر ویتامین سی
آیا می‌توانیم پودر ویتامین سی را روی پوست صورتمان استفاده کنیم؟
370
شوینده صورت
برای انتخاب بهترین شوینده صورت به چه نکاتی توجه کنم؟
242
ضد لک شیرین بیان
بهترین محصولات ضد لک حاوی شیرین بیان را بشناسید
391

مقالات سلامت

واكسن سينوفارم
واکسن سینوفارم ؛ میزان اثربخشی طبق داده‌های علمی و پاسخ به پرسش‌ها در مورد آن
44
لیکن پلان
لیکن پلان از انواع و علائم تا علتها و درمانهای مختلف
128
سوختگی درجه سه
سوختگی درجه سه و آنچه باید راجع به آن بدانید
192
میگرن کودکان
میگرن کودکان چه علائمی دارد و روشهای درمان آن چیست؟
114
چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
119
درمان قطعی تنبلی تخمدان
آیا قرص ضد بارداری درمان قطعی تنبلی تخمدان و اختلالات هورمونی زنان است؟
86

مقالات آشپزی

نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
137
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
58
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
97
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
298
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
392
کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
775

مقالات تغذیه

چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
119
تنظیم هورمونی
چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟    
78
مکمل لاغری
مکمل لاغری چیست و آیا واقعا در کاهش وزن تاثیر دارد؟
85
گوشت ارگانیک
گوشت ارگانیک و گوشت غیرارگانیک چه تفاوت‌هایی دارند؟
76
میان وعده نیمه شب
۱۱ میان وعده نیمه شب که واقعا سالم و قابل توصیه هستند
216
معرفی شاه توت
شاه توت و حقایقی جالب در مورد این میوه محبوب و مفید
120