جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
تغذیه در سفر

آنچه باید درباره تغذیه در سفر بدانیم

غذا خوردن علاوه بر اینکه یکی از نیازهای زندگی بشر است، یکی از لذت‌های او نیز به شمار می‌رود. این لذت، امروزه با توجه به پیشرفت فناوری، بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته به گونه‌ای که ممکن است موجب شود توریستی تنها به خاطر صرف یک وعده غذا در یک رستوران محبوب ایتالیایی به این کشور سفر کند. این امر حتی مدتی است که شاخه‌ای از صنعت گردشگری را نیز به خود اختصاص داده و سبب پدید آمدن توریسم خوراک شده است. پس در تعریف ساده توریسم خوراک می‌توان گفت که این نوع از گردشگری، صنعتی است که موجب می‌شود مسافران تنها به جهت تجربه و مصرف مواد غذایی گوناگون یک بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس را تهیه و به شهر یا کشور مورد نظر خود سفر کنند.

امتحان کردن غذاهای گوناگون و محلی هر چند که بسیار هیجان انگیز است اما بهتر است در خوردن آنها زیاده روی نشود. چرا که غذاهای محلی، اغلب تنها با ذائقه بومیان آن منطقه سازگاری دارد و خوردن بیش از اندازه آنها در سفر می‌تواند سبب بروز مشکلات گوارشی در گردشگران شود. به طور مثال گردشگران زیادی برای خوردن انواع مختلف کباب به ایران سفر می‌کنند. خب بدیهی است که چلوکباب یکی از بهترین غذاهایی است که در ایران طبخ می‌شود و طعم و مزه بسیار خوبی نیز دارد از این رو کمتر توریستی را می‌توان یافت که از خوردن این غذا لذت نبرده باشد. اما از آنجایی که گوشت دیر هضم است، اگر قرار باشد که این غذای خوشمزه در هر وعده غذایی تناول شود بدیهی است که می‌‍تواند گردشگران را دچار یبوست و سایر مشکلات گوارشی نماید. به همین جهت آنچه بیش از هر چیز دیگری در توریسم خوراک اهمیت دارد، رعایت تعادل در غذا خوردن است.

درباره تغذیه

این مسئله در خصوص گردشگران ایرانی نیز صدق می‌کند. بنابراین مسافران باید این نکته را در نظر داشته باشند که هر چند ممکن است انگیزه اصلی سفرشان خوردن قلیه ماهی بوده باشد و به خاطر این غذا یک بلیط قطار را به مقصد شهرهای جنوبی کشور خریداری کرده باشند. اما بهتر است در خوردن غذاهای محلی زیاده روی نکرده و سیستم تغذیه روزانه خود را به هم نزنند. با توجه به آنچه که گفته شد شاید بپرسید با وجود این همه محدودیت غذایی چطور از سفر خود لذت ببریم؟ پاسخ را در ادامه مطلب “آنچه باید درباره تغذیه در سفر بدانیم”.

در خورد و خوراک خود، تعادل را رعایت کنید

-اگر قصد دارید تا از غذاهای محلی شهر مقصد خود بی نصیب نمانید و در عین حال دچار مشکلات گوارشی نیز نشوید، بهتر است قبل از سفارش غذا از محتویات آن مطلع شوید. به طور مثال اگر معده شما به خوردن سیر حساس است بهتر است غذایی که در رسپی آن از سیر استفاده شده است، را سفارش ندهید یا اگر به بادام زمینی حساسیت دارید هرگز دسری که در آن کره بادام زمینی وجود دارد را امتحان نکنید، هر چند که بهترین و معروف‌ترین دسر موجود در مقصد شما باشد.

تغذیه

– سعی کنید تا جای ممکن وعده‌های غذایی سنگین روزانه خود را کاهش دهید. مثلاً اگر در طی روز قرار است سه وعده غذا بخورید یک وعده آن را به خوردن غذاهای محلی اختصاص دهید و در دو وعده بعد، غذاهای سبک‌تری بخورید تا دچار مشکل نشوید. از زیاده روی در خوردن هر نوع از غذا اجتناب کرده و در کنار وعده‌های غذایی خود از سبزیجات پخته استفاده نمایید.

اهمیت بهداشت را در طبخ غذا در نظر بگیرید

– سعی کنید تا جای ممکن در رستوران‌های تمیز و بهداشتی غذا بخورید و از صرف غذاهای خیابانی بپرهیزید. مطمئن باشید غذاهای خیابانی هر چند که بسیار هیجان انگیز و خوش رنگ و بو باشند، در بهترین رستوران‌های شهر نیز یافت می‌شوند و قطعاً در این مکان ها با رعایت نکات بهداشتی بیشتری تهیه و آماده سازی شده‌اند.

– از خوردن سبزیجات خام و مواد غذایی فله خودداری کنید و سعی کنید تا جای ممکن از آب‌های بسته بندی شده استفاده نمایید. غذاهای کنسروی نیز دیگر مواد غذایی‌ای هستند که بهتر است در طول سفر از خوردن آنها صرف نظر نمایید. فراموش نکنید که با رعایت موارد این چنینی می‌توانید از بروز مسمومیت غذایی در سفر جلوگیری نمایید. البته آنچه که گفته شد تنها برخی از مهمترین نکات بهداشتی تغذیه در سفر بود از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلبی با عنوان ” راهکارهای پیشگیری از مسمومیت غذایی در سفر ” را در وبلاگ قاصدک ۲۴ مطالعه نمایید.

درست و به موقع غذا بخورید

 

– سعی کنید تا جای ممکن عادت‌های غذایی خود را به هم نزنید و درست و به موقع غذا بخورید. به طور مثال اگر همیشه سر ساعت ۲ ناهار خود را صرف می‌کنید این قانون را در سفر نیز رعایت کرده و سعی کنید طوری برای بازدید از اماکن گردشگری مقصد خود برنامه ریزی کنید که مدت زمان زیادی را گشنه نمانید.

– بهتر است غذا را در محلی که طبخ شده است میل نمایید و از حمل آن به اماکن دیگر بپرهیزید. مثلاً اگر قرار است که با تهیه بلیط اتوبوس از شهری به شهر دیگر سفر کرده و ناهار را در شهر دوم صرف کنید، نباید به هیچ عنوان، غذای خود را از شهر اول تهیه کرده و آن را با خود به مقصدتان ببرید. این کار ممکن است موجب شود تا نکات لازم در خصوص نگهداری از غذاهای گرم به درستی رعایت نشده و خوردن این غذا باعث مسمومیت شما شود و یا غذاهای سرد در طول مسیر فاسد شده و شما را دچار بیماری کنند.

درباره تغذیه

در پایان یادآور می‌شویم که اگر یک سفر خارجی را پیش رو دارید، بهتر است از بیمه نامه‌های مسافرتی استفاده نمایید تا در صورت بروز مشکلات گوارشی قادر به تامین هزینه‌های درمان خود در کشور مقصد باشید. برای خرید آنلاین انواع بیمه مسافرتی و بلیط سفر تنها کافی است سری به وب سایت قاصدک ۲۴ بزنید یا از اپلیکیشن خرید بلیط سفر این مجموعه کمک بگیرید. در نهایت گفتنی است با قاصدک ۲۴ می‌توانید علاوه بر خدمات ذکر شده، انواع هتل را نیز در سراسر ایران رزرو نمایید پس برای پاسخگویی به تمامی نیازهای مسافرتی خود از این امکان نیز بهره بگیرید.

 

اقتباس شده از:

بلیط سفر قاصدک ۲۴

سایت ایران امیر https://bit.ly/2TedZ7b


 

۰ ۰ vote
Article Rating
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

روغن رزهیپ
روغن رزهیپ ؛ ضد چروک برای همه و ضد آکنه برای پوست‌های مستعد آکنه!
104
ضد جوش قوی
این سرم ویتامین سی یک ضد جوش قوی و طبیعی است!
90
جوان سازی پوست
بهترین سرم ویتامین سی کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟
113
درمان جوش
چگونه برای همیشه جوش و آکنه را ازبین ببریم؟
274
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
118
ناخن
۳ روغن جادویی برای سلامت ناخن‌ها
198

مقالات سلامت

کمبود خواب
کمبود خواب و هورمون‌ها؛ آیا مقصر کمبود خواب ما هورمون‌هایمان هستند؟
54
پریکاردیت
پریکاردیت چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟
68
نوشیدن زیاد آب
نوشیدن زیاد آب و مصرف آب اضافه بر نیاز را با این ۹ علامت شناسایی کنید
78
ورزش و اختلالات هورمونی
اثر ورزش بر اختلالات هورمونی زنان مانند تنبلی تخمدان و کم کاری تیروئید هاشیموتو
141
خستگی آدرنال
خستگی آدرنال؛ بلایی که استرس مزمن سر جسم و روح ما می‌آورد!
124
قطع شدن قاعدگی
قطع شدن قاعدگی؛ دلایل و عوارض آمنوره یا پریود نشدن
177

مقالات آشپزی

کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
311
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
1,873
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
565
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
652
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
1,136
طرز تهیه نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای به صورت حرفه‌ای و با ارائه همه نکات لازم
776

مقالات تغذیه

دلیل پرخوری
زنان و گرسنگی کاذب؛ آیا پرخوری ما گردن هورمون هایمان است؟
48
رژیم تنبلی تخمدان
رژیم تنبلی تخمدان؛ آیا با تغییر در رژیم غذایی می‌توان این سندروم را کنترل کرد؟
181
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
118
فیبر غذایی
فیبر غذایی چیست و میزان مصرف توصیه شده آن چقدر است؟
96
استرس چیست و از طریق چه منابعی در بدن ایجاد می‌شود؟
141
رژیم غذایی لاغری
رژیم غذایی خود را با دانستن این نکات دقیق، بهتر تنظیم کنید!
135