امروزه، برای داشتن خانه‌ای تمیز و مرتب نیاز به لوازم تمیزکاری و شوینده‌های مناسب است. در روز‌های آخر سال، تب و تاب تمیزکردن منزل و وسایل خانه بیشتر می‌شود.

دغدغه اکثر خانم‌ها در ماه‌های پایانی سال، پاک‌کردن لکه از روی شیشه، مرتب کردن کمد لباسی، شستن ظروف درون کابینت‌ها و … است. اغلب افراد هنگام روبرو شدن با موادشوینده و پاک‌کننده‌های متنوع در قفسه فروشگاه‌ها، گیج و سردرگم می‌شوند.

گاهی افراد تصور می‌کنند که هر محصول جدیدی که به بازار عرضه می‌شود را باید امتحان کنند. این‌کار، تنها موجب هدر رفتن هزینه و وقت می‌شود. در حالی که انتخاب یک محصول درست و شوینده مناسب به بالا‌رفتن سرعت‌کارها و تمیزی بیشتر خانه کمک خواهد کرد.

اگر شما هم در دسته افرادی قرار دارید که هنگام تهیه محصولات شوینده با چالش مواجه می‌شوند، با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی و معرفی مواد شوینده مناسب جهت تمیزی خانه و بهداشت خانواده بپردازیم.

 

اهمیت استفاده از شیشه‌پاک‌کن‌ها

برخی از افراد از پاک‌کننده‌های چند منظوره برای تمیزکردن تمامی سطوح استفاده می‌کنند. در حالی که تمیزکردن پنجره‌ها، آینه‌ها و انواع صفحه نمایش‌ به محصولی تخصصی‌تر نیاز دارند. به همین دلیل، یکی از کاربردی‌ترین محصولات شوینده در خانه، شیشه‌پاک‌کن‌ها هستند.

تمیزکردن گردوغبار و آلودگی از سطح شیشه‌ها کاری آسان به نظر می‌رسد. البته به شرطی که از شیشه‌پاک‌کن مناسب استفاده شود.

بهترین پاک‌کننده‌های شیشه، قادر به از بین‌بردن آلودگی و لکه‌ها از روی سطوح شیشه‌ای هستند. نشستن گردوغبار و ایجاد لکه بر سطوح شیشه‌ای، انعکاس نور را با مشکل مواجه ‌می‌کند و درخشانی منزل را از بین می‌برد. اما شوینده مناسب قادر به گردوغبار و جلا دادن سطوح است بدون آنکه ردی از خود باقی بگذارد یا آسیبی به رنگ پنجره‌ها بزند.

استفاده از شیشه‌پاک‌کن‌ها

شیشه‌ پاک‌کن مناسب، شکل شیشه‌ها را بهتر از قبل می‌کند و انواع لکه‌ها را از بین‌می‌برد. شیشه‌ پاک کن هوم پلاس، علاوه بر پاک‌کنندگی گردوغبار از روی سطوح شیشه‌ای، لکه‌های ناشی از باران را کاهش می‌دهد. این خاصیت منحصر به فرد شیشه‌ پاک‌کننده‌های هوم پلاس، توانسته اعتماد خانواده‌های ایرانی را برای تمیزی پنجره‌ها به خود جلب کند.

تمامی محصولات شوینده ادعا می‌کنند که تمامی این قابلیت‌ها را دارند، اما در واقعیت، اغلب‌ آن‌ها تنها خاک و لکه‌ها را از بین می‌برند.

 

 

استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

اهمیت استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی از کلرید سدیم تهیه می‌شود که همان ترکیبات نمک‌غذایی و دریا است. البته، نمک ماشین ظرفشویی بزرگتر از نمک دریایی است و آهسته‌تر در آب حل می‌شود؛ بدون آنکه موجب مسدود شدن ماشین شود.

هنگام شستشو ظروف با ماشین ظرفشویی، سدیم نمک، جذب سختی آب می‌شود. در مناطقی که آب سختی زیادی دارد، استفاده از نمک مناسب، ضرورت زیادی پیدا می‌کند.

کلسیم و منیزیم موجود در آب، جایگزین یون‌های سدیم می‌شود و سختی آب از بین می‌رود. به طورکلی، استفاده از نمک ‌ماشین ظرفشویی به دو دلیل اهمیت بسزایی دارد.

اول اینکه، سختی آب به مرور باعث کدر شدن ظروف می‌شود. بنابراین، استفاده از نمک به تمیزی بیشتر و شفافیت ظروف کمک می‌کند. مورد دوم این است که نمک‌ها مانع از ایجاد رسوب در مخزن ماشین ظرفشویی می‌شوند.

 

 

نمک‌ ماشین ظرفشویی هوم پلاس

نمک‌ ماشین ظرفشویی هوم پلاس با جلوگیری از ایجاد رسوبات آهکی در ماشین ظرفشویی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شستن ظروف است.

این محصول هوم پلاس، در یک بسته ۲ کیلو‌گرمی عرضه می‌شود که به نسبت قیمت سایر محصولات، ارزش خرید دارد. آب با سختی بالا باعث خرابی قطعات یا کاهش طول عمر ماشین ظرفشویی می‌شود. بنابراین، اگر در مناطقی که‌ آب با سختی بالا دارند زندگی می‌کنید، از پر بودن محفظه نمک مطمئن شوید.

تمیزکنندگی و عملکرد بالای نمک‌ ماشین ظرفشویی، باعث تمیزی و درخشندگی بیشتر ظروف می‌شود. همچنین با عملکرد مناسب در حفظ کیفیت و افزایش طول‌عمر ماشین نقش مهمی ایفا می‌کند.

اگر به دنبال تضمینی برای سلامت قطعات ماشین ظرفشویی هستید، از نمک‌های تصفیه‌شده هوم پلاس استفاده کنید. دانه‌های درشت نمک هوم پلاس، ردی از آهک و سفیدی بر روی ظروف باقی نخواهند گذاشت.

 

 

استفاده از مایع‌ سفیدکننده

اهمیت استفاده از مایع‌ سفیدکننده

سفیدکننده‌ها نوع خاصی از مواد شوینده هستند که باعث از بین‌ رفتن لکه‌ از روی لباس‌های سفید می‌شوند. مایع سفیدکننده دارای دو نوع زیر است:

  • مایع سفیدکننده بر پایه کلر
  • مایع سفیدکننده بر پایه اکسیژن

اغلب مایع سفیدکننده بر پایه کلر، به صورت مایع در می‌آید. این سفیدکننده‌ها حاوی هیپوکلریت سدیم هستند که در مجاورت با آب، رقیق می‌شوند. استفاده از آن‌ها باعث آسیب‌دیدگی الیاف پارچه‌ها و ایجاد الگوهای نامنظم بر لباس‌های رنگی می‌شود.

بوی تند محصولات سفیدکننده بر پایه کلر، حس ناخوشایندی در فرد ایجاد می‌کند. به همین دلیل، بهتر است هنگام استفاده از آن، درها را باز بگذارید و تهویه محیط را چک کنید.

قدرت پاک‌کنندگی مایع سفیدکننده بر پایه اکسیژن از سفیدکننده بر پایه کلر کمتر است. همچنین سازگاری بیشتری با محیط‌‌ زیست دارد. سفیدکننده اکسیژن حاوی پراکسید هیدروژن، پری بورات سدیم و پرکربنات سدیم است و انتخاب مناسب‌تری برای از بین‌بردن لکه از روی لباس‌های سفید و رنگی به حساب می‌آید؛ زیرا خورندگی کمتری نسبت به سفید‌کننده بر پایه کلر دارد.

از سوی دیگر، استفاده از مایع سفیدکننده باعث نابودی میکروب‌ها اعم از باکتری، ویروس و قارچ محیط پیرامون می‌شود. این محصولات ناپایدار، برای از بین بردن انواع بو و لکه و همچنین ضدعفونی کردن سطوح نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ برای مثال، شستن درون ماشین‌لباسشویی با مایع سفیدکننده و آب‌داغ، تمامی آلودگی‌ها و قارچ‌های مخزن ماشین را از بین خواهد برد.

محصولات هوم پلاس

محصولات هوم پلاس ضامن تمیزی و سلامتی لباس‌ها است. فرمولاسیون منحصر به فرد این محصولات به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر تمیزی البسه، دارای قابلیت ضدعفونی کنندگی انواع سطوح است.

برای تمیزی و ضدعفونی‌کردن انواع سطوح مانند حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی می‌توان از مایع غلیظ و معطر هوم پلاس استفاده کرد؛ زیرا این محصول دارای قدرت بالا برای از بین بردن انواع باکتری، قارچ، کپک، ویروس و انواع لکه‌های سمج است.

محصولات هوم پلاس

سخن پایانی

برند هوم پلاس در راستای خدمت به جامعه اقدام به تولید انواع محصولات شوینده با فرمولاسیون خاص کرده است. استفاده از مایع شیشه‌ پاک‌کن هوم پلاس موجب تمیزی و درخشندگی سطوح شیشه‌ای می‌شود.

با استفاده از نمک ماشین ظرفشویی هوم پلاس باعث صرفه‌جویی در مصرف آب خواهید شد.

مایع سفید‌کننده هوم پلاس، محصولی اقتصادی در بهداشت خانواده با کاربردی وسیع برای انواع سطوح است که قول تمیزی را به شما می‌دهد.

امید است که تمام محصولات این برند، به حفظ پاکیزگی و سلامتی خانواده‌ها کمک کند.