چگونه برای عروسی ارایش کنیم؟


ازدواج یکی از هیجان انگیزترین اتفاقات زندگی هر فردی است و استرس ناشی از آن می‌تواند برای خانم‌های جوان مشکل بزرگی باشد.

آرایش عروس یکی از کارهای اساسی و مهم در این روز سرنوشت ساز است که اگر برنامه‌ریزی درستی برای آن انجام شود می‌تواند نتیجه موفقیت آمیزی داشته باشد اما اگر در انتخاب سبک و روش آرایش عروس و رعایت نکات مهم دقت و برنامه‌ریزی مناسبی صورت نگیرد می‌تواند زیباترین روز زندگی شما را به یک فاجعه تبدیل کند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز می‌خواهیم مهم‌ترین نکاتی که برای برنامه‌ریزی آرایش عروس باید مدنظر قرار گیرد بیان کنیم.

قبل از هرچیز به یاد داشته باشید که نگرانی مشکلی را حل نمی‌کند و اگر به اندازه کافی تحقیق و بررسی انجام داده باشید قطعا همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت. علاوه بر این فراموش نکنید که در این شب مهم باید شبیه خودتان باشید نه شخص دیگری، شما به اندازه کافی زیبا هستید و تنها باید با آرایش عروس به زیباترین شکل ممکن دیده شوید که این کار با برنامه‌ریزی مناسب رعایت نکات زیر امکان پذیر خواهد بود.


استایل شخصی خود را در نظر بگیرید

استایل شخصی شما تعیین کننده سبک آرایش شما است این یعنی که لزومی ندارد سبک سنتی آرایش عروس را که بین همه معمول است بپذیرید. شما تنها باید بهترین نسخه از خودتان را عرضه کنید که این کار با آرایش معمولی نیز امکان‌پذیر خواهد بود و لزومی به تغییرات بنیادی وجود ندارد! استایل شخصی در آرایش سبکی است که به شخصیت و روش زندگی شما و ویژگی‌های چهره شما می‌آید و معمولا از آن استفاده می‌کنید.

می‌توانید برای آرایش خود یک نقطه کانونی در نظر بگیرید و بقیه آرایش را بر اساس آن طراحی کنید مثلا اگر خط چشم گربه‌ای به شما می‌آید آن را انتخاب کنید و در مورد آرایش بقیه قسمت‌های صورت متناسب با آن تصمیم بگیرید. اما فراموش نکنید که از سبک‌هایی که خیلی مد روز هستند دوری کنید چون قرار است سال‌ها آلبوم عروسی خود را ببینید و چیزی را انتخاب نکنید که چند سال بعد از مد افتاده باشد.


لباس، مدل مو و تم عروسی را در نظر بگیرید

حال باید بر اساس عناصر عروسی تصمیم بگیرید، اگر تم خاصی برای مهمانی انتخاب کرده‌اید آرایش خود را با آن هماهنگ کنید مثلا تم با رنگ خاص مثلا صورتی یا بنفش و یا فصل خاص مثل آرایش بهاری یا زمستانی. سبک و مدل لباس را نیز در نظر بگیرید مثلا اگر لباس عروس شما مدل کلاسیک و قدیمی و با تزئینات زیاد است آرایش خانمانه و ملایم با آن هماهنگی بیشتری دارد اما اگر لباس عروس شما ساده است آرایش غلیظ مثل رژ لب قرمز می‌تواند کامل کننده آن باشد. مدل مویی که انتخاب کرده‌اید نیز باید با سبک آرایش شما در روز عروسی هماهنگ باشد که در این مورد می‌توانید از آرایشگر حرفه‌ای مشورت بگیرید.

آرایش عروس را هماهنگ با لباس و تم مهمانی انتخاب کنید


برای آرایش عروس ایده بگیرید

دنیای اینترنت پر است از تصاویر زیبا از عروس‌های رویایی با آرایش‌های جذاب که می‌تواند الهام‌بخش شما برای انتخاب سبک آرایش عروس باشد. این تصاویر را با دقت ببینید و به دنبال چهره‌هایی باشید که تا حدی به شما شباهت دارند و از آن‌ها ایده بگیرید حتی می‌توانید چند ایده را با هم ترکیب کرده و سبک خاص خودتان را بسازید اما واقع بین باشید و گول تصاویر فریبنده را نخورید چون ممکن است تصور شما را از واقعیت تحت تاثیر قرار دهند.


آرایشگر مناسب انتخاب کنید

اگر آرایش ساده و آسانی را انتخاب کرده‌اید می‌توانید خودتان آن را انجام دهید به شرطی که از مهارت کافی برخوردار باشید اما این کار نیاز به آرامش و عدم دغدغه فکری دارد کع معمولا عروس خانم‌ها در روز عروسی از آن محرومند.

پس اگر از مهارت خود مطمئن نیستید یک آرایشگر حرفه‌ای استخدام کنید که البته این کار هم هزینه زیادی دارد و اگر خودتان بتوانید آرایش عروس خود را انجام دهید به مقدار زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید نمود، علاوه بر این خودتان بهتر از هر کسی می‌دانید که چه آرایشی مناسب شماست و می‌توانید آن را به بهترین شکل انجام دهید. پس اگر در انتخاب سبک و روش آرایش خود مطمئن هستید و در انجام آن خبره هستید آرایش خود را خودتان انجام دهید اما بهتر است قبل از انجام این کار با یک متخصص آرایش مشورت کنید و یا از یک دوست ماهر کمک بگیرید.

برای آرایش عروس از متخصص کمک بگیرید


بودجه خود را در نظر بگیرید

طبق آمار هزینه آرایش صورت و موی عروس در آمریکا به طور متوسط ۱۸۳ دلار است حالی که در کشور ما علی‌رغم کمتر بودن درآمد سرانه این هزینه بالاتر است. هرچند استخدام آرایشگر ماهر و استفاده از مواد آرایشی باکیفیت زیبایی آرایش عروس را تضمین می‌کند ولی هر کسی باید بر اساس درآمد خود بودجه مناسبی را برای آرایش درنظر بگیرد چون هزینه گزاف برای چیزی که چند ساعت بعد قرار است شسته شود و از بین برود منطقی نیست و فراموش نکنید که کاهش هزینه آرایش روش مناسبی در صرفه‌جویی در هزینه‌های عروسی است. پس توصیه می‌کنیم از لوازم آرایشی با قیمت مناسب استفاده کنید و در صورت امکان خودتان و یا با کمک یک دوست ماهر آرایش خود را انجام دهید.


جلوتر از زمان حرکت کنید

آخرین و مهم‌ترین نکته زمان‌بندی صحیح است. برای کوچک‌ترین کارها برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و همه کارهایی را که باید انجام شود یادداشت کنید و برای آن زمان‌بندی دقیقی داشته باشید.

یکی از راه‌های کاهش استرس برای روز عروسی تمرین است، اگر خودتان قرار است آرایش کنید  آرایش خود را چند بار قبل از روز عروسی تمرین کنید و در آن ماهر شوید. اگر قرار است به آرایشگر مراجعه کنید از او بخواهید یک بار به صورت آزمایشی آن را انجام دهد تا از نتیجه مطمئن شوید. پوست و بدن خود را از هفته‌ها قبل آماده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید و در روز مهم و سرنوشت ساز زندگی خود در زیباترین شکل ممکن حاضر شوید.