دیدن تصاویر کسانی که در روزهای گرم سال مشغول تفریح در ساحل و جاهای دیگر هستند لذت بخش است اما وقتی در بطن ماجرا باشید قضیه جور دیگری است. اگر یک روز گرم تابستانی را بیرون از منزل و زیر آفتاب سپری کنید به شدت عرق خواهید کرد و با تعریق شدید داشتن آرایش روی پوست تقریبا ممکن نیست. پس ستارگان سینما و چهره‌های مد چطور در هر شرایطی زیبا و بی‌نقص هستند؟ آیا آن‌ها از نوع خاصی لوازم آرایشی در تابستان استفاده می‌کنند؟ قطعا آن‌ها هم آرایش می‌کنند و نوع لوازم آرایشی که به کار می‌برند تفاوت خاصی با لوازم آرایشی معمول ندارد اما ترفندهایی را در آرایش به کار می‌برند که به دوام آن در گرما کمک می‌کند. در این مقاله با نکاتی درباره آرایش در تابستان و استفاده از لوازم آرایشی در تابستان از زبان کارشناسان آرایش آشنا می‌شوید.

شاید تصور کنید افرادی که در هوای گرم تابستان آرایش زیبا و بی‌نقصی دارند و آرایش آن‌ها روی صورتشان ذوب و خمیری نمی‌شود اصلا عرق نمی‌کنند. اما این مساله ممکن نیست. همه عرق می‌کنند و حتی برخی از این افراد به تعریق شدید هم دچار هستند و اصولا داشتن تعریق زیاد به سلامت و جوانی پوست کمک می‌کند و نمی‌تواند مانعی برای استفاده از لوازم آرایشی در تابستان باشد. پس راز آن‌ها چیست؟

استفاده از اسپری تثبیت کننده پس از هر لایه از لوازم آرایشی در تابستان

استفانی موتنز مدیر بخش زیبایی سایت زوئی ریپورت The Zoe Report می‌گوید: من در ناحیه صورت بسیار عرق می‌کنم و برای این که آرایش بی‌نقصی در روزهای گرم داشته باشم از اسپری تثبیت کننده آرایشی استفاده می‌کنم. البته استفاده از این اسپری به صورت یک لایه کافی نیست و ترفند من این است که بین هر لایه آرایش یک بار این کار را انجام دهم. مثلا ابتدا فونداسیون می‌زنم سپس یک لایه اسپری تثبیت کننده، بعد کانسیلر و یک لایه تثبیت کننده، رژگونه و یک لایه تثبیت کننده و الی آخر. شاید این روش زیاده‌روی باشد اما راز داشتن آرایش ثابت و زیبا در تابستان همین است.

استفاده از لوازم آرایشی در تابستان

استفاده از فونداسیون سبک به جای فونداسیون‌های پوشاننده و غلیظ در تابستان

Faith Xue از سردبیرهای سایت بیردی Byrdie   راز آرایش بادوام خود را در تابستان، کنار گذاشتن کرم‌پودرهای سنگین و پوشاننده می‌داند و می‌گوید: من در تابستان به جای کرم‌پودرهای غلیظ با پوشش دهی بالا از کرم‌های سبک مثل مرطوب کننده رنگی یا ضدآفتاب رنگی استفاده می‌کنم اما باز هم پس از چند ساعت این کرم روی صورتم حالت خمیری پیدا می‌کند که برای حل این مشکل مرتبا با کمک دستمال‌های جذب کننده ساده مثل دستمال کاغذی رطوبت و عرق صورت را می‌گیرم و چند ساعت یک بار آرایشم را تجدید می‌کنم.

محدود کردن آرایش چشم در تابستان

کیتی بکر سردبیر بخش آرایشی مجله Coveteur  راز استفاده از لوازم آرایشی در تابستان را کنار گذاشتن خط چشم می‌داند و می‌گوید: همیشه عادت داشتن از انواع مختلف خط چشم و مداد چشم برای آرایش استفاده کنم اما در گرمای هوا اولین چیری ک ه ذوب و خراب می‌شود خط چشم است. حالا با کنار گذاشتن خط چشم دیگر نگران خراب شدن آرایشم نیستم و علاوه بر آن جوان‌تر هم به نظر می‌رسم. در تابستان من آرایش چشم را  تنها به استفاده از ریمل باکیفیت با برس درشت محدود می‌کنم که چشم‌ها را باز و درشت نشان می‌دهد و حتی لزومی ندارد ضدآب باشد.

استفاده از محصولات آرایشی پودری روی محصولات کرمی

لورن لوینسون سردبیر بخش زیبایی سایت PopSugar نیز راز دوام آرایش را استفاده از اسپری تثبیت کننده می‌داند و می‌گوید: بهترین و موثرترین کار برای داشتن آرایش زیبا در تابستان به کار بردن این اسپری‌ها است. او توصیه می‌کند که این اسپری‌ها را از بهترین برند و بهترین کیفیت تهیه کنید و در کنار آن ترفند دیگری را هم معرفی می‌کند و آن استفاده از محصولات آرایشی پودری روی محصولات کرمی است. در این حالت آرایش در روزهای گرم و مرطوب دوام بیشتری دارد و فقط کافی است پودر خود را همراه داشته باشید و چند ساعت یک بار آن را تجدید کنید.

استفاده از لوازم آرایشی در تابستان

استفاده کمتر از لوازم آرایشی در تابستان

جنی جین سردبیر بخش آرایشی سایت PureWow راز آرایش زیبا در تابستان را استفاده کم و مختصر از لوازم آرایشی می‌داند و می‌گوید: هرچه هوا گرم‌تر باشد باید میزان استفاده شما از لوازم آرایشی هم کمتر شود چون آرایش غلیظ خیلی سریع‌تر در اثر گرما ذوب و خمیری می‌شود. پس زیبایی طبیعی خود را بپذیرید و تنها کمی آن را غنی‌تر کنید و همچنین اگر از لوازم آرایشی مایع و کرمی (به مقدار کم) استفاده کنید و لوازم آرایشی پودری و غلیظ را کنار بگذارید نتیجه بهتری خواهید گرفت و آرایش شما دوام و زیبایی بیشتری خواهد داشت.

کنار گذاشتن مرطوب کننده قبل از استفاده از لوازم آرایشی در تابستان

ریچل لاپیدوس سردبیر بخش آرایشی در مجله Well + Good  راز دوام آرایش در تابستان را کنار گذاشتن مرطوب کننده می‌داند و معتقد است استفاده از مرطوب کننده باعث تعریق بیشتر پوست می‌شود. او معتقد است اگر قبل از آرایش از مرطوب کننده استفاده نکنید آرایش شما کمتر خمیری خواهد شد. شما می‌توانید به جای مرطوب کننده هر شب از روغن‌های طبیعی و محافظ صورت استفاده کنید تا رطوبت طبیعی پوست را به آن بازگرداند.

عوض کردن رژگونه و رژ لب

جیل پرووست سردبیر مجله Total Beauty  یک ترفند جالب برای استفاده از لوازم آرایشی در تابستان دارد و آن عوض کردن جای رژ لب و رژگونه است. او معتقد است استفاده از رژگونه پودری به جای رژ لب به شما رژ لب مات و بادوام در گرمای تابستان می‌دهد و در مقابل، به کار بردن رژ لب به جای رژگونه حالتی طبیعی به گونه‌ها می‌دهد که هیچ وقت حالت خمیری پیدا نمی‌کند. این دو محصول آرایشی کوچک و کمجا هستند و می‌توانید آن‌ها را با خود حمل کرده و هر زمان که بخواهید آرایش خود را تجدید کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)