یادگیری هر دانشی امری است که در طی زمان امکان پذیر است، و بایستی برایش وقت گذاشت تا به صورت عمیق و حرفه‌ای آن دانش یا مهارت را یاد بگیرید. چه یک زبان جدید باشد، چه یک ساز موسیقی، چه علوم کامپیوتری، چه حرفه‌هایی مثل نجاری یا علوم آکادمیک و خلاصه هرچه که تصور کنید یا تصور نکنید.

برای یادگیری این مهارت   که بتوانید یک طراح ماهری برای زندگی‌ خودتان باشید، به بیش از یک دهه زمان نیاز دارید تا با آموزش‌های ساختارمند به این هدف برسید.  حالا اگر کمی دقت کنید هم اکنون نیز  تا به همین سن و سال که رسیده‌اید قطعا چیزهای ارزشمند زیادی را از طریق یادگیری و کسب دانش فراگرفته‌اید. اما آیا کافی است؟

علم هر روز پیشرفت می‌کند و دانش جدید، جای دانش کهن را می‌گیرد،  پس عاقلانه است که همیشه در حال یادگیری باشید. آیا شما از آن دسته افرادی هستید که همواره در پی کسب علم هستند؟  چه باشید چه نباشید، خواندن این نقل‌ قول‌های قدیمی می‌تواند برای شما انگیزه بخش باشد.

حتی پس از پایان دوران تحصیلات عمومی و دانشگاهی‌، نباید فکر نکنید وقت خداحافظی با یادگیری فرارسیده و عادت به مطالعه و کسب علم را از خودتان دور نمایید.  هرگز اجازه ندهید که روح کنجکاوی در جسم شما بمیرد.  ذهن شما سرزمینی بزرگ است که باید ساختمانهای بزرگ و با ارتفاعی روی آن ساخته شود تا به شکوه و زیبایی بیشتری برسد.  پس به یادگیری خود ادامه دهید.  شما با داشتن هدیه‌ای به نام مغز،  همیشه می‌توانید هرچیزی را که بخواهید، به طور حرفه‌ای یاد بگیرید.

جملات نقل قولی که در زیر بیان می‌شود در واقع وصیت‌ نامه‌هایی هستند برای نیرو بخشیدن به شما به منظور یادگیری چیزهایی فراتر از آنچه هم‌اکنون  می‌دانید. دنیای علم بی انتهاست.

اهمیت  و  ارزش  یادگیری  در  ۱۵ نقل  قول

یادگیری

 

۱_ جهانی که در آن زندگی می‌کنیم یک دانشگاه بزرگ است و هر کدام از ما،  یک معلم هستیم. ما هر روز که از خواب بیدار می‌شویم باید به مدرسه برویم و درس بدهیم پس بهتر است معلم باسوادی باشیم.

۲- هدف نهایی آموزش این است که از آینه‌هایی که فقط خودمان را در آن می‌بینیم، پنجره‌هایی بسازد که رو به جهانی بزرگتر باز می‌شوند.

۳-  شما شاید نتوانید به تمام دنیا کمک کنید،  اما همانطور که بزرگتر می‌شوید و دنیای بیشتری در دستان شما جای می‌گیرد،  حواستان باشد که چیزی با قدمت چندین میلیون سال را در دست گرفته‌اید و باید خیلی زیاد مراقبش باشید.

۴- در دل هر یادگیری ،  یک زیبایی خدایی نهفته است.  وقتی چیزی را یاد می‌گیرید، متوجه می‌شوید که پیش از شما نیز خیلی‌های دیگر آن را یادگرفته‌اند و این یعنی  که فرایند زندگی از زمانی که شما متولد شده‌اید آغاز نشده ، بلکه میلیون‌ها سال است که آغاز شده و شما دارید ادامه‌ی مسیری را می‌روید که خیلی‌های دیگر، قبل از شما رفته‌اند.

۵- یادگیری یک برگه‌ی عبور  برای رفتن به آینده است.  فردا متعلق به کسانی است که امروز آنرا ساخته باشند.

۶- اگر یادگیری را به یک شمع تشبیه کنیم، کنجکاوی شما فیتیله‌ی آن شمع است که باعث روشنایی‌اش خواهد بود.

۷- یادگیری درسهای زندگی برای ساختن یک زندگی فوق العاده و بی عیب نیست، بلکه برای دیدن زندگی آنطور که باید دید است.

۸- هر آنچه که از پس دانشی که کسب می‌کنید یاد می‌گرید، به حساب می‌آید.

۹- هیچ دزدی هر چقدر هم که ماهر باشد،  قادر نخواهد بود دانش  هیچ فردی را از او بدزدد،  و برای همین است که دانش همیشه بهترین گنجی است که  بهتر است به دستش آورید.

۱۰- آیا می‌توانم  راز یک محقق واقعی را به شما بگویم؟ این راز این است : یک محقق واقعی هر شخصی  را که ملاقات می‌کند  به چشم یک استاد راهنما  می‌بیند که درسهایی برای حرفه‌ای تر شدن از او یاد می‌گیرد.

۱۱- اگر هر شخصی،  روزانه به مدت یک ساعت از وقتش را به  امری اختصاص دهد و اینکار را برای مدت ۵ سال انجام دهد، او قطعا در آن امر یک متخصص خواهد شد.

۱۲- دانش مانند هوا برای زندگی،  یک عنصر حیاتی است، آیا کسی می‌تواند منکر حیاتی بودن هوا برای زندگی شود؟

۱۳- دانش باعث می‌شود قادر  باشید به هر چیزی گوش کنید بدون اینکه عصبانی شوید یا اعتماد به نفستان را از دست بدهید.

۱۴- دانش یک سلاح است، برای موفقیت باید کاملا به سلاح دانش مجهز بود.

۱۵- کار دانش واضح است : بایستی از مسیر همگانی بیرون آمد،  نوری روشن کرد،  نسلهای جدید را مجهز و قدرتمند به دانش کرد تا به سرعت به سوی جلو حرکت کنند.


ترجمه اختصاصی مجله قرمز

منبع: success