رپورتاژ آگهی


گیاه غیر سمی و بی خطر برای نگهداری در آپارتمان

تردید در خرید و نگهداری از گیاهان این روز ها در میان افرادی که از حیوانات خانگی مثل سگ یا گربه مراقبت می کنند به شدت افزایش یافته است.

به طوری که بسیاری از این افراد علی رغم علاقه ی بسیاری که به این موضوع دارند از تهیه یا مراقبت از گیاهان خودداری می کنند تا خطری سلامت حیوانات خانگی آن ها را تهدید نکند.

اما آیا تمامی گیاهان سمی هستند و می توانند سلامت حیوانات خانگی ما را به خطر بیندازند؟ قطعا نه، در این کره آبی و زیبا در کنار گیاهانی که برای این موجودات سمی و خطرناک هستند، میلیون ها گیاه دیگر هم وجود دارد که کاملا ایمن هستند و هیچ ضرری به حیوانات خانگی ما نمی رسانند.

اصلا هدف از نگارش این مقاله هم بیان همین موضوع است. هدف معرفی مجموعه ای از گیاهان آپارتمانی کاملا ایمن و بی خطر است تا شما همراهان گرامی بتوانید با خیال راحت از آن ها در کنار حیوانات خانگی خود نگهداری کنید.

گندمی

گندمی یا گیاه عنکبوتی اولین گیاهی است که قصد معرفی آن به شما همراهان گرامی را داریم. گندمی از جمله گیاهان مناطق گرمسیری است که سرعت رشد بسیار بالایی دارد و می تواند به سرعت محیط نگهداری خودش را زیبا کند.

تصفیه کننده ی هوا و گزینه ای عالی برای نگهداری در منزل یا محل کار است و به واسطه تطبیق پذیری بالایی که دارد می تواند به سرعت خودش را با محیط نگهداریش هماهنگ کند.

ارکیده

از دیگر گیاهانی که می توانید با خیال راحت آن را در منزل یا محل کار خود نگهداری کنید بی آن که دغدغه ی به خطر افتادن سلامت حیوانات خانگی خود را داشته باشید ارکیده است.

ارکیده از جمله گیاهان مناطق گرمسیری قاره های آسیا و استرالیا است که با رنگ ها و گونه های مختلف خود می تواند به راحتی نظر هر جنبنده ای را به خود جلب کند.

نیاز آن به آب متوسط، نور مورد نیازش غیر مستقیم و فیلتر شده و بازه ی دمایی مناسب برای نگهداری این گیاه ۱۵ تا ۲۵ درجه ی سانتی گراد است.

گیاه پول چینی

گیاه پول چینی عضوی از خانواده ی گزنه و کاملا غیر سمی است. یعنی لمس برگ ها و ساقه ی آن و همچنین جویدن یا خوردن برگ های این گیاه منجر به شکل گیری هیچ گونه مسمومیتی در سیستم گوارشی سگ ها و گربه های نمی شود.

این گیاه همچنین تصفیه کننده ی هوا هم هست و می تواند هوای محیط نگهداری خود را از سموم و آلودگی های پاک و محیطی پاکیزه را به شما هدیه دهد.

نور غیر مستقیم خورشید، دمای اتاق، خاک سبک با زهکشی مناسب و کود دهی ماهیانه در نیم سال ابتدایی از جمله نیاز هایی است گیاه پول چینی برای ادامه ی حیات به آن ها نیاز دارد.

پپرومیا هندوانه ای

این گیاه زیبا که طرح روی برگ های آن شباهت بسیاری به پوست میوه ی هندوانه دارد بومی بخش های جنوی قاره ی آمریکا است.

سرعت رشد آن بسیار پایین و اندازه ی آن بسیار کوچک است و همین امر پپرومیا هندوانه ای را به گیاهی مناسب برای قرار گیری روی میز ها و قفسه ها به منظور زیباسازی محیط تبدیل می کند.

گل سینره

گل سینره که در میان ما ایرانیان با نام گل نوروزی هم شناخته می شود متعلق به جزایر قناری و از جمله زیبا ترین و محبوب ترین گیاهان این کره ی خاکی است.

مورد علاقه زنبور عسل است و این حشره به منظور جذب پروتئین مورد نیاز خود برای تولید عسل از آن استفاده می کند.

همچنین دانه و میوه ی آن نیز خوراکی لذیذ برای حیوانات اهلی و وحشی است و معمولا چهارپایان از آن به عنوان میان وعده استفاده می کنند.

نور غیر مستقیم، آبیاری متوسط و قرار گیری در محلی با محدوده ی دمایی آن بین ۱۵ تا ۲۵ درجه ی سانتی گراد از جمله نیاز های اولیه ی گل سینره برای ادامه ی حیات است.

آشیانتوس

آشیانتوس از آن دسته گیاهان زینتی است که علاوه بر ما انسان ها مورد توجه بسیاری از پرندگان هم هست و نظر طیف وسیعی از این موجودات بالدار را به خود جلب می کند.

به خاطر شکل خاص برگ ها و گل های قرمز و نارنجی رنگی که دارد به این گیاه لقب گل سلطنتی را داده اند و عموما از آن برای زیباسازی فضا استفاده می شود.

آشیانتوس دوام بسیار بالایی دارد، تا چند سال فرایند گلدهی را انجام می دهد و در صورتی که از آن به خوبی نگهداری کنید می توانید در نیمه ی دوم فصل تابستان شاهد رویش گل های قرمز و نارنجی رنگ آن باشید.

سرخس

سرخس ها، گل ندارند اما با برگ های همیشه سبز و با طراوات خود حسابی دلبری می کنند. سرعت رشد بالایی دارند و می توانند در مدت زمان کوتاهی محیط زندگی خود را دگرگون کنند.

بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری هستند و به راحتی می توانند در مناطقی که آب و هوایی شرجی دارند رشد و نمو داشته باشند.

نیاز به آبیاری مدوام و خاکی همواره مرطوب دارند و نور مورد تاییدشان نوری است که به صورت غیر مستقیم یا فیلتر شده از سوی خورشید به آن ها تابیده شود.

به راحتی می توانند در دمای اتاق به حیات خود ادامه دهند و بستری که در کاشته می شوند  باید سبک، زهکشی شده و غنی از مواد آلی باشد.

سخن پایانی

لیست گیاهان بی خطری که می توان از آن ها در منزل یا محل کار نگهداری کرد به مراتب بلند بالا تر از این چند موردی است که در این مقاله در خصوص آن ها بحث شد.

گیاهان بسیاری وجود دارند که می توانید با خیال راحت از آن ها نگهداری کنید بی آن که دغدغه و نگرانی خاصی در خصوص سلامت حیوانات خانگی خود داشته باشید.

وبسایت بیا و یادبگیر مجموعه ای جامع و کامل از این دست گیاهان به همراه راهنمای نگهداری، تکثیر و همچنین مقابله با آفات و بیماری های آن ها برای شما همراهان عزیز آماده کرده که می توانید با مراجعه به این مرجع از آن ها استفاده کنید.