کانتور کردن را می‌توان بدون تردید مهم‌ترین سبک آرایشی دهه اخیر عنوان کرد که تاثیر عمیق در صنعت آرایش و زیبایی سال‌های گذشته داشته است. کانتور کردن به طور کلی پدیده جدیدی نیست و عمر آن با صنعت گریم برابری می‌کند اما به لطف شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسرهایی مانند کیم کارداشیان به یک ترفند آرایشی قابل دسترس برای همه تبدیل شد. اما کانتور کردن هم مانند هر سبک آرایشی دیگری به مرور زمان دستخوش تغییر و دگرگونی شد و با روندهای جدید مد و زیبایی هماهنگ‌تر شد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که در سال ۲۰۱۹ کانتور کردن را باید به چه شکل و با چه روشی انجام دهید تا آرایشی زیبا، متعادل و به روز داشته باشید.

کانتور کردن

کانتور کردن نوعی روش آرایشی است که در آن از خطای دید کمک گرفته می‌شود و با استفاده از رنگ‌های تیره‌تر و روشن‌تر از رنگ پوست، روی قسمت‌های دلخواه چهره عمق یا برجستگی ایجاد می‌شود. هر چیزی که روشن و براق باشد برجسته‌تر و بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید و هر چیزی که تیره و مات باشد عمیق‌تر و دورتر دیده خواهد شد، با در نظر گرفتن این اصل کانتور کردن معنا پیدا می‌کند و با استفاده از آن می‌توان گونه‌هایی برجسته‌تر، پیشانی کوتاه‌تر یا چانه‌ای تیزتر داشت. البته این کار به مهارت و تمرین نیاز دارد و لازمه انجام آن داشتن ابزارها و محصولات آرایشی مناسب است پس نمی‌توان از یک فرد مبتدی که مهارت و تمرین کافی در آرایش دارد انتظار داشته باشیم که کانتوری دقیق و تمیز و حرفه‌ای انجام دهد.

در هر صورت همان طور که بیان شد سبک‌های آرایشی با گذر زمان تغییر می‌کنند و کانتوری که در اوایل دهه ۲۰۱۰ مد روز شد اکنون قدیمی شده است و اگر کسی همچنان با همان سبک و روش کانتور خود را انجام دهد آرایش او اغراق آمیز و زیاده روی شده به نظر خواهد رسید. در حال حاضر روش‌های آرایش ملایم و طبیعی در دنیای زیبایی حرف اول را می‌زنند. در واقع هرچه آرایش شما محوتر، طبیعی‌تر و ملایم‌تر باشد زیباتر و به روزتر خواهد بود. شاید تصور کنید طبیعت کانتور با آرایش ملایم همخوانی ندارد اما این تصور درست نیست، کانتور کردن هم می‌تواند ملایم، طبیعی و زیبا باشد بدون آن که از مزایای آن کاسته شود. در ادامه به شما خواهیم گفت که کارشناسان زیبایی چه روشی را برای کانتور کردن در سال ۲۰۱۹ پیشنهاد می‌کنند.

با سبک جدید کانتور کردن در سال 2019 آشنا شوید

از ابزار مناسب استفاده کنید

اولین قدم در آرایش کردن، انتخاب ابزار مناسب است و این ابزار برای کانتور اهمیت فوق العاده‌ای دارد. در واقع میزان پوشش دهی، چگونگی نشستن ماده آرایشی و جلوه نهایی آن ارتباط مستقیمی با ابزار انتخاب شده و روش به کار بردن این ابزار دارد. اگر از کرم‌های کانتور استفاده می‌کنید و می‌خواهید کانتوری طبیعی داشته باشید می‌توانید کرم کانتور را مستقیما و یا با انگشت روی محل مورد نظر بزنید. این کار باعث می‌شود که گرمای ایجاد شده توسط دستان شما به جذب و محو شدن بهتر و سریع‌تر کرم کمک کند. سپس سراغ اسفنج آرایشی بروید و تا جایی که می‌توانید کرم را روی صورت محو کنید.

اگر از پودر کانتور استفاده می‌کنید باید سراغ براش‌های آرایشی بروید. اما به جای براش‌هایی که موهای متراکم دارند از براش‌هایی استفاده کنید که نرم هستند و پودر را به طور یکنواخت روی پوست محو می‌کنند و هیچ خط و مرزی به جا نمی‌گذارند. اگر پودر کانتور روی محل اشتباهی قرار گرفت می‌توانید با یک براش تمیز و پودر بیرنگ آن را از روی صورت بردارید.

با سبک جدید کانتور کردن در سال 2019 آشنا شوید

از محصولات کرمی و مایع استفاده کنید

اگرچه هم با پودر و هم با کرم، می‌توان کانتور را انجام داد اما اگر می‌خواهید آرایشی طبیعی داشته باشید بهتر است سراغ محصولات کرمی بروید. این محصولات اگر به اندازه استفاده شوند و در آن زیاده روی نکنید ظاهری طبیعی و جذابی به پوست شما خواهند داد و آرایش شما ملایم و یکدست جلوه خواهند کرد. البته به شرطی که کانتورهای کرمی را از نوع رقیق و سبک انتخاب کنید و سراغ محصولات غلیظ نروید، چون مواد رقیق‌تر بهتر روی پوست پخش می‌شوند و هیچ مرز مشخصی باقی نمی‌گذارند. اگر در کانتور کردن مبتدی هستید استفاده از مواد مایع را توصیه نمی‌کنیم چون کار کردن با آن‌ها نسبت به محصولات پودری دشوارتر است.

با سبک جدید کانتور کردن در سال 2019 آشنا شوید

به رنگ محصول توجه کنید

مهم‌ترین گام برای داشتن یک کانتور طبیعی، انتخاب رنگ مناسب برای ماده آرایشی است. رنگی که برای کانتور و هایلایت خود انتخاب می‌کنید باید با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد و دو یا سه درجه از آن روشن‌تر یا تیره‌تر باشد. توجه داشته باشید که کانتور کردن با برنزه کردن پوست تفاوت دارد و در این کار هدف شما شکل دادن به چهره است و نه تیره کردن آن. پس رنگ ماده‌ای که برای کانتور کردن استفاده می‌شود با رنگ برنزه کننده تفاوت دارد. برنزه کننده ته رنگ قهوه‌ای و نارنجی دارد اما طیف رنگی کانتور به پوست طبیعی نزدیک و فقط کمی تیره‌تر است. اگر کانتور شما ته رنگ خاکستری داشته باشد پوست شما را مرده و بدرنگ نشان خواهد داد و اگر بیش از حد نارنجی و قهوه‌ای باشد هم جلوه خوبی روی صورت نخواهد داشت.

رنگی را انتخاب کنید که بیش از سه درجه تیره‌تر از صورت شما نباشد. اگر پوست شما سرد است سراغ طیف‌های سرد کانتور بروید و اگر پوست گرمی دارید طیف‌های گرم را انتخاب کنید تا جلوه آن روی صورت شما طبیعی به نظر برسد. توجه داشته باشید که شما برای کانتور به یک کیت کامل نیاز ندارید به خصوص اگر قصد شما داشتن آرایشی طبیعی است. کیت‌های کامل کانتور ممکن است با پوست شما هماهنگ نباشند مثلا کانتور آن رنگ مناسب پوست شما باشد اما هایلایتر آن برای شما بیش از حد روشن باشد. پس برای آرایشی طبیعی توصیه می‌کنیم محصولات مورد نیاز برای کانتور (مثل کانتور، هایلایت، رژگونه و برنزر) را به صورت مجزا و متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

محصولات کرمی را قبل از فونداسیون استفاده کنید

همان طور که گفتیم یک ترفند مهم و موثر برای داشتن کانتوری طبیعی، استفاده از کانتورهای کرمی است. اما این کانتورها برای این که ظاهر طبیعی‌تری روی پوست داشته باشند باید قبل از زدن کرم پودر مورد استفاده قرار گیرند. ابتدا کانتور را روی قسمت‌های مورد نظر صورت بزنید و محو کنید سپس فونداسیون دلخواه خود را روی تمام قسمت‌های صورت بزنید و با اسفنج خیس یا براش محو کنید. دقت کنید که هنگام انجام دادن این کار از کشیدن اسفنج یا براش روی صورت با حرکات شدید و بزرگ خودداری کنید تا ناخواسته کانتورها را محو و روی همه صورت پخش نکنید.

با سبک جدید کانتور کردن در سال 2019 آشنا شوید

کانتور کردن بینی

یکی از مشکل‌ترین قسمت‌های کانتور، فرم دادن به بینی است. اگر این قسمت را درست انجام دهید کانتور شما ظاهری طبیعی و آرایش شما جلوه‌ای زیبا خواهد داشت. برای این کار از یک براش کوچک با موهای فشرده کمک بگیرید و دو خط صاف کناره‌های بینی بکشید. هرچه این دو خط به هم نزدیک‌تر باشند بینی شما باریک‌تر دیده خواهد شد. این خطوط را از محلی که ابروهای شما شروع می‌شود بکشید و تا نوک بینی امتداد دهید. سپس با اسفنج این خطوط را محو کنید تا بینی شما به شکل دلخواه فرم بگیرد و باریک‌تر شود.

برنزه کردن و هایلایت کردن را فراموش نکنید

تا زمانی که تمام صورت را کانتور نکرده باشید نباید انتظار داشتن یک آرایش طبیعی و زیبا را داشته باشید. برنزه کننده و هایلایت کننده برای این منظور طراحی شده اند هرچند بیشتر افراد تصور می‌کنند که استفاده از این دو ماده ظاهری غیرطبیعی و نازیبا به آرایش آن‌ها خواهد داد. اما واقعیت این است که با انتخاب رنگ درست این محصولات آرایش شما زیباتر و کامل‌تر و حتی طبیعی‌تر دیده خواهد شد. همان طور که گفتیم رنگ برنزر نسبت به کانتور کمی گرم‌تر است اما روش استفاده از آن با کانتور تفاوتی ندارد. برنزر را زیر گونه‌ها، اطراف پیشانی و زیر خط فک بزنید و با یک براش نرم محو کنید. سپس سراغ هایلایت بروید، هایلایتی انتخاب کنید که فقط یک درجه از پوست شما روشن‌تر است و آن را روی نوک بینی، وسط پیشانی و بالای گونه‌ها بزنید و محو کنید.

با سبک جدید کانتور کردن در سال 2019 آشنا شوید

با کانتور پودری، کار تثبیت را انجام دهید

وقتی کار شما با محصولات کرمی کانتور تمام شد می‌توانید سراغ محصولات پودری کانتور بروید و از آن‌ها برای ست کردن آرایش خود بهره ببرید. حتی اگر ست کردن آرایش با پودر نرم جزو عادات معمول آرایشی شما نیست برای کانتور طبیعی حتما باید آن را انجام دهید. استفاده از کانتور پودری برای تثبیت آرایش، کمک می‌کند که کانتور کرمی شما زیر کرم پودر جلوه بهتری داشته باشد و مشخص‌تر شود بدون آن که غلیظ و پررنگ و غیرطبیعی به نظر برسد. دقت کنید که هر محصول را سر جای خود به کار ببرید تا آرایشی یکدست، ماندگار و طبیعی داشته باشید.

با سبک جدید کانتور کردن در سال 2019 آشنا شوید

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)