زیبایی واقعی از درون شما نشات می‌گیرد، گوینده این جمله به شخصیت کامل و زیبا اشاره دارد اما از دیدگاه دیگری هم می‌توان به این مساله نگاه کرد، زیبایی نشانه‌ای از سلامت درون بدن است و وقتی که همه نیازهای بدن تامین باشد زیبایی نیز حاصل می‌شود. گاهی غذاهایی که می‌خوریم جوابگوی همه نیازهای ما نیستند و استفاده از قرص زیبایی می‌تواند به رفع مشکلات پوست و مو بینجامد. قرص زیبایی یا همان داروهای مکمل داروهایی هستند که نیاز بدن را به ریزمغذی‌ها و مواد مفید تامین می‌کنند و از این طریق به داشتن پوستی سالم‌تر و زیباتر کمک می‌کنند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که برای رفع هر مشکل پوستی به چه نوع قرص زیبایی نیاز دارید.

توجه داشته باشید که داروهای معرفی شده در این مقاله صرفا جهت افزایش اطلاعات و آگاهی شما می‌باشد و تحت هیچ شرایطی نباید بدون نسخه و تجویز پزشک نسبت به مصرف این داروها اقدام کنید. پزشک متخصص با شناسایی نیاز و کمبود بدن شما داروی مناسب را با در مشخص برای شما تجویز می‌کند در حالی که مصرف خودسرانه آن‌ها بدون در نظر گرفتن میزان مصرف می‌تواند عوارض ناخوشایند و حتی خطرناکی را در پی داشته باشد.

بهترین درمان برای تیرگی زیر چشم

تیرگی‌های اطراف چشم به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند که استرس، خواب ناکافی و ژنتیک مهم‌ترین آن‌ها هستند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از تیرگی اطراف چشم رنج می‌برید احتمالا هر روز از سرم‌ها و کانسیلرها برای پوشاندن این تیرگی‌ها استفاده می‌کنید اما این کار تنها پاک کردن صورت مساله است، برای حل کامل این مشکل شما باید علت آن را درمان کنید. استفاده از قرص آهن و ماده‌ای به نام سیلیمارین می‌تواند در از بین بردن تیرگی‌های اطراف چشم موثر باشد و آن را به طور ریشه‌ای و درونی درمان کند. در کنار این قرص زیبایی بهتر است عادات بدی مثل دیر خوابیدن و نوشیدن زیاد چای و قهوه را نیز ترک کنید تا مشکل شما برای همیشه برطرف شود.

قرص زیبایی درخشان کننده پوست

گاهی پوست بدون دلیل بیرونی مات و بدرنگ به نظر می‌رسد و لایه برداری و انواع ماسک‌ها هم نمی‌تواند تاثیری در درخشان شاداب کردن آن داشته باشد. گلوتاتیون یک ترکیب پروتئینی حاوی آمینواسیدهایی است که به طور طبیعی در ریه یافت می‌شوند. همه سلول‌های موجود در بدن از این پروتئین استفاده می‌کنند و داروی حاوی این پروتئین در درمان بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات کاربرد دارد. وقتی سطح گلوتاتیون در پوست بدن کاهش یابد پوست حالت مرده و کدر پیدا می‌کند و رادیکال‌های آزاد روی آن اثر می‌کنند در حالی که مصرف این پروتئین به صورت دارویی می‌تواند درخشش و زیبایی پوست را به آن بازگرداند.  پس از مصرف این دارو بلافاصله پوست حالتی حجیم و سفت پیدا می‌کند و با ادامه مصرف این حالت در آن تثبیت می‌شود.

استفاده از قرص زیبایی

داروی تقویت کننده مو

داشتن موهایی بلند و پرپشت و درخشان به عوامل متعددی بستگی دارد که بیوتین یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. بیوتین را می‌توان از مواد غذایی به طور مستقیم دریافت کرد اما مصرف خوراکی قرص آن به تنهایی ممکن است برای کسانی که به اشکال مختلف ویتامین B حساسیت دارند عوارضی مثل آکنه و … را به دنبال داشته باشد به همین دلیل بهتر است بیوتین در دوزهای بسیار کوچک و همراه با ویتامین A و روی (که این دو مورد هم برای سلامت و زیبایی پوست و مو ضروری هستند) استفاده شود. پس از مصرف این داروها شاهد تغییری محسوس در میزان رشد و بافت و ضخامت موها خواهید شد اما نباید مصرف آن را به مدت طولانی و روزانه ادامه دهید.

 

قرص زیبایی جوان کننده پوست

جوانی پوست شما در کنار تغذیه مناسب و مراقبت درست از پوست به عوامل دیگری هم بستگی دارد مثل دریافت کافی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی که اثر آنتی اکسیدانی دارند. اگر این آنتی اکسیدان‌ها را به صورت یک قرص زیبایی و مکمل غذایی دریافت کنید به وضوح خواهید دید که نشانه‌های پیری در حال کمرنگ شدن هستند. رسوراترول Resveratrol یکی از ترکیبات شیمیایی مفید برای زیبایی است که سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان است و به خوبی می‌تواند نشانه‌های پیری را در تمام بدن به خصوص در پوست و صورت کمرنگ کند و به مرور زمان پوستی جوان‌تر و زیباتر را به شما هدیه بدهد.

استفاده از قرص زیبایی

داروی مناسب برای یک خواب عالی و کافی

همه ما می‌دانیم که خواب کافی یک نیاز ضروری برای بدن است و کمبود خواب اثر منفی خود را قبل از هر چیز دیگری روی پوست خواهد گذاشت. البته کمبود خواب عوارض متعدد دیگری هم دارد و سلامت جسم و روان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد اما اگر زیبایی پوست شما برایتان اهمیت دارد حتما باید برای خواب کافی شبانه جایگاه خواصی قائل باشید. اما عوامل مختلفی می‌توانند این تعادل خواب را بر هم بزنند و مشکلات جدی‌تری را به وجود آورند. در این شرایط داروهایی مثل ملاتونین که بتواند خوابی کافی و باکیفیت به شما بدهد  در نقش یک قرص زیبایی عمل خواهد کرد و از مشکلات پوستی و پیری و … جلوگیری به عمل خواهد آورد.

بهترین دارو برای جلوگیری از آکنه

شاید رویای خوب شدن جوش‌ها و آکنه‌ها چندان دور از دسترس نباشد چون راه‌های مختلفی برای درمان موضعی آکنه‌ها از بیرون وجود دارد اما نگرانی از بازگشت دوباره آن‌ها برای افراد مستعد آکنه، یک نگرانی همیشگی است. پس بهتر است به دنبال یک راه مطمئن برای درمان آکنه از درون باشید. کمبود منیزیم در بدن ممکن است یکی از دلایل پنهان ابتلا به آکنه باشد، بدن ما برای عملکرد درست خود نیاز به مقداری منیزیم دارد و کمبود آن مشکلاتی مثل عدم کنترل استرس، بدخوابی و عدم توانایی تنظیم سطح انسولین را در پی خواهد داشت. در چنین شرایطی مصرف قرص مکمل منیزیم می‌تواند از بروز مجدد آکنه پیشگیری کند.

استفاده از قرص زیبایی

درمان چربی کف سر

چرب بودن کف سر یکی از مشکلاتی است که بسیار افراد با آن درگیرند، چرب بودن کف سر باعث چرب شدن سریع موها می‌شود و شستن مکرر موها نیز نه تنها مشکل را حل نمی‌کند بلکه باعث تشدید آن می‌شود. در این شرایط استفاده از قرص‌های حاوی نیاسین و ویتامین B می‌تواند ترشح بیش از حد سبوم را در کف سر کاهش دهد. توجه کنید که سبوم با چربی طبیعی کف سر متفاوت است و می‌تواند باعث ایجاد شوره و آکنه کف سر شود در حالی که چربی‌های طبیعی پوست برای حفظ طراوت و درخشش موها ضروری هستند. پس اگر موهای چربی دارید بهتر است بهتر است به جای شستن روزانه آن‌ها از قرص زیبایی حاوی مواد ضروری برای بدن خود کمک بگیرید.

قرص زیبایی برای پوست و مو و ناخن

اگر احساس می‌کنید که پوست و مو و ناخن شما به تقویت و احیا نیاز دارند کلاژن بهترین گزینه برای شما است. کلاژن یک پروتئین ضروری برای بدن است که حالت کشسانی و زنده به پوست و مو و ناخن‌ها می‌دهد، بدن به طور طبیعی کلاژن تولید می‌کند اما با افزایش سن میزان این ماده کاهش می‌یابد. کلاژن در غذاهایی که می‌خوریم وجود ندارد بنابراین مصرف کلاژن به صورت دارو می‌تواند جوانی را به شما بازگرداند. البته کلاژن تنها مخصوص پوست و مو و ناخن نیست بلکه مفصل‌ها و سیستم گوارشی نیز به آن نیاز دارند و مصرف آن می‌تواند بسیاری از مشکلات سلامتی را برطرف کند.

دارویی برای یک ذهن آرام و بدون استرس

حتما می‌دانید که استرس و عصب بودن چه بلایی ممکن است بر سر پوست و به طور کلی بدن شما بیاورد، استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می‌شود و این هورمون عملکرد بسیاری از اندام‌ها از جمله پوست را مختل می‌کند. کنترل استرس همیشه ممکن نیست مگر این که بخواهید زندگی اجتماعی را به کلی ترک کنید و قید شغل و پیشرفت را بزنید. پس اگر با استرس زیادی روبرو هستید بهتر است با مصرف داروهای گیاهی و دمنوش‌ها آن را کنترل کنید و ذهنی آرام و بدون استرس داشته باشید تا نشانه‌های پیری به این زودی‌ در چهره شما پدیدار نشود.

 

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)