خانم‌ها معمولا آرایش مجلسی خود را مستقل از فصل و آب و هوا انتخاب می‌کنند و این که آرایش مجلسی مخصوص فصل هم وجود داشته باشد چندان قابل تصور نیست و معمولا به شکل ثابت و مشخص است مقداری بیش از حد معمول آرایش روزمره دارد اما بهتر است بدانید که آرایش مجلسی هم بهتر است بر اساس فصل انتخاب شود. در هر صورت با توجه به این که به فصل عروسی‌ها و مهمانی‌ها نزدیک می‌شویم وقت آن است که با مدل‌های جدید آرایش پاییزی مجلسی آشنا شوید و براساس موقعیت و شرایط خود مدل مناسبی برای آرایش مجلسی خودتان انتخاب کنید. در این مقاله با چند  مدل آرایش پاییزی مجلسی الهام گرفته از آرایش سلبریتی‌ها آشنا می‌شوید.

شاید آرایش روزمره مناسب فصل تعریف مشخصی داشته باشد، آرایش بهاری و تابستانی سبک‌تر است و رنگ‌های روشن و ملایمی در خود دارد اما آرایش روزمره پاییزی و زمستانی رنگ‌های تیره‌تر و سردتری دارد و با آب و هوای سرد متناسب است. آرایش مجلسی هم از جهاتی شباهت‌هایی به آرایش روزمره دارد و از جهاتی با آن متفاوت است که در این مقاله در مورد ویژگی‌های خاص آرایش مجلسی و تفاوت‌های آرایش پاییزی مجلسی با انواع دیگر آرایش مجلسی آشنا خواهید شد.

آرایش مجلسی با چشمان متالیک و رژ لب آلبالویی

مدل آرایش مجلسی پاییزی

در این مدل آرایش که آن را هنرمند آرایشگر چانتل کاپری لوییس برای بازیگر و رقاص آمریکایی ویتنی کارسون انجام داده است شاهد استفاده از رنگ‌های ملایم و زیبایی هستیم که با آرایش کلاسیک ترکیب شده است، رنگ آلبالویی روشن برای رژ لب این مدل آرایش استفاده شده و آرایش چشم نیز با یک خط چشم دنباله دار مشکی کلاسیک و زیبا کامل شده است. این هنرمند آرایشگر علاقه زیادی به آرایش طلایی چشم و ترکیب آن با رژ همرنگ لب دارد چون معتقد است این ترکیب بدون تلاش و سطح بالا به نظر می‌رسد. این مدل آرایش برای پوست‌های روشن مناسب است و اگر به این مدل آرایش مجلسی برای پاییز علاقمند شدید می‌توانید با یک رژ لب مایع آلبالویی روشن و مداد لب مات همرنگ آن آرایش لب را انجام دهید، آرایش چشم هم با ترکیب سایه کرمی و سایه متالیک براق قابل انجام است. برای درخشش صورت هم از هایلایت کننده استفاده کنید.

آرایش دودی قهوه‌ای ملایم برای مهمانی‌ها

مدل آرایش مجلسی پاییزی

بازیگر آمریکایی اشلی مدکوی سراغ آرایشگر معروف برتنی اسپیکسما رفته است تا آرایش مجلسی ساده و زیبای پاییزی او را برایش انجام دهد. این آرایشگر سبک رمانتیک را در آرایش‌های خود پیاده می‌کند چون در عین دراماتیک بودن ساده و مشکل پسندانه هم هست. آرایش دودی قهوه‌ای چشم روشی است که او برای آرایش پاییزی مجلسی توصیه می‌کند و ترکیب آن را با آرایش ملایم برای لب به کار می‌برد. چنین ترکیبی کاملا دراماتیک، سطح بالا و ملایم است و برای پوست‌های متوسط و تیره مناسب است. اگر به این مدل آرایش علاقمند شدید کافی است آرایش چشم را با سایه کرمی بژ مات لایه شده با سایه پودری برنزه انجام دهید و کاملا محو کنید و با رنگ‌های قهوه‌ای تیره برای مداد چشم ترکیب کنید تا اثر دودی ایجاد شود. سایه را تنها روی پلک بالا به کار ببرید و مقدار کمی را روی پلک پایین انتقال دهید تا ملایم‌تر شود. برای آرایش لب هم از مداد لب قهوه‌ای کمرنگ و رژ لب جامد همرنگ آن کمک بگیرید.

آرایش تند برای لب و ملایم برای چشم‌ها

مدل آرایش مجلسی پاییزی

اولیویا کالپو چهره شناخته شده آمریکایی برای آرایش مجلسی خود سراغ هنرمند آرایشگر دنیلا گزلان می‌رود. دنیلا راز یک آرایش مجلسی زیبا را در استفاده از رنگ‌های جذاب و تند برای آرایش لب می‌داند مثل قرمز تیره، زرشکی و یا بنفش و این رنگ‌ها را با آرایش نیمه مات صورت و خط چشم مایع ترکیب می‌کند تا آرایشی کامل و زیبا برای پاییز بسازد. اگر این مدل آرایش را که برای همه انواع پوست به خصوص پوست گندمی مناسب است می‌پسندید می‌توانید خودتان آن را انجام دهید. برای این کار شما به یک فونداسیون همرنگ پوست به همراه هایلایت کننده اکلیلی نیاز دارید و یک خط چشم باکیفیت مایع که با ملایمت و مهارت کشیده شودو یک رژ لب با رنگ جذاب و مناسب برای پوست شما این آرایش را کامل خواهد کرد.

آرایش ملایم روزمره به عنوان آرایش مجلسی

مدل آرایش مجلسی پاییزی

مونیکا بلاندر از هنرمندان آرایشگر بریتانیایی است که آرایش چهره‌های معروفی مثل رزی هانتینگتون، امیلیا کلارک، نینا دبروف و جسیکا آلبا را انجام می‌دهد. او معتقد است آرایش مجلسی بیش از آن که پیرو ترندها و مدل‌های روز باشد باید کلاسیک و ساده باشد و طوری انتخاب شود که به چهره شخص بیاید و نباید تفاوت زیادی با آرایش روزمره داشته باشد. اگر استفاده از رژ لب قرمز و آرایش دودی ملایم انتخاب هرروزه شماست پس همین گزینه می‌تواند آرایش مجلسی شما را هم تشکیل دهد. به طور مثال برای رزی هانتینگتون او آرایش دودی قهوه‌ای ملایم به همراه گونه‌های قرمز و رژ لب قرمز مات را انتخاب کرده است و با فونداسیون مات کامل کرده است که حالتی مخملی و جذاب به چهره او داده است. اگر این مدل آرایش را می‌پسندید ابتدا لازم است که برس‌های حرفه‌ای مناسب آرایشی تهیه کنید و فونداسیون را به صورت یکدست روی صورت و گردن بزنید و فراموش نکنید که پوست صاف و بی‌عیب تفاوت زیادی را در آرایش شما به وجود می‌آورد. به ابروها رسیدگی کنید و میزان آرایش خود را متناسب با راحتی خود انتخاب کنید و هیچ وقت از این حد فراتر نروید، اگر آرایش دودی تیره برای شما زیاد است آرایش دودی ملایم را انتخاب کنید و خوب محو کنید تا آرایشی کامل و بی‌نقص اما متناسب با شخصیت خود داشته باشید.

آرایش با رنگ‌های زرشکی و قهوه‌ای و برنزه

مدل آرایش مجلسی پاییزی

مولی گرینوالد آرایشگر چهره‌های شناخته‌شده‌ای مثل اولیویا مان، کیت بوسورث و اشلی اولسون است و معتقد است پاییز بهترین فرصت را برای آرایش فراهم می‌کند چون دامنه رنگ‌هایی که در این فصل می‌توانیم استفاده کنیم گسترده‌تر و زیباتر است. در مدلی که او برای اولیویا مان انتخاب کرده است او از رنگ‌های قهوه‌ای گرم و شرابی و برنزه استفاده کرده است، قرمزه تیره برای آرایش لب، برنزه برای گونه‌ها و طیف قهوه‌ای برای آرایش چشم. این رنگ‌ها در کنار هم هماهنگی خوبی دارند و زیبایی و جذابیت بیشتری به چهره اولیویا مان داده‌اند. اگر این مدل آرایش را می‌پسندید و تصور می‌کنید با چهره شما نیز هماهنگ است می‌توانید با کمک یک فونداسیون معمولی، برنزه کننده و رژگونه به صورت کم و ملایم آن را انجام دهید. برای آرایش لب ابتدا بالم لب بزنید و پس از جذب شدن آن را پاک کنید سپس رژ لب را به صورت ضربه‌ای روی لب‌ها بمالید و با انگشت محو کنید تا رنگ بگیرند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)