الساندرا آمبروزیو مدل ۳۶ ساله برزیلی در دوره فعالیت خود به عنوان سوپرمدل همیشه جزو زیباترین و جذاب‌ترین و البته پردرآمدترین چهره‌های دنیای مد بوده است. یکی از رازهای زیبایی الساندرا آمبروزیو موهای بلند و حجیم و براق او است که شاید ریشه در ژن خوب برزیلی او داشته باشد اما روش‌هایی که او در نگهداری و مراقبت از موی خود به کار می‌برد نیز در این زیبایی موثر بوده است. در این مقاله الساندرا آمبروزیو از راز زیبایی و جذابیت موهای خود پرده برمی‌دارد. در ادامه نیز پنج توصیه مهم و کاربردی برای افرادی داریم که موهای ضخیم و پرپشت دارند و نمی‌دانند چطور باید از موهای خود مراقبت کنند.

راز زیبایی موهای الساندرا آمبروزیو

به گفته خود آمبروزیو او همیشه موهای سالم و زیبایی نداشته است و خیلی اوقات هم با موهای خود به درستی رفتار نمی‌کرده است به خصوص در زمانی که فعالیت خود را به عنوان مدل آغاز کرده بود. همان طور که می‌دانید مدل‌ها اختیار چندانی در مورد مدل و آرایش موی خود ندارند و انجام کارهای متعدد و مکرر روی موهای الساندرا باعث شد که موهایش آسیب ببیند. او می‌گوید: “بعد از چند سال سشوار کشیدن و پوش دادن مکرر و انجام کارهای دیگری که به موهایم صدمه زده بود، می‌خواستم موهایی سالم و طبیعی داشته باشم.” برای رسیدن به این هدف او از کوتاه کردن مو و ماسک موی مناسب بهره گرفت. در ادامه با برنامه روتین مراقبت موی الساندرا آمبروزیو آشنا می‌شوید:

او می‌گوید “اولین کاری که برای احیای موهایم انجام دادم کوتاه کردن آن‌ها بود. لازم بود که موهای آسیب دیده را کوتاه کنم تا موهای زنده و سالم جای آن‌ها را بگیرد پس از آن نیز سعی کردم از مدل‌های تکراری پرهیز کنم و هرچند وقت یک بار موهایم را با مدل جدیدی کوتاه کنم تا هم تنوع بیشتری به وجود آورم و هم موها فرصت احیا داشته باشند.” این کار برای احیای مو ضروری است، چون کوتاه کردن مو باعث می‌شود موهای شاخه شاخه شده و آسیب دیده حذف شوند و تارهای مو قوت بگیرد. اگر شما نیز در شرایط مشابه الساندرا هستید توصیه می‌کنیم حداقل ۵ سانتی‌متر از نوک موهای خود را کوتاه کنید تا قسمت‌های آسیب دیده (که معمولا در نوک مو هستند) از بین بروند.

موهای الساندرا آمبروزیو

گام بعدی برای احیای مو که الساندرا آمبروزیو از آن بهره گرفته است استفاده از کرم‌های مغذی مو هستند. این کرم‌ها علاوه بر خاصیت پاک کنندگی و آب رسانی مواد مورد نیاز موها را نیز به آن‌ها می‌رسانند. الساندرا علاوه بر بهره گرفتن از محصولات آماده در مراقبت از مو به ریشه برزیلی خود بازگشته و همانند مادرش از روغن‌های طبیعی مثل روغن آووکادو به عنوان ماسک مو استفاده می‌کند. ویتامین‌ها و اسیدهای چربی که در این میوه وجود دارند کوتیکول مو را تغذیه می‌کنند و درخشندگی و شادابی را به آن بازمی‌گردانند و شما نیز می‌توانید این ماسک‌های طبیعی را در برنامه مراقبت موی خود قرار دهید تا موهایی به زیبایی موهای الساندرا آمبروزیو داشته باشید.

پنج ترفند برای زیبایی و سلامت بیشتر موهای ضخیم و پرپشت

داشتن موهای ضخیم و پرپشت آرزوی بسیاری از خانم‌ها است اما برخی افراد به طور طبیعی از این نعمت بهره‌مند هستند در حالی که روش‌های درستی را برای مراقبت از این موها به کار نمی‌برند و به مرور زمان موهایشان ضعیف و آسیب دیده می‌شود. شما باید مطمئن شوید روش‌هایی که به کار می‌برید در جهت سلامت و تقویت موهای شما هستند و نه ضعیف‌تر کردن آن‌ها. تکنیک‌هایی که در ادامه می‌خوانید توسط آرایشگران معروف‌ترین چهره‌های دنیای مد تست شده‌اند و به شما نیز توصیه می‌شوند.

۱- شامپو و نرم کننده مناسبی انتخاب کنید: شامپو و نرم کننده‌ای را انتخاب کنید که حاوی مرطوب کننده باشد و خاصیت احیا کنندگی در خود داشته باشد، حداقل یک یا دو بار در هفته موهای خود را شامپو بزنید و نرم کننده را هم فراموش نکنید. در کنار این نوع شامپو و نرم کننده لازم است از ماسک مو هم استفاده کنید. ماسک موی مرطوب کننده را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید تا رطوبت مورد نیاز موهای شما به طور کامل تامین شود. این ماسک‌ها را می‌توانید خودتان در منزل از مواد طبیعی مثل روغن نارگیل، روغن زیتون یا آووکادو هم تهیه کنید.

موهای الساندرا آمبروزیو

۲- ابزارهای حالت دهنده مو را با دقت و احتیاط انتخاب کنید: نوع سشوار و برسی که برای موهای خود انتخاب می‌کنید اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و اگر درست انتخاب نشود اثری منفی روی موهای شما خواهد داشت. برای برس مو توصیه می‌کنیم از برس‌هایی که از موی طبیعی تهیه شده‌اند استفاده کنید چون این برس‌ها چربی موجود در کف سر را به طور یکنواخت در سطح مو پخش می‌کنند و باعث درخشان شدن و نرمی مو می‌شوند. برای سشوار کشیدن موها هم از سشواری استفاده کنید که مناسب موهای ضخیم و پرپشت است (درمقالات بعدی با این نوع سشوارها آشنا خواهید شد). در مورد جهت سشوار کشیدن هم دقت کافی داشته باشید و همیشه از ریشه به نوک سشوار کنید در غیر این صورت با وزهای ناخواسته مواجه خواهید شد.

موهای الساندرا آمبروزیو

۳- کرم‌های مو را فراموش نکنید: برای کسانی که موهای ضخیم و حجیم دارند کرم مو یک وسیله معجزه‌گر است. ابتدا کرم مویی مناسب و مغذی تهیه کنید و مستقیما روی موهای خود بزنید و از ریشه تا نوک آن را پخش کنید سپس با یک شانه دندانه درشت موها را شانه کنید و شاهد نرمی و لطافت موهای خود باشید.

موهای الساندرا آمبروزیو

۴- موهای خود را از آسیب‌های ناشی از حرارت حفظ کنید: وقتی موهای حجیم دارید به طور طبیعی رطوبت کمتری در موهای شما وجود دارد و استفاده از ابزارهای حرارتی مثل سشوار و فرکن و اتومو هم باقیمانده رطوبت روی موهای شما را از بین خواهد برد و باعث زبر و شکننده شدن موها خواهند شد. هرگز موهای خود را زمانی که خیس هستند و آب از آن‌ها چکه می‌کند سشوار نکشید، کمی صبر کنید تا آب اضافی مو خشک شود سپس از یک سرم کریستال مناسب برای موهای خود استفاده کرده و موها را سشوار کنید، خواهید دید که تا چند روز بعد هم موهای شما درخشان و نرم خواهند بود.

۵- قبل از سشوار کردن موهای خود را چرب کنید: شاید به نظر برسد که این کار موهای شما را چرب و کثیف خواهد کرد اما نه زمانی که درست انجام شود. قبل از سشوار کشیدن موها برس موی خود را بردارید (هرچه برس بزرگ‌تر باشد نتیجه بهتری خواهید گرفت) و کمی روغن مو روی سطح برس اسپری کنید سپس موها را برس بکشید تا چربی به طور یکنواخت روی سطح مو پخش شود. در این صورت هنگام سشوار کشیدن با وز کمتری مواجه خواهید بود.

موهای الساندرا آمبروزیو

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)