آرایش کردن برای زیباتر شدن چهره تقریبا به عادت هرروزه خانم‌ها تبدیل شده است و به روش‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند اما داشتن آرایش طبیعی به نحوی که به نظر نرسد آرایشی انجام داده‌اید اما چهره شما تمیز و آراسته به نظر برسد کار هر کسی نیست. استفاده زیاد از مواد آرایشی و به کار بردن انواع مختلف آن‌ها نه تنها به زیباتر شدن شما کمکی نمی‌کند بلکه اثر عکس دارد و ممکن است باعث قرار گرفتن شما در معرض قضاوت‌های نادرست شود. اما آرایش طبیعی چنین نیست و اگر روش درست آن را بدانید هم به جذابیت خود اضافه می‌کنید و هم چهره‌ای طبیعی خواهید داشت.

مراحل آرایش طبیعی روی صورت

صورت خود را پاک کنید: قبل از انجام آرایش جدید لازم است که آرایش‌های قبلی و هر نوع آلودگی و چربی اضافی از روی پوست پاک شود. این کار را می‌توانید با یک پاک کننده مناسب انجام دهید. پاک کننده آرایش مناسب پوست خود را انتخاب کنید، چند قطره از آن را روی پنبه بریزید و همه جای پوست را به آرامی پاک کنید. اگر پوست شما دچار مشکلاتی مثل آکنه یا پوسته پوسته شدن است قبل از آرایش یک بار لایه برداری هم انجام دهید.

از مرطوب کننده استفاده کنید: یک کرم مرطوب کننده بدون چربی و بدون بو انتخاب کنید و از آن به اندازه یک نخود بردارید و روی تمام نقاط پوست بمالید. کرم‌های معطر و یا دارای چربی ممکن است باعث تحریک پوست و ایجاد آکنه شوند. برای این که چهره شما طبیعی‌تر شود می‌توانید به جای استفاده از فونداسیون از کرم مرطوب کننده رنگی که خاصیت ضدآفتاب هم داشته باشد استفاده کنید.

با کانسیلر هر نوع لکه و جوش را محو کنید: اگر قبل از استفاده از کرم پودر کانسیلر بزنید در نتیجه مقدار کمتری کرم پودر برای پوشاندن صورت نیاز خواهید داشت و آرایش شما طبیعی‌تر خواهد شد. کانسیلر را دقیقا روی نقطه مورد نظر بزنید و با اطراف آن کاری نداشته باشید. چون اگر آن را روی نقاط دیگر پوست بزنید چهره شما حالت خلاء پیدا خواهد کرد.

کرم پودر بزنید: اگر پوستتان طوری است که نیاز به استفاده از فوندسیون دارد قبل از شروع، ابتدا مطمئن شوید که از کرم پودر و فونداسیون با رنگ مناسب پوستتان استفاده می‌کنید، برای این کار آن چند نقطه از کرم پودر را بردارید و روی گونه بزنید و صورت را زیر نور طبیعی و در زوایای مختلف بررسی کنید تا از هماهنگی رنگ آن با پوست مطمئن شوید. برای استفاده از کرم پودر آن را به قدری محو کنید که مانند پوست خودتان به نظر برسد. همه سطح پوست از جمله زیر چانه را هم پوشش دهید. برای پوشش دادن قسمت‌های چرب صورت مثل بینی و پیشانی می‌توانید از پودر‌های فشرده خشک (پنکیک) استفاده کنید.

از برنزه کننده استفاده کنید: این مرحله اختیاری است به خصوص اگر پوست روشنی داشته باشید ریسک استفاده از پرنزه کننده بالا است و ممکن است چهره شما را غیرطبیعی کند. برنزه کننده را به مقدار کم زیر گونه‌ها و اطراف بینی بزنید و محو کنید تا چهره حجم پیدا کند.

رژگونه بزنید: برخلاف تصور عموم، رژگونه‌های مایع و کرمی بهتر از انواع پودری هستند و به شکل طبیعی‌تری روی پوست می‌نشینند و دوام بیشتری هم دارند. کرم رژگونه را با انگشت سبابه که فشار کمتری دارد روی برجستگی گونه‌ها بزنید. توجه کنید که اگر می‌خواهید آرایش طبیعی داشته باشید باید بین برنزه کننده و رژگونه یکی را انتخاب کنید.

ترفندهای آرایش طبیعی

مراحل آرایش طبیعی چشم‌ها

با مداد چشم، خط چشم بکشید: برای داشتن خط چشم طبیعی توصیه می‌شود از مداد چشم نرم در رنگ‌های مشکی، دودی و یا قهوه‌ای استفاده کنید، دو سوم سطح خارجی چشم‌ها را روی پلک بالا با مداد، خط چشم بکشید و لبه آن را محو کنید. البته می‌توانید این مرحله را حذف کنید و به طور کلی از خط چشم استفاده نکنید.

داخل چشم‌ها مداد سفید بکشید: داخل پلک پایین را با مداد سفید یا سایه سفید پر کنید. این کار باعث می‌شود چشم‌ها درشت‌تر و درخشان‌تر شوند. کشیدن یک خط نازک سفی زیر ابرو هم به تیزتر شدن و جذاب‌تر شدن ابرو کمک می‌کند.

در صورت نیاز سایه بزنید: زدن سایه چشم باعث می‌شود آرایش شما حرفه‌ای شود اما اگر از رنگ‌های مناسبی استفاده نکنید از آرایش طبیعی فاصله خواهید گرفت. استفاده از رنگ‌های خنثی و نزدیک به رنگ‌های طبیعی موجود در پوست مثل صورتی خنثی در کنار رنگ‌های تیره‌تر مثل بادمجانی کمک می‌کند چشمان شما عمق و زیبایی بیشتری پیدا کند. فراموش نکنید که رنگ‌ها را خوب محو و در هم ادغام کنید تا طبیعی‌تر شوند.

مژه‌ها را فر کنید: فر کردن مژه‌ها به داشتن چشمانی باز و درخشان کمک می‌کند و باعث می‌شود ریمل بهتر عمل کند. با فرمژه مناسب یا ابزار دیگری مژه‌ها را فر کنید و به سمت بالا حالت دهید، در این حالت می‌توانید از ریمل هم استفاده نکنید و یا از ژل مژه بیرنگ برای تثبیت حالت مژه‌ها استفاده کنید.

مراحل آرایش طبیعی برای لب‌ها

از یک رنگ طبیعی غیرپوشاننده برای رژ لب استفاده کنید: رژ لب مات و خشک یا رژ لب مایع با رنگ‌های تند ظاهری طبیعی نخواهند داشت. اما رژ لب مخملی ظاهر طبیعی و دوام بیشتری دارد به خصوص اگر در رنگ‌های ملایم و طبیعی نزدیک به رنگ لب انتخاب شود.

مقدار بسیار کمی رژگونه اکلیلی در وسط لب‌ها بزنید: این روش را قبلا یک بار در منزل امتحان کنید تا از نتیجه مطمئن شوید سپس آن را در آرایش روزمره خود به کار ببرید. این کار اگر به شکل مناسب و با رنگ رژگونه مناسب انجام شود باعث حجیم شدن لب‌ها و زیبایی آن می‌شود.

از ظاهر جذاب و زیبای خود با آرایش طبیعی خود لذت ببرید: حال همه مراحل آرایش طبیعی شما انجام شد و به پایان رسید. با این آرایش کمتر کسی (به خصوص آقایان) متوجه خواهد شد که شما آرایش دارید و این ظاهر طبیعی برای هر موقعیتی حتی محیط کار و … نیز مناسب خواهد بود.

چهره ای با آرایش طبیعی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)