به زودی دانشمندان چینی فرآیند پیوند زدن اعضای حیاتی خوک به بدن انسان را آغاز خواهند کرد. امری که می‌تواند کمک فراوانی به آن دسته از بیمارانی که در انتظار دریافت عضو پیوندی هستند نماید و گزینه‌های تازه‌ای را پیش پای آن‌ها قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع و آگاهی از چگونگی پیوند زدن اعضای حیاتی خوک به انسان، می‌توانید مجله قرمز را در ادامه ی مطلب پیش رو همراهی کنید.

در حال حاضر دانشمندان چینی تکنولوژی پیوند زدن اعضای حیاتی خوک به انسان را به حد کافی گسترش داده‌اند و برای انجام عملی این کار در انتظار دریافت مجوز رسمی از سوی دولت چین هستند. به این ترتیب اگر دولت چین موافقت خود را با انجام این کار اعلام نماید و به موسسات درمانی مرتبط با این تکنولوژی جدید چراغ سبز نشان دهد، به زودی شاهد پیوند زدن اعضای حیاتی خوک به انسان توسط  مراکز درمانی آزمایشی فعال در این کشور، به شکل عملی آن خواهیم بود.

چند و چون پیوند زدن اعضای حیاتی خوک به انسان

البته دانشمندان چینی قرار نیست اندام‌های حیاتی خوک‌های معمولی را به انسان پیوند بزنند. بلکه این کار به کمک خوک‌های شبیه سازی شده به انجام خواهد رسید. موجوداتی که از لحاظ ژنتیکی با همتایان معمولی خود متفاوت هستند و بسیاری از ژن‌های آن‌ها به منظور انجام عمل پیوند با انسان دست‌کاری و بهینه سازی شده است.

در حال حاضر دانشمندان چینی موفق شده‌اند لوزالمعده خوک‌های شبیه سازی شده را برای انجام عمل پیوند به بدن انسان آماده نمایند. بر این اساس در صورت کسب مجوز از دولت چین می‌توانند به زودی عمل پیوند لوزالمعده خوک به انسان را به صورت عملی انجام دهند.

 در واقع تکنولوژی پیوند زدن اعضای حیاتی خوک به انسان توسط دانشمندان چینی به سرعت در حال توسعه است و اگر شرایط به همین ترتیب پیش برود، آن‌ها به زودی خواهند توانست امکان پیوند زدن اندام های حیاتی دیگری نظیر قلب، ریه و کلیه را از بدن خوک به انسان فراهم نمایند.

پیوند عضو خوک

در مجموع این برنامه بخشی از برنامه‌ی ملی پیوند اعضای حیاتی بدن گونه‌های جانوری متفاوت به بدن انسان محسوب می‌شود که توسط دولت مرکزی چین پایه‌گذاری شده و بیش از ده سازمان تحقیقاتی مختلف در آن شرکت دارند. در واقع کشور چین در زمینه‌ی اهدای عضو و موجودی اندام های حیاتی مورد نیاز برای انجام پیوند اعضای بدن انسان با کمبوده‌های فراوانی روبرو است. به گونه‌ای که به طور متوسط بیش از یک و نیم میلیون بیمار چینی در طول سال نیازمند به انجام عمل پیوند عضو هستند. با این حال بنابر ادعای رسانه‌های چینی، در شرایطی که تعداد بیماران نیازمند به اهدای عضو به بیش از ۳۰۰ هزار تن می‌رسد، تنها ۱۰ هزار عضو پیوندی به آن‌ها اهدا شده است و همچنان تعداد فراوانی از این بیماران برای دریافت عضو مورد احتیاج خود لحظه شماری می‌کنند.

در مجموع شرایط اهدای اعضای پیوندی در کشور چین به گونه‌ای است که پیش از این، اندام‌های حیاتی زندانیان اعدام شده به بیماران نیازمند اهدا می‌شد. با این حال دولت چین انجام این کار را در سال ۲۰۱۵ میلادی متوقف کرد و در عوض به سرمایه‌گذاری روی تکنولوژی‌های نوینی نظیر تکنیک پیوند زدن اعضای حیاتی خوک به انسان روی آورد.

دلیل پیوند زدن اعضای حیاتی خوک به انسان

دلیل اصلی پیوند زدن اعضای حیاتی خوک به انسان آن است که اندام‌های حیاتی این جانور چهارپا به لحاظ اندازه و بسیاری از ویژگی‌های فیزیولوژیک شباهت فراوانی به انسان دارد. بنابراین در حال حاضر اندام های حیاتی خوک بهترین گزینه‌ی موجود برای پیوند زدن به بدن انسان محسوب می‌شود. در این میان نتایج حاصل از انجام این پیوند نیز کم و بیش مثبت بوده است. به گونه‌ای که طی آزمایش انجام شده روی یک بابون در انجمن ملی سلامت امریکا، این جانور توانست حدود دو سال با قلب پیوندی یک خوک به زندگی خود ادامه دهد.

از سوی دیگر پزشکان چینی از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون، با کسب مجوز رسمی از سوی دولت چین، موفق به انجام چیزی نزدیک به ۴۰۰ پیوند قرنیه از خوک به انسان شده‌اند. عمل‌های جراحی مختلفی که حدود ۹۵ درصد از آن‌ها کاملا موفقیت‌آمیز بوده است. این فرآیند نیز بخشی از برنامه‌ی پیوند زدن اعضای حیاتی خوک به انسان محسوب می‌شود و گام نخست در این راه به شمار می‌رود.

در حال حاضر کشور چین صاحب بزرگ‌ترین مزارع پرورش خوک‌های شبیه سازی شده در جهان است. بنابراین اگر دولت چین مجوز رسمی پیوند زدن اعضای حیاتی خوک به انسان را در اختیار دانشمندان این کشور قرار دهد، چینی‌ها می‌توانند در زمینه‌ی پیوند زدن اعضای حیاتی گونه‌های جانوری مختلف به انسان، و در راس آن پیوند زدن اعضای حیاتی خوک به انسان، به پرچمدار اصلی جهان تبدیل شوند.

منبع: سی نت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش علمی مجله قرمز یاری کنید.