جالب و خواندنی


هزینه‌ خدمات پزشکی در ترکیه

زندگی در هر کشوری هزینه‌هایی دارد که یکی از آنها هزینه‌ خدمات پزشکی و درمانی است. مسئله‌ای که انتخاب کشور مورد نظر را برای مهاجرت به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. کشور ترکیه یکی از بهترین و ارزان‌ترین خدمات درمانی جهان را دارد و از رتبه داران در این زمینه است.

واضح است که ترکیه یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت در بین ایرانیان است. یکی از مهم‌ترین دلایل ایرانیان برای مهاجرت به این کشور علاوه بر نزدیکی به ایران، تشابهات فرهنگی و آب‌وهوای دلپذیر، ارزان بودن زندگی در این کشور است.

در کشور ترکیه عنوانی به نام پزشک خانواده وجود دارد که تمامی اتباع خارجی مقیم این کشور که از هر روشی کارت اقامت ترکیه را دریافت کرده‌اند می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. خدمات پزشکی رایگان این مراکز عبارت است از معاینه، پانسمان، واکسیناسیون، آزمایشات سالانه و درمان بیماری‌های شایعی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا. در ادامه به توضیحات بیشتری در خصوص هزینه خدمات پزشکی در ترکیه می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

خدمات پزشکی و هزینه‌های بیمه در ترکیه

اگر بیماری خاصی ندارید می‌توانید از خدمات درمانی رایگان در بیمارستان‌های دولتی و مراکز بهداشت ترکیه مثل پزشک عمومی و پزشک اطفال بهره ببرید، اما در صورت داشتن بیماری خاص باید از بیمه برای مسائل درمانی خود استفاده کنید تا هزینه‌های پزشکی شما تا ۵۰ درصد و حتی بیشتر کاهش پیدا کند.

بیمه‌های خصوصی هم در کشور ترکیه وجود دارند که کل هزینه‌های درمانی شما را عهده دار می‌شوند ولی باید سالیانه مبالغ بیشتری برای استفاده از آنها به شرکت بیمه بپردازید. گفتنی است بیمه‌های خصوصی فقط برای خدمات پزشکی در بیمارستان‌های خصوصی استفاده می‌شوند.

اگر متقاضی مهاجرت به ترکیه هستید باید به این مساله توجه داشته باشید که طبق قوانین مصوبه‌ ترکیه همه افرادی که وارد این کشور می‌شوند چه به‌عنوان توریست و به صورت کوتاه مدت و چه افرادی که قصد اقامت ترکیه برای بیشتر از یک سال را دارند الزاما باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، در واقع متقاضیان زندگی یا سفر به ترکیه برای گرفتن فرم راندو و کارت اقامت به این بیمه نیاز دارند.

تصویری از کارت اقامت ترکیه

هزینه بیمه در ترکیه برای افراد زیر ۱۷ سال و همچنین افراد بالای ۶۵ سال رایگان است و فقط افراد ۱۸ تا ۶۵ سال موظف به پرداخت مبالغ بیمه هستند. همچنین هزینه بیمه در ترکیه برای هر فرد جداگانه محاسبه می‌شود.

لازم است بدانید افرادی که به عنوان دانشجو و برای تحصیل در دانشگاه قصد مهاجرت به ترکیه را دارند تا سه ماه به صورت رایگان از بیمه SGK که در واقع همان بیمه تامین اجتماعی در ترکیه است استفاده می‌کنند ولی بعد از پایان سه ماه باید تحت پوشش دیگر بیمه‌ها قرار بگیرند. بعضی از دانشگاه‌های ترکیه، خود مراکزی را برای بیمه‌ دانشجویان اختصاص داده‌اند.

اگرچه بیمه در کشور ترکیه در اکثر خدمات پزشکی به کمک شما آمده و از هزینه‌های شما می‌کاهد مواردی هم هستند که بیمه شامل آنها نمی‌شود و باید هزینه‌ این خدمات درمانی را به تنهایی بپردازید مواردی همچون؛ خسارات درمانی ناشی از بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله، جراحی‌های زیبایی، صدمات و جراحت‌های وارده بر اثر شرارت و اقدامات تروریستی و بیماری‌هایی که بر اثر مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی گریبان گیر افراد هستند.

تعرفه خدمات درمان در بیمارستان‌های دولتی ترکیه

به طور کلی کیفیت درمانی بیمارستان‌های دولتی در ترکیه تفاوت چندانی با بیمارستان‌های خصوصی ندارد و برای کمتر شدن هزینه هایتان البته با توجه به میل شخصی و برآورد بودجه خود بهتر است از آنها استفاده کنید. در یک بیمارستان خصوصی هزینه‌های درمان تقریبا بیشتر از دو برابر هزینه‌ها در بیمارستان‌های دولتی ترکیه است و با توجه به اینکه این بیمارستان‌ها فقط بیمه SGK که همان بیمه‌ی تامین اجتماعی در ایران محسوب می‌شود را از شما می پذیرند برای استفاده از خدمات پزشکی در بیمارستان‌های دولتی باید حتما تحت پوشش این بیمه قرار بگیرید. بیمه SGK همچنین در مواردی مثل بیماری‌های مرتبط با کار، معلولیت‌های جسمانی و ذهنی، زایمان، سالخوردگی و مرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جالب است بدانید پزشکان ترکیه‌ای غالبا در بیمارستان‌ها به معالجه بیماران می‌پردازند و به ندرت در شهرهای ترکیه مطب پزشکی پیدا می‌شود و اکثر مطب‌های موجود در سطح شهر مربوط به کلینیک‌های دندانپزشکی است.

اورژانس (۱۱۲) در ترکیه

اگر در کشور ترکیه چه به‌عنوان مقیم آن کشور چه به صورت کوتاه مدت و توریست حضور داشتید و در موقعیت اورژانسی قرار گرفتید با شماره‌ی ۱۱۲ تماس بگیرید و از خدمات اورژانسی این کشور به طور کاملا رایگان بهره‌مند شوید. برای خدمات اورژانس نیاز به همراه داشتن بیمه نامه هم ندارید. ولی در شرایط عادی شما باید به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری از پزشک یا بیمارستان وقت بگیرید.

تصویر مرتبط با اورژانس 112 ترکیه

وضعیت داروخانه ها و هزینه ی داروها در ترکیه

ساعات کاری داروخانه‌ها در ترکیه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۱۹ شب است و روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی این کشور داروخانه‌ها تعطیل هستند، اما اگر در خارج از ساعات اداری و روزهای تعطیل به دارو نیاز پیدا کردید می‌توانید به داروخانه‌های شبانه‌روزی مراجعه کنید که ۲۴ ساعته در حال خدمت به بیماران هستند.

قیمت داروها به خاطر کیفیت بسیار بالای آنها یعنی در حد استانداردهای اروپا گران‌تر از داروها در ایران است، ولی چنانچه مقیم کشور ترکیه باشید و از خدمات بیمه‌ درمانی آن بهره ببرید قیمت دارو برای شما تا حد زیادی پایین می‌آید، مثلا با داشتن بیمه‌ی SGK داروخانه تنها ۲۰ درصد از هزینه‌ دارو را از شما دریافت می‌کنند.

مشاوره رایگان جهت اخذ اقامت دائم ترکیه با رویال مهاجرت

موسسه رویال مهاجرت با چندین سال سابقه درخشان در همه‌ زمینه‌های مربوط به مهاجرت به ترکیه، از اخذ ویزا تا کاریابی و مشاوره خرید مسکن شما را یاری می کند. اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره‌ رایگان موسسه رویال مهاجرت برخوردار شوید. اگر در ذهن خود رویای مهاجرت دارید با تحقیق بیشتر در خصوص جزئیات زندگی در دیگر کشورها تصمیم گیری برای انتخاب کشور مقصد و ساخت یک زندگی جدید در آن سوی مرزها راحت‌تر می‌شود.