رپورتاژ آگهی


نکات مهم برای خرید یک جهیزیه خاص

یکی از خریدهای جذاب و به یاد ماندنی، خرید جهیزیه است. گشت و گذار در بازار و انتخاب گزینه بهتر در میان انبوه متنوع لوازم خانگی و لوکس، بسیار جذاب و لذت‌بخش است. اما در عین حال محدودیت‌هایی نیز در این خرید به یاد ماندنی وجود دارد که نمی‌توان آن را فراموش کرد. به‌طور مثال در خرید جهیزیه باید مدیریت درست هزینه‌ها را یاد بگیرید و یا اینکه گزینه‌هایی را انتخاب کنید که در کنار برخورداری از کیفیت و مرغوبیت بهتر در متریال ساخت، قیمت مناسب‌تری داشته باشد و یا آنکه روش فروش آن به نفع شما باشد.

علاوه بر آن، سوالات متعدد دیگری نیز در جریان این خرید به وجود می‌آیند که با دانستن آن‌ها می‌توان خریدی بهتر و راحت‌تر را تجربه کرد. اگر شما هم در حال حاضر به دنبال خرید جهیزیه هستید، حتما سوالات زیادی درباره آن دارید. به همین دلیل در ادامه این صفحه به برخی از مهم‌ترین سوالات در این زمینه پاسخ دادیم تا خرید بهتری در پیش داشته باشید.

خرید جهیزیه به صورت یکجا، درست یا غلط؟

یکی از روش‌های خرید جهیزیه این است که به سرعت  و در زمان کوتاهی تمام لوازم و خرده‌ریزهایی که در نظر دارید، خرید کنید. انتخاب این روش کاملا به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما در بیشتر موارد روش درستی نیست. زیرا در کنار خستگی بیش از حد، هزینه‌های زیادی روی دست شما می‌گذارد و در عین حال نمی‌توانید تمام لوازم را به درستی انتخاب کنید و احتمال خریدهای اشتباه به شدت افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به این موارد، پیشنهاد می‌شود که خرید جهیزیه را در آرامش و در مدت زمان بیشتری انجام دهید. به‌طور مثال اگر تا جشن عروسی حدود یک سال فرست دارید، از همین امروز برای این خرید جذاب برنامه‌ریزی کنید. بنابراین می‌توانید با آرامش و دقت بیشتری تمام خرده‌ریزهای جهیزیه را خرید کنید و هزینه‌های این خرید را مدیریت نمایید.

خرید فرش مناسب برای جهیزیه

برای خرید فرش قبل از هر چیز نیاز به دانستن متراژ خانه دارید؛ اما با توجه به اینکه در بیشتر موارد خانه اجاره‌ای در اول زندگی انتخاب می‌شود، بهتر است در خرید فرش هم دقت کنید. پیشنهاد بهتر این است که فرش ۹ متری بخرید؛ زیرا این فرش به شکل بهتری در فضاهای مختلف قرار می‌گیرد. این در حالی است که فرش ۶متری کوچک و فرش ۱۲ متری در برخی موارد بزرگ‌تر از حد انتظار ما است.

نکته مهم دیگر این است که در هنگام خرید فرش جهیزیه حتما به سبک سایر لوازمی که خریدید، توجه کنید. اگر این وسایل سبک مدرن و یا مینیمال دارند، حتما به سراغ فرشی در همین سبک و تناژ رنگی نزدیک به رنگ مبلمان باشید. این موضوع در خرید فرش برای دکوراسیون کلاسیم هم صدق می‌کند.

خرید جهیزیه را از چه وسایلی شروع کنیم؟

نمی‌توان انکار کرد که خرید جهیزیه نیاز به هزینه زیادی دارد و به همین دلیل باید با دقت زیاد و کاملا هوشمندانه تمام وسایل را انتخاب کرد. در این صورت به خوبی می‌توانید هزینه‌ها را مدیریت کنید و از خرید اشتباه خودداری نمایید.

برای رسیدن به این هدف بهتر است قبل از هر چیز از خرید لوازم بزرگی مانند یخچال، فرش، اجاق‌گاز و مواردی از این دست شروع کنید. این کار باعث می‌شود که در گام ابتدایی بتوانید لوازم ضروری‌تر که هزینه بیشتری دارند، خرید کنید. در گام بعدی نوبت به خرید لوازم برقی کوچک مانند لوازم برقی آشپزخانه می‌رسد. حالا به خوبی می‌دانید که چه لوازمی ضروری‌تر هستند و برای خرید آن‌ها تصمیم می‌گیرید.

نکات مهم برای خرید یک جهیزیه خاص

 به‌طور مثال اگر در ابتدای خرید، یک اجاق‌گاز فر دار خریده باشید، در هنگام خرید لوازم برقی کوچک آشپزخانه، نیازی به خرید توستر و یا مایکروفر نخواهید داشت. البته خرید این لوازم هم به سلیقه شما بستگی دارد و اگر مبلغ زیادی برای خرید جهیزیه کنار گذاشتید، می‌توانید این وسایل را به لیست جهیزیه خود اضافه کنید.

بعد از خرید لوازم بزرگ و لوازم برقی کوچک، نوبت به لوازم تزئینی و اکسسوری‌هایی می‌رسد که جنبه تجملاتی دارند تا رنگ و لعاب زیباتری به دکوراسیون خانه شما بدهند. برای این خرید نیز حتما دقت کنید که لوازم را بر اساس رنگ غالب در سایر وسایل مانند فرش و مبلمان انتخاب کنید تا هارمونی میان آن‌ها برقرار باشد.

نکات مهم در خرید ظروف پذیرایی در جهیزیه

خرید ظروف پذیرایی نیز جذابیت‌های زیادی دارد. حتی تفاوتی نمی‌کند که بخواهید این وسایل را برای جهیزیه بخرید و یا اینکه تصمیم داشته باشید د ابتدای سال تغییر کوچکی به سرویس پذیرایی بدهید. در خرید این ظروف هم چند نکته مهم وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید خرید بهتری داشته باشید.

قبل از هر چیز به این موضوع فکر کنید که عاشق چه مدل از ظروف پذیرایی هستید. آیا ترجیح می‌دهید که این وسایل تناژ و سبک مدرن داشته باشند و یا اینکه مدل‌های کلاسیک را بیشتر دوست دارید؟ اگر تا مدت زمان طولانی قصد تغییر در ظروف پذیرایی ندارید، بهتر است سرویس چینی و ظروف پذیرایی را در سبک کلاسیک انتخاب کنید.

سوال بعدی این است که چند سرویس چینی در خرید جهیزیه نیاز دارید؟ برای پاسخ به این سوال هم به گستردگی خانواده و تعداد میهمانانی که احتمالا در آینده خواهید داشت، توجه کنید. در این صورت خرید سرویس چینی ۱۸ نفره برای خانواده‌های با میهمانی‌های شلوغ گزینه بهتری است. اما در حالت معمول یک سرویس ۱۲ نفره پاسخگوی نیاز شما است.

البته برای خرید ظروف پذیرایی و سرویس چینی برندهای مختلفی در بازار فعال هستند  و هرکدام کیفیت متفاوتی در متریال ساخت را رعایت می‌کنند. اما در صورتی که قصد دارید خرید بهتری در کنار هزینه‌های کمتر تجربه کنید، بهتر است با خرید قسطی ظروف پذیرایی، این قسمت جذاب از جهیزیه را تکمیل کنید.

روش‌های کاهش در هزینه خرید جهیزیه

همان‌طور که بیان شد خرید جهیزیه در کنار جذابیت‌های زیاد خود، هزینه زیادی روی دست شما می‌گذارد. به همین دلیل باید انتخاب‌های هوشمندانه‌ای داشته باشید تا هزینه خرید را کاهش دهید. البته روش‌های متفاوتی برای این خرید وجود دارد. به‌طور مثال می‌توانید با جستجو در فروشگاه‌های آنلاین، قیمت‌ها را مقایسه کنید و گزینه مناسب را از فروشگاه بهتر خرید کنید. خوشبختانه امروزه خرید آنلاین هم سرعت و کیفیت خرید را بیشتر کرده و برای پرداخت هزینه‌های خرید فقط کافی است با انتقال وجه فوری، مبلغ مورد نظر را به حساب فروشنده کارت به کارت آنلاین بانک انصار کنید.

کلام آخر

خرید جهیزیه واقعا جذاب است؛ اما فاکتور مهم در این خرید رعایت تعادل، مدیریت هزینه‌ها و انتخاب روش‌های هوشمندانه است تا بتوانید بهترین کیفیت را با قیمت مناسب و اقتصادی خرید کنید. در این صورت می‌توانید تا سال‌های طولانی از وسایلی استفاده کنید که کیفیت بالایی دارند و نیازی به تغییر آن‌ها ندارید.