در دنیای مد و زیبایی هرروز شاهد ترندهای جدیدی هستیم مثلا یک دوره ابروی نخ مد می‌شود و در دوره دیگر ابروهای پرپشت و بلند محبوب می‌شوند. اما داشتن موهای خوش حالت و پرپشت چیزی است که هرگز از مد نمی‌افتد و همیشه معیار زیبایی و جذابیت است. داشتن چنین موهایی به خصوص برای خانم‌هایی که موهای نازک و کم پشت دارند یک آرزوی تقریبا دست نیافتنی است و می‌تواند به قیمت هزینه‌های گزاف در سالن‌های زیبایی یا استفاده از اکستنشن‌ها و … تمام شود. اما نگران نباشید، ترفندهایی برای مراقبت و آرایش مو وجود دارد که به داشتن موهای خوش حالت و زیبا کمک می‌کند و شما بدون هزینه و زحمت اضافی می‌توانید از آن بهره مند شوید. در ادامه نیز با یک روش جدید برای فرکردن موها آشنا خواهید شد.

به نوک موها توجه کنید

اگر پس از کوتاه کردن موها به نوک موهای خود توجه کنید خواهید دید که موها ضخیم‌تر به نظر می‌رسند. پس از مدتی با رشد نامساوی تارهای مو، نوک موها نازک‌تر و کمتر می‌شوند در حالی که تغییری در حجم موها صورت نگرفته است. بنابراین کوتاه کردن موها می‌تواند باعث شود که موهای شما حجیم‌تر به نظر برسد و اگر می‌خواهید موهای خوش حالت و پرپشتی داشته باشید بهتر است هرماه یک بار یا هر شش هفته یک بار یکی دو سانت از نوک موهای خود را کوتاه کنید.

یک مدل مناسب برای موهای خود انتخاب کنید

البته موهای بلند زیبا و جذاب هستند اما یک مدل موی کوتاه و مناسب هم می‌تواند به همان اندازه شیک و جذاب باشد. اگر موهای نازکی دارید که حجم قابل توجهی ندارد بهتر است مدل‌های کوتاه‌تر را برای موهای خود انتخاب کنید. هرچه موهای شما کوتاه‌تر باشد ساقه مو قدرت بیشتری خواهد داشت و کمتر آسیب خواهد دید علاوه بر این حجم دادن و حالت دادن به موها نیز ساده‌تر خواهد شد.

موهای خوش حالت

برای داشتن موهای خوش حالت از محصولات مناسب استفاده کنید

اگر موهای نازکی دارید باید در استفاده از محصولات مراقبت مو دقت کافی داشته باشید. برای این نوع مو یک قانون کلی وجود دارد و آن استفاده خیلی کم از محصولات حالت دهنده است. یک موس حجم دهنده، یک شامپوی خشک و یک اسپری بافت دهنده شاید تنها چیزی باشد که شما برای مراقبت و زیبایی موهای خود به آن نیاز دارید. حتی این محصولات را نیز باید به مقدار کم استفاده کنید چون استفاده از مقدار زیاد آن‌ها باعث سنگین شدن موها و حالت گرفتن آن‌ها در جهت جاذبه زمین خواهد شد.

موهای خوش حالت و پرپشت

شستشو و حالت دادن را به روش درست انجام دهید

متاسفانه داشتن موهای نازک به معنای چرب شدن سریع‌تر موها هم هست و اگر موهای چربی دارید باید به دفعات بیشتری موهای خود را بشویید. البته این مقدار نباید از سه یا چهار بار در هفته تجاوز کند. شامپوهای کنترل کننده چربی کف سر که فاقد سولفات هستند و حالت حجم دهنده هم دارند بهترین انتخاب برای این افراد هستند، استفاده از نرم کننده را هم فراموش نکنید و آن را تنها روی نیمه پایینی مو استفاده کنید تا موها نرم و خوش حالت شوند اما سنگین نشوند.

موهای خوش حالت و پرپشت

برای داشتن موهای خوش حالت آن‌ها را پوش دهید

پوش دادن موها از روش‌های قدیمی برای حجم دادن موهای نازک است که هنوز هم کارایی زیادی دارد چون این روش حجمی متعادل و طبیعی روی موها به وجود می‌آورد و به زیبایی آن اضافه می‌کند. اما به خاطر داشته باشید که پوش دادن موها باعث گره خوردن موها می‌شود که در درازمدت می‌تواند باعث آسیب به مو شود به همین دلیل سعی کنید این کار را با فاصله و با برس مناسب انجام دهید تا موها آسیب کمتری ببینند.

موهای خوش حالت و پرپشت

از اکسسوری‌های مناسب برای مو استفاده کنید

اکسسوری‌های مو هم می‌توانند نقش مهمی در داشتن موهای خوش حالت و حجیم ایفا کنند به طور مثال اگر به جای یک لایه کش از دو یا سه لایه کش برای دم اسبی کردن موها استفاده کنید دم اسبی شما زیباتر و حجیم‌تر به نظر خواهد رسید. همچنین روش‌های جدید برای دم اسبی کردن مثل دم اسبی دو بخشی می‌تواند به بلندتر و پرحجم‌تر دیده شدن موها کمک خواهد کرد.

موهای خوش حالت و پرپشت موهای خوش حالت و پرپشت

فرق موها را درست جدا کنید

آیا همیشه فرق موهای خود را در یک جهت جدا می‌کنید؟ این کار احتمالا مهم‌ترین علتی است که باعث می‌شود موهای شما نازک و کم حجم به نظر برسد چون جدا کردن فرق موها در یک جهت به طور مکرر باعث می‌شود ریشه موها در همان جهت حالت بگیرند و به کف سر بچسبند. لازم است بدانید که عوض کردن مکرر فرق موها یکی از روش‌هایی است که باعث می‌شود موهای شما حجیم و خوش حالت به نظر برسد، پس برای داشتن موهای خوش حالت حتما چند وقت یک بار این کار را انجام دهید.

 

برای داشتن موهای خوش حالت از برس مناسب استفاده کنید

همان طور که برای هر نوع مویی شامپوی مخصوصی وجود دارد هر نوع برسی هم مخصوص نوع خاصی از مو است و اگر موهای نازک و کم حجمی دارید بهتر است از برس‌های نرم مویی برای برس کشیدن موهای خود استفاده کنید. البته این برس‌ها قیمت بالایی دارند اما ارزش سرمایه گذاری کردن را دارند چون علاوه بر افزایش دادن حجم موها درخششی زیبا به موهای شما می‌دهند و سلامت آن را تضمین می‌کنند.

 

موها را فر کنید

شاید یکی از آخرین راه‌ها برای ایجاد حجم در مو فر کردن آن‌ها باشد. برای فر کردن موها راه‌های مختلفی وجود دارد اما روش‌هایی که بدون حرارت مستقیم این کار را انجام می‌دهند آسیب کمتری به موها وارد می‌کنند. به همین دلیل کارشناسان آرایشی استفاده از بیگودی را برای این کار توصیه می‌کنند، یک دست بیگودی با سایز مناسب بر اساس سایز فری که می‌خواهید داشته باشید تهیه کنید و موهای خود را با آن فر کنید. اگر موج‌های ملایم هم شما را راضی می‌کند می‌توانید موهای خود را نمدار ببافید و پس از خشک شدن آن‌ها را باز کنید.

موهای خوش حالت و پرپشت

با اتومو هم می‌توان موها را فر کرد

شاید فکر کنید تنها کاربرد اتوموی حرارتی صاف کردن موهای فر و حالت دار است اما اگر ویدئوهای آموزشی مختلف را در فضای مجازی مشاهده کرده باشید حتما دیده‌اید که برخی افراد از این وسیله برای فر کردن و حالت دادن به موهای خود هم استفاده می‌کنند. اما آیا این کار واقعا ممکن است؟ بله شما می‌توانید با این وسیله فرها و موج‌های زیبایی روی موهای خود ایجاد کنید بدون آن که زمان زیادی را صرف این کار کنید یا هزینه زیادی را برای رفتن به سالن‌های آرایشی بپردازید. برای این کار شما به چند وسیله ساده که در هر منزلی یافت می‌شود نیاز دارید:

  • اسپری نمک
  • اتومو
  • سشوار
  • چند گیره برای جدا کردن موها

موهای خوش حالت و پرپشت

۱- برای شروع کار موهای شما باید خشک باشد. یک یا دو روز پس از شستشوی موها بهترین زمان برای انجام این کار است و بهترین نتیجه را به شما می‌دهد چون بافت موجدار و فر روی موهایی که کاملا تمیز نیستند ماندگارتر است. کمی اسپری نمک روی موهای خود بزنید چون این اسپری به موهای شما بافت می دهد و فر کردن آن را ساده‌تر می‌کند. اسپری نمک را می‌توانید در منزل هم بسازید و فقط کافی است چند قطره آبلیمو و یک قرص آسپرین را با کمی جوش شیرین در آب حل کرده و داخل یک بطری اسپری بریزید و روی موها بزنید.

۲- حال سشوار را بردارید و با درجه حرارت بالا موها را آنقدر سشوار بکشید تا کاملا خشک شوند.

۳- از لایه زیرین موها شروع کنید و آن‌ها را به چند دسته افقی تقسیم کنید و با گیره جدا کرده و نگه دارید. از سنجاق هم می‌توانید برای این کار استفاده کنید.

۴- اتومو را داغ کنید و یکی از دسته‌های و را داخل آن قرار دهید طوری که به ریشه مو نزدیک باشد. سپس اتو مو را به آرامی بچرخانید طوری که موها دور آن پیچیده شود و همزمان آن را از ریشه مو دور کنید تا جایی که بلندی موهای شما اجازه می‌دهد. برای داشتن فرهای طبیعی‌تر و جذاب‌تر نوک موها را صاف نگه دارید. بهتر است این حرکت را زمانی که اتومو خاموش است چندبار تمرین کنید تا مسلط شوید سپس با اتوی روشن آن را انجام دهید. برای احتیاط بهتر است دستکش به دست داشته باشید تا نگران سوختن دست خود نباشید.

۵- این مرحله را برای همه قسمت‌های مو انجام دهید سپس با دستان خود فرها را جدا کنید و حالت دهید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)