بعضی از روزها شما عجله دارید و یا حوصله این را ندارید که زمان زیادی را صرف درست کردن موهای خود کنید. از آن جایی که درست کردن موها نقش مهمی در ظاهر و شیک‌پوشی شما دارد پس نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. در عوض روش‌هایی وجود دارد که نه تنها زمان بسیار کمی از شما می‌گیرد بلکه به اندازه کافی زیبا و جذاب هست و حتی برای مهمانی‌ها نیز  مناسب است. در این مقاله ۵ روش ساده و زیبا را که برای موهای متوسط و بلند زنانه مناسب هستند به شما آموزش خواهیم داد.

درست کردن موها به شکل دم اسبی

تصمیم بگیرید که می‌خواهید دم اسبی شما کجا قرار بگیرد: دم اسبی‌ها انواع مختلفی دارند و این که دم اسبی در کدام قسمت قرار بگیرد تاثیر زیادی روی ظاهر شما خواهد داشت. دم اسبی در بالای سر بسیار شیک و مد روز است و چهره را جوان‌تر نشان می‌دهد. اگر دم اسبی در وسط سر قرار بگیرد ظاهر اسپورتی‌تری خواهد داشت. در مقابل دم اسبی در پایین سر ظاهر موقر و رسمی‌تری به شما خواهد داد. البته می‌تواند دم اسبی را در طرفین سر نیز بست که چندان معمول نیست اما استایل جالب و متفاوتی دارد.

درست کردن موها به چند روش ساده و زیبا

موهای بالای سر را پوش دهید: قسمت جلوی موها را جدا کنید و با شانه پوش بدهید. برای این کار موها را به صورت عمودی در دستان خود بگیرید و شانه را پشت موها قرار داده و به سمت پایین دو تا سه بار حرکت دهید تا حجم پیدا کند. حرکت شانه باید از میانه موها شروع شده و به سمت ریشه ادامه یابد. این روش برای زمانی است که دم اسبی را به سمت عقب حالت می‌دهید، اگر دم اسبی شما به صورت فرق وسط یا کنار است بخش کوچکی از فرق سر را جدا کرده و زیر آن را پوش دهید.

موها را پشت سر جمع کنید: با هر دو دست خود موها را پشت سر جمع کنید و با یک دست نگه دارید. اگر چتری بلندی دارید که به پشت سر می‌رسد می‌توانید برای ظاهر رسمی‌تر آن را نیز در دم اسبی خود جمع کنید و یا برای ظاهری راحت‌تر چتری‌ها را آزاد بگذارید.

دم اسبی را محکم کنید: یک کش سر حلقوی مناسب را بردارید و موها را داخل آن بیندازید. بسته به حجم مومها و اندازه کش سر، یک یا دوبار دیگر کش را دور خودش بپیچید و دوباره موها را داخل آن بیندازید تا کاملا محکم شود و در جای خود ثابت بماند. این کار ار می‌توانید با کش ساده مشکی هم انجام دهید و در انتها با یک کش تزئینی دم اسبی خود را زیباتر کنید.

دم اسبی دوبل را امتحان کنید: اگر می‌خواهید دم اسبی شما بلندتر به نظر برسد و در قسمت پشت سر پف کرده نایستد این روش را امتحان کنید. از دو طرف پشت گوش موها را جدا کنید و قسمت بالا را جدا و قسمت پایین را جدا دم اسبی کنید. در انتها، هر دو قسمت را با هم شانه کنید تا یکی به نظر برسند.

درست کردن موها به چند روش ساده و زیبا

درست کردن موها به شکل گرد

یک حلقه اسفنجی مو تهیه کنید: برای این کار شما به یک حلقه اسفنجی مو نیاز دارید که در بازار موجو است اما می‌توانید آن را با یک لنگه جوراب ساده هم بسازید. کافی است سر جرواب را قیچی کنید تا به شکل لوله درآید.

درست کردن موها به چند روش ساده و زیبا

موها را به شکل دم اسبی جمع کنید: مشابه روشی که در دم اسبی کردن موها گفته شد موها را با دستان خود جمع کنید و بسته به این که می‌خواهید گردی موها در کجای سر قرار گیرد آن را با کش ببندید. مدلی که در آن گردی مو درست در بالای سر قرار می‌گیرد محبوب‌ترین و جالب‌ترین مدل برای درست کردن موها است.

دم اسبی را داخل حلقه ببرید: نوک دوم اسبی را داخل حلقه اسفنجی قرار دهید و آن را تا پایه دم اسبی پایین آورید و موهای دم اسبی را دور آن باز کنید سپس اضافات موها را دور آن بپیچید. اگر از جوراب استفاده می‌کنید فقط دم اسبی را داخل لوله جوراب قرار دهید سپس لبه جوراب را بگیرید و به همراه موها آن را لوله کنید تا شکل حلقه را در پایه دم اسبی به خود بگیرد و موها نیز گرد شوند.

درست کردن موها به چند روش ساده و زیبا

حلقه را به سمت پایین بپیچانید: برای تکمیل درست کردن موها همه موهای اضافی را داخل حلقه ببرید و اگر فاصله‌ای بین موها ایجاد شده که حلقه از زیر آن مشخص است آن را اصلاح کنید. در صورت نیاز می‌توانید دور حلقه را یک کش ببندید تا محکم شود و یا از سنجاق مویی استفاده کنید.

درست کردن موها به چند روش ساده و زیبا

شینیون ساده

با شانه فرق موها را باز کنید: شینیون یک مدل کلاسیک برای درست کردن موها است که حالتی بین دم اسبی و گرد کردن با حلقه اسفنجی دارد. برای این کار شما به دو سنجاق مویی بزرگ و چهار سنجاق مویی کوچک نیاز دارید. برای شروع موها را شانه کنید و از نقطه دلخواه فرق خود را باز کنید و همه موها را پشت سر جمع کنید.

موها را بپیچید: دسته موها را گرفته و پشت سر بپیچید، مراقب باشید که فشار زیادی به موها وارد نشود. به پیچیدن ادامه دهید تا موها از پشت تا بالای سر حالت شعاعی و محکم به خود بگیرند.

درست کردن موها به چند روش ساده و زیبا

موها را به شکل گرد درآورید: در همان جهت به پیچیدن موها ادامه دهید و موها را به دست به حالت گرد درآورید و در پشت سر جمع کنید و نوک موها را زیر این گردی قرار دهید.

آن را محکم کنید: دو سنجاق بزرگ را در دو طرف گردی بزنید تا موقتا ثابت شود. سپس با انگشتان خود جلوی موها را حالت دهید و کمی شل کنید تا به شکل دلخواه درآید. سپس با چهار سنجاق کوچک آن را کاملا محکم کنید.

درست کردن موها به چند روش ساده و زیبا

بافت ساده

موها را دم اسبی کنید: مانند روشی که گفته شد موها را در محل دلخواه دم اسبی کنید.

دم اسبی را سه قسمت کنید: دم اسبی را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.

درست کردن موها به چند روش ساده و زیبا

سه قسمت را به هم ببافید: به روش باقت ساده هر قسمت را از طرفین روی قسمت کناری آن بیاورید تا بافت تمام شود. انتهای ان را با کش محکم کنید.

درست کردن موها با کش و هدبند

یک کش یا هدبند نازک دور سر ببندید: این روش درست کردن مو از زیباترین و خانمانه‌ترین روش‌ها است که برای موهای متوسط و نه چندان بلند مناسب است. برای این کار موها را به سمت پایین بریزید و یک کش یا هدبند ظریف را در قسمت تاج سر ببندید به طوری که در قسمت جلو چند سانتی‌متر تا پیشانی شما فاصله داشته باشد.

درست کردن موها به چند روش ساده و زیبا

مطمئن شوید که کش کاملا اندازه و راحت است: کش باید به اندازه کافی تنگ باشد تا موها را به خوبی نگه دارد و هم باید به اندازه‌ای گشاد باشد که موها داخل آن جا شود. کافی است بتوانید سه تا چهار انگشت خود را داخل آن جا دهید ولی توجه کنید که کش نباید به سر شما فشار بیاورد.

موها را داخل هدبند فرو کنید: از قسمت جلو شروع کنید و دسته دسته موها را رول کرده و داخل هدبند فرو کنید. اگر نتیجه نهایی کمی بی حالت و تخت به نظر می‌رسد شانه را بردارید و داخل قسمت تاج موها فرو کنید و کمی بکشید تا موها حالت بگیرند. در انتها می‌توانید با تعدادی سنجاق حالت موها را تثبیت کنید.

درست کردن موها به چند روش ساده و زیبا

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)