با شروع ماه اسفند کم کم به پایان سال نزدیک می‌شویم و هر فرد موفقی در این زمان سعی می کند اهداف خود را برای سال جدید مشخص کند و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کند. این اهداف می‌توانند کاهش وزن، ادامه تحصیل، مطالعه بیشتر و حتی زیباتر شدن و شیکپوش‌تر شدن باشند. برای شیک شدن در سال جدید شما باید مهم‌ترین ترندهای لباس را برای این دوره بشناسید و آن‌ها را در انتخاب لباس‌های خود مد نظر داشته باشید. شاید فکر کنید قبل از شروع سال که نمی‌توان ترندهای آن را پیش بینی کرد اما این همان کاری است که کارشناسان مد و زیبایی قبل از هر فصل و هر سال انجام می‌دهند و نتیجه بررسی‌های خود را با بقیه به اشتراک می‌گذارند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با مهم‌ترین ترندهای لباس که باید در سال ۹۷ منتظر آن‌ها باشیم آشنا می‌شوید.

قبل از این که مهم‌ترین ترندهای لباس را برای سال جدید معرفی کنیم لازم است این نکته را متذکر شویم که معرفی یک ترند خاص به معنای حذف کامل ترندهای قبلی یا متضاد با آن نیست. دوره محدودیت در دنیای مد مدت‌هاست که به پایان رسیده است و سبک‌های لباس پوشیدن روز به روز شخصی‌تر می‌شوند پس نباید نگران باشید. شما برای شیکپوش شدن باید قبل از هر چیزی سبک شخصی خودتان را بشناسید و از ترندها تنها برای ارتقاء و به روز کردن این سبک بهره بگیرید. پیروی بی چون و چرا از ترندها و مدل‌ های جدید لباس نه تنها قابل قبول نیست بلکه با افزایش دادن هزینه‌های زندگی شما می‌تواند شما را از شیکپوشی هم دور کند.

لباس‌های جین تیره

نگران نباشید، هیچ کس شما را مجبور نمی‌کند که از لباس‌های جین روشن و رنگی خود دست بکشید، آن‌ها را نگه دارید چون به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد اما اگر به دنبال این هستید که استایلی کلاسیک و سطح بالا داشته باشید سراغ لباس‌های جین با رنگ تیره بروید. جین سرمه‌ای یا مشکی چه در شلوار و چه در ژاکت و لباس‌های دیگر زیبایی خاصی دارد و هماهنگ کردن آن با انواه لباس‌ها ساده‌تر است علاوه بر این اگر بخواهید این لباس‌ها را برای محیط کار یا موقعیت‌های رسمی دیگر بپوشید محدودیتی نخواهید داشت. در حالی که شلوارهای جین روشن را معمولا نمی‌توان در محیط کار پوشید و هماهنگ کردن رنگ آن با هر لباسی هم ساده نیست.

مهم‌ترین ترندهای لباس

ریش ریش و پر در حاشیه‌های لباس

اگر نگاهی به ترندهای جدید مد و لباس در فصل‌های اخیر بیندازید بازگشتی به دهه‌های ۱۹۲۰ و دوران آغازین هالیوود و فلاپرها مشاهده می‌شود. در این دوره پر در لباس‌ها نقش مهمی ایفا می‌کرد و همین ویژگی خاص به برخی از مدل‌های جدید لباس هم راه یافته است. شاید فکر کنید داشتن پر روی لباس ایده جالبی نیست اما اگر این لباس‌ها با اکسسوری‌های مناسبی همراه شوند نه تنها شلوغ نخواهند بود بلکه بسیار شیک و مدرن هم به نظر خواهند رسید. ترند غالب دیگر در این بخش مربوط به حاشیه لباس‌ها است، حاشیه های ریش ریش برای شلوارهای جین، دامن‌ها و ژاکت‌ها از مدل‌هایی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده و به نظر می‌رسد به این زودی‌ها شاهد حذف آن‌ها نباشیم.

مهم‌ترین ترندهای لباس

دامن راسته مهم‌ترین ترندهای لباس

دامن‌های بلند و گشاد میدی چند سالی بود که در دنیای مد جولان می‌داد اما به نظر می‌رسد دوره سلطه این دامن‌ها در حال به پایان رسیدن است و در سال جدید شاهد حضور هرچه بیشتر دامن‌های راسته‌ای خواهیم بود که بلندی آن‌ها روی زانو است. این دامن‌ها در طرح‌ها و رنگ های مختلف و جنس‌های مختلف برای استفاده روزمره و اختصاصی خانم‌ها طراحی شده‌اند و دگر مانند گذشته تکراری و کسل کننده نیستند. این دامن‌ها را بر حسب استایل خود می‌توانید با پیراهن دکمه‌دار، تیشرت، بلوز مجلسی و یا لباس‌های گرم مثل ژاکت زیپ دار ساتن هم بپوشید و از استایل مد روز و جدید خود لذت ببرید.

مهم‌ترین ترندهای لباس

رنگ بنفش یاسی

همان طور که می‌دانید موسسه پانتون رنگ بنفش را به عنوان رنگ سال انتخاب کرد پس اگر می‌خواهید در سال جدید لباس‌های مد روز بپوشید بهتر است سراغ رنگ بنفش بروید. البته منظور ما طیف خالص بنفش که مد نظر موسسه پانتون بوده نیست بلکه از یک طیف روشن، خنثی و دلپذیر بنفش صحبت می‌کنیم که تحت عنوان بنفش یاسی یا لوندر شناخته می‌شود. ان رنگ در دسته رنگ‌های پاستل قرار می‌گیرد و گزینه‌های متعددی برای هماهنگ کردن آن با رنگ‌های دیگر وجود دارد، اگر می‌خواهید بنفش یاسی رنگ اصلی استایل شما باشد آن را با رنگ‌های خنثی مثل خاکستری بپوشید و یا آن را به عنوان رنگ زمینه و همراه با رنگ‌های تند و روشن مثل قرمز و زرد (که اتفاقا مد روز هم هستند) به کار ببرید.

مهم‌ترین ترندهای لباس

کیف‌های کمربندی از مهم‌ترین ترندهای لباس و اکسسوری

بعد از معرفی چند نمونه از مهم‌ترین ترندهای لباس نوبت به اکسسوری‌ها می‌رسد. شاید مهم‌ترین اکسسوری در استایل زنانه، کیف باشد که در آن ترندها اهمیت و نفوذ بیشتری دارند. اگر به دنبال یک کیف مدل جدید هستید و می‌خواهید چیزی انتخاب کنید که با کیف‌های قبلی شما کاملا متفاوت باشد کیف کمری مدل جدید را به شما معرفی می‌کنیم. این کیف‌ها برخلاف کیف‌های کمری قدیمی که اسپورت بودند و مدل‌های محدودی داشتند حالتی ظریف و خانمانه دارند و در رنگ‌های و طرح‌های متنوع موجودند. این کیف‌ها برای هر موقعیتی حتی مهمانی‌ها هم می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. پس هرچه زودتر دست به کار شوید و قبل از این که دوستانتان این کار ار انجام دهند نسبت به خرید یک کیف کمری شیک و مد روز اقدام کنید.

مهم‌ترین ترندهای لباس

کفش‌های پاشنه گربه‌ای

اگر در سال‌های اخیر ترندهای کفش زنانه را دنبال کرده باشید می‌دانید که کفش‌های پاشنه بلوکی ترند غالب این دوره بوده‌اند، راحتی و زیبایی این کفش‌ها بیش از آن است که بتوان به این زودی از مد افتادن آن‌ها را اعلام کرد اما اگر به دنبال یک مدل جدید و جایگزین برای کفش‌های پاشنه بلند روزمره هستید کفش‌های پاشنه گربه‌ای را به شما توصیه می‌کنیم. پاشنه این کفش‌ها حدود ۵ تا ۷ سانتی‌متر است و حالتی خانمانه و ظریف دارند که در فصل‌های جدید با استایلی متفاوت و جذاب‌تر نسبت به گذشته معرفی شده‌اند.

مهم‌ترین ترندهای لباس

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)