لباس‌های زنانه نسبت به لباس‌های مردانه تنوع بسیار بالایی دارند و شاید در هر بخش بتوان بیش از ده‌ها مدل و شکل مختلف برای لباس‌های زنانه معرفی کرد که هر یک کاربرد و ویژگی‌های خاصی دارند. این تنوع گاهی انتخاب را مشکل و پیچیده می‌کند و باعث می‌شوند خانم‌ها در انتخاب لباس مناسب و ساخت یک تیپ جذاب و زیبا دچار مشکل شوند. در این شرایط آشنایی با ترکیب‌های شناخته شده و امتحان پس داده است که می‌تواند راهنمای مناسبی برای خانم‌های مشکل پسند و خوش سلیقه باشد. به همین دلیل شما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با چند چند تیپ جذاب و ترکیب لباس زنانه عالی که همیشه جواب می‌دهد آشنا خواهید شد و خواهید توانست این ترکیب‌ها را در مهمانی‌ها، گردش در شهر و حتی محیط کار هم امتحان کنید.

چند تیپ جذاب و ترکیب لباس زنانه

کت + بلوز + شلوار جین

کت یکی از لباس‌های سبک مردانه است که جای خود را به خوبی در استایل زنانه باز کرده است و با متعادل کردن حالت زنانه در این استایل زیبایی خاصی به آن می‌دهد. راه‌های مختلفی برای پوشیدن کت وجود دارد که یکی از بهترین و هماهنگ‌ترین آن‌ها استفاده از بلوز و شلوار جین است. چنین ترکیبی را می‌توانید با یک جفت کفش پاشنه بلند یا کتانی همراه کنید و از استایل کلاسیک و زیبای خود لذت ببرید.

چند تیپ جذاب و ترکیب لباس زنانه

مانتوی گلدار + کت + کفش پاشنه بلند

یکی دیگر از روش‌های پوشیدن کت استفاده کردن از آن روی مانتو است. اگر مانتو را روی کت بپوشید هم در روزهای خنک بهاری و پاییزی گرم خواهید ماند و هم استایل شما جمع و جور به نظر خواهد رسید. اما ترکیب کت ساده در رنگ روشن روی مانتوی گلدار یک تیپ جذاب و دوست داشتنی به خصوص در فصل بهار است که با هر مدل کفشی هم زیبا و چشمگیر خواهد بود.

چند تیپ جذاب و ترکیب لباس زنانه

تیشرت راه راه + شلوار گشاد کوتاه

شلوارهای گشاد کوتاه این روزها از محبوب‌ترین مدل‌های شلوار به شمار می‌روند و علت محبوبیت آن‌ها را می‌توان استایل شیک و بلندتر نشان دادن پاها عنوان کرد. اگر شما هم از طرفداران این مدل زیبای شلوار هستید می‌توانید آن را همراه با یک تیشرت راه راه ساده و کلاسیک و کفش کتانی بپوشید و یک تیپ نیمه رسمی و راحت برای مهمانی‌های خود بسازید.

چند تیپ جذاب و ترکیب لباس زنانه

یک تیپ جذاب با بلوز جین + دامن راسته

پیراهن‌های استایل مردانه هم جزو لباس‌هایی است که زیبایی و تطبیق پذیری خاصی دارد و تقریبا در هر موقعیتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. یکی از مدل‌های زیبای این پیراهن‌ها پیراهن جین است که استایلی بسیار راحت و خنک دارد و کاملا مناسب فصل بهار است. اما شما همیشه مجبور نیستید این پیراهن‌ها را با شلوار جین بپوشید بلکه گاهی یک دامن راسته ساده یا طرح‌دار همان چیزی است که برای کامل کردن تیپ جذاب خود نیاز دارید.

چند تیپ جذاب و ترکیب لباس زنانه

جلیقه بلند + بلوز + شلوار جین

جلیقه‌های بلند لباس‌هایی نسبتا پوشیده و جالب هستند که می‌توانند تیپ رسمی و بیرون از منزل شما را از حالت یکنواخت خارج کرده و جذاب‌تر کنند. شما می‌توانید این جلیقه‌ها را در طرح و رنگ دلخواه خود تهیه کنید و روی یک بلوز ساده مناسب بهار بپوشید. یک شلوار جین معمولی و یک کفش راحت مثل کتانی یا لژدار هم می‌تواند این تیپ جذاب را به خوبی کامل کند.

چند تیپ جذاب و ترکیب لباس زنانه

مانتوی سفید + شلوار جین مشکی + کفش سفید

همان طور که گفتیم جلیقه‌های بلند همراه با بلوز می‌توانند جایگزین مناسبی برای مانتو باشند و به تیپ روزمره شما تنوع بدهند. اما انتخاب رنگ در این ترکیب هم از اهمین خاصی برخوردار است مثلا شما می‌توانید یک جلیقه بلند دکمه‌دار را روی یک بلوز مشکی بپوشید و همراه با آن از شلوار جین مشکی و کفش سفید استفاده کنید. در این ترکیب یک کمربند مشکی هم می‌تواند تضاد و تکامل رنگی تیپ جذاب شما را کامل کند.

چند تیپ جذاب و ترکیب لباس زنانه

بلوز راه راه + سارافون + بوت طرح دار

یکی دیگر از ترکیب‌هایی که می‌تواند جایگزین مناسبی برای مانتو باشد سارافون است. سارافون جلو بسته را می‌توان روی یک بلوز طرح‌دار یا ساده پوشید و ترکیب زیبایی را به وجود آورد. توصیه می‌کنیم از یک سارافون مشکی ساده استفاده کنید و آن را روی یک بلوز با طرح ساده مثل راه راه افقی بپوشید و با یک شلوار جین و بوت گلدار تیپ جذاب و متفاوت خود را کامل کنید.

چند تیپ جذاب و ترکیب لباس زنانه

تیشرت راه راه + شلوار دمپا گشاد + کتانی و کیف دوشی

همان طور که گفتیم ترکیب تیشرت راه راه و شلوار گشاد یک ترکیب زیبا و جذاب است. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید رنگبندی لباس‌ها و اکسسوری‌ها در این ترکیب است. یک بلوز راه راه آبی و سفید با شلوار مشکی دمپا گشاد به همراه یک جفت کفش کتانی سفید و کیف دوشی آبی بهترین ترکیب رنگی را ایجاد می‌کند و گزینه مناسبی برای یک مهمانی خودمانی و دورهمی است.

چند تیپ جذاب و ترکیب لباس زنانه

کت ارتشی بلند + بوت مشکی ساق کوتاه + شلوار مشکی

کاپشن‌های بلند استایل ارتشی یا کت ارتشی بلند یکی از لباس‌های مناسب برای فصل پاییز است که شما را در هوای خنک، گرم نگه می‌دارد و پوشش مناسبی هم دارد. اما اگر در ترکیب مناسب برای این لباس دچار تردید هستید توصیه می‌کنیم سراغ رنگ مشکی بروید. یک جفت بوت ساق کوتاه چرم مشکی به همراه شلوار تنگ مشکی دقیقا همان چیزی است که شما برای کامل کردن این تیپ جذاب لازم دارید.

چند تیپ جذاب و ترکیب لباس زنانه

شلوار راسته +  تیشرت + کت

همان طور که گفتیم کت یکی از لباس‌های تطبیق پذیر در استایل زنانه است اما اگر به دنبال یک تیپ رسمی‌تر همراه با کت هستید بهتر است به جای شلوار جین و مانتوی گلدار (که در بخش‌های قبلی معرفی شد) سراغ یک تیشرت رسمی ساده و شلوار پارچه ای راسته در رنگ‌های خنثی بروید. چنین ترکیبی همراه با یک جفت کفش کالج دقیقا همان چیزی است که برای یک موقعیت نیمه رسمی نیاز دارید.

چند تیپ جذاب و ترکیب لباس زنانه

بلوز مدل جدید + دامن راسته

هر ساله مدل‌های خاص و متنوعی از بلوز مد روز می‌شوند و اکثر بلوزهای مدل جدید هم جزئیات زیادی مثل آستین کلوش، یقه چین دار و … دارند. برای کامل کردن و متعادل کردن چنین بلوزهایی بهتر است سراغ دامن‌هایی بروید که مدل کلاسیکی دارند و فرم بدن را دنبال می‌کنند. به این ترتیب حجم زیاد بلوز با مدل ساده دامن متعادل می‌شود و تیپ جذاب شما کامل و هماهنگ خواهد شد.

چند تیپ جذاب و ترکیب لباس زنانه

جلیقه بلند + مانتوی جلو بسته

همان طور که گفتیم جلیقه بلند با ترکیب لباس مناسب می‌تواند جایگزین خوبی برای مانتو باشد. اما اگر به دنبال پوشش بهتری هستید می‌توانید آن را با یک مانتوی جلو بسته بدون دکمه همراه کنید. این ترکیب برای خانم‌هایی که می‌خواهند ایراد اندام خود را بپوشانند و در عین حال تیپی خاص و متفاوت داشته باشند بهترین گزینه است به خصوص اگر از رنگ‌های متضاد برای آن‌ها استفاده شود.

چند تیپ جذاب و ترکیب لباس زنانه

بلوز ابریشمی + دامن فون

ترکیب بلوز و دامن همیشه ترکیبی کلاسیک و چشمگیر است اما تنوع دامن زنانه و بلوز زنانه گاهی آنقدر زیاد است که باعث سردرگمی می‌شود و انتخاب رنگ و هماهنگی آن‌ها هم یک مشکل مضاعف است. اما یکی از ترکیب‌های امتحان پس داده و زیبا برای بلوز و دامن، بلوز ابریشمی آستین بلند رنگی به همراه دامن فون سفید است که اگر با اکسسوری‌های همرنگ بلوز هم همراه شود زیبایی آن چندین برابر خواهد شد.

چند تیپ جذاب و ترکیب لباس زنانه

ژاکت بافتنی + دامن پیلی

یکی دیگر از ترکیب‌های امتحان پس داده برای دامن زنانه بلوز و ژاکت بافتنی به همراه دامن پیلی است که ترکیبی هنرمندانه و جذاب را به وجود می‌آورد و هر خانمی با هر فرم اندامی می‌تواند از آن بهره ببرد. یک بلوز بافتنی نسبتا گشاد و دامن پیلی متالیک تا زانو که ترکیب رنگی هماهنگی داشته باشند دقیقا همان چیزی است که برای کامل کردن این ترکیب کلاسیک و هنرمندانه و بسیار راحت نیاز دارید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)