سال ۲۰۱۷ نیز پایان یافت و با آغاز سال جدید میلادی اولین چیزی که توجه علاقمندان به مد و فشن را جلب می‌کند مدل‌های لباس سال ۲۰۱۸ است. این که امسال چه ترندها و لباس‌ها و مدل‌هایی محبوب و مد روز خواهند بود قطعا پرسش همه کسانی است که دوست دارند با این مدل‌ها آشنا شوند، از آن‌ها پیروی کنند و یا خریدهای خود را برای سال جدید بر اساس ان انجام دهند. پیروی بی چون و چرا از ترندها همیشه مذموم است اما برای هر کسی که خود را کارشناس و متخصص در مد و فشن می‌داند لازم است که از این ترندها آگاه باشد چون در غیر این صورت نمی‌تواند انتخابی درست و آگاهانه داشته باشد. در این مقاله از مجله قرمز نگاهی داریم به خاص‌ترین و جدیدترین مدل‌های لباس سال ۲۰۱۸ و نمونه‌هایی جذاب و جالب از آن‌ها که می‌تواند الهام بخش علاقمندان باشد.

اگرچه چند هفته‌ای از شروع سال ۲۰۱۸ میلادی می‌گذرد اما هنوز برای آشنایی با مدل‌های لباس سال ۲۰۱۸ دیر نشده است. شناخت این ترندها می‌تواند راهنمای خوبی برای شناخت ترندهای جدید فصل آتی در سال ۹۷ هم باشد که مشتریان بیشتری دارد. از آنجایی که اکنون در فصل سرما به سر می‌بریم بیشتر این ترندها که برای سال جدید معرفی شده‌اند مربوط به لباس‌های زمستانی هستند که به نظر می‌رسد تا سه ماه آینده و حتی پس از آن هم ادامه داشته باشند، ترندهایی که از استایل خیابانی شهرهای بزرگی مثل نیویورک و لس انجلس الهام گرفته شده‌اند و به دنیای مد راه پیدا کرده‌اند. در ادامه با شش دسته اصلی مجموعه‌ای از این مدل‌های لباس سال ۲۰۱۸ آشنا خواهید شد.

گوشواره حلقه‌ای با هر استایلی

مدتی بود که جواهرات ظریف و کوچک بر دنیای جواهرات و اکسسوری حکومت می‌کرد اما اکنون به نظر می‌رسد که باید این جواهرات کوچک و دوست داشتنی را کنار بگذاریم و به جای آن از جواهرات درشت با فرم‌های هندسی استفاده کنیم. نمونه شاخص این نوع جاهرات گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگی هستند که همه جا دیده می‌شوند. برای استفاده از این نوع گوشواره‌ها لازم نیست حتما استایل مینیمال یا بوهمیا یا استایل خاص دیگری داشته باشید حتی با تیپ مجلسی و یا در بیرون از منزل هم می‌توانید از این مدل گوشواره‌های زیبا که مورد پسند خیلی از خانم‌ها هم هست استفاده کنید. فیبی فایلو طراح سابق برند سلین در مجموعه سال ۲۰۱۸ خود از این گوشواره‌ها برای همه مجموعه‌های خود استفاده کرده بود که می‌توان این اتفاق را دلیل اصلی محبوبیت آن‌ها برشمرد.

مدل‌های لباس سال 2018 مدل‌های لباس سال 2018

لباس‌های طرح‌دار جیغ یکی از مدل‌های لباس سال ۲۰۱۸

اصطلاح جالبی درباره این لباس‌ها به کار می‌رود A Mile Off Prints یعنی لباس‌هایی که طرح و رنگ‌ آن‌ها آنقدر جیغ و مشخص است که از فاصله یک مایلی هم می‌توان آن را دید. می‌بینید که این روزها دیگر جیغ بودن و توی چشم بودن اشتباه و خطای مد محسوب نمی‌شود به خصوص اگر لباس طرح‌داری را با لباس طرح‌دار دیگر از رنگ متضاد بپوشید. اگر به این سبک لباس پوشیدن علاقمند هستید و استعداد و توانایی لازم برای ترکیب طرح‌ها را دارید می‌توانید جدیدترین مدل‌های لباس را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تهیه کرده و بپوشید. گوچی شاخص‌ترین نمونه‌ها را در این سبک دارد که بیشتر آن‌ها در رنگ‌های روشن و تند و با منجوق دوزی و گلدوزی رنگارنگ هستند.

مدل‌های لباس سال 2018 مدل‌های لباس سال 2018

جوراب‌های اسپورتی که دیده می‌شوند

پیش از این دیده شدن جوراب اسپورتی از زیر لباس‌های غیراسپورت یک اشتباه مد و حتی فاجعه محسوب می‌شد که مخصوص دختران دبستانی بود، اما در نمایش مد فصل قبل والنتینو مدل‌ها جوراب‌های اسپورت زیبایی پوشیده بودند که سفید و با نوارهای قرمز بود، برندهای دیگری هم مدل‌های مشابهی را با چنین استایلی به نمایش گذاشتند که خبر از شروع دوران جدیدی در استایل جوراب اسپورت می‌داد. از این به بعد شما دیگر مجبور نیستید جوراب اسپورت را با کفش اسپورت بپوشید، بلکهمی‌توانید جوراب‌های اسپورت خود را با صندل یا کفش مجلسی بپوشید و استایلی جدید و دوست داشتنی بسازید که پیش از این دیده نشده بود.

مدل‌های لباس سال 2018 مدل‌های لباس سال 2018

کت‌های بزرگ و اورسایز

چند فصلی است که لباس‌های اورسایز جزو محبوب‌ترین لباس‌ها در سطوح بالای مد هستند و اگر نگاهی به استایل خیابانی در شهرهای بزرگ بیندازید نمونه‌های مختلفی از آن را چه در پوشاک زنانه و چه پوشاک مردانه خواهید دید. اما در این میان کت‌های اورسایز بیش از هر نمونه دیگری خودنمایی می‌کند کت و بلیزر اورسایز است. در پوشاک زنانه کت‌های اورسایز معمولا همراه با کمربند پوشیده می‌شوند تا ظرافت اندام را بیشتر به نمایش بگذارد، این کت‌ها را می‌توانید روی مانتوهای روزمره یا (نمونه‌های بلندتر را به عنوان مانتو) همراه با شلوار جین تنگ بپوشید و تیپی مد روز و جذاب داشته باشید.

مدل‌های لباس سال 2018 مدل‌های لباس سال 2018

لباس‌های و اکسسوری‌های زرد یکی از مدل‌های لباس سال ۲۰۱۸

اگر رنگ زرد رنگ محبوب شما است باید به شما تبریک بگوییم، هرچند بنتون رنگ بنفش را به عنوان رنگ سال ۲۰۱۸ انتخاب کرد اما رنگی که بیش از بقیه رنگ‌ها در سال جدید محبوب و مورد استفاده خواهد بود رنگ زرد است. در نمایش‌های مد اخیر برندهای مختلفی مثل مایکل کورس و NYC تا شریمپ لندن از زرد لیمویی گرفته تا زرد قناری و دیگر طیف‌های رنگ بیش از رنگ‌های دیگر مشاهده شد که محدود به لباس هم نبود و در اکسسوری‌ها هم مورد استفاده قرار گرفته است. پس وقت ان رسیده است که با اضافه کردن رنگ زرد به لباس‌های خود درخشش و زیبایی را از نوعی خاص به استایل خود وارد کنید.

مدل‌های لباس سال 2018 مدل‌های لباس سال 2018

پر و خز در همه چیز

البته خز و پر در لباس‌های زنانه چیز جدیدی نیست اما پرادا در نمایش مد اخیر خود نشان داد که دوران جدیدی برای لباس‌های پردار و خزدار شروع شده است و به زودی شاهد حضور این ترند و سبک در بسیاری از لباس‌ها خواهیم بود مثل کفش‌های پردار، لباس‌های خز و پردار در رنگ بندی‌ها و اشکال مختلف. اگر این ترند برای شما بیش از حد شلوغ است می‌توانید از نمونه‌های ساده‌تر شروع کنید مثلا کیف‌های خز که جزو محبوب‌ترین و شاخص‌ترین نمونه‌های این ترند هستند که همه با هر سبک و سلیقه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدل‌های لباس سال 2018 مدل‌های لباس سال 2018

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)