آیا معروف‌ترین کیف‌های زنانه در جهان را می‌شناسید؟ این کیف‌ها در دوران خود به محبوبیت فراوانی میان خانم‌ها دست یافته‌اند و به نمادی از شیک‌پوشی تبدیل شده‌اند. سبک طراحی آن‌ها روی طراحان دیگر نیز تاثیر گذاشته و در واقع به عناصری کلاسیک تبدیل شده‌اند که فراتر از زمان و مکان هستند. در این مقاله می‌خواهیم این کیف‌ها را که معروف‌ترین کیف‌های زنانه هستند با تاریخچه‌ای مختصر به شما معرفی کنیم.

۱۹۴۰: کیف بامبو از برند گوچی

معروف‌ترین کیف‌های زنانه از برندهای مشهور

برند گوچی از شناخته شده ترین برندها در زمینه تولید کیف چرم است اما معروف‌ترین کیف زنانه این برند حدود هشتاد سال پیش معرفی شد. این کیف که دسته‌ای از جنس بامبوی خم شده داشت در طول جنگ جهانی دوم به تولید رسید و تا دهه‌ها بعد معروف و محبوب بود و چهره‌های مشهوری مثل الیزابت تیلور از آن استفاده می‌کردند. این کیف اکنون در موزه گوچی قرار دارد.

۱۹۵۴: کیف کلی از برند هرمس

معروف‌ترین کیف‌های زنانه از برندهای مشهور

این مدل کیف از اوایل قرن نوزدهم مورد استفاده قرار می‌گرفت اما زمانی به یکی از معروف‌ترین کیف‌های زنانه در جهان تبدیل شد که کریس کلی ستاره مشهور سینما و ملکه موناکو از آن استفاده کرد تا بارداری خود را از چشم خبرنگاران کنجکاو مخفی کند به این ترتیب کیف کلی نام خود را پیدا کرد. کریس کلی بعدها نیز همیشه از این کیف زیبا و جادار استفاده می‌کرد.

۱۹۵۵: کیف دردار مدل ۲٫۵۵ از برند  شانل

معروف‌ترین کیف‌های زنانه از برندهای مشهور

کوکو شانل یکی از شاخص‌ترین و تاثیرگذارترین چهره‌ها در دنیای طراحی است و کیف شماره ۲٫۵۵ از مهم‌ترین طراحی‌های وی بوده است. کوکو شانل همیشه کیف دستی خود را جا می‌گذاشت و این اتفاق ایده‌ای برای اضافه کردن یک بند زنجیری به کیف دستی به وی داد و کیف ۲٫۵۵ متولد شد. نام این کیف از سال تولید آن گرفته شده و در سال ۲۰۰۰ کارل لگرفلد طراح شانل آن را بازطراحی کرد که هنوز هم تولید می‌شود.

۱۹۸۴: کیف بیرکین از برند هرمس

معروف‌ترین کیف‌های زنانه از برندهای مشهور

زمانی که در سال ۱۹۸۱ مدیرعامل برند هرمس در هواپیما کنار هنرپیشه معروف انگلیسی جین بیرکین نشسته بود متوجه شد که او با لوازم خود مشکل دارد و کیف مناسبی همراه ندارد. این اتفاق ایده طراحی کیفی را به وی داد که همه لوازم را در خود جا دهد و در عین حال شیک و جذاب باشد  و به این ترتیب کیف بیرکین متولد شد. این کیف هنوز هم تولید می‌شود و یکی از پرفروش‌ترین مدل‌ها در جهان است.

۱۹۹۵: کیف لیدی دی از برند دیور

معروف‌ترین کیف‌های زنانه از برندهای مشهور

کیف کلی تنها کیفی نیست که توسط خاندان سلطنتی مورد استفاده قرار گرفته است. در سال ۱۹۹۵ بانوی اول فرانسه برنادت شیراک یک کیف دیور به عروس ملکه انگلستان لیدی دایانا هدیه داد که از جدیدترین طراحی‌های برند دیور بود. لیدی دیانا این کیف را پسندید و بارها از آن استفاده کرد و این مدل کیف به نام لیدی دی معروف شد که حتی اکنون که بیست سال از مرگ نابهنگام وی می‌گذرد هنوز یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های کیف در جهان است.

۱۹۹۷: کیف باگت از برند فندی

معروف‌ترین کیف‌های زنانه از برندهای مشهور

 

در دهه نود میلادی زمانی که یک سریال محبوب تلویزیونی در حال پخش بود این مدل کیف توسط نقش اصلی سریال مورد استفاده قرار گرفت و در یک شب به یکی از معروف‌ترین کیف‌های زنانه در جهان بدل شد. کیف باگت برند فندی در طول یک هفته نایاب شد و با وجود قیمت بالای آن در چند هفته صدها هزار عدد از آن به فروش رسید.

۲۰۰۱: کیف موتور سیکلت از برند بالنسیاگا

معروف‌ترین کیف‌های زنانه از برندهای مشهور

زمانی که نیکلاس گسکیه طراح برند بالنسیاگا این کیف را طراحی کرد به موفقیت چندانی نرسید تا اینکه کیت موس سوپرمدل معروف بریتانیایی از این کیف استفاده کرد و اکنون نیز پس از ۱۶ سال این کیف جزو پرفروش‌ترین کیف‌های زنانه در جهان است.

۲۰۰۳: کیف چندرنگ لوگودار از برند لویی ویتون

معروف‌ترین کیف‌های زنانه از برندهای مشهور

طراح کیف ژاپنی تاکاشی موراکامی با همکاری مدیر طراحی برند لویی ویتون این کیف زیبا را طراحی کرد که برای اولین بار توسط جسیکا سیمپسون ستاره هالیوود مورد استفاده قرار گرفت و به شهرت رسید. این مدل کیف ۱۲ سال تمام تولید می‌شد تا این که در سال ۲۰۱۵ تولید آن متوقف شد.

۲۰۱۰: کیف چمدانی از برند سلین

معروف‌ترین کیف‌های زنانه از برندهای مشهور

فیبی فیلو طراح مشهور برند سلین در سال ۲۰۱۰ کیف چمدانی را طراحی کرد که فرم وی شکل آن به یک ترند مهم در طراحی کیف تبدیل شد. هدف او از طراحی این کیف با سایز بزرگ این بود که خانم‌ها بتوانند همه لوازم ضروری خود را با خود همراه داشته باشند.

۲۰۱۱: کیف آنتیگونا از برند ژیوانشی

معروف‌ترین کیف‌های زنانه از برندهای مشهور

این کیف که شش سال پیش معرفی شد به مهم‌ترین و معروف‌ترین کیف زنانه در تاریخ برند ژیوانشی تبدیل شد و در مدتی کوتاه محبوبیتی جهانی پیدا کرد.

۲۰۱۳: کیف سطلی از برند منصور گاوریل

معروف‌ترین کیف‌های زنانه از برندهای مشهور

کیف سطلی منصور گاوریل جدیدترین کیف در این مجموعه است. این کیف که چهار سال پیش معرفی شده است. هرچند این برند جزو برندهای گران قیمت و لاکچری در جهان نیست ولی کیف این مجموعه که در بهار ۲۰۱۳ معرفی شد توانست به یکی از معروف‌ترین کیف‌های زنانه تبدیل شود که فرمی جالب و کاربردی و قیمتی نسبتا معقول (حدود ۴۰۰ دلار) دارد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز، شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را درباره این مطلب در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PurseBlog (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)