دوام و ماندگاری بالای آرایش در یک مهمانی یا عروسی بسیار مهم است. آرایش خوب آرایشی است که بعد از گذشت چند ساعت بدون تغییر و تمیز روی صورت شما باقی بماند و پاک نشود. اما عواملی است که باعث می شود آرایش دوام کمتری داشته باشد. مثلا تعرق باعث میشه که آرایش شما بهم ریخته بشه. برای جلوگیری از تعریق بیش از حد صورت و همچنین ماندگاری بیشتر آرایش، پیشنهاد می شود از محصولات تثبیت کننده آرایش استفاده کنید دو مل تثبت کننده آرایشی وجود دارد

انواع آرایش تثبت کننده آرایشی:

  1. اسپری فیکس
  2. پودر فیکس

این محصولات باعث می شوند پوست شما هنگام که آرایش دارد، کمتر عرق کند و ماندگاری بیشتری روی صورت داشته باشد. اگرچه استفاده روزمره و مکرر از این محصولات توصیه نمی شود، اما در برخی موارد مهم که می خواهید زمان زیادی و یا تا پایان مراسم آرایش تمیز و کامل داشته باشید، می توانید از این محصولات استفاده کنید.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع فیکس کننده آرایش صورت آشنا کنیم، سپس درباره نکات مهم جهت انتخاب و خرید یک تثبیت کننده مناسب با نوع پوست صحبت می کنیم:

اسپری فیکس کننده

این نوع از فیکساتورها به علت داشتن بافت سبک و بی رنگ ، بافت و رنگ آرایش شما را دچار تغییر نمی کنند . این محصولات برای همه ی شرایط اب و هوایی مناسب هستند و تقریباً می توان گفت در هر شرایطی آرایش را روی صورت ماندگار نگه می دارند و از پخش شدن آرایش روی صورت شما جلوگیری می کنند . قیمت اسپری فیکساتور نسبت به دیگر لوازم آرایش صورت هم قابل قبول است . با خرید بهترین اسپری فیکس کننده آرایش ، می توانید از چرب شدن پوست و برق افتادن به ویژه در نواحی بینی و پیشانی ، پیش‌ گیری می کند .

پودر فیکس کننده

فیکساتورهای پودری ، به صورت مات یا برّاق تولید میشوند و سفارش می شود این پودرها را به میزان خیلی کم روی پوست استفاده کنید . با استفاده از پودر فیکس کننده می توانید سایه و رژ لب را هم زمان فیکس کنید . استفاده از این محصولات علاوه بر دوام بیشتر آرایش ، نقص و عیب های صورت را از بین می برد و احساس خشنودی را در شما ایجاد می کند.

انتخاب تثبیت کننده آرایش صورت بر اساس نوع پوست

هر فردی دارای خصوصیات منحصر به فردی است. پوست، مانند هر خصوصیت دیگری، در افراد مختلف متفاوت است. یکی از مهمترین نکات که باید در انتخاب لوازم آرایشی به آن توجه شود، جنس و رنگ پوست افراد است. فیکس کننده آرایش صورت نیز یکی از محصولات آرایشی است که در هنگام خرید آن نیز باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن، فیکساتور مناسب را انتخاب کنید.

تثبیت کننده آرایش مناسب پوست خشک

اگر شما هم جزء افرادی هستید که پوست خشکی دارید، توصیه می کنیم از اسپری های تثبیت کننده حاوی الکل استفاده نکنید. زیرا الکل باعث خشک شدن بیشتر پوست شما نسبت به قبل شده و علاوه بر آن سبب افزایش تحریکات پوستی در شما خواهید شد.

در حال حاضر انواع مختلفی از اسپری های فیکساتور در بازار موجود است. بسیاری از اسپری های حاوی ترکیبات مرطوب کنندگی هستند که نه تنها آرایش را دست نخورده و پایدار نگه می دارند، بلکه پوست صورت را نیز آبرسانی و مرطوب می کنند. بنابراین اگر پوست شما خشک است، حتما به دنبال تثبیت کننده های با خاصیت مرطوب کنندگی پوست باشید.

تثبیت کننده آرایش مناسب پوست چرب

اگر پوست صورت شما چرب است، حتما از اسپری های فیکس کننده با خصوصیت تنظیم کننده Oil Free استفاده کنید. Oil Free (اویل فری) به معنای بدون چربی است و بهترین گزینه برای افرادی با پوست های چرب و مختلط است. در صورت استفاده از اسپری های بدون چربی منافذ باز پوست بسته نمی شود و در نتیجه جوش نمی زنید.

انتخاب تثبیت کننده آرایش با توجه به شرایط آب و هوایی

یکی از مواردی که موقع خرید اسپری فیکساتور می‌ توانید در نظر بگیرید ، توجه به شرایط آب و هوایی است . مثلا بسیاری از افراد نمی‌ توانند از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. اگر قرار است در فضای باز و زیر آفتاب قرار بگیرید ، می‌توانید اسپری‌ های فیکساتوری تهیه کنید که حاوی ضدآفتاب باشند .

اگر در آب‌ و هوای خشک قرار دارید یا در روزهای سرد زمستانی که احتمال خشک شدن پوست افزایش پیدا می‌ کند ، از اسپری‌ های فیکساتوری استفاده کنید که حاوی مرطوب‌ کننده هستند . این اسپری‌ ها در عین حفاظت از آرایش ، پوست را مرطوب نگه می‌ دارند و اثر باد های سرد روی پوست را خنثی می‌ کنند .

اسپری فیکس فلورمار

از اسپری فیکس فلورمار برای تثبیت آرایش روی صورت استفاده می‌شود، اسپری فیکس فلورمار باعث ایجاد چسبندگی لایه‌های صورت به مواد آرایشی شده و برای ساعت‌ها آرایش را روی صورت شما بدون تغییر نگه می‌دارد. برای استفاده از اسپری فیکس فلورمار، آن را از فاصله‌ی ۳۰ سانتی‌متری روی صورت خود اسپری کرده و صبر کنید تا فیکساتور فلورمار روی صورت شما خشک شود.

اسپری فیکس فلورمار

مشخصات اسپری فیکس فلورمار flormar

اسپری فیکس فلورمار flormar مشخصات زیر را داراست:

  • تثبیت کننده قوی آرایش
  • ساخت کشور ترکیه و اورجینال
  • عدم ایجاد چسبندگی روی صورت
  • حفظ رطوبت پوست
  • جلوگیری از تعرق پوست صورت
  • عدم کدر شدن آرایش و پوست صورت
  • دارای حجم ۷۵ میل
  • دارای قطر حدودی ۳ سانتی‌متر و ارتفاع ۱۵ سانتی‌متر

پودر بیک فلورمار

پودر بیک فلورمار نوعی پودر آرایشی است که شما می‎‌توانید زیر چشم، مقداری روی چانه و استخوان بینی استفاده نمایید و چربی اضافه پوست را با استفاده از آن جذب کنید. شما باید از این محصول در مرحله آخر آرایش استفاده کنید تا موجب افزایش ماندگاری آرایش و مات شدن رنگ پوست گردد. به دلیل سفید بودن رنگ پودر بیک، به خوبی سیاهی‌های زیر چشم را پوشش می‌دهد. اما نکته مهم برای استفاده از پودر بیک این است که شما باید پس از زدن پودر بیک روی پوست چند دقیقه صبر کنید و سپس با یک براش به خوبی آن را محو کنید. ممکن است انواع رنگ پودر بیک در بازار موجود باشد اما رنگ پودر بیک فلورمار سفید بوده و کاملا بی رنگ است و به همین دلیل تغییر رنگی در آرایش و پوست شما ایجاد نمی‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های آن می‌توان به عدم ایجاد چسبندگی روی پوست اشاره کرد که به نرمی و لطافت پوست هم کمک می‌کند.

پودر بیک فلورمار

مشخصات پودر فیکس flormar

پودر فیکس فورمار یکی از با کیفیت‌ترین محصولات برند فلورمار بوده که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل به یکی از باکیفیت‌ترین محصولات موجود در بازار تبدیل شده است. سایر مشخصات پودر فیکس flormar به شرح زیر می‌باشد:

  • عدم ایجاد چسبندگی
  • با دوام و ماندگاری بالا
  • حاوی ویتامین A، E، F
  • نرم کننده پوست
  • سبک و عدم ایجاد سنگینی ری پوست
  • کاملا بی رنگ
  • وزن ۱۸ گرم
  • دارای قطر تقریبی ۶.۵ سانتی‌متر

فروشگاه معتبر لوازم آرایشی

فروشگاه اینترنتی پیراکده ارائه دهنده انواع لوازم آرایشی و بهداشتی فوق العاده با کیفیت و مقرون به صرفه بوده که برای شما تجربه خریدی امن را فراهم می‌نماید. فروشگاه لوازم آرایشی پیراکده با ارائه محصولات اورجینال و های کپی سعی داشته تا نیاز مشتری به خرید انواع محصولات آرایشی و بهداشته بشناسد و خدماتی با کیفیت ارائه دهد. شما می‌توانید تنوع محصولات را در وبسایت پیراکده مشاهده نمایید و انواع محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف را با توجه به نیاز خود تهیه و خریداری نمایید. لازم به ذکر است محصولات فروشگاه لوازم آرایشی پیراکده قابل ارسال به سرتاسر ایران بوده و شما می‌توانید محصولات آرایشی و بهداشتی دلخواه خود را سفارش داده و با انتخاب روش ارسال دلخواه خود سفارشات تان را درب منزل تحویل بگیرید. همچنین فروشگاه اینترنتی پیراکده ارائه دهنده مشاوره محصولات آراشیی و بهداشتی بوده که شما می‌توانید با کارشناسان پیراکده تماس گرفته و درباره محصولات تخصصی پوست و مو مشاوره بگیرید.