موی نازک دارید و نمی‌دانید چگونه با آن حجم کم سرتان را پوشش دهید و ظاهری زیبا داشته باشید. بسیاری از شما مدل موی اشتباهی را انتخاب می‌کنید و یا روشهای مراقبت از موی شما نامناسب است و بیشتر به موها صدمه می‌زند. دلتان می‌خواهد بدانید کجای کارتان اشتباه است؟ خب ادامه مطلب را بخوانید تا به شما بگوییم که چه کاری را نباید بکنید

تصور می‌کنید لایه بندی مو خوب نیستموی نازک

ممکن است تصور کنید که مدل موی لایه لایه باعث می‌شود مو نازکتر از همیشه به نظر برسد اما واقعا اینطور نیست، لایه‌های مو می‌تواند برای موی نازک عالی باشند. لایه‌های نرم می‌توانkد مقداری از وزن را آزاد کنند و اجازه دهند  بخشی از موها آزاد شده و حجم بیشتری را ایجاد کنند. با حرکت بیشتر، موی شما واقعا ضخیم‌تر به نظر می‌رسد.

موی نرم و ابریشمی را دوست دارید

برای حجم دهی بیشتر، شاید لازم باشد تا بی خیال نرمی مو شوید تا ظاهر مطلوب شما به دست آید. حالت دهنده، روغن و سایر محصولات نرم کننده هدفشان نرمتر کردن گیسوان شما ست. جان ریمن متخصص مو و زیبایی می‌گوید: صنعت زیبایی این تصور غلط را ایجاد می‌کند که هدف همه ما داشتن موی نرم و ابریشمی باشد. در حالی که اگر مو به طور طبیعی نرم باشد دیگر نیازی نیست که بیش از این نرم باشد. بلکه برای این که خوب به نظر برسد باید کمی خشکتر باشد. وی توصیه می‌کند که از هر گونه محصول روغنی، کرمی و صاف کننده که به معنای نرم کننده مو هستند، خودداری کنید. در عوض از محصولاتی مثل اسپری حالت دهنده مو و موسهایی که باعث حجم دهی به مو می‌شوند، استفاده کنید، حتی اگر باعث احساس سفتی می‌شوند. همچنین توصیه می‌شود از حجم دهنده ترکیبی استفاده کنید که یکی از بهترین محصولات برای افراد با موی نازک است.

حالت دهنده زیاد استفاده می‌کنیدموی نازک

از آنجایی که حالت دهنده ظاهری صاف و لخت به مو می‌دهد توصیه می‌شود به طور کل آن را کنار بگذارید. اگر کنار گذاشتن حالت دهنده، موی شما را خشک و صدمه دیده می‌کند، از این ترفند استفاده کنید که فقط کمی از آن را در انتهای مو استفاده کنید. استفاده زیاد از حالت دهنده یا گذاشتن آن روی پوست سر باعث می‌شود موها سنگین شوند. اگر می‌خواهید حالت دهنده استفاده کنید، آن را روی موهای مرطوب بگذارید تا آب همانند یک فیلر عمل کند. به این معنا که هر نوع سنگینی در حالت دهنده از بین می‌رود. در واقع موها سبک و بی وزن می‌شوند.

موی نازک را به حد کافی نمی‌شویید

زنانی که موی نازکی دارند ممکن است متوجه شوند با وجود شامپو زدن موها به هنگام صبح تا ظهر موهایشان چرب شده است. حتی اگر شما دوستانی دارید که می‌توانند سه روز یک بار حمام بروند و موی تمیز داشته باشند احتمالا این قضیه در مورد شما صادق نیست و باید بیشتر آنها را بشویید. از بابت اینکه موهایتان به طور طبیعی به دلیل چربی زیاد، زود چرب می‌شوند نباید از شستن مرتب آنها شرمنده باشید. اگر موهایتان صاف و لخت است و می‌خواهید یک یا دو بار در روز آنها را بشویید، این کار را انجام دهید. یا اگر از محصولات بهداشتی هر روز استفاده نمی‌کنید، می‌توانید بدون استفاده از شامپو این کار را انجام دهید؛ بشویید و خشک کنید. ممکن است بدون استفاده از هر گونه محصولات سولفاتی یا مواد شیمیایی خشن، نتایج خوبی را در مورد موهایتان به دست آورید.

استفاده زیاد از شامپوموی نازک

شستشوی بیشتر مو لزوما به معنای استفاده بیشتر از شامپو در هر بار شستشو نیست. این محصولات بهداشتی حتی بهترین شامپو برای نوع موی شما و اکثر زنان با موی نازک که شامپو زیاد استفاده می‌کنند،  باز هم می‌توانند موهای شما را سنگین کرده و پایین بیندازند. ابتدا کمی از شامپو در حد یک یا دو عدد نخود را استفاده کرده و در صورت نیاز کمی بیشتر اضافه کنید. مهم نیست چقدر شامپو نیاز دارید، مهم این است که آن را مستقیما کف سرتان نزنید. دستهایتان را جدا از هم نگه دارید، کف یک دست شامپو بریزید و کف دستها را بهم بمالید تا کف کند، سپس دستها و انگشها را لابلای موها بزنید انگار که می‌خواهید پوست سرتان را بمالید. در واقع هدفتان باید شستن سر باشد نه مو. این کار باعث می‌شود که پاک کننده‌‌ها و سولفاتها به طور یکسان روی سر پخش شوند.

بلند کردن موها

موی نازک بیشتر از موی ضخیم در معرض صدمه است. به دلیل اینکه بخش انتهایی مو  قدیمی ترین بخش مو است، آنها اخیرا صدمه دیده هستند و حتی مستعد صدمه بیشتر هستند. متاسفانه این کار باعث می‌شود موی نازک رشد کمتری داشته باشد. موی نازک به سرعت می‌شکند بنابراین معمولا نمی‌توانید آن را بلند کنید. اگر موهای شما تراکم کمی دارند از آرایشگرتان بخواهید تا کمک کند بلندترین قسمت مو که سالم است نگه دارد و در عین حال موهای شما ظاهر خوب مو را حفظ کند.

انتخاب آرایشگر اشتباهموی نازک

برای وضعیت خاصی همانند موی نازک شما باید آرایشگری را انتخاب کنید که واقعا بداند و درک کند که چه چیزی مناسب شماست و چه چیزی نیست. اگر اخیرا از مدل موی خود راضی نیستید، به زنانی که بافت مویی مشابه شما دارند و مدل موی آنها را دوست دارید، توجه کنید. وقتی یکی از آنها را مشاهده کردید، حتی اگر غریبه باشد از پرسیدن اینکه کجا موهایش را درست کرده است خجالت نکشید و نترسید. اما قبل از اینکه موهایتان را به دست آنها بپرسید یک مشورت انجام دهید و در مورد سشوار خشک مو بپرسید سپس اصطلاحاتی را که این آرایشگر می‌گوید، بخاطر بسپارید چون به این صورت شما می‌توانید بگویید چه می‌خواهید در مورد موی شما انجام شود. ذهنیت آرایشگر و اینکه آرایشگر چگونه به شما مشاوره می‌دهد بهتان کمک می‌کند تا بفهمید که آیا آرایشگاه مناسبی را انتخاب کرده‌اید یا خیر. این یک خدمات کم دردسرتر است. اگر از سشوار خشک متنفر هستید، آن را مرطوب کنید و خودتان این کار را انجام دهید. اگر مویتان را کوتاه کردید، چهار تا شش ماه روند رشد کردن آن طول می‌کشد.

اجتناب از سشوار خشک

بعضی از افراد ادعا می‌کنند باید در هر صورت از وارد کردن حرارت روی موها اجتناب کنید اما سشوار خشک مو برای داشتن موهای لخت و کمی دلربا ضروری است. گرما ساقه موها را باز می‌کند تا به موها حجم بدهد بخصوص اگر آن را به صورت وارونه خشک کنید. منتظر بمانید تا زمانی که در حال خشک کردن مو هستید قبل از اینکه موهایتان خیلی بالا بیایند خشک کردن را تمام کنید. از گرمای پایین استفاده کنید تا از صدمه اجتناب کنید و دکمه هوای سرد را هم فراموش نکنید. وقتی از سشوار استفاده کردید و موها خشک شد و برس کشیده شد، مو هنوز داغ است. اگر به این شکل حفظ نشود دوباره صاف می‌شود. آخرین مرحله حجم دهندگی مو را با دادن کمی هوای سرد به هر بخش مو انجام دهید سپس برس بکشید. همینکه تمام رطوبت آن بیرون رفت، آن را با انگشتانتان خشک کنید و هوا بدهید تا حجم بیشتری به مو بدهید.

انتخاب رنگ موی غلط یا کلا رنگ نکردنموی نازک

ریمن می‌گوید: من از رنگ مو خوشم می‌آید نه فقط به خاطر ظاهری که به مو می‌دهد بلکه بخاطر اینکه باعث آسیب رسیدن به ساقه مو می‌شود. شاید این موضوع به نظرتان متناقض بیاید اما کمی صدمه، واقعا موی نازک را حجیم تر می‌کند. وی می‌گوید. علاوه بر این رنگ مو کوتیکولها را متورم می‌کند که ضخامت بیشتری به موی نازک می‌دهد. در عین حال از رنگ موی شدید پرهیز کنید. بی رنگ کردن موی بلوند، ظاهر شفاف مو را از بین می‌برد و رنگ موی تیره هم موهای ریز را تحت الشعاع قرار داده و باعث می‌شود تیره و گل آلود به نظر بیایند. اگر دلتان یکی از آن رنگها را می‌خواهد بهتر است مقداری تونهای گرم را در زیر موها استفاده کنید یا هایلایت بزنید.


ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: rd