داشتن موهای مدیوم و متوسط مزایا و معایب زیادی دارد، از طرفی موهای شما سبک‌تر و سالم‌تر هستند و احساس راحتی بیشتری دارید و با کوتاه کردن نوک موها می‌توانید از شر موخوره و موهای خشک در قسمت پایین موها خلاص شوید. از طرف دیگر همچنان می‌توانید مثل زمانی که موهای بلندی دارید آن‌ها را جمع کنید و ببندید البته اگر موهای کوتاهی داشته‌اید و قصد بلند کردن آن‌ها را دارید برای مدتی با موهای مدیوم سروکار خواهید داشت. این نوع مو می‌تواند دردسرهایی هم داشته باشد مثلا پیدا کردن مدل موی مناسب و قابل تطبیق با موهای مدیوم. اگر نگاهی به تصاویر چهره‌های معروف دنیای مد و سینما بیندازید خواهید دید که تعداد زیادی از این چهره‌ها موهای متوسط و مدیوم زیبایی دارند و مدل‌های بسیار شیکی را برای خود انتخاب کرده‌اند. در این مقاله با هشت نمونه از مدل‌های جدید و به روز مناسب برای موهای مدیوم و متوسط آشنا می‌شوید.

مدل موجدار یک طرفه

اگر موهای متوسط شما حجم کمی دارد با یک ترفند ساده می‌توانید حالتی حجیم و شیک به آن بدهید. فرق موها را از یک طرف جدا کنید سپس با چند فر درشت به صورت رندوم در قسمت‌های مختلف موها حالتی دراماتیک و زیبا به موها بدهید که برای مهمانی‌ها هم بسیار مناسب است. این ترفند برای خانم‌هایی که چتری داشته‌اند و قصد بلند کردن آن‌ها را دارند بسیار مناسب است. برای حالت دادن به این موهای متوسط و فرها می‌توانید از چند سنجاق هم کمک بگیرید و موها را در دوطرف سر نگه دارید، میزان فرها و درشتی آن‌ها هم بر اساس سلیقه شما می‌تواند متفاوت باشد.

مدل موی مناسب برای موهای مدیوم مدل موی مناسب برای موهای مدیوم

مدل چندلایه برای موهای مدیوم

یک روش دیگر برای شیک و حجیم نشان دادن موهای متوسطی که حجم زیادی هم ندارند کمک گرفتن از مدل‌های چند لایه است. مدل‌های چندلایه با سبک‌تر کردن موها باعث می‌شوند موها کمتر تحت تاثیر جاذبه قرار بگیرند و حجیم‌تر به نظر برسند. این مدل اگر با فرق وسط همراه باشد با فرم صورت شما تطبیق پذیری بیشتری خواهد داشت و نیازی به کار اضافی برای حالت دادن و آرایش موهای خود نخواهید داشت. برای تنوع می‌توانید قسمت‌های جلوی موها را به شکل لایه‌های کوتاه‌تری (شبیه چتری) فرم دهید تا این چتری‌ها به صورت شما شکل دهند و بهترین انتخاب برای خانم‌هایی خواهد بود که صورت بزرگی دارند. پس اگر به موهای متوسط و مدیوم خود متعهد هستید این مدل بی دردسر را برای آرایش موهای خود انتخاب کنید.

مدل موی مناسب برای موهای مدیوممدل موی مناسب برای موهای مدیوم

مدل یکدست فرق وسط

اگر مدل چندلایه را دوست ندارید و فکر می‌کنید از مد افتاده است یا این که نیازی به حجیم نشان دادن موهای خود ندارید مدل یکدست فرق وسط را به شما توصیه می‌کنیم. شما با اضافه کردن چند موج ملایم به این مدل می‌توانید حالتی دراماتیک‌تر و زیباتر به آن‌ها بدهید، البته این کار را با سشوار هم می‌توان انجام داد. حتی اگر موهای کم حجم و صافی هم داشته باشید این مدل زیبا می‌تواند با فرم صورت شما هماهنگی داشته باشد و بهترین روش برای آراستن موهای مدیوم شما باشد.

مدل موی جدید مدل موی مناسب برای موهای مدیوم

مدل موجدار فرق وسط برای موهای مدیوم مایل به بلند

اگر موهای شما در حال گذر از مرحله مدیوم است و به سمت موهای بلند گرایش دارد می‌توانید این مدل موجدار زیبا را برای خود انتخاب کنید. میزان ریزی و درشتی فرهای مو بستگی به سلیقه و حالت موهای شما دارد و لایه لایه بودن و یکدست نبودن موها به شکل بلندتر می‌تواند به افزایش حجم آن‌ها کمک کند. مزیت دیگر این مدل آن است که لازم نیست حتما تروتمیز و مرتب باشد و مدل ژولیده آن نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد. با کمک رنگ مو هم می‌توانید به این مدل حجم و زیبایی بیشتری بدهید و اگر در مرحله‌ای هستید که موهای تیره ریشه رشد کرده‌اند بهتر است این مدل جذاب را به همراه موج و فرق وسط امتحان کنید.

مدل موی مناسب برای موهای مدیوم مدل موی مناسب برای موهای مدیوم

مدل یک طرفه با چتری بلند

فرقی نمی‌کند موهای شما مدیوم باشد یا مدیوم بلند، تیره باشد یا روشن، این مدل یک طرفه با چتری بهترین انتخاب برای خانم‌هایی است که یا قصد بلند کردن چتری‌های خود را دارند یا می‌خواهند با یک چتری بلند یک طرفه به صورت خود حالت زیباتر و دراماتیک‌تری بدهند چون همان طور که می‌دانید مدل چتری یکطرف جزو مدل‌هایی است که به همه خانم‌ها می‌آید و صورت را ظریف‌تر و کوچک‌تر نشان می‌دهد. این مدل را می‌توانید برای موهای صاف بدون فر کردن یا موج دادن هم اجرا کنید و از زیبایی آن لذت ببرید، البته همیشه حجم دادن به کمک فر و موج یکی از انتخاب‌های شما است.

مدل موی مناسب برای موهای مدیوم مدل موی مناسب برای موهای مدیوم

مدل باب مدیوم زاویه دار

مدل باب به مدلی گفته می‌شود که در قسمت پشت سر کوتاه‌تر و در قسمت جلو بلندتر است و با شیب ملایمی این اختلاف بلندی شکل گرفته است. برای خانم‌هایی که موهای کوتاهی داشته‌اند و اکنون قصد بلند کردن آن را دارند این مدل بسیار مناسب و قابل تطبیق است و می‌توانند آن را به صورت صاف و ساده یا موج‌دار روی موهای خود پیاده کنند. البته اگر قصد اضافه کردن حجم به موهای خود را دارید علاوه بر فر کردن می‌توانید از هایلایتی که دو یا سه درجه روشن‌تر از رنگ زمینه موهای شما است هم بهره بگیرید. این مدل بسته به سلیقه شما می‌تواند یک طرفه یا فرق وسط هم باشد.

مدل موی مناسب برای موهای مدیوم مدل موی مناسب برای موهای مدیوم

مدل باب مرتب و ضخیم

اگر موهای مدیوم شما بلندی چندانی ندارد و به موهای کوتاه نزدیک‌تر است بهترین انتخاب برای شما مدل باب یکدست و ضخیم است که می‌تواند صاف یا موج‌دار باشد. این مدل مو را با کمترین دردسر و تنها با یک برس گرد و سشوار می‌توان درست کرد و برای مهمانی آماده شد چون یکدست بودن لبه موها جایی را برای اشتباه باقی نمی‌گذارد. البته شاید برخی خانم‌ها این مدل را مخصوص میانسالان بدانند، هرچند این مدل برای خانم‌های مسن و میانسال ایده آل است اما دلیلی ندارند که خانم‌های جوان نتوانند از آن بهره ببرند و موهای کوتاه و متوسط خود را با این روش آرایش نکنند.

مدل موی مناسب برای موهای مدیوم مدل موی مناسب برای موهای مدیوم

 مدل باب بلند با چتری برای موهای مدیوم

خبر خوب این که چتری دوباره مد شده است و اگر این مدل به شما می‌آید و با جنس و فرم موهای شما هماهنگی دارد بهتر است هرچه زودتر نسبت به کوتاه کردن چتری‌های خود اقدام کنید. لزومی ندارد چتری‌های شما کوتاه و یکدست باشند، مدل‌های موج‌دار، یکطرفه یا هر مدل دیگری که باب طبع شما است می‌تواند موهای متوسط و مدیوم شما را زیباتر و جذاب‌تر کند. فرقی نمی‌کند که موهایتان مدیوم مایل به کوتاه است یا بلند، در هر شرایطی می‌توانید چتری‌های زیبا و هماهنگی با موهای خود داشته باشید.

مدل موی مناسب برای موهای مدیوم مدل موی مناسب برای موهای مدیوم

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)