پوشیدن لباس مناسب سن یکی از اصول اولیه مد و فشن است که این روزها تعاریف جدیدی از آن ارائه شده است به طور مثال دیگر مانند گذشته گفته نمی‌شود که چه لباسی را پس از سی سالگی نباید بپوشید یا باید بپوشید. طبق اصول جدید شما در هر سنی می‌توانید هر لباسی بپوشید به شرطی که در آن احساس زیبایی کنید و بتوانید خودتان باشید. سی سالگی در دنیای مد یک سن خاص است و خانم‌ها در این سن وارد دوره جدیدی می‌شوند، دوره‌ای که آغاز بلوغ و پختگی و ورود جدی به اجتماع است و برای نشان دادن این تغییر نقش در اجمعه لازم است تغییراتی در ظاهر خود بدهید.

لباس‌هایی که پس از سی سالگی نباید بپوشید

تی‌شرت‌های گرافیکی

تی‌شرت‌های گرافیکی و تی‌شرت‌هایی که طرح‌های گرافیکی درشت روی خود دارند مناسب نوجوانان هستند و بهتر است آن‌ها را برای روزهایی که حوصله ندارید و قرار نیست کسی را ببینید نگه دارید، این تی‌شرت‌ها برای مهمانی اصلا مناسب نیستند و به جای آن بهتر است برای دورهمی‌های دوستانه و مهمانی‌های کوچک بلوز مجلسی بپوشید.

استفاده بیش از حد از صورتی روشن

اگرچه رنگ صورتی رنگ محبوب بسیاری از خانم‌ها است و طبیعتا دوست دارند آن را در لباس‌های خود به کار ببرند اما رنگ صورتی روشن و تند یک رنگ نوجوانانه است که برای دختران زیر ۱۶ سال طراحی شده است و استفاده از آن باید پس از سی سالگی محدود شود. البته رنگ صورتی تنها یک رنگ نیست بلکه طیف‌های مختلفی دارد و انوواع خنثی‌تر آن را همیشه می‌توانید بپوشید.

استفاده بیش از حد از طرح پلنگی

طرح پلنگی طرح زیبایی است اما نباید پس از سی سالگی طرح‌های پلنگی را به حد زیاد در لباس‌های خود استفاده کنید. البته این توصیه تنها محدود به سی ساله‌ها نیست و بهتر است همیشه آن را رعایت کنید.

لباس، دامن و تاپ خیلی کوتاه

پوشیدن لباس مجلسی کوتاه، مانتوی کوتاه، شلوار کوتاه، دامن کوتاه، تاپ و بلوز کوتاه که کوتاهی آن در حدی باشد که مقبول جامعه نباشد چه برای بیرون از منزل و چه در مهمانی‌ها کار شایسته‌ای نیست و بهتر است به نحوی لباس بپوشید که برازنده یک خانم متشخص و بالغ حاضر در اجتماع باشد.

سرهمی‌های جین

سرهمی جین لباسی زیباست که بیشتر خانم‌ها دوست دارند آن را بپوشند. اما پوشیدن این لباس پس از سی سالگی چندان توصیه نمی‌شود چون بر اساس کلیشه‌های اجتماعی این لباس تا حدود زیادی بچگانه است و مناسب یک خانم بالغ نیست.

کفش کتانی کهنه

برخی معتقدند که خانم‌های بالای سی سال نباید کفش کتانی بپوشند. اما این یک تصور غلط است و خانم‌ها در هر سنی می‌توانند کفش کتانی بپوشند به شرطی که از کفشی مناسب، مرتب و تمیز استفاده کنند، کفش‌های کتانی کثیف و نامرتب با ظاهری شلخته مناسب خانم‌های متشخص نیست.

لباس‌های با تیپ ورزشی

پوشیدن لباس‌های با استایل ورزشی که چندان اثر از ظرافت و زنانگی در آن نباشد پس از سی سالگی مناسب نیست. البته اگر قصد فعالیت ورزشی یا پیاده روی دارید می‌توانید لباس‌های ورزشی بپوشید اما استایل ورزشی مناسب کوچه و خیابان و حضور در اجتماع نخواهد بود.

لباس‌هایی که پس از سی سالگی بهتر است بپوشید

کت چرم

یک خانم شیک‌پوش همیشه به یک کت شیک و زیبا احتیاج دارد. این کت می‌تواند از جنس چرم، جیر، جین و یا کتان باشد اما فرم و دوخت شکیل و مناسب آن باعث می‌شود که به کمک آن بتوانید هر استایل ساده و بی هویتی را کامل کرده و به استایل شخصی خود تبدیل کنید.

شال و ژاکت کشمیر

لباس مناسب پس از سی سالگی

اگر قصد تهیه لباس و اکسسوری بافتنی از جنس پشم دارید بهتر است سراغ بهتر جنس‌ها بروید، کشمیر یکی از باکیفیت‌ترین و شیک‌ترین انواع پشم است که به سادگی استایل شما را بالا می‌برد و بهتر است پس از سی سالگی از این جنس در لباس‌های بافتنی خود استفاده کنید.

دامن چرم

جنس چرم نیز مشابه کشمیر کیفیت و کلاس بالایی دارد و اگر قصد خرید لباسی شیک و سطح بالا برای خود دارید تا در مهمانی‌ها بپوشید چرم را به شما توصیه می‌کنیم. یک دامن چرم مشکی کامل کننده کمد لباس هر خانم شیک‌پوش است.

پالتوی شیک

لباس مناسب پس از سی سالگی

در دهه بیست زندگی پوشیدن کاپشن و لباس گرم به اشکال مختلف مجاز است و در این مورد محدودیتی وجود ندارد اما هر خانمی پس از سی سالگی به یک یا چند پالتو در کمد لباس‌های خود نیاز دارد و بهتر است این پالتو را از بهترین و بادوام‌ترین جنس تهیه کنید.

شلوار جین اندازه

شلوار جین از اجزای ضروری کمد لباس هر فرد شیک‌پوش است و در هر سنی به آن نیاز است اما پس از سی سالگی هر نوعی از شلوار جین را نمی‌توان پوشید. در این سن شلوار جینی بپوشید که کاملا اندازه و فیت باشد و خیلی تنگ یا گشاد نباشد و ترجیحا از رنگ‌های خیلی روشن و شلوارهای پاره و ساییده استفاده نکنید.

شلوار پارچه‌ای خوش‌دوخت

لباس مناسب پس از سی سالگی

در کنار شلوار جین شما حداقل به یک شلوار پارچه‌ای هم نیاز دارید. این شلوار را ترجیحا در رنگ‌های تیره و به نحوی تهیه کنید که در قسمت کمر و باسن کاملا اندازه شما باشد و اگر این امکان را دارید که شلوار پارچه‌ای خود را سفارشی بدوزید حتما این کار را انجام دهید.

لباس مجلسی مشکی

در میان لباس‌های مجلسی رنگارنگ و زیبا داشتن یک لباس مجلسی مشکی ضروری است. لباس مجلسی مشکی حالتی از وقار و رمزآلود بودن به یک خانم می‌دهد و جذابیت او را بالا می‌برد. این لباس به همه می‌آید و پس از سی سالگی حتما به آن نیاز خواهید داشت.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Rantnow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)