برنزه کردن در تابستان مشتریان خاص خود را دارد و بسیاری از خانم‌ها و آقایان علاقمندند با استفاده از کرم‌ها و اسپری‌های مخصوص و با گرفتن حمام آفتاب که در این فصل به وفور یافت می‌شود پوست برنزه زیبایی داشته باشند. اما گاهی برنزه شدن نتیجه دلخواهی را در پی ندارد یعنی پوست شما رنگ زیبایی به خود نمی‌گیرد که علت آن ممکن است استفاده از کرم‌های برنزه کننده نامناسب برای پوست و یا انتخاب رنگ لباس نامناسب باشد. بله درست است، رنگ لباس شما هم در جلوه پوست برنزه نقش دارد و اگر با پوست برنزه شده رنگ لباس مناسبی انتخاب نکنید این رنگ چندان زیبا به نظر نخواهد رسید. در مقابل اگر رنگ‌های درستی را برای لباس‌های خود انتخاب کنید پوست برنزه شما زیباتر به نظر خواهد رسید. اما این رنگ‌ها کدامند؟

در هماهنگی رنگی دو اصل تضاد و هارمونی حرف اول و آخر را می‌زنند و در انتخاب رنگ مناسب برای پوست برنزه نیز باید  همین دو اصل را مد نظر داشته باشید اما در این مورد خاص طبیعت هم می‌تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد و استفاده از رنگ‌هایی که در فصل تابستان در طبیعت غالب هستند می‌تواند شما را در رسیدن به بهترین رنگ کمک کند تا با انتخاب رنگ مناسب برای لباس خود در تابستان بتوانید پوست برنزه خود را زیباتر جلوه دهید. این رنگ‌ها به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند که همگی از طبیعت الهام گرفته شده‌اند و برای هر سلیقه و هر ته رنگ پوستی گزینه مناسبی برای انتخاب وجود دارد.

رنگ‌های تند مرکبات مثل لیمویی و پرتقالی

میوه‌های دسته مرکبات رنگ‌های روشن و زیبایی دارند از زرد و سبز لیمویی گرفته تا نارنجی پرتقالی که می‌توانند به زیبایی پوست برنزه شما اضافه کنند. پوست برنزه مایل به مسی و نارنجی است و رنگ‌هایی مثل نارنجی و زرد و سبز کمرنگ با تن گرم و تندی که دارند کمک می‌کنند تن مسی پوست برنزه را بهتر جلوه می‌دهند و اگر پوست شما متوسط و تیره‌تر باشد این رنگ‌ها می‌تواند انتخاب مناسبی برای لباس شما باشد. این رنگ‌ها را برای هر نوع لباسی می‌توان استفاده کرد از لباس‌های مجلسی گرفته تا لباس‌هایی مثل مانتو و شال تابستانی و لباس‌هایی برای پوشیدن در سواحل آفتابی.

رنگ پرتقالی برای پوست برنزه

تن‌های سرد رنگ سفید

رنگ سفید روشن برای افرادی که پوست سردی دارند انتخابی عالی است اما اگر پوست شما ته رنگ طلایی دارد بهتر است از تن‌های سفید که چندان خالص نیستند و ته رنگ سرد دارند استفاده کنید. روشنی رنگ سفید کمک می‌کند تا پوست برنزه شما تیره‌تر از آن‌چه که هست به نظر برسد پس اگر از فرآیند برنزه کردن نتییجه مطلوبی نگرفته‌اید و پوست شما چندان تیره نشده است می‌توانید با پوشیدن لباس‌های سفید سرد رنگ پوست خود را تیره‌تر و گرم‌تر نشان دهید. رنگ سفید رنگگ مخصوص فصل‌های گرم هم هست و بیشتر افرادی که پوست روشنی دارند در مقابل آفتاب چندان برنزه نمی‌شوند می‌توانند انتخاب این رنگ برای لباس‌های خود به رنگ پوست مورد نظر خو دست پیدا کنند.

رنگ سفید برای پوست برنزه

رنگ‌های روشن و تند سایر میوه‌ها

باز هم سراغ میوه‌ها می‌رویم. رنگ قرمز هندوانه، صورتی توت فرنگی، بنفش شاه‌توتی و بیشتر طیف‌های صورتی زیبایی خاصی دارند و اکثرا جزو رنگ‌های مورد علاقه خانم‌ها هستند. خوشبختانه این رنگ‌ها تضاد زیبایی با پوست برنزه به وجود می‌آورند و اگر جزو طرفداران رنگ‌های روشن و تند میوه‌ها هستید و دوست دارید طبیعت را به بخشی از استایل خود تبدیل کنید حتما از این دسته رنگ‌ها برای لباس‌های خود انتخاب کنید. همین طور اگر از برنزه کردن پوست خود نتیجه دلخواهی نگرفته‌اید می‌توانید با این رنگ‌ها جلوه زیباتری به پوست خود بدهید و پوست خوشرنگ و برنزه‌ای داشته باشید.

رنگ هندوانه‌ای برای پوست برنزه

رنگ‌های دریا و اقیانوس بهترین انتخاب برای پوست برنزه

وقتی صحبت از حمام آفتاب و برنزه کردن می‌شود همه به سواحل آفتابی دریا و اقیانوس فکر می‌کنند پس رنگ‌های طبیعی برگرفته از دریا هم می‌تواند برای کامل کردن پوست برنزه انتخابی عالی باشد. کلیه طیف‌های رنگ آبی به خصوص سایه‌های روشن آن مثل آبی آسمانی و آبی اقیانوسی تضاد خوبی با طیف رنگ برنزه پوست دارند. طیف‌های گرم‌تر آبی مثل فیروزه‌ای و آبی-سبز به هر نوع رنگ پوستی می‌آیند و به خصوص رنگ برنزه را زیباتر جلوه می‌دهند. این طیف‌های رنگ آبی هرچه روشن‌تر باشند پوست شما را تیره‌تر نشان می‌دهند و زیبایی خاصی به خصوص برای پوست‌های روشن‌تر به وجود می‌آورند.

رنگ آبی روشن برای پوست برنزه

رنگ مرجانی و دیگر طیف‌های گرم رنگ صورتی

طیف‌های گرم رنگ صورتی مثل صورتی مرجانی هم یادآور رنگ‌های زیبای اعماق دریا هستند و هم جزو رنگ‌های محبوب خانم‌ها هستند. این رنگ‌ها با ته رنگ قرمزی که در خود دارند باعث می‌شوند رنگ برنزه پوست شما کمی به قرمز مایل شود و خوشرنگ‌تر دیده شود. پس اگر پوست خود را برنزه کرده‌اید و احساس می‌کنید نتیجه کار بیش از حد زرد و طلایی شده است کافی است از رنگ‌های گرم طیف صورتی مثل مرجانی برای لباس‌های خود استفاده کنید و تابستان را به شیک‌ترین شکل ممکن سپری کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)