رنگ صورتی رنگ محبوب بسیاری افراد به ویژه خانم‌ها است که زیبایی‌های خاص خود را دارد اما استفاده از این رنگ محدودیت‌هایی دارد و اگر درست انجام نشود شما را به سمت اشتباهات بزرگ در مد و لباس پوشیدن سوق خواهد داد. پس اگر به دنبال رنگ مناسب برای لباس‌های خود هستید و قصد انتخاب لباس صورتی و یا استفاده از رنگ صورتی در اکسسوری‌ها و آرایش خود دارید باید روش درست این کار را بدانید و نکاتی را رعایت کنید که در این مقاله برای شما بیان کرده‌ایم.

پوشیدن لباس صورتی

صورتی را با رنگ‌های خنثی بپوشید: صورتی رنگ زیبایی است اما گاهی هماهنگ کردن آن با رنگ‌های دیگر دشوار می‌شود. برای حل این مشکل بهتر است تنها از یک لباس به رنگ صورتی روشن در استایل خود استفاده کنید و بقیه لباس‌ها را در رنگ‌های خنثی انتخاب کنید به طور مثال پوشیدن مانتو و شلوار سرمه‌ای با کاپشن صورتی و استفاده از اکسسوری‌هایی به رنگ‌های خنثی دیگر مثل مشکی و توسی روش مناسبی برای پوشیدن لباس صورتی است.

استفاده صحیح از رنگ صورتی در لباس، اکسسوری و آرایش

صورتی را با رنگ‌های متضاد آن بپوشید: هرچند پوشیدن صورتی با رنگ‌های خنثی توصیه خوبی است اما گاهی ترجیح می‌دهیم از رنگ‌های روشن‌تر و جذاب‌تر استفاده کنیم. رنگ‌های متضاد صورتی رنگ‌هایی هستند که در چرخ رنگ در مقابل آن قرار می‌گیرند مانند خانواده سبز، زرد و انواع تیره‌تر آبی. صورتی را می‌توان با رنگ‌های هم خانواده آن مثل قرمز و نارنجی و هلویی هم استفاده کرد همچنین رنگ‌های متالیک مثل نقره‌ای ترکیب جذابی را با لباس صورتی رنگ شما خواهد ساخت.

لباس مجلسی صورتی بپوشید: رنگ صورتی رنگ مناسبی برای استفاده در لباس مجلسی زنانه است و هر طیفی از صورتی ویژگی‌های خاصی دارد مثلا اگر می‌خواهید تیپ شما زنانه و ظریف به نظر برسد می‌توانید از صورتی کمرنگ استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید جذاب‌تر و چشم‌گیرتر به نظر برسید از صورتی روشن و پررنگ استفاده کنید.

استفاده صحیح از رنگ صورتی در لباس، اکسسوری و آرایش

زیاده‌روی نکنید: فراموش نکنید که نباید رنگ صورتی بیش از حد در لباس‌های شما دیده شود و هرچه کمتر از این رنگ در لباس‌های خود استفاده کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت. پس همراه بلوز صورتی خود دامن صورتی نپوشید اما اگر استایل تک رنگ را دوست دارید از طیف‌های متفاوت صورتی در کنار هم استفاده کنید.

صورتی مناسب پوست خود را انتخاب کنید: صورتی تنها یک رنگ نیست و طیف‌های مختلف و متنوعی دارد که هر طیف آن برای یک نوع از رنگ پوست مناسب است مثلا اگر پوست شما تیره است طیف‌های روشن‌تر و اگر پوست شما روشن است از طیف‌های تیره‌تر صورتی استفاده کنید. اما اگر پوست متوسطی دارید به احتمال زیاد همه طیف‌های صورتی برای شما مناسب است اما بهتر است از رنگ‌های خیلی پررنگ یا خیلی کمرنگ اجتناب کنید اما تا زمانی که رنگی را امتحان نکنید نخواهید توانست بهترین صورتی را برای خود پیدا کنید.

استفاده صحیح از رنگ صورتی در لباس، اکسسوری و آرایش

آرایش به رنگ صورتی

سایه چشم صورتی استفاده کنید: سایه صورتی تک رنگ برای بیشتر خانم‌ها انتخاب مناسبی نیست و بهتر است در کنار رنگ‌های دیگر سایه مورد استفاده قرار بگیرد. فراموش نکنید که منظور از سایه چشم صورتی، صورت تند و جیغ نیست و می‌توان از طیف‌های خنثی‌تر صورتی هم استفاده کرد و بهترین راه برای پیدا کردن بهترین سایه صورتی برای چشم شما امتحان کردن رنگ‌های مختلف و مشاهده نتیجه است. برای کاهش شدت رنگ صورتی می‌توانید در سایه از خط چشم مشکی و ریمل استفاده کنید.

رژ لب صورتی بزنید: رنگ صورتی یکی از رنگ‌های محبوب رژ لب میان خانم‌ها است و برخلاف تصور عموم این رنگ مخصوص نوجوانان نیست و خانم‌ها در هر سنی می‌توانند از رژ لب صورتی مناسب رنگ پوست و شخصیت خود استفاده کنند:

  • اگر پوست شما روشن است از صورتی‌های کمرنگ‌تر استفاده کنید و اگر ته رنگ قرمز در پوست شما دیده می‌شود سایه‌های گرم‌تر صورتی مثل هلویی به خنث گردن این قرمزی کمک می‌کند.
  • اگر رنگ پوست شما متوسط است احتمالا همه طیف‌های صورتی به شما می‌آیند اما طیف‌هایی که مایل به بنفش و ارغوانی هستند شما را رنگ پریده نشان خواهند داد.
  • اگر پوست تیره‌ای دارید صورتی تند و پررنگ انتخاب مناسبی برای شماست به شرطی که جسارت کافی را برای انتخاب این رنگ داشته باشید.

استفاده صحیح از رنگ صورتی در لباس، اکسسوری و آرایش

استفاده از اکسسوری‌های صورتی رنگ

کفش صورتی بپوشید: اگر همه لباس‌های شما ساده و در رنگ‌های خنثی است یک جفت کفش صورتی می‌تواند کامل کننده استایل شما باشد و آن را جذاب‌تر و زیباتر کند. کفش پاشنه بلند، کتانی یا هر کفش دیگری می‌تواند صورتی باشد و همه چیز در انتخاب کفش مناسب به سلیقه و استایل شما بستگی دارد. اگر در قسمتی از لباس‌های شما رنگ صورتی به کار رفته کفش‌ها را در طیفی متفاوت از صورتی انتخاب کنید.

شال و روسری به رنگ صورتی ببندید: شال و روسری از اکسسوری‌های ضروری و مهم خانم‌ها است و رنگ صورتی از جذاب‌ترین انتخاب‌ها برای این اکسسوری است. اگر رنگ صورتی مناسب برای رنگ پوست خود را پیدا کرده‌اید می‌توانید از این رنگ در روسری ساده یا طرح‌دار و شال استفاده کنید.

کیف صورتی بردارید: همان طور که در مورد کفش گفته شد، کیف صورتی هم می‌تواند کامل کننده استایل ساده شما در رنگ‌های خنثی باشد. اگر می‌خواهید ظاهر شیک و کلاسیک داشته باشید از صورتی خنثی و کمرنگ و اگر ظاهر جسورانه و جذابی می‌خواهید صورتی تند و جیغ را برای کیف خود انتخاب کنید.

لاک صورتی بزنید: رنگ صورتی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های لاک برای خانم‌ها است و استفاده زیادی دارد. طیف صورتی را مناسب با موقعیت انتخاب کنید مثلا لاک صورتی کمرنگ برای مناسبت‌های رسمی و لاک صورتی تند برای مهمانی شبانه انتخاب مناسبی است.

استفاده صحیح از رنگ صورتی در لباس، اکسسوری و آرایش

اگر این مقاله را پسندیدید می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)